שאלה לאלון בנוגע לתשלום בדייט

Slow Cheetah

New member
סוטה ../images/Emo2.gif

 

קרקלה

New member
הלו, גם שנאת נשים זה לא פמיניזם

מודה שהיתה לי פאזה כזו בשנות העשרים המוקדמות, להגיד שנשים זה איכס והן לא מגניבות ומחלישות והורסות לעצמן וכו' וכו'. אבל איפשהו בדרך את מגלה שאפילו ירידות על אי מגניבותן של נשים לא עוזרות לך לברוח מהמין שלך. גם אם תנסי לבדל את עצמך מהקבוצה ה"עלובה" הזאת, ותגידי עד מחר שהן ככה וככה אבל אני ממש לא - *הם* עדיין לא יקבלו אותך לקלאב שלהם, לפחות לא בתנאים שלך. סולידריות עם אחיותייך זו התשובה, בייב. אז כן, נשים עושות הרבה נזק לעצמן, אולי את רוב הנזק. ונשים ללא מודעות פמיניסטית זה נורא - אבל גם זה לא חסר תקנה הרבה פעמים. אני למדתי לנסות פחות לשפוט את הנשים האלו, שמי יודע מאיפה הגיעו ועל ברכי מי הן התחנכו, ולתפוס שיחה ערה איתן. הרבה פעמים הן שמחות להקשיב. לפעמים חושבים שאין בהן כלום והן פתאום מפתיעות אותך במשהו רענן ואמיץ, לא נשי קורבני. באמת שיש מספיק זלזול, זלזול עמוק, כלפי נשים - אין צורך לעשות את זה אחת לשניה. העולם מלא בנשים נהדרות ונשים שיכולות להיות נהדרות עם קצת עזרה.
 

Thumpers

New member
מעולם לא טענתי שאני פמיניסטית.

תאמיני לי שיש לי סיבות טובות לשנוא את המין הנשי. את לא יודעת מה עברתי בחיים שלי, אז אל תנסי להשוות את המצב שלי למצב שלך. נכון, יש מצב שיש נשים שיפתיעו אותי לטובה, אבל כרגע, אני נזהרת מנשים כמו מאש. יש לי בדיוק חברה אחת טובה ואני מצפה שזה ישאר ככה כל חיי.
 

OnlyLeigh

New member
שנאה עצמית זה לא כיף.

את אישה. את לא יכולה להפריד את עצמך מהקבוצה הזאת. לוקחים את הטוב עם הרע. המין האנושי ככלל הוא לא משהו. אבל אני שייכת אליו.
 

OnlyLeigh

New member
זה לא המקום הנכון ללכת אליו.

זה רק מעצים סטראוטיפים, והכללות זה לא להיט. על כל אישה שלא תצא עם גבר שלא ישלם עליה בדייט ראשון. קיים גבר שמאמין שאם הוא לא ישלם בדייט ראשון הוא לא גבר אמיתי. שנים קיימים מודלים מעוותים של נשיות וגבריות שכבר מזמן לא רלוונטיים לזמננו. בעבר נשים לא הרוויחו כסף ולבשו מחוכים. הגבר שלצידן היה משלם להן על כוס תה מאחר שלא היה פני בכיסן, או פותח את דלת הכרכרה והמסעדה, ותומך ביד או מותן כי קשה להתנהל במרחב עם מחוך מהודק. היום המצב אינו כזה ושינויים יאה שיגיעו. אך אויה, יש אנשים שאנשים עדיין שבויים במסורות עתיקות. מתרצים שוביניזם, גזענות, ובורות במסווה של מסורת. הסיבות? פחד משינויים והשונה לרוב, פחד שלא להיות כמו כולם, שלא להיות בקבוצה. את, או אלון, או אני, או הרבה אנשים אחרים שמרגישים שהם יודעים קצת יותר טוב מזה ראוי שיבינו מאיפה המקום הזה בא, וחשוב מזה- יבינו שלא כולם כאלה. גם אני בחטיבת הביניים יכולתי לומר לפעמים "פפ, אני שונאת נשים". אבל היום אני מבינה שזה רק מוסיף לבעיה וממש לא מוציא אותי מהמשוואה. אני עדיין בחורה. ואני עדיין רק סובלת ולא מרוויחה מכל הצלפת שוט שאנחית כלפי המין שלי או השני.
 

Thumpers

New member
הממ...

תראי, לגבי תשלום בדייט, אני חושבת שהבהרתי את דעתי, לא פעם ולא פעמיים. לעומת זאת, אני לעולם לא אסרב לכך שמישהו יפתח לי את הדלת. (כי זה מנומס, וגם אני עושה זאת לפעמים) לגבי השנאה שלי למין הנשי? אל תתיימרי להבין. אני רצינית - העבר שלי עם נשים הוא כל כך מסובך, שזור בבגידות מהזן הכי גרוע - שטלנובלות מבוססות עליו. אז שאנשים פה לא יחשבו שאני אומרת את זה כדי להיות קולית, או וואטנוט.
 

OnlyLeigh

New member
אני בהחלט מתיימרת

כי גם אני חלק מהמין הזה, וכמו עלייך וכמו אנשים רבים- גם עליי עברו כמה נשים חשופות צפורניים קנאיות ומרושעות, כמה גברים חשופי מרפקים ומזלזלים על עצם היותי בעלת שדיים, כמה מורים תאבי כוח, כמה לקוחות טיפשים וחזיריים, ועוד. אם אגיד שכל הגברים דוחים וכל הנשים כלבות. מה על הגברים הטובים שהכרתי? מה על הנשים הכן נפלאות? מה על חבר שלי? מה עליי? מאחר שאני אישית כבר נפגעתי מהכללות, וכך גם מגוון חבריי- חנונים, הומואים, אתאיסטים, ערבים וכ'ו, אני נזהרת.
 

Thumpers

New member
סבבה, אז לא נכליל.

כל הנשים שאני פגשתי, חוץ מאחת - תקעו לי סכין בגב, או יותר גרוע. מגיל 10 ועד היום. רק אחת הייתה נורמלית, ובשבילה אני אתן לשאר את ה...Benefit of the doubt. קנאיות? סבבה. אבל כשהחברה הכי טובה שלך שוכבת עם הגבר שאת רצית במשך שנתיים ואז מספרת לך על זה, לילה אחרי, כי הוא אמר לה שהוא רוצה אותך -- תאמיני לי, את מאבדת אמונה במין כולו, למרות שאת מודעת שיש יוצאי דופן.
 

Legato

New member
אני מצטערת על הניסיון שהיה לך, כמובן,

אבל זה לא עניין של יוצאי דופן במין הנשי או במין הגברי. זה עניין של יוצאי דופן במין האנושי. יש אנשים שסבלו מנשים, יש אנשים שסבלו מגברים. יש הרבה אנשים דוחים, יש גם אנשים נהדרים. אבל להגיד שדווקא נשים הן המפלצות זה גזעני ושוביניסטי.
 

Thumpers

New member
גזעני?

כי נשים זה גזע? תראי, I've had my fair share של התנהגות מבזה מגברים גם, אבל לעומת ההתנהגות של הנשים? זה היה בדיחה. אז יכול להיות שזה קצת שובניסטי - אבל אני לא סומכת על נשים, קשה לי - מה לעשות. אחרי חוויות מסויימות, אני בטוחה שגם לך יהיה קשה. בכל מקרה, כבר סיכמנו שלא מכלילים, ושאני מעתה ועד לקץ הימים אומר "הנשים שפגשתי בהן עד כה". טוב?
 

Legato

New member
גם "גזעים" הם לא באמת גזע, אבל כן,

שוביניזם זה סוג של גזענות. ותתפלאי אבל גם אני עברתי דברים בחיים. זה אמנם משאיר חותם לשארית חיינו אבל זו לא סיבה להפוך חוויות אישיות לאמת אובייקטיבית. וזהו, בעצם.
 

OnlyLeigh

New member
מבלי לשפוט אותך כמובן

יש אנשים רעים בעולם, יש אנשים אנוכיים בעולם. זה אמנם עלול לעלות בבדידות מפעם לפעם, אבל שווה לברור אותם ככשירים לחברות ביעילות רבה יותר. מקווה שלא יקרו לך דברים גרועים כאלה בעתיד
 
זה היה בפרק הראשון

הסיבה שזה בכלל הפך לכזה אישיו היא שבחודשים לפני התכנית התוודעתי לזה שנשים באמת לוקחות את זה כקריטריון משמעותי, והופתעתי לגלות שייתכן מאוד שהיו בחורות שלא רצו לצאת איתי לדייט שני כי לא שילמתי עליהן בראשון. הייתי בהלם וגם מאוד מרוגז לגלות שהרבה מאוד נשים חושבות ככה (למעשה, כמעט כולן לפי הניסיון שלי. וניהלתי את הדיון הזה עם *הרבה* בחורות), מפני שזה כל-כך ברור על-פניו כמה זה שגוי.
 
אני לא הייתה פוסלת

אבל כן היה לי יסוד להניח שאתה קמצן, דבר שהייתי מחפשת דרכים אחרות לשלול. אני תוהה, האם אתה שולל להזמין בכל הדייטים? לא בראשון - OK, לא בשני, מתי כן - אם בכלל?
 
למעלה