הבעיה של הדעת היהודית
(ולו רק כי אני לא מכירה את הדתות האחרות מספיק בשביל להגיד...) זה שהיא מאוד "מיושנת". אין לי ספק שביחס לתקופה החוקים בתנ"ך היו מאוד הומניטריים, מאוד הגיוניים ואפילו עניין ההגיינה והבריאות (נטילת ידיים, כשרות וכו..) קיבל צידוק תנ"כי, מה שבסופו של דבר גם הציל לא מעט יהודים בזמן המגיפה השחורה. הבעיה היא שבאיזשהו שלב הפרשנים הפסיקו "להתקדם" יחד עם כל שאר העולם והמדע ונתקעו עם פרשנויות שככל שהזמן עובר רק מחמירות ומחמירות בלי בסיס אמיתי מאחוריהן. במיוחד בשנים האחרונות יש החמרה בכל הפסיקות ההלכתיות ונראה כאילו הדתיים נסגרים יותר ויותר בתור עצמם, מתבדלים יותר והופכים לפנאטיים יותר, וזה מאוד חבל לדעתי.
(ולו רק כי אני לא מכירה את הדתות האחרות מספיק בשביל להגיד...) זה שהיא מאוד "מיושנת". אין לי ספק שביחס לתקופה החוקים בתנ"ך היו מאוד הומניטריים, מאוד הגיוניים ואפילו עניין ההגיינה והבריאות (נטילת ידיים, כשרות וכו..) קיבל צידוק תנ"כי, מה שבסופו של דבר גם הציל לא מעט יהודים בזמן המגיפה השחורה. הבעיה היא שבאיזשהו שלב הפרשנים הפסיקו "להתקדם" יחד עם כל שאר העולם והמדע ונתקעו עם פרשנויות שככל שהזמן עובר רק מחמירות ומחמירות בלי בסיס אמיתי מאחוריהן. במיוחד בשנים האחרונות יש החמרה בכל הפסיקות ההלכתיות ונראה כאילו הדתיים נסגרים יותר ויותר בתור עצמם, מתבדלים יותר והופכים לפנאטיים יותר, וזה מאוד חבל לדעתי.