דבר ראשון, אם אתה מצטט, אז תנסה
לצטט חלקים קטנים יותר, לא צריך לצטט את כל ההודעה, ואם לא איכפת לך תנסה להשתמש ב>< זה יותר ברור פשוט. דבר שני, אני חושב שיש פה אי הבנה הדדית, לכן אני אנסה לרכז את חלק מהדברים במקום להיתיחס בניפרד לכל נקודה. רציתי להבהיר שאני לא חושב שאפשר לקבוע את התשובה לשאלה האם אלוהים קיים או לא, מהסיבה הפשוטה שאי אפשר להוכיח אי-קיום של משהו. לעומת זאת אני מנסה להוכיח שההשערה הזאת לא יותר טובה מכל השערה דימיונית אחרת. מצד אחד, "טכנית" היא יכולה להיות נכונה, מצד שני, היא ניראת מגוכחת(מכיוון שהיא אינה תואמת את הידעות שלנו לגבי היקום, אם אתה מבין למה אני מתכוון.) השערת אלוהים לא עוזרת לנו להבין דבר, היא לא מוסיפה לידע שלנו דבר "אלוהים הוא פקק לסתימת חורים בידע."כמו שבטח שמעת כבר. אלוהים מעלה יותר שאלות מאשר מאשר תשובות. משוואת אלוהים תיקון- X-Z=Y בזמן שY הוא הפיתרון לשאלה כלשהי. כדי לפתור את השאלה אומרים ש X-Z=A+B ולכן A+B=Y, אני לא יודע, האם זה נחשב בעינך פיתרון? אלוהים יכול להיות התשובה להכל, אבל לא לעצמו( הוא לא מסביר את עצמו, לא מסביר כיצד הוא "יכול להיות".) לכן הוא לא פיתרון לדבר. לעומת תיאורית האבולוציה למשל, שמסבירה כיצד אורגניזמים מורכבים יכולים להיתהוות בעזרת עקרונות פשוטים ודיי אלמנטריים. השערת אלוהים מסבירה כיצד אורגניזמים מורכבים יכולים להיתהוות בעזרת עיקרון מורכב יותר ולא מוסבר בעצמו שהוא, אלוהים עצמו חוכמתו ורצנותיו. אתה אומר שאלוהים יכול להתגלות כפיתרון. אבל זו היא בעצמה טענה לא מוכחת שגם היא מן "פיתרון לכל דבר", אולי ואולי לא, למרות שלפי הנציגים שלו זה לא הולך להיות ככה משום ש"ניסתרות דרכיו". הטענה "אלוהים ברא את העולם" שוות ערך ל"עדר פילים ורדים בראו את העולם", או לכל טענה אחרת מהסוג הזה. ההבדל היחידי הוא שלמישהו באמת איכפת מאלוהים אבל זה לא משנה את מהות הטענה. ------- הקטע הנ"ל הוא עיקר טענותי הראשוניות. ....... >אתה קובע כי אין אפשרות לקבוע דבר ומיד לאחר מכן קובע עובדה חד משמעית.< נכון מצד אחד לא ניתן לקבוע דבר בוודאות, מצד שני, זאת קביעה ודאית. אז: פרדוקס. הדבר הבטוח היחיד הוא המוות וששום דבר לא בטוח חוץ מזה ששום דבר לא בטוח (יוצאים מהכלל.) יש כמה דברים שהם כן בטוחים. >לזה אני קורא, לוגיקה בגרוש.< אתה יודע מה? זאת אפילו לא לוגיקה, זאת ההגדרה הבסיסית של משהו מיקרי. או מיקרי או לא מיקרי ואין משהו באמצע. במידה ואלוהים הוא לא מיקרי חייב להיות דבר שעשה אותו כזה, אניך יכול להתעלם מעובדה זו. >אולי הקשר בין מקריות לאי מקריות שונה מכפי שנראה לנו עד כה < ואולי לסבתא יש גלגלים? אל דאגה אני מבין את כוונתך, אבל זה לא משנה כי אני מדבר על משמעות המילה "מיקרי" בקרב בריאתנים לא על משמעות אולי-אחרת. >הועלו השערות רבות במהלך ההיסטוריה מבלי כל דרך סבירה לבדוק אותן.השערות שלאחר שנים רבות התגלו כניתנות לבדיקה ונכונות.< לכל מטבע יש שני צדדים. אתה מתעלם מהעובדה שכל התיאוריות המוצלחת הם כמו טיפה בים לעומת כל הלא מוצלחות, שגם הם לפעמים יכולת להאט את המדע בהתעסקות עם הבלים. יש הבדל מהותי בין תורות היחסות לתורת יהוה. >אבל אם לזה אתה קורא אגרסיביות איך תקרא לזה< אני קורא לזה ציניות וסארקזם, מה דעתך? >קרא שוב בעיון את תגובותיי, קרא שוב בעיון את תגובותייך ואולי תגיע למסקנה הפוכה (או שלא).< שלא. אני חושב שזה מה שחשוב, אין לי זמן.