שב"י - יום ההזדהות עם בע"ח במשקים

פרם שי

New member
אם תרצה, אסביר לך מדוע זה שקר

של תעשיות המזון. בשר מזיק לגוף, ולא מועיל לו. אין בו ולו דבר אחד שאין במזון אחר. במיוחד לא ברזל. אם תרצה, אשמח להסביר לך את הדברים.
 

efi2000

New member
בעיקר בשן לבן מזין יותר...

בשר לבן של חזיר (אבל טעים לאללה) ומה שפחות יזיק זה שאם עושים חביתה עם בשר לבן והשומף נשרף במחבט. שנה טובה - אפי מחשבים.
 
עזוב אותך ברזל שמרזל

זה פשוט טעים, אם תביא לי תחליף שיהיה לו אותו טעם בדיוק כמו לבשר אז יהיה על מה לדבר , עד אז אתם תישארו מיעוט , זה בדיוק כמו שאני יפתח קמפיין נגד פורנוגרפיה.. ידוע שזה רע אבל עדיין 99 אחוז מהגברים ישתמשו בזה
 

פרם שי

New member
גם בני אדם טעימים, כך שמעתי

וכלבים טעימים מאוד, שלא לדבר על מוח חי של קוף. אבל אתה לא אוכל את זה, נכון? אני לא צריך לספק לך תחליף עם אותו טעם (ויש דווקא), כי הטעם הוא לא מה שעל הפרק, אלא הפרת הזכויות הבסיסיות של בעלי החיים במשקים, העינויים, הסבל, והרצח. כיום הצמחונים מהווים 10% מאוכלוסית ישראל, מספר בהחלט לא זניח, וזה גדל כל שנה. אתה מוזמן להצטרף לצד המוסרי.
 
החיים קשים

תלמד שיעור לחיים.. לא הכל חייב להיות מושלם יש לכל דבר יתרונות וחסרונות.. ואצלי היתרון של לאכול טוב , מתגמד לעומת הסבל של החיות בסדר, אני חרא של בנאדם , אבל אני לא המיעוט.. אני מ ה 90 אחוז חיים רק פעם אחת... עזוב אותך משטויות
 

פרם שי

New member
אז בוא נצא, נרצח, ונאנוס

חיים רק פעם אחת, אז למה לא? בוא נגנוב ונרמוס אנשים אחרי. אני רוצה כסף, ומהר, מה זה משנה שאני מעביד בשכר רעב כמה תאילנדים? זה לא אני. מכיר את השיר "תחילה לקחו את הקומוניסטים"? נראה אותך אומר את זה כשתאבד את חירותך, את ילדך ואיברים בגופך. בן כמה אתה בכלל?
 
אם אתה מוכן לשלם

את המחיר על אונס ורצח ... בבקשה. זה עניין של תועלת והמחיר שאתה משלם. אם התועלת שאתה תקבל מאונס היא כל כך גדולה שאתה מוכן לשבת 15 שנה בכלא ( 3 חודשי עבודת שירות בארץ.. אבל לא משנה.. ) אז בבקשה. זה עניין אינדוידואלי התועלת שאני מקבל מאכילת בשר ( הנאה.. אוכל זאת ההנאה הכי גדולה של חיי ) היא יותר גדולה מהעבודה שאני יודע , ומודע לכך שאני זבל מחורבן שתורם לרצח חיות חסרות ישע. אם הייתי יכול להעיף ממני את הצורך לאכול בשר .. בכיף.. אבל לא.. אין דבר כזה , בני אדם מטבעם ומחינוכם לומדים לאכול בשר. אני יודה שאם הבשר לא היה מגיע מת וארוז באריזה בסופר , לא הייתי מסוגל להרוג את הפרה בעצמי , המחיר היה גבוהה מדי , אבל כל עוד זה לא עובר את הגבולות האישיים שלי , אני לא מרגיש שיש לי בעיה. ועוד משהו.. תחשוב כמה אנשים מתפרנסים מזה. להעיף את הבשר אומר שמליוני אנשים בכל העולם יאבדו את פרנסתם ( ושוב בא העניין של תועלת ועלות , יש אנשים שמוכנים בשביל לפרנס את משפחתם , את ילדיהם ולחיות בכבוד , מוכנים לשלם את המחיר של להיות רוצחי חיות אכזריים . זה המחיר שהם מוכנים לשלם וזה עניין אינדוידואלי ) כשאני יאבד את חירותי , זה לא יקרה בכלל שאכלתי פרות , אז אין קשר כל עוד אני חופשי , אני שמח. ואם זה משנה לך , אני בן 20
 

פרם שי

New member
הפעם אני די מסכים איתך

הכל, בסופו של דבר, אם רוצים לעשות רדוקציה היסטרית, זה ענין של תועלת והפסד. אבל המוסר הוא המקום בו התועלת וההפסד האישיים מטשטשים, או, אם תרצה - התועלת ה"רוחנית" עולה על התועלת ה"חומרית" המיידית. אין דברים בחיים שלך שאתה עושה שלא נועדו לספק את הרצונות המיידיים שלך, כי אתה חושב רחב יותר? זה די דומה, גם בענין זה, אבל יש דבר נוסף - בגבולות האישיים שלך אתה רשאי לעשות מה שאתה רוצה, לדעתי. אבל ברגע שבו זה בא על חשבון האחר, ברגע בו אתה פוגע באופן בוטה ואכזרי (או פוגע בכלל) באחר, שם נגמרת החירות האבסולוטית שלך. אני לא חושב שאתה לא אונס ורוצח רק בגלל שזה לא תועלתני. אלא גם בגלל שלא היית רוצה שזה יקרה לך, ולא היית רוצה שזה יקרה לאחרים. כי יש בזה משהו שמדיף ריח רע, ברמת העקרון. לא? אני מאוד מסכים איתך שהרבה בני אדם (לא כולם) מחונכים שלפגוע בבעלי חיים בשביל החיך זה בסדר. הם מחונכים לכך מינקותם.אבל זה לא מטבעם. זה לא קשור לטבע שלנו (שזה כבר אולידיון קצת יותר פילוסופי על הטבע האנושי). אבל שוב - תחשוב על ארה"ב של לפני 250 שנה. שם חונכו בני הדרום שאין דבר יותר טבעי מעבד כושי. שאלו לא בני אדם - הם טיפשים, הם מן אדם פרימיטיבי, כמו קופים רק מתקדמים יותר. אין להם זכויות, ואפשר להשתמש בהם כרצוננו. וקמו אנשים ומחו, ואמרו: לא! אפילו היתה מלחמה. והכל בשם המוסר, והזכויות שיש לכל אדם באשר הוא, ולא משנה אם הוא כושי, אשה, אוטיסט, או כפר סבאי. עכשיו, לגבי הפרנסה - נכון ולא נכון. אנשים רבים מתפרנסים מכך. אבל שוב - אנשים התפרנסו גם מלהיות סוחרי עבדים, ויש אפילו כאלו המתפרנסים מלהיות רצוחים שכירים, או סוחרי סמים לילדים. אז? זו סיבה להתיר זאת? כי הם מתפרנסים מזה? יש תכניות פיצויים, יש הסבה מקצועית. אין שום בעיה עם זה. בוא תקרא כתבה מעניינת שהיתה בעיתון השבוע בנוגע לפיטום אווזים. המפטמים עצמם כבר אומרים, שהם רק רוצים פיצוי והסבה. כי מתוך 24 מגדלים שיש בארץ (כולו 24 מפטמים), 2 מגלגלים מיליונים (האמת שגם האחרים), ובהשאר כבר לא. אתה מבין? לא מדוב פה ל "להתפרנס בכבוד כדי להאכיל את המשפחה". מדובר על מיליונים! אז, קצת פרופורציות בנוגע לפרנסה על חשבון החיים.
 

Double U

New member
ומה איתכם?

שלא מקבלים אנשים שכביכול מסייעים ברצח. אגב, מרוב שאתם מייחסים חשיבות רבה לבעלי החיים, אתם בכלל לא שמים לב לצמחים שמהם אתם ניזונים. הם לא יצורים חיים? הם אומנם לא יכולים להביע רגש, או כאב בצורה שנראית לעין אבל זו בהחלט פגיעה, גם אם זה נשמע דבר טיפשי ביותר.
 

פרם שי

New member
לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד

אין כאן ענין של קבלה. שי כאן ענין של לנסות להעביר את העובדות, ולא לתת לאנשים לחיות בשאליה שמה שמוכרים להם זו האמת. ולא, צמחים אינם יצורים חיים. לכן הם נקראים צמחים, ולא חיים. אין להם מערכת עצבים, ואין להם מח שמפרש אותו כאב. צומח, חי, דומם. לא חי, חי, דומם. אני בטוח שזה מובן.
 

tombenarye1234

New member
נקדים ונגיד

שעל כל קילו בשר שאתה אוכל, נאכלים ע"י החיה 7 קילו צמחים. ולא... צמחים לא מרגישים כאב, אין להם רגשות. כדי להרגיש כאב, וכדי שיהיו לך רגשות אתה חייב מוח ועצבים. בלי זה אין לך יכולת להרגיש כאב... אולי גם לא נשייף אבנים? אולי גם אבנים מרגישות כאב? באמת...להגיד שצמחים רגישים לכאב זה בידיוק כמו להגיד שאבן רגישה לכאב.
 

Double U

New member
שטויות.

הרפואה בעצמה מצדיקה את הטוב שבאכילת בשר. אז גם הרפואה משקרת לנו?
 

tombenarye1234

New member
"הרפואה"?

מאיפה אתה אומר שה"רפואה" מצדיקה אכילת בשר? אני אישית ראיתי מלא מחקרים האומרים שבשר לא בריא... אבל זה בכלל לא משנה. אפשר לחיות בריא מאד גם בלי בשר, לא תמות מאכילת אוכל צימחי.
 

Double U

New member
הפתעה.

לאחותי יש טיפה בעיה של תת תזונה. היא בקושי אכלה בשר ועקב כך בגיל 8, היא נראית כמו מישהי בת 5-6. הלכנו לרופא והוא הבחין בכך שהיא לא אוכלת מספיק בשר וכדאי שתתחיל להקפיד על כך. ונחש על מה היא הייתה חיה עד שהלכנו לרופא? על חסה, מלפפון ועגבניות! זה רק מוכיח כמה הבשר חשוב (וגם הירקות כמובן).
 

פרם שי

New member
האמת שזה לא מוכיח כלום

קודם כל, צריך להיזהר מהקיצוניות. זה לא או בשר, או חסה ומלפפון. רוב המזון שאנו אוכלים אינו בעל מוצרים מהחי, והוא עשיר בכל אבות המזון. לגבי אחותך, אין אפשרות לענות בפורום, כי איני מכיר את המקרה ולא יכול להעריך ממה זה נוצר. לא הייתי סומך על רופא שאומר שזה בגלל אי-אכילה מספקת של בשר, כי זה מראה שהוא לא מבין הרבה בתזונה (אגב, לידע כללי - רופאים לא מבינים כמעט כלום בתזונה. זה חלק זעום מההכשרה שלהם, ואין לראות בהם מוסמכים לנושא). לגבי מה שתאה מדבר על אחותך, סביר שמדובר בתופעה הנקראת FTT, והיא דורשת בדיקה של הרבה מאוד גורמים, לא רק פריט אקראי כבשר חיות, כי זה לא אומר מה חסר לה באמת, מבחינה גופנית ו/או רגשית. הדוגמא שהבאת פשטנית מאוד, ולא מעידה על כלום, כולל לא על מצבה של אחותך.
 

Double U

New member
על הרופא הזה אני סומך

בעיניים עצומות. הוא רופא מומחה כמובן, שלי אישית עזר לשפר בעיות בריאותיות.
 
למעלה