הפעם אני די מסכים איתך
הכל, בסופו של דבר, אם רוצים לעשות רדוקציה היסטרית, זה ענין של תועלת והפסד. אבל המוסר הוא המקום בו התועלת וההפסד האישיים מטשטשים, או, אם תרצה - התועלת ה"רוחנית" עולה על התועלת ה"חומרית" המיידית. אין דברים בחיים שלך שאתה עושה שלא נועדו לספק את הרצונות המיידיים שלך, כי אתה חושב רחב יותר? זה די דומה, גם בענין זה, אבל יש דבר נוסף - בגבולות האישיים שלך אתה רשאי לעשות מה שאתה רוצה, לדעתי. אבל ברגע שבו זה בא על חשבון האחר, ברגע בו אתה פוגע באופן בוטה ואכזרי (או פוגע בכלל) באחר, שם נגמרת החירות האבסולוטית שלך. אני לא חושב שאתה לא אונס ורוצח רק בגלל שזה לא תועלתני. אלא גם בגלל שלא היית רוצה שזה יקרה לך, ולא היית רוצה שזה יקרה לאחרים. כי יש בזה משהו שמדיף ריח רע, ברמת העקרון. לא? אני מאוד מסכים איתך שהרבה בני אדם (לא כולם) מחונכים שלפגוע בבעלי חיים בשביל החיך זה בסדר. הם מחונכים לכך מינקותם.אבל זה לא מטבעם. זה לא קשור לטבע שלנו (שזה כבר אולידיון קצת יותר פילוסופי על הטבע האנושי). אבל שוב - תחשוב על ארה"ב של לפני 250 שנה. שם חונכו בני הדרום שאין דבר יותר טבעי מעבד כושי. שאלו לא בני אדם - הם טיפשים, הם מן אדם פרימיטיבי, כמו קופים רק מתקדמים יותר. אין להם זכויות, ואפשר להשתמש בהם כרצוננו. וקמו אנשים ומחו, ואמרו: לא! אפילו היתה מלחמה. והכל בשם המוסר, והזכויות שיש לכל אדם באשר הוא, ולא משנה אם הוא כושי, אשה, אוטיסט, או כפר סבאי. עכשיו, לגבי הפרנסה - נכון ולא נכון. אנשים רבים מתפרנסים מכך. אבל שוב - אנשים התפרנסו גם מלהיות סוחרי עבדים, ויש אפילו כאלו המתפרנסים מלהיות רצוחים שכירים, או סוחרי סמים לילדים. אז? זו סיבה להתיר זאת? כי הם מתפרנסים מזה? יש תכניות פיצויים, יש הסבה מקצועית. אין שום בעיה עם זה. בוא תקרא כתבה מעניינת שהיתה בעיתון השבוע בנוגע לפיטום אווזים. המפטמים עצמם כבר אומרים, שהם רק רוצים פיצוי והסבה. כי מתוך 24 מגדלים שיש בארץ (כולו 24 מפטמים), 2 מגלגלים מיליונים (האמת שגם האחרים), ובהשאר כבר לא. אתה מבין? לא מדוב פה ל "להתפרנס בכבוד כדי להאכיל את המשפחה". מדובר על מיליונים! אז, קצת פרופורציות בנוגע לפרנסה על חשבון החיים.