שב"י - יום ההזדהות עם בע"ח במשקים

פרם שי

New member
גם אני סומך על הרופא הותיק שלי

אבל מודע למגבלותיו. הוא בסה"כ בעל מקצוע, הוא לא אלוהים.
 

tombenarye1234

New member
לא...

זה מוכיח שלחיות רק על חסה מלפפון ועגבניות זה לא בריא... צריך להוסיף לתזונה גם דגנים וקטניות... להגיד שתזונה שלמה לא בריאה רק כי מישהי אחת חיה על תזונה לקויה, זה ממש אבל ממש לא נכון.
 
יש להקפיד על תזונה נכונה

וגם אם אתה לא אוכל בשר, או אוכל מעט ממנו אתה צריך כן לדאוג לאכול דברים מסוימים שיספקו לך את מה שהשר אמור לספק. ואם אתה לא אוכל מהם מספיק אז לקחת ברזל וB12. יכול להיות שפשוט לא דאגו לאחותך למספיק תחליפים.
 
לא מוחלט בכלל

נכון בעבר היה חשוב לאכול בשר בשביל לקבל דברים מסוים שהגוף זקוק להם. מצד שני היום יש המון תחליפים ויש המון מחקרים שמראים שאכילת בשר (במיוחד בצורה מעובדת שהוא נמצא שהוא בצלחת שלך) זה ממש לא טוב וממש לא בריא. בעיקר בשר אדום אגב.
 

tombenarye1234

New member
לא זה לא

אפשר לחיות טוב מאד בלי בשר. אני חי ככה כבר קרוב ל-13 שנה, ויש אנשים שחיים כך כל חייהם... קופת חולים כללית הוציאה חוברת "צמחונות בקלות", ואילו המחקר האמריקאי המליץ על צמחונות כתזונה נכונה בשער הניו יורק טיימס... אני אישית ממליץ לך להכנס לכאן
 

Shugyman

New member
אבל הכי טעים

חזיר עם שרימס וגבינה בתוך פיתה בפסח ובאותו זמן למלמל "יהוה" בזמן שחרדי עובר ליד באמצע מאה שערים. נ"ב אני לא מוכן לשלם את הטיפול הרפואי של מי שעושה זאת.
 

Shani Naor

New member
חחחחחחחחח

(כאן נכנסת לתמונה המסורתית הקטנה...) אממ עד כמה זה היה מצחיק, וזה באמת היה נורא מצחיק... אני מקווה שכל התגובה היתה כמו שאני חושבת- צינית. תקן אותי אם אני טועה... שנה טובה!!! ואממ חג שמח!!! P=
 

פרם שי

New member
מעניין אם את אותם צחוקים

הייתם מריצים אם היה מדובר ביום השואה.
 

פרם שי

New member
יום ההזדהות עם בע"ח במשקים

הוא "יום השואה" של בעלי החיים. זהו יום מסורתי שנערך במקביל באלפי מקומות בעולם, לזכר אותם קורבנות רבים שעונו ונרצחו בידי בני אדם תאבי-בצע, וכל משתפי הפעולה שלהם. בגלל שזה לא בני אדם, אתם מרשים לעצמכם ללעוג לנושא ולהריץ עליו בדיחות. אבל 48 מיליארד בעלי חיים בשנה לא צוחקים, הם בוכים, כואבים, וסובלים מטראומות פיזיות ונפשיות, עד יום מותם הלא-טבעי. בעיני זה לא מצחיק לאתגר מישהו לעמוד מול חרדי עם בשר לבן, כמו שזה לא יצחיק אותי אם חרדי יאתגר חבר שלו ללכת ברחוב בזמן הצפירה ביום הזכרון, או שנוצרי יגיד לחבר שלו "נראה אותך שם טלאי צהוב ביום השואה".
 

Super Chuly

New member
עצוב

יש פה שני דברים עצובים למען האמת: הראשון, הוא אכן ההתעללות בבעלי חיים, אני מסכימה זה נורא... אבל השני- הדרך שבה בחרת להציג את הנושא והדרך שבה בחרת להגיב לחברי הפורום. אני תומכת במאבקך ובמאבקן של החיות שעוברות התעללות אבל אני לא מבכימה לדרכים שבה ההפגנה נעשית, ואני לא מסכימה לדרכים הבוטות שבהן הגבת את דעתך כאן. אני מאוד מתנגדת להשוואה לשואה ומאוד מתנהגת לעובדה שאתה כופה עלינו דעתך- שהיא לגיטימית לחלוטין- אבל לגביך בלבד. לא כל מי שאוכל בשר הוא רוצח חסר רחמים של בעלי חיים, וההשוואה לשואה הייתה, סלח לי- פשוט הערה נמוכה. יש הרבה מאוד דרכים להעביר מסר בצורה חזקה, מבלי להביע אותה בצורה לא תרבותית. ליהי
 
תשמע

כן זה עצוב , אבל כמו שאמרתי כל עוד אין פיתרון זה לא משנה.. ולהפסיק לאכול בשר זה לא פיתרון
 

Double U

New member
אני מצטער מאוד אבל...

אני לא מוכן לשנות את הרגלי האכילה שלי-עד לכדי כך שאהיה טבעוני. מה שזה גם בכלל לא בריא. ואגב, אם לנו אסור לאכול בע"ח, למה שלא נערוך בגן החיות תהלוכה נגד טורפי הבשר? איך הם ואנחנו נוכל להמשיך להתקיים ללא בשר? (כמובן שגם ירקות, פירות ושאר אבות המזון חשובים). הכל הוא חלק מתהליך שרשרת המזון. אתם יכולים לעשות כמה תהלוכות שאתם רוצים, אבל תעשיית הבשר תמשיך להתקיים עד סוף העולם. אני בטוח שהתגובה של גיא הייתה צינית, ואני לא מאמין שיש אנשים שיעשו מה שהוא כתב.
 

פרם שי

New member
הבעיה היא הציניות

זאת שמסיטה את היכולת להרגיש. לגבי שאר הדברים שאמרת - אתה טועה, ואשמח להסביר לך על כך אם תרצה. תזונה צמחית היא הבריאה ביותר הידועה לאדם, ועל כך הכריזו ארגוני הבריאות העולמיים מזמן. התזונה הבשרית היא הגורם מספר אחד למחלות הקשות של היום. בהנדסה גנטית, גידול בכלובים, עיוותים, גדיעת איברים ובסוף שחיטה, אין שום דבר משרשרת המזון. האדם אינו חלק משרשרת המזון, ולכן אין קשר בין מה שהאריה עושה כחלק מהישרדותו, לבין האמירה הכלכך נכונה של "החייזרים", שזה פשוט טעים. סיבבת המאכל שלנו היא חוסר ידע לגבי מה שנעשה להם, וזה שזה טעים. לא הישרדות. הפתרון היחיד הוא להפסיק לצרוך סבל. חרם צרכנים והימנעות מגרימת סבל לזולת, היא הדרך היחידה לשינוי. ולדוברת למעלה - אנשים לא אוהבים שמשווים את זה לשואה. גם אני לא, ולכן ההשוואה שעשיתי לא היתה לשואה אלא לדרך שבה טיפוסים שונים מגיבים לימי זכרון שונים. זה מצחיק ומרגיז, שברגע שמתקרבים לנושא שנוגע אישית בכאבו של מישהו, הוא נעמד על שתיים ומגן, במקום להבין את הדמיון. אם הייתי מביא כדוגמא את יום הזכרון לחיילי מלחמת ויטנאם, לא היתה לה בעיה. לא לחינם אנשים עושים השוואת עם השואה. הדמיון מצמרר. יצחק בשביס-זינגר, ניצול שואה מפורסם וסופר, אמר בעצמו: "לבעלי החיים כל יום הוא טרבלינקה". ואם הוא אומר כזה משפט, אז אני באמת קטונתי.
 

Super Chuly

New member
טעות בידייך

האדם הוא ועוד איך חלק משרשרת המזון. בוא נניח לרגע הנחה היפוטית, שאולי בכל זאת אנחנו לא צריכים לאכול בעלי חיים. אם ככה- האדם היה מתקיים בצמחים (או שגם זה לא? כי נראה לי שהאדן הקדמון לא ממש ידע להכין טופו). על ידי אכילת הצמחים הוא היה מערער את האיזון ופוגע בכמות הצמחים שניתנת לאכילה על ידי בעלי החיים, ואז הופס! ימותו בעלי חיים ברעב! הנקודה שלי היא שכך או כך- ימותו בעלי חיים, בין אם ברעב כי לא השארנו להם צמחים, או כי אנחנו עצמינו אכלנו אותם. אני הייתי פעילה הרבה שנים בתנועות שונות למען בלעי חיים, אבל לא בתנועות הקיצוניות שטורחות להפוך את כולם לטבעוניים. בתנועות האלו למדנו את האמת שמאחורי ההרצאות- תעשית הבשר לא באמת מטשה בנו, החיות מומתות בצורה הומנית, הגוף שלנו כן בנוי כדי לאכול בשר, ואנחנו אכן חלק משרשרת המזון. אני קוראת שוב ושוב את התגובות שלך ומתפלאת. אתה לא מתבייש להשוות שני דברים לא קשורים? ועוד לאירוע מכאיב בתולדות העם היהודי? אני מתביישת, עד כמה רחוק אפשר ללכת?
 

פרם שי

New member
חבל שדבריך יכולים להטעות אנשים

האדם בנוי לאכול הכל. לא לאכול בשר, אלא אכילת כל, ובתנאים קיצוניים הוא יכול לאכול בשר. עצם זה שאנו נאלצים לבשל את הבשר ולא יכולים לאכלו חי, היא כבר עדות מספקת לכך שאנו לא בנויים לכך, בניגוד לאריה נניח. מומתות בצורה הומנית? צפי בזה, ותגידי לי אם זו צורה הומנית. זהירות - הסרטון הוא תיעוד של המציאות כפי שהיא, והוא מאוד, מאוד קשה לצפייה. ולגבי ההשוואה, שוב, חבל שלא הבנת את כוונתי, אבל אם את מתעקשת על השוואה מזעזעת בדמיון, צפי במצגת. חוסר המוסריות של האדם לא תכופר בהתעלמות מסבל מין אחר. דווקא אנחנו, כעם היהודי, היינו צריכים ללמוד לקח לגבי אמפטיה והבנת סבלו של האחר. אבל כנראה שאנחנו טיפשים כמו כולם, לא לומדים שום לקחים אף פעם.
 
למעלה