שב"י - יום ההזדהות עם בע"ח במשקים

Double U

New member
../images/Emo45.gif

רצח היהודים בשואה, היה מסיבות כלל לא מוצדקת. של שנאת חינם, גזענות, אנטישמיות וכו' וכו'. שחיטת חיות, היא למען המשך קיומנו. שזאת אכן סיבה טובה. אתה כל הזמן מנסה להדגיש שבשר כלל לא מזין ואתה טועה ובגדול. הזכרתי כבר למעלה, את עניין הרפואה.
 

פרם שי

New member
במקרה אתה מדבר עם אדם שעוסק ברפואה

אתה טועה בענין הרפואה, טעות מרה. אבל אם נרד לארץ, הרי שלפי דבריך, אין צמחוני אחד שיכול לשרוד. תראה מה זה, אתה מתכתב עם אחד שלא צורך שום דבר מהחי. ואני בריא. הרופא שלי בהלם כל פעם שהוא רואה את בדיקות הדם שלי, בגלל שהוא לא מכיר הרבה אנשים בריאים כמוני. אז לא רק שאני שורד, אני אפילו חי. טוב. אך אתה מסביר את זה?
 

פרם שי

New member
ורק כדי שתשתוק ../images/Emo6.gif

סתם, אני לא רוצה שתשתוק. אבל הנה לך כתבה הסוקרת ומביאה מקורות רפואיים. ולמתקדמים ביניכם (ואלו עם הרבה זמן פנוי ושיניים לשבור על מלים לועזיות), מאמר מקיף בנוגע לאי-אכילת בשר, וכיצד זה משפיע על אנשים החולים במחלות שונות.
 

tombenarye1234

New member
סבבה...

אז בוא נעביד שחורים בפרך...זה מאד מוצדק...כי הרי ככה יהיה לנו מי שיעבוד בשבילנו...זה יגדיל את סיכויי ההישרדות שלנו... ובכלל, בוא נעשה מה שהאימפריות של פעם עשו, נרמוס את הזכויות של כל מי שחי סביבנו, רק כדי שלנו יהיה חיים יותר טובים. או שלא...כי זה לא מוסרי לשעבד את כולם רק בשביל שלנו יהיה יותר טוב. אדם עם טיפ טיפונת מוסר אישי מבין זאת, שלא מוסרי לרצוח אחרים, להתעלל בהם או לפגוע בהם, רק כדי שלנו יהיה כיף
 
נעמדים על שתיים ומגנים?

צעד ראשון בהסברה הוא להבין למי אתה מסביר. אין צורך בפרובוקציות. אם האמת שלך מספיק חזקה לא היית ניגש למקומות כאלו קיצוניים. לך עם האמת שלך ולא עם השוואות מיותרות.
 

פרם שי

New member
אילו פרובוקציות?

אני חושב שיש כאן אי הבנה בסיסית. לא השתמשתי בפרובוקציות. זאת שאיכשהוא חשבה שאני עושה השוואה לשואה, בדתה את זה מליבה. האמת שלי אכן חזקה מספיק, ולכן אין לי צורך בפרובוקציות. לעומת זאת, יש אנשים (יש אפילו גם כמה פה), שאטמו אותם כל כך, שחייבים פרובוקציות כדי לשבור את המעטה.
 

Shani Naor

New member
תקשיב

אני ממש מעריכה את העקרונות שלך, אתה לא עוזב את הנושא, ומבחינתך אם לא תטרטר לאנשים בשכל- הם לא יהיו מודעים לזה. ואני באמת חושבת שאתה צודק. אני שונאת בשר, מתעבת. אני אוכלת בשר בחוסר הנאה, ואני חושבת שאפשר לעבור את כל התהליכים בלי העינויים. אבל אתה חייב להבין, שיש אנשים שאם הם לא אוכלים בשר לכמה זמן, הם מקבלים סחרחורות והמצב שלהם מתדרדר, והמערכת החיסונית נפגמת. כמו שכמה אנשים כבר כתבו למעלה, הרפואה תומכת באכילת בשר, כי זה בריא. וככה החיים עובדים, אתה יודע- שרשרת המזון. אז אני ממש מקווה שלא תפסיק לתמוך במה שאתה תומך. וגם ממש מקווה שתראה את הסרט "מלך האריות"... אם עדיין לא יצא לך לראות, כי אז דברים אולי יתבהרו לך טיפה. :) שנה טובה!
 

פרם שי

New member
החיים הפתהפכו קצת..

אכילת בשר היא אחד הגורמים לאי-ספיגת B12 ולמחסור בברזל המוביל לאנמיה. לא תזונה צמחית. תזונה לא מאוזנת לעומת זאת יכולה להוביל לבעיות שתיארת. לשם כך, כל בןאדם, אוכל-בשר או לא, רצוי שיפנה לתזונאי או לנטורופת להרכבת תפריט עשיר וחיוני. כבר הגבתי לגבי מה הרופאים ממליצים כתזונה הבריאה ביותר. על שרשרת המזון כתבתי כבר, אבל אם בעיניך לקנות בשר קפוא בסופר, זה שרשרת המזון, אז כדאי שתדעי שאנו לא חלק משרשרת המזון הטבעית ביום שבו האדם החל בחקלאות. אם את מסתמכת על סרט מצויר של דיסני כדי ללמוד את עובדות החיים, אז אני ממליץ לך לראות גם את "במבי" אבל יותר ממליץ לך לצפות במציאות. באתר הזה תמצאי הרבה מידע, החל ממה שעובר עליהם וכלה בתזונה בריאה יותר.
 

Shani Naor

New member
חחח אהבתי את הערה....

חחחחח אני רצינית, אם הייתי יכולה להיות צמחונית, אז שום דבר לא היה עומד בדרך שלי. אבל זה לא מתאפשר לי. אמממ אני לא מבינה, אתה עכשיו יורד על הטכנולוגיה המתקדמת שלנו? יש לנו אפשרות לשמר את האוכל בתוך מקררים ופריזרים... כן, זה נכון... אז מה? אתה יודע שגם את הירקות שקוטפים מהשדה או אני לא יודעת מאיפה מכניסים למקרר? אממ ובכל הנוגע לאקולוגיה של העולם, אם אנשים יפסיקו לאכול חיות אז כל סדר העולם יהרס, והחיות ימותו בכל מקרה... :) אממ אתה צודק שציד חיות לכיף זה פשוט רוע טהור, אבל אני ב"מלך האריות" רואים שהחיות הגדולות אוכלות את הקטנות... וזה מתואר בדיוק כמו בעולם האמיתי והמציאותי.
 

פרם שי

New member
אבל שני, זה לא העולם האמיתי.

אם היינו צריכים לשרוד, אז היינו צדים אותם, איש איש. אני לא יורד על הטכנולוגיה, טבו שהיא קיימת, אבל היא גם זו שגורמת לבשר להיות סופר-מיותר. בשרשרת המזון לא מדגירים מאות אלפי תרנגולות במחסן מקורר. החיות הגדולות במלך האריות לא זורקות לפח (פשוט כמשמעו) 15,000 אפרוחים כל יום, רק בגלל שהם זכרים (עם זכרים אין מה לעשות בתעשיית הביצים). הם לא כורתים את המקור של האפרוחים, ולא מגדלים את התרנגולות בכלובים צפופים של חוטי תיל' 4-5 תרנגולות בכלוב, לרמה שלכל תרנגולת למשך כל חייה, 20 סנטימטר לחיות עליהם! במלך האריות את לא רואה כלובי סוללה. את אפילו לא רואה תרנגולות כאלו, כי הם פרי פיתוח של בני אדם, באמצעות תהליך של השבחת גזע (וגם זה מזכיר לך בטח משהו, אבל לא סתם!). וזה רק בתעשיה אחת, "תמימה" לכאורה - תעשית הביצים.
 
אז אתם כנראה נלחמים

במלחמה הלא נכונה... במקום להילחם בבני אדם שרוצים לאכול בשר שאם כל הכבוד , אין לכם שום סיכוי פה.. אתם תמיד תהיו מיעוט מוזר עדיף תתמקדו במה שאתם כן יכולים לשנות , השיפור של התנאים של החיות. אבל גם פה זה לא יהיה קל , כי סך הכל זאת צריכה להיות תעשיה כלכלית כמה שיותר כסף ..
 

פרם שי

New member
אנחנו לא נלחמים בבני אדם

אנחנו מנסים להעביר את המידע, את המציאות, שמוסתרת מהאנשים באמצעות כל מיני פרות חמודות על אריזות של עלית (נכון עשיתי לך חשק לשוקולד?), או תרנגולות יפות-כרבולת על אריזות הביצים (אם תמצא אפילו תרנגולת אחת עם תרנגולת עומדת, סימן לבריאותה, בכלוב סוללה, תודיע לי בבקשה). אנחנו לא נגד אנשים. אנחנו בעד החיים, נטולי הסבל, של כולם. ואני אלחם על זכותך לחיות את חייך ללא שיגרמו לך סבל, לא פחות מאשר שאלחם למענם. נכון להיום, מדובר על 48 מיליארד בעלי חיים בשנה. אין שום סבל אנושי שמגיע לממדים כאלו. זה לא צריך להיות בכלל בר השוואה - כולם, אבל כולם, ראויים לזכויות הבסיסיות של חיים-ללא-פגיעה.
 

Super Chuly

New member
סלח לי

אבל לשם שינוי, אני מסכימה עם החייזרים... כל השרשור הזה מדגים את נסיונותיך להפוך את כולנו לטבעוניים או לפחות לרוצחים חסרי לב רק כי דעותינו שונות משלך. במקום לפעול נגדנו, פעל נגד המפעלים ש"מטעים" אותנו... ואגב- כשאתה אומר "אני אלחם על זכותך לחיות את חייך ללא שיגרמו לך סבל", אתה מתכוון ל-"לתת לכל בן אדם לחיות את חייו לפי רצונו, גם אם זה אומר נגד רצוני"? כי אם כן, ואני מאוד מקווה שכן, זה טיפה סותר את כל מה שאמרת עד כה בשירשור הזה...
 

פרם שי

New member
אשמח אם תביאי דוגמאות

לאיפה בשרשור אמרתי "תהיו טבעונים", או שאותם רוציחם. כשאני אומר שבשר זה רצח, ושרוצחים בעלי חיים, ברור שמדובר על המגדלים והשוחטים. אבל אף פעם אל תשכחי - הם עושים את זה לא מרוע לב טהור, אלא מאינטרס כספי - כל עוד אנחנו משלמים להם שיעשו את העבודה השחורה, הם ימשיכו לעשות אותה ברווח רב. אם את משליכה את זה על עצמך, ומתייחסת אל עצמך כרוצחת זה ענין שלך. אני לא כתבתי את זה. את צריכה להבין, שלא מדובר פה על רצון שלך מול רצון שלי. מדובר על רצון שלך מול סבל, עינוי והרג בעלי חיים רגישים.
 

Shani Naor

New member
איזה דיון מרגש.... חחחחח

תאמין לי, שאני איתך בסיפור. אני לא רוצה להיות נגדך בסיפור הזה. ואני באמת שלא. אני נורא בעד שתגרמו לאנשים להיות מעורים לעניין. אני יודעת שכשאני אעבור לרשות עצמי, בשר לא יחשב בתפריט שלי. אבל נכון לעכשיו, אני אמנם לא ילדה קטנה, אבל מאוד פגיעה, אני צריכה את הבשר, כי אני מאבדת את הויטמינים מהגוף שלי מהר מאוד. תמשיכו ככה, אבל אל תשכחו שבסופו של דבר, הגורל של תרנגולות ואפרוחים ואני לא יודעת מה... דומה לשלנו- למות.
 

פרם שי

New member
זה לא איתי או נגדי, זה למען בעלי

החיים. אני הפכתי לצמחוני בגיל 10. ממש לא הייתי ברשות עצמי. מאיפה את יודעת שאת "מאבדת ויטמינים מהר מאוד"? אם זה כך, אז דעי לך שאחת הסיבות המרכזיות בעולם לאיבוד ויטמינים היא אכילת בשר ושתיית חלב. אם תלכי לנטורופת/ית, היא/הוא יוכלו לסדר לך תזונה הולמת לגילך ולמבנה האישי שלך. חוסר נוחות היא לעולם אינה תירוץ לגרימת סבל לאחר. ומה זה גורל האפרוחים למות בסוף? מה שכתבת זה ממש קריאה לרצח. הרי גם ככה מתים בסוף. יאללה, בלאגן! אם מישהו יעצבן אותך תכי אותו, תעני אותו, תרצחי אותו. גם ככה זה הגורל שלו. השאלה איך מתים - במוות טבעי" אחרי חיים מלאים, או בכלוב, תחת עינויים קשים, בטרם עת ולאחר שמצצו את כל מה שיכלו ממך. את ואני לא נחיה ולא נמות כמוהם.
 

Shani Naor

New member
אממ

תאמת, יש למעלה תגובה של מישהו... אני לא סגורה של מי... אבל היא די צודקת. אתה קורא לי רוצחת, למרות שאני בחיים שלי לא הרגתי, גם לא ג'וקים או זבובים או מה שזה לא יהיה... הכוונה בזה שהאפרוחים ימותו, היא בדיוק איך שקראת את זה. הגורל של בעלי החיים הוא למות. הם לא נשארים חיים... אני מקווה שאתה מודע לעובדה הזאת.... אני אוהבת את בעלי החיים, אני לא רוצה שיענו אותם, ואני בחיים שלי לא אמרתי דבר כזה נוראי. פשוט אתה אומר את זה כאילו אלא יצורים שיכולים לחיות לנצח רק שאנחנו, בני האדם, מונעים את זה מהם. אתה מוציא את כל בני האדם, ברברים חסרי רחמים, שאין לה טיפה של אנושיות ושהדבר שהם הכי רוצים לעשות זה לעשות רע לבעלי החיים. אז לא. זה לא נכון, לא לגבי או לגבי כמה אנשים פה שמנסים להסביר את הדעה שלהם אתם תוקפים אותם כאילו זאת אשמתם שהרגילו אותם לאכול בשר. אתה יודע שאם תתקוף אנשים, זה לא יגרום להם לבוא ולהקשיב למה שיש לך להגיד. אני בעד שתהיה אגרסיבי כדי לפקוח את העיניים שלנו לכל הדברים האלו, אבל אתה באמת מגזים.
 

פרם שי

New member
אנ ימצטער, אני לא מבין על מה את

כותבת. מתי כתבתי שהם חיים לנצח? אבל אין ספק שאין שום קשר בין חייהם בטבע, בין הזכות שלהם לזכויות בסיסיות ( אם את לא יודעת מה הן, קראי את מגילת זכויות הילד, למשל. יש ארבע זכויות בסיסיות לכל יצור חי). כולם מתים, אבל השאלה היא איך חיים ומתים. את לעולם לא תחיי כמוהם, ולא תמותי כמוהם. מה שהם עוברים, זה גיהנום עלי אדמות. אז מה זה קשור שיום אחד הם ימותו? יש פה כמה ברברים, ראינו זאת בתגובות הציניות. אבל רוב האנשים פשוט לא מודעים, וזה בדיוק מה שאני עושה לאורך כל השרשור- מביא מידע. זה שאת ואחרים חשים צורך להתגונן כל הזמן במקום לקרוא, להסתכל ולראות עוד חלק במציאות, זה חבל, כי האשליה ממשיכה להשתמר, ובעלי-חיים ממשיכים לסבול. בשום מקום בשרשור לא האשמתי אני או אחרים את אוכל הבשר, שהוא חונך לזה. אבל לא צריך
 

enbalush

New member
שני../images/Emo24.gifשמחת אותי שאת בצד של בע"ח

בעלי החיים במשקים צריכים גם אותך, הויטמין היחידי שיש בשפע בבעלי חיים הוא B12 ואפשר לאכול מזונות שמועשרים בויטמין הזה, יש גם סוכריות מציצה (מתחת ללשון) בטעם פירות, חוץ מזה יש את הברזל שצמחונים שלא מקפידים על תזונה נכונה עלולים לאבד ואז צריך להקפיד על מזון שמכיל כמות גדולה של ברזל כמו טחינה, אגוזים וגם ירקות וויטמין C שעוזרים לספיגה של הברזל.
 
למעלה