איתמר לנדאו
New member
נו, שויין.
אני חושב שאולי המחלוקת בינינו היא שלדעתך אם קיים איסור וסיבה בצידו. ניתן להגיד "אני לא מפחד מהסיבה" ואז בטל האיסור. אני חושב שכל איסור הוא אסור, והסיבה היא רק תוספת. כמו שיש סוגיא בגמ' איך מפרשים את "פרי עץ הדר" לאתרוג. מה היה קורה לו לא היו מוצאים את הקשר בין המילים בתורה לבין המציאות של האתרוג ? האם היית אומר שאתרוג זה אחת מהאפשרויות ? לא. כי המסורת אומרת שזה האתרוג. והלימוד בה בנוסף. כך גם, לדעתי, באיסור הזה- אתה מתייחס רק לדברי הגמרא לאיסורים שאומר ר' יוחנן בן דהבאי ולא לדעתו של רבי אחא ברבי יאשיה באותה גמרא.
אני חושב שאולי המחלוקת בינינו היא שלדעתך אם קיים איסור וסיבה בצידו. ניתן להגיד "אני לא מפחד מהסיבה" ואז בטל האיסור. אני חושב שכל איסור הוא אסור, והסיבה היא רק תוספת. כמו שיש סוגיא בגמ' איך מפרשים את "פרי עץ הדר" לאתרוג. מה היה קורה לו לא היו מוצאים את הקשר בין המילים בתורה לבין המציאות של האתרוג ? האם היית אומר שאתרוג זה אחת מהאפשרויות ? לא. כי המסורת אומרת שזה האתרוג. והלימוד בה בנוסף. כך גם, לדעתי, באיסור הזה- אתה מתייחס רק לדברי הגמרא לאיסורים שאומר ר' יוחנן בן דהבאי ולא לדעתו של רבי אחא ברבי יאשיה באותה גמרא.