את מחמיצה את הנקודה.
כתבת שהילד ידע "...את מה שמצוי במגירה בשולחן שבחדרו...". מכאן הסקתי כי לא מדובר בכפרי המתגורר בבקתה בנויה בוץ מקושר בתבן, אלא בבן המעמד הבינוני המתגורר בעיר, ולבטח הינו לקוח של שירותי בנק ומחזיק בכרטיס אשראי, וגודל המעמד הבינוני בהודו הוא כמה מאות מליונים.
הגישה הווכחנית שלך מעידה כי אולי את נבצרת בכלל יכולת חשיבה ביקורתית.
העיקרון הוא לחשוב על דברים שה"אני" של המנוח "ידע", ולראות אם הילד "יודע" אותם, ולא להתפלפל שמא מדובר בסבא מאותגר אינטרנט המחזיק ממונו מתחת למרצפת בבית.
יודעת מה?
אני מוותר על ידיעת הקוד הסודי, אולם כל אדם המחזיק בכרטיס אשראי זוכר את ארבע הספרות האחרונות שלו.
נתקלתי פעם במישהו שסיפר על ילדים דרוזים שהם גלגול של לוחמים שנפלו. שאלתי אותו "דרוזים סוריים, או דרוזים ישראליים". "ישראליים" הוא ענה. "איך השתכנעת?" שאלתי. "הילד ידע את המספר האישי של הלוחם" השיב. "חמור" נזפתי בו, "בכפרים הדרוזיים, בית הקברות הצבאי מצוי בשולי הכפר, וילד המשחק מחבואים בין המצבות יכול ללמוד בעל-פה בקלות מספר אישי של החלל". הבחור בהה בי בתדהמה. זה לא עלה כלל על דעתו. הוא כבר ננעל על הרעיון של הישארות הנפש, והנעילה הזו שיבשה את החשיבה הביקורתית...