תאוריות חדשות

AnarchistPhilosopher

Well-known member
ד"א בקשר ליחסות פרטית.

ממה שאני יודע יחסות פרטית מבוססת על שתי עובדות אמפיריות: זה שחוקי הפיזיקה זהים לכל מערכות אינרציאליות, וזה שקיימת מהירות גבולית שהיא מהירות האור. סיבתיות, היא אחת מהסיבות (-: גם כן למה לוגית לא ניתן לקבל מהירות גדולה ממהירות האור.
 

niv1990

New member
אני חושב שניתן לייצר מודלים עם תחזיות שלא

מחייבים מתמטיקה. העניין הוא רק שביקום בו אנו חיים הם לא יתארו טוב את המציאות כלל וכלל. כלומר המודלים הפיסיקלים הם מתמטיים לדעתי, כי המתמטיקה נתגלתה כטובה לעניין זה. סה"כ אני מסכים.
 

אמִיר

New member
אז זה מה שתקבל

פורום של אנשים עם השכלה פורמלית ברמה של ילד בן 7 שוחושבים שהם יודעים נושאים בפיזיקה תיאורטית יותר טוב מפרופסורים באוניברסיטאות.
 

kaplanal1

New member
פורום "תאוריות החדשות"

הפורום הזה הוא גם בשבלהם.והפרופסורים באוניברסיטאות בעצמם אומרים שהילדים בני שבע יודעים יותר טוב מהם.ואני לא מבין את הסיבה שזה לא יהיה ככה אם נגישות לידע שיש היום.
 

אמִיר

New member
מסיבה פשוטה

לילד בן 7 היה פחות זמן ללמוד..אני לא חושב שיש פרופסור שאומר ברצינות שילדים בני שבע יודעים יותר מהם. אם כן, זה כנראה מתוך הומור וצניעות. "נגישות לידע"- קודם כל, זה לא מדוייק. מאמרים אקדמיים, גם אם הם מופיעים באינטרנט, בדרך כלל עולים לא מעט כסף. לעומת זאת, ספריות ציבוריות תמיד היו קיימות. מי שזה באמת מעניין אותו, תמיד היה יכול ללכת לספרייה של האוניברסיטה, ולקבל גישה להרבה הרבה הרבה יותר ידע ממה שיש באינטרנט (בתחומים האקדמיים, ולא מייקל לואיס). מה שיותר קל היום הוא להשיג מידע *שטחי* על הרבה נושאים. בשביל באמת להבין דברים צריך ללמוד. ללמוד, לוקח זמן.
 
../images/Emo45.gif

ועם כל הכבוד, אני כמעט לא יודע/רואה על אנשים שבאמת נוסעים לאוני'[למרות שהם לא סטודנטים] בשביל להוריד מאמרים אליהם. ולא,זה לא בגלל בעיות אבטחה - אין בעיה להיכנס לאוני' אם מראים תעודה מזהה/פותחים את התיק, גם אם אתה לא סטודנט.
 

kaplanal1

New member
המאמרים האקדמיים מופיעים באינטרנט

המאמרים האקדמיים מופיעים באינטרנט ,בגישה חופשית,באתר http://www.arxiv.org. לגבי הגישה לספריות האקדמיות זה רק מדגיש את מה שאמרתי.מה שמופיע באינטרנט זה באמת לרוב מידע "שיטחי".אבל אני לא מאמין שכאשר מרצים בקולוקווים של תוארים מתקדמים,באמת הכוונה שיכנסו לכל הפרטים הטכניים הקטנים ביותר. לגבי ילד בן 7.אל תשכח שהיו לו 7 שנים שלמות בשביל ללמוד.וילדים גם תופסים את החומר מאוד מהר. לגבי הצניעות והומור של פרופסורים באוניברסיטאות.בכל בדיחה יש חלק מהאמת,והצניעות לרוב מצטדקת.
 
זה ממש לא מקיף,עם כל הכבוד.

מה עוד שלא כל התחומים המדעיים נמצאים שם[גם תחום קטן ואיזוטרי בשם "כימיה" נעדר משם]. ומה שאתה אומר על הילד בן 7 רחוק מלתאר את המציאות....במקרה הטוב זה אחוז מאד מאד זניח מכלל בני ה 7, במקרה הרע אני די סבור שמה שאתה מתאר["בן 7 שמבין יותר מפרופסורים"] לא קיים בכלל. ובעניין הקורסים בתארים מתקדמים: לעתים זה נכון,לעתים לא. מה שבטוח הוא שהבנה אמיתית באה מנסיון. נסיון מכיל גם "נסיון על רטוב"[עבודה עם מכשור מתאים,במידת הצורך], וגם הפנמה מעמיקה של תיאוריות. הפנמה זו נעשית ע"י קריאת ספרים ומאמרים רבים ככל האפשר בתחום. ואלא אם כן אתה גר בתוך ספרייה אקדמית/מעבדה - קשה להאמין שפלוני החסר השכלה אקדמית מדעית, פתאום יביא לתיאוריה פורצת דרך[אך גם הגיונית ועקבית ביחס לתיאוריות קודמות]. ללא הבנה של תיאוריות קיימות,אי אפשר להמציא חדשות[יותר נכון, אפשר, פשוט סביר שלא תקבל הכרה אמיתית עליהן,ובצדק].
 

kaplanal1

New member
לגבי "ניסיון על רטוב"

לגבי "ניסיון על רטוב",לפלוני חסר השכלה באמת אין לו גישה לזה,לכל שאר מאגרי הידע בהחלט יש לו גישה.וכל השאר זה כבר תלוי מהפלוני חסר השכלה בעצמו.לגבי ההכרה כמו שציינתי מקודם,לדעתי ההכרה הזאת היא יותר הכרה פורמלית-"תואר ראשון,תואר שני ,דוקטורט,תאוריה משלו" מאשר הכרה אמיתית. לגבי ילד בן שבע.בוא ניקח בחשבון שלפני המצאת האינטרנט,היו פחות ילדים בני שבע שנחשפו לכל הנושאים האלה.לדעתי אינטרנט הביא לכך שיש יותר ילדים שידעים הרבה מאוד דברים,ביחס למבוגרים בגיל שלהם.
 
נתחיל דווקא מהסוף:

כן,האינטרנט הביא ל"מהפכת ידע" וכיו"ב. ועדיין, גם אם יש ילדים רבים עם ידע רב,אז אותו ידע רב מהאינטרנט הוא לא מקיף כמו לקחת קורסים בתחום. וגם ככה,עם כל הכבוד, אני לא יודע איפה בדיוק אתה חי אבל רוב הילדים שאני יודע עליהם לא ממש מתעניינים בגיל זה בדברים הללו, או בכלל יכולים להגיד במה הם מתעניינים מלבד ברבי/לגו וכיו"ב. יתרה מזאת, 7 שנים הם ממש לא זמן מספיק לשומדבר[אפילו אם נניח שמרגע שהוא נולד, יש לו 7 שנים נקיות בלי ללמוד ללכת,לאכול,לישון ובכלל להבין איך מתקיימים] בהקשר זה-אלא אם כן "למידה" אצלך נחשבת לכניסה לאתר/פתיחת ספר שמתעסק בנושא מסויים, נסיון להבין אותו במשך 5 דקות ואז קבלת כאב ראש כי הוא בלתי מובן בעליל. ומה זה עניין ה"הכרה הפורמלית"? אני לא אומר שכל מסטרנט/דוקטוראנט[וכן בעלי הדרגות הבכירות אקדמית מהם] הוא קדוש ואל לנו לפקפק בדבריו,ברור שלא-אבל מה שאתה טוען הוא ההיפך המוחלט, כביכול מזלזל בהם מלכתחילה. עם כל הכבוד לילדים, בעניין הידע האקדמי וההבנה המדעית אני סומך פי כמה על בעלי תואר שני/שלישי[או "אפילו" ראשון] מאשר עליהם. אתה יודע, באוניברסיטאות[מלבד ג'רבי,לטביה וכו'
] לא מחלקים תארים לפי "בינגו" או משהו בסגנון. עם זאת,ובלי קשר אני מסכים שציונים הם לא תמיד ערובה לידע, אם אתה במקרה חותר גם לזה[ואת זה אני אומר בתור אחד שעומד לסיים את התואר עם ממוצע בכלל לא רע אני חושב].
 

kaplanal1

New member
קשה לי להגיד

קשה לי להגיד על סמך מה מחלקים תוארים באוניברסיטאות.כאשר בשביל להצליח במבחן צריך רק לדעת איזה שאלות ייתן המרצה,אז זה די "בינגו".הם רק מדברים על מצוקה תקציבית, ועל קטסטרופה אקדמית.לא ,אני לא מזלזל באקדמיה מלכתחילה.אינני רוחש כבוד לאקדמיה ישראלית זה הכל.יש בה מדענים מבריקים,אבל בסך הכל היא על הפנים. ועוד משהוא.הלימודים באוניברסיטאות עולות הרבה מאוד כסף ורוב האכלוסיה לא יכולה להרשות לעצמה לימודים באוניברסיטאות.ולאלה שרוצים ללמוד בכל זאת אינטרנט זה המקום האידאלי. לגבי ילד בן 7.אני מכיר מישהוא שסיים ב"ס בגיל 16 ובגיל 21 את הדוקטורט שלו בפיסיקה.זה לא ילד בן 7 שיודע יותר טוב מהפרופסור אבל זה די קרוב. אני סטודנט באוניברסיטה ואני צריך ללמוד את כל החומר לבד,מהספרים,מהחברים או מהאינטרנט.האוניברסיטה עצמה בכלל לא עוזרת לי להצליח בשום דבר אלא רק דורשת ממך ציונים גבוהים.לכן אני לא כל כך מבין את ההתלהבות שלכם מהאוניברסיטאות בארץ.
 
האינטרנט הוא מקום אידאלי

לאלו שלא רוצים לעסוק במחקר אלא סתם לקבל מושגים כלליים. תגיד מה שתגיד, יש במקרה הטוב מעט מאד אנשים שלומדים מהאינטרנט[=קוראים לעומק מאמרים לימודיים כאלו ואחרים]. לשם קבלת מושג כללי בנושא כלשהוא זה נחמד אבל תואר שלם[ב X]? לא חושב. ובכלל,שים לב שככל שאתה עולה בדרגת ההעמקה בתחום מסויים,כך סביר יותר שלא תמצא עליו יותר מדי חומר ברשת. ובעניין ה"צורך" באוני': אני לא מבין. רצית שיאכילו אותך בכפית? אם המתרגלים מוכנים לענות לך על הבעיות וממלאים תפקידם, אני לא מבין על מה אתה מתרעם. זה ברור שרוב הלימוד אמור להגיע ממך. האוני' אמורה רק לכוון אותך ולבנות לך תכנית לימודים עם סדר הגיוני מסויים[מסכים שגם על הגיון זה ניתן להתווכח, אבל זה כבר סיפור אחר]. אז תאמר לי "טוב, אחפש את תכנית הלימודים ב MIT, ואחפש חומר באינטרנט על כל קורס לפי הסילבוס". ואז אגיב לך ש: -קודם כל,כאמור לא תוכל למצוא מידע על כל קורס ברשת. -ואפילו אם תמצא, אין מה לעשות, צריך להיות פיקוח על הציונים/יושר שלך. כלומר כן,בעולמנו האכזר נהוג שהדיפלומה של התואר היא זו שמוכיחה שאתה באמת יודע משהו בנושא X. לא כיף/הוגן וכו' - אבל זה העולם בו אתה חי."תתמודד".
 

kaplanal1

New member
אני מסכים איתך

אני מסכים איתך שככה נהוג אבל אני לא חייב לרכוש להם כבוד על זה,ואני לא חייב לחשוב שזה צודק מה שהם עושים. לגבי המתרגלים.לרוב הם סטודנטים בעצמם ואין להם שמץ של מושג על מה הם מדברים לעזעזל.הם אומרים משהו אחד,מרצים אומרים משהוא אחר,בספרים כתוב משהוא שונה,והמבחן הוא לא על זה ולא על זה. לגבי ההיגיון שלהם.יש להם היגיון פוליטי בלסדר עבודה לסגל האקדמי,אבל יש מעט מאוד התחשבות בסטודנטים שלומדים.
 

אמִיר

New member
בזמן הזה הוא למד ללכת,

לדבר, קצת חיבור וחיסור, לבנות לעצמו בסיס, שעם עוד 12 שנים של לימוד בבית ספר ובתיכון, יאפשרו לו ללמוד עוד 4 שנים של תואר ראשון, כדי שהוא יוכל להשקיע עוד 20 שנה, על מנת להגיע לעמדה של הפרופסורים שאתה, מסיבה מאוד לא ברורה לי, מזלזל. והמאמרים הפתוחים באינטרנט ממש לא מספיקים.
 

pelegs

New member
תגיד, אתה קורא את מה שאתה כותב?

לילד בן 7 היו 7 שנים ללמוד פיזיקה תיאורטית ולעקוף את הידע של הפרופסורים? אני בספק אם לפני המילה הראשונה שלו הוא הספיק להבין את עקרונות היחסות, או עקרון אי-הוודאות של הייזנברג. (למעשה, אם הוא לא גרמני, אני בספק אם עד גיל 9 הוא בכלל הצליח לבטא את השם "הייזנברג" כראוי
)
 

kaplanal1

New member
טוב,ילדים שנולדים גאונים לא כמונו

טוב,ילדים שנולדים גאונים לא כמונו
 
אתה מדבר על מקרים מאד מאד מאד מאד

נדירים[למעשה,המעטתי ב"מאד"-ים ששמתי]. לכן להכריז על מה שאתה אומר["יש היום ילדים בני 7 חכמים מפרופסורים"] זה אולי נכון אבל...לא מתרחש בתדירות גבוהה מי יודע מה.
 

kaplanal1

New member
במחלקה לפיסיקה

במחלקה לפיסיקה לא צריכים סטודנטים בתדירות גבוה
 

אחמס1

New member
אתה כל כך צעיר...

ולפי הכרטיס האישי שלך אתה מבוגר ממני ב-8 שנים. אני מתכוון לכך שאתה אמנם סטודנט לפיזיקה בב"ש, אבל אני מנחש שסמסטר ראשון, מקסימום שני, לא? אם אתה חושב שאת הפיזיקה אפשר לנקות ממתמטיקה ולהעביר לילד בן 7, אז מאוד צר לי, זה לא כך, רק בתיכון אולי אפשר עוד לחשוב שזה נכון.
 
למעלה