זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר בשרשור הזה
היסטוריה היא "אנשים שמנסים להסביר את העבר". היסטוריה היא המצאה של (גרסאות שונות על ) העבר לצורך ההווה. אני מציעה לך לחשוב על הניסיון במאה ה19 לייצר מחדש את ההיסטוריה כמדע, עם חוקים ומתודה נוקשים, עם truth-claims וכל אלו יוצרים אוטוריטה. באמצעות הסנקציה ה"מדעית", ההיסטוריה וההיסטוריון זוכים להילה של "מגלי אמת אוניברסלית" (בניגוד למיתוס שנחשב סטטי, ללא נרטיב של "קדמה", עממי, לא כתוב, או בקיצור, חסר אוטוריטה וכו'). במקרה או שלא במקרה, צמיחתה של ההסטוריה כדיסציפלינה "מדעית" קשורה גם לעלייתה של מדינת הלאום. מדינת הלאום חייבת לייצר לעצמה עבר מיתי משלה על מנת להציג את הלאום, הקבוצה המדומיינת החדשה, כישות אורגנית, נצחית, בעלת מהות המייחדת אותה משאר בני האדם. וכך נוצרת הברית בין מדינת הלאום לבין ההסטוריה כדיסציפלינה. האוניברסיטאות עובדות בחסות המדינה ובמימונה, מייצרות לה את המטה-נראטיבים שהיא זקוקה להם, אותם היא מתרגמת לריטואלים לאומיים מחד, לחינוך ההמונים מאידך (למשל באמצעות מערכת החינוך, שעברה רפורמות רבות מאוד במהלך המאה ה19 ותחילת ה20 ואשר נחשבת לחוד החנית של מדינת הלאום). אני מציעה לך לבחון כיצד בנויה אוניברסיטה, עד כמה היא regulated, החלוקה לדיסציפלינות, שנועדה לקטלג בני אדם על מנת לנהל אותם (בדיוק כמו המדינה המודרנית שעסוקה בסטטיסטיקה - שימי לב שהשורש הוא state), חוקים ספציפיים מאוד שנועדו to regulate את ההתקדמות של היחיד במעלה הקורסוס הונורום האקדמי. רק אם תמלאי אחר התנאים שהוכתבו לך - תפרסמי רק בכתבי עת מדעיים, תכתבי על פי כללי הציטוט האקדמי, תופיעי בכנסים אקדמיים (שגם הם מובנים מאוד), תתנהגי על פי קוד אתי מסוים מאוד - רק אז אולי תהיה לך תקווה לעבור לשלב הבא, לזכות באוטוריטה הנכספת, בהון היוקרה. אני מציעה גם שתבחני דיקורס אקדמי מהו ומדוע הוא מומצא (ואת מי הוא משרת), מדוע ספרים מסוימים משום מה מככבים בסילביי ברחבי העולם האקדמי; מדוע אוניברסיטאות נחשבות יוקרתיות יותר ואחרות פחות? מדוע קיים ranking ומהו משמעותו, ועל מטרופול ופריפריה באקדמיה; ואני מציעה שתשקלי את הקשר ההדוק בין אקדמיה לעולם התאגידים - קשר שכיום גלוי מאוד, שכן תאגידים מממנים סקטורים נרחבים באקדמיה באופן ישיר, אבל גם קשר מבני בולט מאוד, של הררכיה, של שליטה ושל חוקי משחק נוקשים.