d a p h n a
New member
בהחלט מסכימה
עם הרעיון העקרוני שהשאיפה של ההיסטוריון צריכה להיות לנסות להגיע אל ה"מה קרה" הגם שייתכן שאין אפשרות להגיע לשם לעולם. ולו רק בגלל שהחיפוש אחרי ה"מה קרה" הוא ההבדל בין כתיבת מחקר היסטורי וכתיבת ספרות בדיונית, וכי בעצם תהליך החיפוש יש טעם. אני חושבת שאולי אני קצת פחות מאמינה ממך שבאמת אפשר להגיע אליו, אבל בגדול אני נוטה להסכים איתך. אני בהחלט לא נוקטת גישה פוסט-מודרניסטית לפיה יש רק טקסטים וכו'. אני חושבת שלמדנו הרבה מהפוסט-מודרניזם, אבל שאם לוקחים אותו עד המסקנה הלוגית הרחוקה ביותר אפשר לסגור את כל הפקולטאות להיסטוריה ולסגור את הבסטה על הדיסיפלינה, וזו גם הסיבה שפוסט-מודרניסטים רבים (ובמיוחד פוסט-מודרניסטיות רבות) לקחו כמה צעדים אחורה והבינו שאי אפשר לעשות את זה, ושצריך בכל זאת לחפש משהו להשען עליו. רציתי להבהיר את זה כי מאחר ויש לי פחות שליטה בז'רגון המדויק מזו שיש לכוכב הצפוני אני חוששת שאולי התפרש מהודעתי בלילה שאני תומכת בגישה פוסט-מודרניסטית, וזה לא המצב.
עם הרעיון העקרוני שהשאיפה של ההיסטוריון צריכה להיות לנסות להגיע אל ה"מה קרה" הגם שייתכן שאין אפשרות להגיע לשם לעולם. ולו רק בגלל שהחיפוש אחרי ה"מה קרה" הוא ההבדל בין כתיבת מחקר היסטורי וכתיבת ספרות בדיונית, וכי בעצם תהליך החיפוש יש טעם. אני חושבת שאולי אני קצת פחות מאמינה ממך שבאמת אפשר להגיע אליו, אבל בגדול אני נוטה להסכים איתך. אני בהחלט לא נוקטת גישה פוסט-מודרניסטית לפיה יש רק טקסטים וכו'. אני חושבת שלמדנו הרבה מהפוסט-מודרניזם, אבל שאם לוקחים אותו עד המסקנה הלוגית הרחוקה ביותר אפשר לסגור את כל הפקולטאות להיסטוריה ולסגור את הבסטה על הדיסיפלינה, וזו גם הסיבה שפוסט-מודרניסטים רבים (ובמיוחד פוסט-מודרניסטיות רבות) לקחו כמה צעדים אחורה והבינו שאי אפשר לעשות את זה, ושצריך בכל זאת לחפש משהו להשען עליו. רציתי להבהיר את זה כי מאחר ויש לי פחות שליטה בז'רגון המדויק מזו שיש לכוכב הצפוני אני חוששת שאולי התפרש מהודעתי בלילה שאני תומכת בגישה פוסט-מודרניסטית, וזה לא המצב.