../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif!!!
הייתי בצופים המון (עד תחילת יב')..ואני הייתי האדם הכי פעיל בגדוד שלי (הייתי כל יום עבודה-כל פעולה, כל יבש"צ כל ישב"ר). הצופים, ביחס לתנועות אחרות, היא חסרת ערכים לחלוטין. הבניה, שלכאורה היא בשביל שיתוף פעולה וסובלנות- נובעת אך ורק מתוך תחרות. ברוב ההנהגות האמת יש פחות תחרות מהנהגת ירושלים שפשוט עובדים כמו חמורים רק בשביל לקבל גביע מסכן, כאילו שהוא מטרתך בלהיות צופי. סובלנות, איך שלא תעוות את זה, אין בצופים. לא מכירים באדם שלא כופת (ככה?) טוב, אלא צועקים עליו. לא מכירים באדם שלא בשבילו הבניה. לא מכירים באדם שלא ממש בשבילו ההדרכה, או שהיא כן בשבילו אבל לא ברמה שיותר חשוב מכל עולמו הפרטי (לפעמיים הוא עצוב, לפעמיים הוא מותש, לפעמיים יש לו מבחנים)-ולא נותנים למדריך לפספס פעולות סתם ככה. אז תאכלס, חוץ מאחראיות-אין בצופים שום ערך משמעותי. באמת משתפים פעולה (וגם זה לא ממש-אלא ה"ראשים" פוקדים על השאר-והם כמו פועלים שחורים עושים הכל..ככה שאין תכנון של 15 אנשים ביחד, אלא רק דיקטטור אחד והשאר מבצעים, אבל מילא)..אבל נגיד שיש שיתוף פעולה. זה ערך??? מה אם ללמד את הדברים החשובים באמת? מה עם להעביר את הדברים החשובים באמת? מדריכים הולכים לצופים ומדריכים מתוך חובה בשלב מסויים..נותנים לאנשים, גם שלא יכולים להוות דוגמא, להדריך. וזה ביזיון!! מדריכים מעתיקים פעולות דקתיים לפני הפעולה או מאלתרים שם. וגם אלה שמכינים מראש, עושים אתזה בחיפוף ומדריכים ללא רצון 90% מהפעמיים....ומרגישים את זה. והחניכים בפעולות הרגילות לא באמת מקבלים משהו חיוני.. ואם תשאלי חניך איך היה המחנ"ק הוא יגיד "כיף!" , ו"מה למדת?", הוא יגיב "כלום..ישבנו,בנינו..צחקנו, שיחקנו..". זהו, וזה מה שהוא יזכור חודש אחרי... או כמו שהרשג"ד שלי נהג לומר לי בכיתה י' (משפט שלא העזתי להגיד בתור רשג"ד צמי"ד)- "אין דבר כזה אין ערך..לדוגמא-מתופסת הם לומדים שיתוף פעולה. מהסיפור הזה הם יכולים ללמוד כבוד...רק תרשום בצד", כאילו שמה שחשוב זה מה שרשום ולא מה שקורה.