"תומר"

N o o s h y

New member
שוב, זה תלוי בשכב"ג.

אצלנו יש משהו כמו 3 שכבגניקים שמעשנים מתוך 50, וגם אותם כולם מגנים. וכמובן שאסור לעשן על חאקי או בסביבות השבט, יתר על כך, אם הורים מעשנים בשטח השבט אנחנו מבקשים מהם לצאת החוצה.
 
כרגיל אלמוג את צודקת ../images/Emo13.gif אבל דבר קטן...

הכל נכון במה שרשמת. גם אני זוכר את הימים שהיינו גומרים פעולות וישיבות מתישות והיינו מתים לשבת על איזה נרגילה,ואיזה מקום מושלם כמו הקרוואן שכב"ג לעשות בו. אומנם בסופו של דבר לא עשינו וכיבדנו את החוקים,אבל היו לא מעט אחרים שכן עשו,ולא מעט מקרים שכן היו. זה קשור לשמור לגמרי את החוקים ואת הערכים. אחרי שאתה כל כך הרבה זמן תחת מסגרת כל כך קפדנית אתה מת להתפרק ולעשות דברים שמחוץ למסגרת. אני לא יודע אם זאת כזאת צביעות כמו שאת מתארת פה. אין הרבה בוגרי צופים שאת יכולה להצביע עליהם ולהגיד "אלה שמרו על כל החוקים והערכים מא' עד ת'" כי לצופים יש כל כך הרבה חוקים וערכים. אני חושב שזה מגיע לצביעות כשזה מגיע לרמה מסוימת. אם אחד המדריכים עושה הכל,מדריך מצוין,עושה מחויבות אישית,פעיל בחברה להגנת הטבע,וכו וכו וכו...אבל מה לעשות הוא חולה על עישון והוא מעשן קבוע מכיתה ז',אז וואלה הוא כמעט מושלם,וקשה להגיד עליו שהוא צבוע ולשכוח את כל הדברים שהוא כן עושה. אני זוכר המון בוגרים בשבט שלי שהיו תותחים כבדים והצעידו את השבט קדימה אבל בחיים הפרטיים שלהם הם לא דגלו בכל ערך וערך. ועם דבר אחד אני מאוד מסכים,אם כבר אתה לא דוגל באיזה ערך ומפר איזה חוק לפחות תוריד את החאקי,זה המעט שאתה יכול לעשות בשביל למזער נזקים. אבל תשמעי,הצופים היא תנועת נוער ענקית,הכי גדולה בארץ,אי אפשר לצפות שכולם אפילו רובם יהיו דוגמא למופת,ברור לי שיהיו הרבה זורקי זין בכל הנהגה בכל שבט בכל גדוד,הסך הכל הוא טוב,אז גם אם חלק גדול מהתנועה הוא צבוע והוא פתאטי והוא לא באמת מהווה דוגמא,בשורה התחתונה הצופים הם כן תנועה טובה ואייכותית שתורמת המון לסביבה,אולי לא כמו מה שהם שואפים אליו וחולמים עליו,אבל היי יותר טוב מכלום לא?
 

hagzi

New member
אם זה מה שהמדריכים שלכם../images/Emo29.gif

עושים זה חבל מאוד, אבל אצלנו כל מדריך שמעשן (ורובם אם לא כולם מדריכים טובים מאוד, שיש להם ערכים ועקרונות ויודעים להעביר אותם כמו שצריך), לא יגידו לחניכים שלהם שסיגריות זה מגעיל, לא יסתירו את זה מחניכים שלהם אלא פשוט לא ידברו על זה בפניהם, ובטח שלא יעשנו על חאקי! וכן, לפעמים צוחקים על חניכים, אבל זה סוג של דרך להתפרק אחרי הפעולה ובתור מדריכה ששנה שעברה התלוננה די הרבה על החניכות שלה בפני חברים היה לי מאוד קשה להפרד מהן בסוף השנה. לא כל מה שאומרים זה מה שנכון באמת, אלא מה שנכון לאותו הרגע. אני לא יודעת איך זה עובד בהנהגות אחרות אבל בהנהגת תל אביב בנאדם שלא מאמין בערכים של הצופים ממילא לא ירצה להיות מדריך, ומדריך מסוים לא יגיד דבר הפוך ממה שהוא חושב אלא יעלה בפני הקבוצה או הגדוד שני צדדים בלי להגיד את הדעה שלו, וככה הוא יפתח דיון יותר חכם. אצלנו ההדרכה זה דבר מאוד חשוב ומדיכים שמזלזלים פשוט לא ידריכו... מישהו הזכיר פה משהו לגבי פעולות למרות שצריך ללמוד- אחד הדברים הכי חשובים שמלמדים בקורס הדרכה זה עמידה בזמנים ותכנון זמן נכון. אם למדת למגן\ בגרות\ סתם מבחן, כל השבוע אין שום סיבה שתפסיד את הפעולה קל וחומר אם אתה מדריך- כי אתה צריך לשמש דוגמא לחניכים לאיך כן אפשר להגיע לכל פעולה עם תכנון זמן נכון.
 

מכושפת15

New member
אני אולי לא הייתי בתנועת נוער

אבל רוב האנשים שאני מכירה מתנועות נוער פשוט שונים, יותר בוגרים.. ואני חושבת שבאמת לא משנה, בסופו של כולם עם אותה מטרה וכל אחד נמצא איפה שמתאים לו
 

נתוש ז

New member
זה ממש תלוי בתנועה..

אני הייתי רק בצופים, והתנועה פשוט ריקה. זה שהילדים הופכים ללא חוצפנים-זה לא בגלל התנועה...ממש בדיחה מה שאמרת. גם אני שהייתי קטן היתיחוצפן וצעקן כזה...והיום אני מנומס ונותן כבוד..אבל זה ממש לא בגלל התנועה, זה בגלל השינוי בחיים שלי..כתוצאה מבגרות. בגיל מסויים החוצפנים עוזבים, וה"איכותיים" נשארים. זה לא שהתנועה מחנכת אותם D: מעבר לזה..תנועות רבות יכולות לתרום המון לאדם,ולקהילה, והן מתבזבזות על FUN ולימוד של שטויות (לימוד קשירות, לימוד בנייה..נו באמת).. הבנתם.
 

N o o s h y

New member
זה ממש לא נכון.

קודם כל ה"קשירות" וה"שטויות" עליהן אתה מדבר נכנסים תחת המושג "צופיות". אם הייתי עושה משהו בצופים מעבר ללהיות חניך בלבד, היית יודע שצופיות זה כלי ולא מטרה. ז'תומרת שעניין לימוד הכפיתות, תחרויות בנייה מהירה, הרמת מבנים וכו' הם אמצעים לגרום לחניכים לעבוד בשיתוף פעולה, עבודת צוות וללמד אחד את השני בסובלנות. בחיי שגם אני לא האמנתי בצופיות בהתחלה, אבל הבנתי שזה עובד הרבה יותר טוב מכל מתודה או הרצאה על עבודת צוות. עניין הילדים החוצפנים שהזכרתי, היה רק לשם הבאת דוגמא, אולי אצלך זה לא בזכות התנועה אבל אצל אחרים כן, ועוד הרבה מעבר. בעיקר בשכב"ג, הצופים מעניקים מסגרת הרבה יותר חיובית ובונה. זה לא שאין דברים שליליים בתנועה, זה לא שהיא מושלמת, אבל היא העניקה לי המון ושינתה אותי לגמרי תוך זמן קצר מאוד.
 
הבנתי את זה אחרי שהגבתי =)

בכל מקרה, הדברים שכתבת אולי מייצגים את השבט שהיית בו אבל בטח שלא את כל התנועה..
 

נתוש ז

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif!!!

הייתי בצופים המון (עד תחילת יב')..ואני הייתי האדם הכי פעיל בגדוד שלי (הייתי כל יום עבודה-כל פעולה, כל יבש"צ כל ישב"ר). הצופים, ביחס לתנועות אחרות, היא חסרת ערכים לחלוטין. הבניה, שלכאורה היא בשביל שיתוף פעולה וסובלנות- נובעת אך ורק מתוך תחרות. ברוב ההנהגות האמת יש פחות תחרות מהנהגת ירושלים שפשוט עובדים כמו חמורים רק בשביל לקבל גביע מסכן, כאילו שהוא מטרתך בלהיות צופי. סובלנות, איך שלא תעוות את זה, אין בצופים. לא מכירים באדם שלא כופת (ככה?) טוב, אלא צועקים עליו. לא מכירים באדם שלא בשבילו הבניה. לא מכירים באדם שלא ממש בשבילו ההדרכה, או שהיא כן בשבילו אבל לא ברמה שיותר חשוב מכל עולמו הפרטי (לפעמיים הוא עצוב, לפעמיים הוא מותש, לפעמיים יש לו מבחנים)-ולא נותנים למדריך לפספס פעולות סתם ככה. אז תאכלס, חוץ מאחראיות-אין בצופים שום ערך משמעותי. באמת משתפים פעולה (וגם זה לא ממש-אלא ה"ראשים" פוקדים על השאר-והם כמו פועלים שחורים עושים הכל..ככה שאין תכנון של 15 אנשים ביחד, אלא רק דיקטטור אחד והשאר מבצעים, אבל מילא)..אבל נגיד שיש שיתוף פעולה. זה ערך??? מה אם ללמד את הדברים החשובים באמת? מה עם להעביר את הדברים החשובים באמת? מדריכים הולכים לצופים ומדריכים מתוך חובה בשלב מסויים..נותנים לאנשים, גם שלא יכולים להוות דוגמא, להדריך. וזה ביזיון!! מדריכים מעתיקים פעולות דקתיים לפני הפעולה או מאלתרים שם. וגם אלה שמכינים מראש, עושים אתזה בחיפוף ומדריכים ללא רצון 90% מהפעמיים....ומרגישים את זה. והחניכים בפעולות הרגילות לא באמת מקבלים משהו חיוני.. ואם תשאלי חניך איך היה המחנ"ק הוא יגיד "כיף!" , ו"מה למדת?", הוא יגיב "כלום..ישבנו,בנינו..צחקנו, שיחקנו..". זהו, וזה מה שהוא יזכור חודש אחרי... או כמו שהרשג"ד שלי נהג לומר לי בכיתה י' (משפט שלא העזתי להגיד בתור רשג"ד צמי"ד)- "אין דבר כזה אין ערך..לדוגמא-מתופסת הם לומדים שיתוף פעולה. מהסיפור הזה הם יכולים ללמוד כבוד...רק תרשום בצד", כאילו שמה שחשוב זה מה שרשום ולא מה שקורה.
 

N o o s h y

New member
במקומך,

לא הייתי מסגירה את העובדה שהיית בצופים עד תחילת יב' ועוד היית רשגד, כי באסה לצוות שלך עם רשגד כזה שקורא לצופיות "קשירות ו"שטויות". זה שהשבט שלך הוא שוק, ושהיו לך רשגדים שלא האמינו במה שהם עשו ורק עסקו במה שרשום על הדף לא אומר שכל השבטים בארץ הם ככה. מה אני אגיד לך? באסה בשבילך ששרפת כלכך הרבה זמן מתקופת ההתבגרות שלך, במקום שאתה שונא. אגב, איזה שבט והנהגה אתה? וברווווווווווווווור שחניכים זוכרים רק את הכיף מכל פעולה וטיול (כן, כאילו אתה זוכר את שמות המסלולים שעשית בטיולים בתור חניך), אבל דברים מחלחלים וזה מה שחשוב.
 

נתוש ז

New member
איזה הבנה פגומה D:

אני מאוד אהבתי את הצופים. אני לא סתם הייתי הכי פעיל בגדוד. לדעתי זה מקוםעם הרבה FUN. אבל זה הדבר היחיד שהוא. מעבר לאחראיות אני לא חושב שבאמת מפיקים שם משהו, ועל כן הייתי ממליץ על תנועה אחרת.. אבל זה ממש לא אומר שלא נהנתי! היה לי ממש כיף בצופים! אפילו בימים עבודה של קריעת תחת נהנתי! ובמיוחד עם החניכים (הייתי מהמדריכים שלא עזב את החניכים לרגע, ישנתי איתם במחנ"ק, הייתי איתם אחרי הפעולות וכו').. אני הייתי בהנהגת ירושלים..
 

N o o s h y

New member
ההבנה שלי בסדר גמור, תודה.

זה אתה שהיית רשגד והיית פעיל בשכבה שלך בלי שהאמנת במה שאתה עושה וחושב שאתה שם רק בשביל הכיף. לא מבינה איך יכולת לעשות הכל באופן חלול ובלי טיפת אמונה. ואגב, כיף זה לא ההפך מערכים, חתיכת פוץ.
 

the mush

New member
../images/Emo45.gif מסיכמה עם [כמעט] כל מילה.

לפי דעתי הצופים מזמן לא תנועת נוער. זה חוג, זה פעילות של אחר הצהוריים. לא תנועת נוער.
 

N o o s h y

New member
ממש לא נכון,

זו כבר דרך חיים. יש מישי בשכבג שלי שלא עוברת באור אדום כהולכת רגל אף פעם כדי שילדים קטנים לא יקחו ממנה דוגמא שלילית.
 

hagzi

New member
../images/Emo45.gifדברים נכונים!../images/Emo29.gif

בואו נראה אתכם מדריכים בשכונות עוני דרומיות בתל אביב, מקבלים חניכים במצב אחד ומוציאים אותם במצב אחר, מדהים, בתור בני אדם!
 

the mush

New member
מה, אותו דבר?

כל כך לא אותו דבר. כל תנועת נוער מלמדת את הערכים שלה בדרך שלה. איך זה אותו דבר?
 
למעלה