תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.
ולכן צריך שתהיה תח"ץ בשבת כדי שקרובי משפחה

בהחלט
ולכן אין לכפות עליו לעבוד בשבת אם אינו מעוניין.
ולכן צריך שתהיה תח"ץ בשבת כדי שקרובי משפחה
שאין להם רכב זמין יוכלו לבקר אחד את השני.
בזכות נהג אחד שעובד בשבת מאות אזרחים יהנו משבת משפחתית.
אך כרגע הם בעוצר.
 

Ccyclist

Well-known member
ל20% אחוז חשובה משפחתיות ביום ו'.

משפחתיות בשבת חשובה רק לדתיים?
חילוני לא מעוניין לבלות את השבת עם בת\בן הזוג והילדים?
ל20% אחוז חשובה משפחתיות ביום ו'.

באנגליה הפתיחה בסופי שבוע היא עניין חיוני לסטודנטים שרוצים ללמוד בימי השבוע ולהתפרנס בשעות היום בסוף השבוע (די מקובל שם ללמוד במקום שנמצא רחוק מהבית ולבקר את המשפחה בחופשות). מבחינתם זה עדיף מהמצב הישראלי בו העבודה הסטודנטיאלית העיקרית היא במסעדות ובחיי הלילה - מה שמקשה על שמירה על סדר יום שמאפשר לימודים.

בדיוק כמו וויכוח החישמול - איננו ממציאים את הגלגל אלא מדברים על העתקת דבר שקיים ומצליח בחו"ל למציאות הישראלית. פתרו את זה קודם, לפנינו, ועובדה שזה פועל.
 

טשאפק 2

New member
טיעון המיעוט הערבי

ל20% אחוז חשובה משפחתיות ביום ו'.

באנגליה הפתיחה בסופי שבוע היא עניין חיוני לסטודנטים שרוצים ללמוד בימי השבוע ולהתפרנס בשעות היום בסוף השבוע (די מקובל שם ללמוד במקום שנמצא רחוק מהבית ולבקר את המשפחה בחופשות). מבחינתם זה עדיף מהמצב הישראלי בו העבודה הסטודנטיאלית העיקרית היא במסעדות ובחיי הלילה - מה שמקשה על שמירה על סדר יום שמאפשר לימודים.

בדיוק כמו וויכוח החישמול - איננו ממציאים את הגלגל אלא מדברים על העתקת דבר שקיים ומצליח בחו"ל למציאות הישראלית. פתרו את זה קודם, לפנינו, ועובדה שזה פועל.
טיעון המיעוט הערבי
(17% אגב, אם הכוונה למוסלמים בלבד) הוא טיעון חזק.

הטיעון שמשפחתיות מענינת רק דתיים - פחות חזק.

אגב, אני בעד תחבורה ציבורית בשבת, כפי שכבר הבהרתי מספר פעמים, אבל אני לא מתעלם מהיבטים שליליים אפשריים שיש להתמודד עמם.
 

Ccyclist

Well-known member
אני אנגלוסקסי, בעדתנו יש קשרי דתיים-חילונים.

טיעון המיעוט הערבי
(17% אגב, אם הכוונה למוסלמים בלבד) הוא טיעון חזק.

הטיעון שמשפחתיות מענינת רק דתיים - פחות חזק.

אגב, אני בעד תחבורה ציבורית בשבת, כפי שכבר הבהרתי מספר פעמים, אבל אני לא מתעלם מהיבטים שליליים אפשריים שיש להתמודד עמם.
אני אנגלוסקסי, בעדתנו יש קשרי דתיים-חילונים.
אנשים מגיעים לארץ מתרבויות ליברליות יותר, הולכים לאותו האולפן (ובימי העלייה הגדולה של בוגרי שנות ה60 בשנות ה70 וה80 - לאותו מרכז קליטה) ונוצרים קשרים חברתיים על בסיס שפה משותפת וצורת חיים דומה בארצות המוצא. בשלב מסויים עוברים למגורי קבע, מתרגלים לשסע בחברה הישראלית שמחייב בחירה בין "דתיים" ל"חילונים" (רוב מי שעלו לארץ באו עם זיקה כלשהי למסורת) אך למרות שהילדים נשלחים לבית ספר של אחד הזרמים (או - בתי הספר ה"מסורתיים" בזרם הממלכתי, שהם המצאה משותפת של אנגלוסקסים ומזרחיים מסורתיים) וההורים בדרך כלל בוחרים בחברה מסויימת (ה-מלכודת היא כשהולכים לבית כנסת "אורתודוקסי" ומגלים שהקהילה המפד"לניקית בישראל מצפה שבאמת ישמרו שבת וכו', מה שלא כל-כך נהוג אצל באי בתי כנסת כאלו בחו"ל) הקשרים בין העולים נשארים למרות ההבדלים בחברה הישראלית.

הסיבה הזו יצא לי להזדמן להרבה ערבי שבת אצל דתיים מעדתנו, ועד כמה שאני רואה - זה מה שהם עושים כל שבת - מגייסים "פרלמנט" של קרובים, ידידים ומכרים כי בסופו של דבר אסור להם לראות טלוויזיה, אז הם ממש חייבים את האורחים והמבקרים. מהבחינה הזו השבת שלהם יותר חברתית או משפחתית באופן קבוע. לעומת זאת חילונים יכולים למתן את המפגשים האלו לפעם ב-, כי יש להם הרבה דברים אחרים לעשות בשישי בלילה, אם כמשפחה או כיחידים.
 

טשאפק 2

New member
לא מדובר על פגישה עם המשפחה המורחבת

אני אנגלוסקסי, בעדתנו יש קשרי דתיים-חילונים.
אנשים מגיעים לארץ מתרבויות ליברליות יותר, הולכים לאותו האולפן (ובימי העלייה הגדולה של בוגרי שנות ה60 בשנות ה70 וה80 - לאותו מרכז קליטה) ונוצרים קשרים חברתיים על בסיס שפה משותפת וצורת חיים דומה בארצות המוצא. בשלב מסויים עוברים למגורי קבע, מתרגלים לשסע בחברה הישראלית שמחייב בחירה בין "דתיים" ל"חילונים" (רוב מי שעלו לארץ באו עם זיקה כלשהי למסורת) אך למרות שהילדים נשלחים לבית ספר של אחד הזרמים (או - בתי הספר ה"מסורתיים" בזרם הממלכתי, שהם המצאה משותפת של אנגלוסקסים ומזרחיים מסורתיים) וההורים בדרך כלל בוחרים בחברה מסויימת (ה-מלכודת היא כשהולכים לבית כנסת "אורתודוקסי" ומגלים שהקהילה המפד"לניקית בישראל מצפה שבאמת ישמרו שבת וכו', מה שלא כל-כך נהוג אצל באי בתי כנסת כאלו בחו"ל) הקשרים בין העולים נשארים למרות ההבדלים בחברה הישראלית.

הסיבה הזו יצא לי להזדמן להרבה ערבי שבת אצל דתיים מעדתנו, ועד כמה שאני רואה - זה מה שהם עושים כל שבת - מגייסים "פרלמנט" של קרובים, ידידים ומכרים כי בסופו של דבר אסור להם לראות טלוויזיה, אז הם ממש חייבים את האורחים והמבקרים. מהבחינה הזו השבת שלהם יותר חברתית או משפחתית באופן קבוע. לעומת זאת חילונים יכולים למתן את המפגשים האלו לפעם ב-, כי יש להם הרבה דברים אחרים לעשות בשישי בלילה, אם כמשפחה או כיחידים.
לא מדובר על פגישה עם המשפחה המורחבת
אלא עם האשה או הבעל ועם הילדים. את זה רוב האנשים, גם החילונים, לא ירצו לעשות פעם ב-. גם לא ביום חול - בהנחה הסבירה שביום החופשי באמצע השבוע הילדים יהיו בבית הספר, ובן או בת הזוג - בעבודה.

אני בעד תח"צ בשבת, כאמור פעמים רבות, אבל יש להכיר גם בהשלכות השליליות כדי להתמודד עמן.
 

Ccyclist

Well-known member
ה"פרלמנטים" שלהם מקוששים את אחרון מכריהם.

לא מדובר על פגישה עם המשפחה המורחבת
אלא עם האשה או הבעל ועם הילדים. את זה רוב האנשים, גם החילונים, לא ירצו לעשות פעם ב-. גם לא ביום חול - בהנחה הסבירה שביום החופשי באמצע השבוע הילדים יהיו בבית הספר, ובן או בת הזוג - בעבודה.

אני בעד תח"צ בשבת, כאמור פעמים רבות, אבל יש להכיר גם בהשלכות השליליות כדי להתמודד עמן.
ה"פרלמנטים" שלהם מקוששים את אחרון מכריהם.
לא מדובר במשפחה המורחבת, רוב מכרנו מ"העדה האנגלוסקסית" היו מאמריקה ולא היו בינינו קשרים כלשהם לפני שעלינו. אני מדבר על מצב רחב יותר בו האופציות העומדות בפני הדתיים הם קריאה או אירוח, והחברתיים שבהם בוחרים באירוח אחרי אירוח, וכל קרוב-רחוק, מבקר לרגע, חבר - ידיד - מכר, צריך לעשות את הסבב.

חילוני רווק או גרוש ללא הילדים לא ירצה בהכרח לשבת לבד בבית, או גרוע מכך - להזדמן אצל הוריו בתור "ילד מגודל" כל שבוע.

במקומות עבודה רבים בארץ יום ו' הוא יום שצריך לעבוד בו פעם-פעמיים בחודש, אם העובד מסכים לכך, ועובדה שמצליחים לפתוח עסקים לציבור ביום הזה "שלכולם יש יום חופשי" ולשחרר עובדים שצריכים זמן משפחתי או חברתי לארועי יום שישי בגני הארועים השונים כשצריך כי מגלים גמישות מול הלו"ז.

מערכת תח"צ בתדירות לילה+, קווי שלד (שיתכן שיבנו כקווי שלד מיוחדים ליום שבת וינועו בצירים הראשיים בלבד) באיוש שרובו לא יהיה יהודי לא יפריעו למי שרוצה לקיים את השבת היהודית כהלכתה, או סתם את השבת עם משפחתו.

איננו ממציאים את הגלגל.
 

kobiz99

New member
אני חילוני בני חילוני ועובד בתחץ כעקרון לא

משפחתיות בשבת חשובה רק לדתיים?
חילוני לא מעוניין לבלות את השבת עם בת\בן הזוג והילדים?
אני חילוני בני חילוני ועובד בתחץ כעקרון לא
עובד בשבת, ולא חייב להגיע אלי בשבת. שבת נועדה למנוחה למשפחה ולדברים אישיים שאינך יכול להספיק באמצע השבוע.
מי שרוצה לעבוד בשבת זה בסדר אבל עדיין צריך היתר לעבודה בשבת ממשרד העבודה.
מה שאתם מציעים זה עבודה בכפיה ביום השבת לצרכיהם של אחרים שאינם מכבדים את השבת.
 

oren162

New member
!

אני חילוני בני חילוני ועובד בתחץ כעקרון לא
עובד בשבת, ולא חייב להגיע אלי בשבת. שבת נועדה למנוחה למשפחה ולדברים אישיים שאינך יכול להספיק באמצע השבוע.
מי שרוצה לעבוד בשבת זה בסדר אבל עדיין צריך היתר לעבודה בשבת ממשרד העבודה.
מה שאתם מציעים זה עבודה בכפיה ביום השבת לצרכיהם של אחרים שאינם מכבדים את השבת.
!
זה מה שאני מנסה להסביר להם וכבר יומיים והם לא רוצים להבין.
 

Ccyclist

Well-known member
פשרה הגיונית: שכל עובד יגדיר בעצמו.

אני חילוני בני חילוני ועובד בתחץ כעקרון לא
עובד בשבת, ולא חייב להגיע אלי בשבת. שבת נועדה למנוחה למשפחה ולדברים אישיים שאינך יכול להספיק באמצע השבוע.
מי שרוצה לעבוד בשבת זה בסדר אבל עדיין צריך היתר לעבודה בשבת ממשרד העבודה.
מה שאתם מציעים זה עבודה בכפיה ביום השבת לצרכיהם של אחרים שאינם מכבדים את השבת.
פשרה הגיונית: שכל עובד יגדיר בעצמו.
באיחוד האירופאי למשל יש חוק הקובע שבוע עבודה - חובה מקסימאלי של 45 שעות, אך עובדים שרוצים לעשות שעות נוספות חותמים על סעיף המאפשר להעסיק אותם יותר מכך.

באותה מידה אפשר לשמור על מצב ההעסקה הנוכחי בארץ כברירת מחדל, אך לאפשר לעובדים שרוצים לעבוד ביום המנוחה של דתם לחתום על סעיף מאפשר.

כמו כן - במקרה חירום כלשהו אני עדיין חושב שדתי המחוייב לשמירת שבת צריך הגנה גבוהה יותר מחילוני שבוחר לנוח מרצונו החופשי.

אבל - אתה נמצא במקצוע שבו לעולם לא תזכה לשעות משרדיות של 9-5, ואתה צריך להתמודד מדי פעם או עם הפעלת קווים ב6 בבוקר או עם הפעלתם עד חצות הלילה, ועדיין - למרות הצד הבלתי חברתי הזה - חברות האוטובוסים מצליחות לשבץ נהגים ולהסיע את הציבור. אותה הגמישות שבה הם משבצים אנשים לימי חול תצטרך ללוות אותם בשיבוצי סוף השבוע, ואתה יכול לברר עם עמיתים מחיפה או מחו"ל איך הם מסתדרים במצב שקיים בכל מקום בעולם מלבד מדינת ישראל.
 

kobiz99

New member
אתה מאשר את דברי לחלוטין

פשרה הגיונית: שכל עובד יגדיר בעצמו.
באיחוד האירופאי למשל יש חוק הקובע שבוע עבודה - חובה מקסימאלי של 45 שעות, אך עובדים שרוצים לעשות שעות נוספות חותמים על סעיף המאפשר להעסיק אותם יותר מכך.

באותה מידה אפשר לשמור על מצב ההעסקה הנוכחי בארץ כברירת מחדל, אך לאפשר לעובדים שרוצים לעבוד ביום המנוחה של דתם לחתום על סעיף מאפשר.

כמו כן - במקרה חירום כלשהו אני עדיין חושב שדתי המחוייב לשמירת שבת צריך הגנה גבוהה יותר מחילוני שבוחר לנוח מרצונו החופשי.

אבל - אתה נמצא במקצוע שבו לעולם לא תזכה לשעות משרדיות של 9-5, ואתה צריך להתמודד מדי פעם או עם הפעלת קווים ב6 בבוקר או עם הפעלתם עד חצות הלילה, ועדיין - למרות הצד הבלתי חברתי הזה - חברות האוטובוסים מצליחות לשבץ נהגים ולהסיע את הציבור. אותה הגמישות שבה הם משבצים אנשים לימי חול תצטרך ללוות אותם בשיבוצי סוף השבוע, ואתה יכול לברר עם עמיתים מחיפה או מחו"ל איך הם מסתדרים במצב שקיים בכל מקום בעולם מלבד מדינת ישראל.
אתה מאשר את דברי לחלוטין
במשך השבוע אין בעיה למפעיל כי כל העובדים שווים וחייבים לצאת לעבודה עד מקסימום לפי החוק שעות עבודה הפסקו שעות שינה.

אמה מה בשישי אחה"צ ושבת יש עבדים שיעבדו ויש אנשים חסיני עבודה וכאן הבעיה.

כשאיש דתי לא יעבוד בשבתות את חלקו בשבתות יפילו על חילוני שיעבוד יותר ויותר קשה.

תהיה התמרמרות בין החילוניים הנושאים בנטל השבתות ואז למעביד לא תהיה ברירה הוא יעדיף לא לגייס עובדים דתיים שלא נושאים בנטל העבודה בשבתות.

אז תקום מהומת אלוהים שומו שמיים הדרת דתיים מנהיגה בתח"צ ממשלות יפלו על תחבורה ציבורית בשבת.

בנושא זה אין מקום לפשרות יש מקום לחקיקה, אם תחבורה ציבורית תוכר כמצילת חיים נהגים דתיים יוכלו ויצטרכו לעבוד בשבת.

עד לא יקום ולא יהיה
 

oren162

New member
לכן

אתה מאשר את דברי לחלוטין
במשך השבוע אין בעיה למפעיל כי כל העובדים שווים וחייבים לצאת לעבודה עד מקסימום לפי החוק שעות עבודה הפסקו שעות שינה.

אמה מה בשישי אחה"צ ושבת יש עבדים שיעבדו ויש אנשים חסיני עבודה וכאן הבעיה.

כשאיש דתי לא יעבוד בשבתות את חלקו בשבתות יפילו על חילוני שיעבוד יותר ויותר קשה.

תהיה התמרמרות בין החילוניים הנושאים בנטל השבתות ואז למעביד לא תהיה ברירה הוא יעדיף לא לגייס עובדים דתיים שלא נושאים בנטל העבודה בשבתות.

אז תקום מהומת אלוהים שומו שמיים הדרת דתיים מנהיגה בתח"צ ממשלות יפלו על תחבורה ציבורית בשבת.

בנושא זה אין מקום לפשרות יש מקום לחקיקה, אם תחבורה ציבורית תוכר כמצילת חיים נהגים דתיים יוכלו ויצטרכו לעבוד בשבת.

עד לא יקום ולא יהיה
לכן
אין סיכוי שזה יקרה
 

cwen

New member
החילוני לא יעבוד קשה יותר

אתה מאשר את דברי לחלוטין
במשך השבוע אין בעיה למפעיל כי כל העובדים שווים וחייבים לצאת לעבודה עד מקסימום לפי החוק שעות עבודה הפסקו שעות שינה.

אמה מה בשישי אחה"צ ושבת יש עבדים שיעבדו ויש אנשים חסיני עבודה וכאן הבעיה.

כשאיש דתי לא יעבוד בשבתות את חלקו בשבתות יפילו על חילוני שיעבוד יותר ויותר קשה.

תהיה התמרמרות בין החילוניים הנושאים בנטל השבתות ואז למעביד לא תהיה ברירה הוא יעדיף לא לגייס עובדים דתיים שלא נושאים בנטל העבודה בשבתות.

אז תקום מהומת אלוהים שומו שמיים הדרת דתיים מנהיגה בתח"צ ממשלות יפלו על תחבורה ציבורית בשבת.

בנושא זה אין מקום לפשרות יש מקום לחקיקה, אם תחבורה ציבורית תוכר כמצילת חיים נהגים דתיים יוכלו ויצטרכו לעבוד בשבת.

עד לא יקום ולא יהיה
החילוני לא יעבוד קשה יותר
כי הוא יקבל במקום שבת יום חופשי אחר. ויש אנשים שזה מאוד מתאים להם יום חופשי באמצע השבוע שאפשר לעשות בו בנחת ובקלות סידורים וקניות, והם ישמחו להחלפה כזו פעם בשבועיים שלושה.

וחוץ מזה, החילוני יקבל גם יותר כסף עבור העבודה בשבת. חילונים עובדים היום בשבתות בהרבה מקומות, רובם עושים את זה מרצון.
כמובן, חייבים אכיפה לוודא שמשולם מה שצריך ושלא מעבידים אנשים שבעה ימים בשבוע, אבל זה נראה לי פשוט יותר לאכיפה בחברות תחבורה ציבורית מאשר בכל מיני מרכזי קניות פיראטיים.
 

oren162

New member
ועדיין

החילוני לא יעבוד קשה יותר
כי הוא יקבל במקום שבת יום חופשי אחר. ויש אנשים שזה מאוד מתאים להם יום חופשי באמצע השבוע שאפשר לעשות בו בנחת ובקלות סידורים וקניות, והם ישמחו להחלפה כזו פעם בשבועיים שלושה.

וחוץ מזה, החילוני יקבל גם יותר כסף עבור העבודה בשבת. חילונים עובדים היום בשבתות בהרבה מקומות, רובם עושים את זה מרצון.
כמובן, חייבים אכיפה לוודא שמשולם מה שצריך ושלא מעבידים אנשים שבעה ימים בשבוע, אבל זה נראה לי פשוט יותר לאכיפה בחברות תחבורה ציבורית מאשר בכל מיני מרכזי קניות פיראטיים.
ועדיין
אין לחייב אותו לעבוד בשבת אם לא ירצה ולא להפלותו לרעה.
 

kobiz99

New member
אין בעיה עם מי שרוצה/מעוניין/מעדיף.

החילוני לא יעבוד קשה יותר
כי הוא יקבל במקום שבת יום חופשי אחר. ויש אנשים שזה מאוד מתאים להם יום חופשי באמצע השבוע שאפשר לעשות בו בנחת ובקלות סידורים וקניות, והם ישמחו להחלפה כזו פעם בשבועיים שלושה.

וחוץ מזה, החילוני יקבל גם יותר כסף עבור העבודה בשבת. חילונים עובדים היום בשבתות בהרבה מקומות, רובם עושים את זה מרצון.
כמובן, חייבים אכיפה לוודא שמשולם מה שצריך ושלא מעבידים אנשים שבעה ימים בשבוע, אבל זה נראה לי פשוט יותר לאכיפה בחברות תחבורה ציבורית מאשר בכל מיני מרכזי קניות פיראטיים.
אין בעיה עם מי שרוצה/מעוניין/מעדיף.
הבעיה שמי שלא רוצה/מעוניין/מעדיף יראה כבעייתי לחברה ויפוטר, ובלי להודיע ברמקולים יעדיפו לא לקבל אנשים דתיים ושומרי מסורת לתח"צ
ואז תקבלי תח"צ ללא יהודים דתיים שומרי מסורת. נראה לך שזה יעבור.
 

oren162

New member
את אף אחד כאן זה לא מעניין

אין בעיה עם מי שרוצה/מעוניין/מעדיף.
הבעיה שמי שלא רוצה/מעוניין/מעדיף יראה כבעייתי לחברה ויפוטר, ובלי להודיע ברמקולים יעדיפו לא לקבל אנשים דתיים ושומרי מסורת לתח"צ
ואז תקבלי תח"צ ללא יהודים דתיים שומרי מסורת. נראה לך שזה יעבור.
את אף אחד כאן זה לא מעניין
כנראה, העיקר שיפעילו תחבורה ציבורית בשבת ולא משנה מה.
 
זאת לא אפליה, זאת הבחירה שלהם

יש בעייתיות להגיד שלא-יהודים ינהגו בשבת
כי זה יוצר אפליה לכיוון ההפוך;
אמנם הביקושים בשבת נמוכים יותר, אך עדיין יהיה צורך להחזיק קבוצה של עובדים שאינם יהודים (דתיים לצורך העניין) שיעבדו בשבת. אבל לא ניתן שהם יעבדו יום אחד בשבוע, ולכן הם יצטרכו לעבוד בשאר ימות השבוע, מה שיקטין את כמות הנהגים הדתיים הדרושה.
כך, מגבירים את האינטרס של החברות להעסיק רק לא-דתיים, ויוצרים אפליה נגד היהודים.
זאת לא אפליה, זאת הבחירה שלהם
לו פלוני יבחר להאמין שאסור לנהוג בימי חמישי בשעות אי זוגיות ובגלל זה לא יקבלהו לעבודה כנהג אוטובוס. זאת לא אפליה נגדו זאת הבחירה שלו והוא יחליט אם כדאי לו לעבוד שם.
 

Ofekalef1

New member
אני לא אגיב כי אתם פשוט לא תייחסו משמעות

זאת לא אפליה, זאת הבחירה שלהם
לו פלוני יבחר להאמין שאסור לנהוג בימי חמישי בשעות אי זוגיות ובגלל זה לא יקבלהו לעבודה כנהג אוטובוס. זאת לא אפליה נגדו זאת הבחירה שלו והוא יחליט אם כדאי לו לעבוד שם.
אני לא אגיב כי אתם פשוט לא תייחסו משמעות
לטיעונים שלי.
 

Ccyclist

Well-known member
Freedom of religion is a right.

אני לא אגיב כי אתם פשוט לא תייחסו משמעות
לטיעונים שלי.
Freedom of religion is a right.
If an employee states that they are religious it should be respected as its a known traditional lifestyle, not a new made up nonsense.

But the question here is if religious people should extend their own personal lifestyle to apply to everyone else, even if those people don't want a religious restriction on their freedom of movement.
 

oren162

New member
ממש ממש לא!

זאת לא אפליה, זאת הבחירה שלהם
לו פלוני יבחר להאמין שאסור לנהוג בימי חמישי בשעות אי זוגיות ובגלל זה לא יקבלהו לעבודה כנהג אוטובוס. זאת לא אפליה נגדו זאת הבחירה שלו והוא יחליט אם כדאי לו לעבוד שם.
ממש ממש לא!
אם פלוני במדינה אלמונית שבה יום X הוא יום מנוחה אין שום הצדקה מוסרית לחייב אותו לעבוד ביום הזה ויותר מזה, לא להעסיקו בגלל זה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה