תשובה ל- Markup (מהשרשור של הרב זמיר כהן)

לביא4

New member
מהיכן חוסר הידע הזה?

דברים ל"א: וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה; וְאֶל-כָּל-זִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל.
 

nini132

New member
לא לא לא

טענתי שהמסורת נפסקה בדור שאחרי יהושוע בתגובה הבאת ציטוט לא קשור שיהושע שם אבן כעדות שהמסורת אמיתית ולגבי הציטוט השני אז שוב: וְגַם כָּל-הַדּוֹר הַהוּא, נֶאֶסְפוּ אֶל-אֲבוֹתָיו; וַיָּקָם דּוֹר אַחֵר אַחֲרֵיהֶם, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אֶת-יְהוָה, וְגַם אֶת-הַמַּעֲשֶׂה, אֲשֶׁר עָשָׂה לְיִשְׂרָאֵל אז נסביר לך "כל הדור ההוא" אותם זקנים שנשארו אחרי יהושוע "נאספו" כלומר נפטרו מהעולם הזה "ויקם דור אחר וגו' אשר לא ידעו את יהוה" הגיע דור שאין אפחד שמכיר את המסורת המהוללת שלך (אלא אם תטען ש "ידעו" זה במובן התנכ"י של ידיעה, ואז אנחנו בבעיה)
 

לביא4

New member
כן כן כן

טז וַיָּקֶם יְהוָה, שֹׁפְטִים; וַיּוֹשִׁיעוּם, מִיַּד שֹׁסֵיהֶם. לאורך כל התנ"ך רואים מיקרים שעם ישראל עשה הרע בעיני השם, אבל היו נביאים ושופטים שכן הוכיחו אותם, ומהמשך הפסוקים רואים, שעם ישראל חזר בתשובה עד מות השופט, וכן חוזר חלילה,
 

nini132

New member
איפה אמרתי שלא?

אמרתי שהם לא עשו מעשים רעים? אמרתי שהם לא חזרו בתשובה כל יומיים? איך זה מתקשר?
 

לביא4

New member
ומה עושים עד היום עם ספר התורה הזה?

ט וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה; וְאֶל-כָּל-זִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל. י וַיְצַו מֹשֶׁה, אוֹתָם לֵאמֹר: מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה--בְּחַג הַסֻּכּוֹת. יא בְּבוֹא כָל-יִשְׂרָאֵל, לֵרָאוֹת אֶת-פְּנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בַּמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחָר: תִּקְרָא אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, נֶגֶד כָּל-יִשְׂרָאֵל--בְּאָזְנֵיהֶם. יב הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ--לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת. יג וּבְנֵיהֶם אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ, יִשְׁמְעוּ וְלָמְדוּ--לְיִרְאָה, אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם: כָּל-הַיָּמִים, אֲשֶׁר אַתֶּם חַיִּים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים אֶת-הַיַּרְדֵּן שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ. {פ}
 

deathcaster

New member
הראשונה?

היהדות אינה הדת הראשונה ואפילו התורה מודה בכך שהיא איננה הדת הראשונה. הוודות של דת ההינדו קיימות 7000 שנה ה"תנ"כ" האצטקי, מבחינה ארכיאולוגית עתיק יותר מהתנ"כ היהודי- גם שם מסופר על מעמד אלוהי בו נמסר לעם ספר חוקים. סיפור בריאה מופיע כמעט בכל דת קיימת, לרבות מיתולוגיות קלטיות/נורדיות שהן עתיקות יותר מהתנ"כ. לרבות סיפור "אנומה אליש" שיש טוענים שסיפור הבריאה התנ"כי מבוסס עליו ו"עלילות גלגמש" שיש הטוענים כי סיפור המבול התנ"כי מבוסס עליו אינך מכירה דתות אחרות ככל הנראה, ולכן את טוענת שהיהדות היא הראשונה והיחידה.
 

לביא4

New member
7000 שנה?

העולם קיים לא יותר מ-6000 שנה. אני מדובר במונחי יהדות כי שוב, כמו כל המדע, כל שאר ההערכות הן היפותיזות (וישנן כמה וכמה תחומים שכל אחד נותן גיל אחר, ואפילו לפעמים מוצאים סתירה בין הגילאים...).
 

deathcaster

New member
תגובה

"העולם קיים לא יותר מ-6000 שנה"- אכן אתה מדבר במונחי יהדות, וזו ההיפותיזה היחידה, ולא מבוססת. "כי שוב, כמו כל המדע, כל שאר ההערכות הן היפותיזות"- לא מדובר בהערכות, מדובר בראיות, ולא מדובר בהיפותזות, מדובר בתיאוריות, אני מאוד ממליץ לברר מה ההבדלים בין השניים, שנוכל לדבר באותה השפה. "וישנן כמה וכמה תחומים שכל אחד נותן גיל אחר, ואפילו לפעמים מוצאים סתירה בין הגילאים...). "- זו טענה בריאתנית מובהקת, כמו שישנן הסכמות בעולם הדתי לגבי פסיקות הלכה וספרים, כך בעולם המדעי ישנן הסכמות לגבי מחלוקות מדעיות, והקונצנזוס אומר שהדת ההינדית היא מהדתות העתיקות בעולם שיש להן תיעוד. תיעוד (אמיתי, כזה שלא מתבסס על התורה עצמה) לדת היהודית קיים רק כ-2500 שנה ותו לא, תיעוד ארכיאולוגי של דת ההינדו מתוארך עד ל5500 לפנה"ס, אך יש תיעוד אף פרה היסטורי עתיד יותר של חפצים ואביזרים המזוהים עם דת ההינדו (אמבטיות, SHIVA LINGAM, ואף צלבי קרס (שהם סמל השמש בהינדו ללא קשר למה שהנאצים עשו ממנו)
 

לביא4

New member
לדייק יותר

מסופר שאברהם אבינו לפני שהכיר את בוראו, ביתו ומשפחתו עבדו עבודת אלילים כמובן שהיו עבודות אלילים לפני שהיהדות התפרסמה, ואברהם אבינו היה היהודי הראשון, אנחנו מדברים על דתות המאמינות באלוקים, איסלאם ונצרות שהן תולדות מהיהדות.
 

deathcaster

New member
השאלה היא למה?

"אנחנו מדברים על דתות המאמינות באלוקים, איסלאם ונצרות שהן תולדות מהיהדות."- מי זה "אנחנו"? כי אני לא חלק מה"אנחנו". מדוע רק אלו? יש מאות מיליונים שמאמינים במונותאיזם, יש מאות מיליונים שמאמינים בדתות אחרות.... זה צודק או זה צודק? שניהם צודקים או שניהם טועים?
 

deathcaster

New member
אגב,

אברהם היה העברי הראשון, היהדות כאמת היסטורית נולדה במקרה הטוב בממלכת יהודה, במקרה הבינוני בזמן יאשיהו ובמקרה הגרוע בתחילת בית שני
 

ינוקא1

New member
אינך יכול לשכנע.

כאשר הכוזרי עבד את אלוהיו בכל כוחו , אמרו לו : "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים". זה גרם לו ללכת לחפש ולמצוא את אלוהי ישראל. אם אתה גם שומע בליבך את הקול : "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים" , עליך להתחיל לחפש מה במעשיך לא רצוי. אם לא - אז אשריך וטוב לך , ותישאר היכן שאתה.
 
אז גם אתה מודה

שהניסיון להוכיח את נכונות הדת מכח סיפורי המוות הקליני עקר. כאמור - אני סקרן לדעת אם ו גם דעתו של הרב.
 

ינוקא1

New member
ניתן להוכיח משם הישארות הנפש. שיש משהו חוץ

מאשר גוף. אולי זו לא הוכחה מושלמת לגמרי , אבל בסך הכל בנושא כזה "חמקמק" היא בסדר. לגבי הוכחות לדת - כל עוד יש בחירה בעולם , תהיה פירכא לכל הוכחה. הסיבה לכל היא שלהבנתי הקב"ה רוצה שבני האדם יגיעו לדברים מתוכם ומעצמם ולא מתוך "הוכחות" חיצוניות. שבני אדם יגיעו ליעוד שלהם מתוך חיפוש אמיתי של משמעות.
 
צודק. פספסתי את זה

בכל מקרה, גם אתה מודה שאין כאן הוכחה לנכונות דת היהודית, והייתי שמח לשמוע האם זו דעתו של הרב גם כן.
 
אומר לך דבר אחד (בנוסף לתשובה לעיל)

שהטריגר הראשוני שהיה לי לפני כ- 20 שנה שבעקבותיו חזרתי בסופו של דבר בתשובה, היה ספר של ד"ר מודי בשם החיים לאחר החיים, שמתאר תיעוד של מאות מקרים של מוות קליני עם חוויה חוץ גופית, שכולם ללא הבדל גזע או דת תיארו את אותה החוויה של האור בקצה המנהרה ופגישת נשמות מכרים וקרובי משפחה שכבר מתו, שבעקבות הרושם החזק שזה הותיר בי, התחלתי לחפש לימודי רוחניות, ובסוף הגעת גם לקבלה, ומשם לתורה ולמצוות. כך שהנושא של החיים לאחר המוות הוא לא ההוכחה עצמה לאמיתות התורה והיהדות, אבל הוא גורם לאנשים רחוקים מהרוחניות והיהדות להתחיל לחפש את האמת, ולבסוף למצוא אותה גם אם זה אחרי סיבובים בתורות אחרות של הגויים.
 
למעלה