שפיל לסיפא דקרא
עיקר הציווי בעבודה זרה, שלא לעבוד אחד מכל הברואים--לא מלאך, ולא גלגל, ולא כוכב, ולא אחד מארבע היסודות, ולא אחד מכל הנבראים מהם. ואף על פי שהעובד יודע שה' הוא האלוהים, והוא עובד הנברא הזה על דרך שעבד אנוש ואנשי דורו תחילה--הרי זה עובד עבודה זרה.
נכון שאנוש עבד עבודה זרה אבל הרמב"ם מביא את אנוש כדוגמה למקרה מסוים של אדם שעובד תוך כדי שהוא יודע שה' הוא האלוהים. ע"ז זרה מסוג אחר היא שאדם עובד דבר מה אחר לשמו.