1. מה דעתכם על

פיקסעלע

New member
לא מעניינים אותי הביטויים הציוניים

אלא ההלכה ברמב"ם שאנוש זה דבר מתועב.
 
ואל תכניס מילים בפי הרמב"ם

הוא אמר שאנוש מן הטועים. אמנם עפ שיטת הרמב"ם לעיתים יש צורך להשמיד גם את הטועים התמימים ובמקרה הנ"ל זה כנראה חל. אך הוא לא אמר על אנוש מתועב כלל ! אונס רחמנא פטריה
 
אני לא בטוח

כתב "מאהבה או מיראה פטור" ואני לא בטוח למה כוונתו. (פרק ג בע"ז הלכה ו)
 

פיקסעלע

New member
להפך. זו הוכחה.

מיראה הוא מסביר "שלא לשמה", מאהבה - שחשק בצורתה. אז מהי ע"ז? עבודתה לשמה! כי כך רצון ה'.
 
לא הבנתי את החלק האחרון

עכפ אנוש לא קיבל את האלילים כאלו-ה. הוא לא נחשב עובד בשגגה ?
 
אני מניח שהוא לא נחשב בשגגה

אבל בכ"ז אני משוכנע שאין דינו כמי שמקבל על עצמו אליל כאלו-ה.
 
שפיל לסיפא דקרא

עיקר הציווי בעבודה זרה, שלא לעבוד אחד מכל הברואים--לא מלאך, ולא גלגל, ולא כוכב, ולא אחד מארבע היסודות, ולא אחד מכל הנבראים מהם. ואף על פי שהעובד יודע שה' הוא האלוהים, והוא עובד הנברא הזה על דרך שעבד אנוש ואנשי דורו תחילה--הרי זה עובד עבודה זרה.

נכון שאנוש עבד עבודה זרה אבל הרמב"ם מביא את אנוש כדוגמה למקרה מסוים של אדם שעובד תוך כדי שהוא יודע שה' הוא האלוהים. ע"ז זרה מסוג אחר היא שאדם עובד דבר מה אחר לשמו.
 
למעלה