1. מה דעתכם על

פיקסעלע

New member
אנוש גם עבד לשמו

הידיעה שה' הוא האלוקים היא לא ברמה הערכית. כי הרמב"ם כאן מגדיר עבודה כעניין ערכי כמבואר באריכות במאמרי.
 

פיקסעלע

New member
זה בדיוק לשמו!

רצון ה' זהה עם כך ראוי. לכן המיזרחניקים חסידי צבי יודא קוק והכהניסטים הם עובדי ע"ז בה' הידיעה.
 
אבל הרמב"ם אומר בפירוש

שאנוש האמין בה' ורק בטעות חשב שה' מבקש ממנו לעבוד את החפצים הללו. אתה מתעלם מדברים מפורשים ברמב"ם ! נדמה לי פרק ב הלכה א.
 

פיקסעלע

New member
אין שום סיבה

שנהיה בשר תותחים למלחמות המטופשות שלכם. אותנו מעניין קיום התורה ואין לנו שום בעיה לעשות את זה תחת שלטון ערבי. מה זה נחל חרדי? שם אין טיולים למוזיאון הפלמ"ח? שם אין שמד? כל המטרה של צבא העם זה ליצור את העם. אנחנו לא עם אחד איתכם, ואין שום סיבה שנשרת יותר מאשר הערבים.
 
עובדה שאתה היית בצהל ושרדת את השמד

ואני לא בטוח שהרמב"ם נגד התגיסות לצה"ל. הוא אמר שאם יש מדינה של גויים מותר לסייע כי זה מגן גם עליך.
 

פיקסעלע

New member
עניתי לך. איני חושש על עצמי אלא על בני

אדם שיש לו הכרת אלוקים לא אמור להיות מושפע מכלום. רוב האנשים הם עוד בדרך לשם וזה מזיק להם.
 
אך משום מה יש כאלו שהתקשו לקבל זאת

התקשו להאמין שמי ששירת בצה"ל לא קיצץ בנטיעות. מה זה אומר על אמונתם ?
 

פיקסעלע

New member
זו לא אמונה אלא אכפתיות ובחירה

כולם רואים את תוצאות השרות בצה"ל ומחליטים ע"פ ערכיהם.
 
לדעתי אתה מיפה קצת את הענין

חוץ מזה אני קורא עכשיו את הלכות מלכים פרק ז ושם לב לכמה דברים. שהוא נותן פטור לאנשים הוא נותן פטור למי שנטע כרם ולא חיללה וכו' אבל לא למי שלא הגיע לדרגת אמונה מספקת. מעבר לזה במלחמת חובה אין פטור. ואפילו עומדים שוטרין ויש להם רשות לדקור את המתחמקים. ודבר שלישי - יש שם גם מעין ברכה ודברי עידוד לחיילים. לכן אני לא עושה ביג דיל מהשטות הזו בבית הכנסת. הרמב"ם אמר שמצוה להתחנן כל הזמן ולבקש בקשות את הקב"ה. נכון שזה לא הזמן הכי טוב אבל לא אפסול בגלל זה מנין ובטח לא אגיד שהם כופרים.
 
וכי לצבא היהודי למהדרין לא מותר

לאכול חזיר ולקחת אישה יפה וכן הלאה ? ומנגד - האם אתה חושב שהחילוני שנמצא בשוחה ונופלים מימינו ומשמאלו פצצות - יכול להיות אתאיסט מוחלט ?
 
אגב מספרים על האדמו"ר הזקן

שהצטרף לצבא הרוסי אל מול נפוליאון ... יש תעודות אותנטיות מהתקופה לתמוך בטענה.
 

M AO R

New member
אם

התורה התירה לעבוד את אלוהים שלא לשמה ומתוך שלא לשמה בא לשמה, התורה גם מתירה להפריד את הדת מהמדינה "שלא לשמה". נתחיל בזה.

ליבוביץ לא רלוונטי לעניין זה, כמו שהוא לא רלוונטי לבעיות הבטחון והכלכלה. הוא נכשל בפוליטיקה כי הוא לא הבין שלא מתחילים מלמעלה אלא מלמטה.

המתינות אינה תועבה. הקיצוניות תועבה והיא מגועלת בדם.

ואת מי אתה מציע במקום אמסלם ?
 
למעלה