22ק ו ס ם

New member
דווקא התגובה שלך דמגוגית

הסברתי היטב למה היא טועה אבל את רק משמיצה בלי שום נימוק.
 

Columbina

New member


הם חלק ממדינת ישראל וכאזרחים יש להם זכות להשמיע את דעתם, בין אם זה מוצא חן בעיני אנשים אחרים או לא.
 

doughnuts

New member
האם אני חלק מהציבור?

אם כן, למה ההודעה שלך מעציבה אותי יותר מאשר מעשה של אותם הסטודטנים? לדעתי, זה קשור להרגשה שאת לא מבינה את ההבדל בין "לא לפגוע ברגשות הציבור" ובין "להימנע ממה שיכול לגרום לציבור לבחור להיפגע". האם את מרגישה שהם עשו את מה שעשו בכדי לפגוע ברגשות שלך? בנוסף, הייתי רוצה לדעת כיצד הסוגיה קשורה לפורום פסיכולוגיה.
 

katzeran

New member
ממש לא

רק כדי לסבר את האוזן, הסטודנטים - לפי עדות של מישהי שבאמת היתה שם - עמדו דקת דומיה לא לזכר ג'עברי אלא "נגד התקיפה, שהם נגד הרג של אנשים חפים מפשע, לא משנה מאיזה צד. הם הזמינו סטודנטים יהודים להצטרף אליהם". נראה לי הכי לגיטימי, זכותם המלאה, כפי שכבר אמרו פה אחרים.

הציטוט הוא מהדברים שנכתבו כאן: https://www.facebook.com/kesterica/posts/10200218258324264

אם תשאלו אותי, מה שמזעזע הוא התגובה של הסביבה אבל נו, למה אפשר לצפות כבר?
אפשר להתחיל דיון על יחסי Ingroup-outgroup, אם אנחנו כבר בפורום לימודי פסיכולוגיה, אחרת זה באמת לא קשור לכאן :)
 

sense9

Member
מנהל
תשובה, לך ולשאר המגיבים לעיל.

אני מבינה שזה אולי קצת לא PC להביע כאן דעות ציוניות, אבל בכל זאת אלך עם האמת שלי.

נכון. אנחנו מדינה דמקורטית, וחופש הביטוי הוא אחד מיסודותיה.
על כך כולנו מסכימים. השאלה היא, האם יש גבולות לחופש זה? האם מותר לעשות הכל, אבל הכל, בשם העיקרון הנ"ל?
אם תגידו שכן, ואין גבולות לחופש הביטוי, האם תלכו עם הקצוניות הזו לכל קצה שהוא? למשל, שגם ל'תורת המלך' צריך מקום להשמע?

ובחזרה לנושא: מדוע הם עומדים במחאה נגד המבצע ולא במחאה נגד הטילים על תושבי הדרום? מכאן שהם מזדהים עם בני עמם יותר מאשר עם בני מדינתם. לגיטימי? לא. כשמישהו משלי מזדהה עם האויב שלי בשעת מלחמה, זה אומר שהוא לא באמת משלי. אם הם כל כך רוצים לחיות תחת בני עמם, שיחזירו את תעודת הזהות הכחולה ויילכו לקבל ת"ז פלסטינית. למה הם נזכרו עכשיו לעמוד דקת דומיה נגד אלימות מכל צד, ולא בכל תאריך אחר מהשבועות האחרונים בהם תושבי הדרום חטפו אש? כי אדם קרוב יותר לעצמו, למשפחתו, לבני עמו (כן. In-group, out-group)
ולכן הם חשים הזדהות עם ג'עברי יותר מאשר הם חשו בכל השבועות האחרונים עם תושבי הדרום. אבל מעבר לכך, הפועל היוצא הוא שהם הם לא נגד אלימות אלא נגד אלימות רק כשהיא באה מצד אחד , ומכאן שהם לא שייכים כלל לישראל, אז שלא יבואו בטענות אם ישראל מקפחת אותם.
מה שקורה הוא, ניצול ציני של הדמקורטיה הישראלית שנותנת להם להביע את דעותיהם ללא חשש, מה שלא היה קורה באף מדינה אחרת .
אני מכבדת כל דעה של אדם באשר הוא, יש לי חברים שמאלנים רבים, וגם הם, בעד המבצע הצבאי. לא ייתכן מצב שבו אזרחים ישראליים ישתו מים מתוקים מהבאר וירקו לתוכה קיא ורפש חזרה.
האקט שלהם הוא לא דמוקרטי, הוא דמוני.
וסיפור קצר: כשחברה שלי למדה באוני' חיפה, קבוצת סטודנטים ומרצים הפגינה שם על "הטבח בבית חנון" ( טיל תגובה שנורה לבית חנון והייתה משפחה שלמה שנהרגה על החוף ובסוף גילו שהם בכלל מתו מתחמושת של הצד הערבי).
מה שהיה מקומם באותה הפגנה היא שמנגד התאגדה קבוצה ספונטנית שהניפה דגלי ישראל ושרה "התקווה", והחברים שם עלו אחד אחד לוועדת משמעת וכמעט שהושעו מהלימודים. (כי ה"הפגנה" שלהם לא הייתה בתיאום עם האוניברסיטה ולא קיבלה אישור). אז מדוע כעת האוניברסיטה לא מגיבה ומשעה את אותם סטודנטים? מדוע?
שמעתי שבאת"א גם קיימו עצרת תמיכה להפסקת המבצע, אבל היי...לפחות שם לא עמדו דקת דומיה לזכר מחבלים, לזכר מרצחים.
להיות שיוויוניים, פלורליסטים, אוהבי נראטיבים מתחרים וכל שאר הדברים היפים והנאורים זה דבר אחד. לעמודן דקת דומיה לתומכי טרור, זה דבר אחר! סולם ערכים שלנו לא כולל רק דמוקרטיה, אלא מעבר לכך - נאמנות ופטריוטיות.

ולתוהים איך הנ"ל קשור לפורום. גם מוסר זה חלק מפסיכולוגיה. וישנו את מה שאדם סמית כתב על המוסר: מה מעניין אותך יותר - אלף סינים שמתים בטייפון, או דלקת באצבע הקטנה שלך?
בכל מקרה, כיתרתי כשרשור אוף-טופיק.

(ואני לא יודעת היכן אתם גרים, פרט לקוסם. אבל ני גרה באזור ששומעים בומים ויריטות, ומטוסים שחגים באוויר ללא הרף. ומדם ליבי אני מדברת)





.
 

katzeran

New member
אני לא מעוניין להיכנס כאן לויכוח פוליטי

מבחינתי, זכותם המלאה להביע מחאה על התקיפה והזדהות עם הנפגעים (ובואו נזכור שיש לא מעט נפגעים שהם לא "האויב"). יש לזכור שזו מדינה דמוקרטית וחופש הביטוי קיים כל עוד הוא לא פוגע באחר. אני לא רואה איך מחאה שקטה או לעמוד דומיה לזכר הנפגעים (באיזה צד שלא יהיה) זו פגיעה במישהו. למי שלא נעים, שלא יסתכל. זה שונה מאוד מ"תורת המלך" שקורא לפגיעה ישירה באנשים. אם הם היו צועקים שם שיש להרוג ישראלים זה היה סיפור אחר.

זו דעתי האישית, כמובן. וכאמור, אין לי כוונה לייצר פה ויכוח פוליטי, לא נראה לו שזו מהות המקום.
 
מבלי להיכנס לוויכוח פוליטי

אני תומכת בדעתה של sense9. יש העדפה מתקנת מוגזמת, במיוחד בחוג שלנו באוניברסיטת חיפה. אז זה באמת מקסים שאנחנו באים לקראת בני מיעוטים ויוצרים עבורם חלון הזדמנויות, אבל ברגע שבאים לקראתם של בני-מיעוטים-תומכי-טרור
, צריך לסגור את החלון הזה תכף ומיייד וליצור תנאי קבלה שווים עבור כולם
 

sense9

Member
מנהל
אכן. אינטרפרטציה שגויה ל"דמוקרטיה".

כשאני משלמת מהמיסים שלי את הסובסידיה של אנטי-ישראלים, הטיעונים בשם הדמוקרטיה כביכול, לא רלוונטיים.
 

22ק ו ס ם

New member
רק בגלל שמישהו חושב אחרת ממך

לא אומר שצריך לגרום לו לסתום את הפה. הגבלות על חופש הדיבור הן רק כאשר יש סכנה ברורה שחופש כזה יפגע באחרים. למשל, אם עיתון היה מפרסם מידע חשאי שיכול לפגוע בחיילים או אם מישהו יצעק "שריפה, שריפה" באולם קולנוע מלא אנשים ויגרום לפאניקה מוחלטת. זה בכלל לא מתקרב למשהו כזה.

אני לא כל כך מבין למה את דורשת מהם נאמנות ופטריוטיות כשהמדינה שלך באופן ישיר ועקיף מפלה את הערבים בכל תחומי החיים. מאוד נחמד לבקש מהם פטריוטיות כשהמדינה לא ממלאת את החובה שלה כלפיהם במשך כל השנה. כפרפארזה על הדברים שלך, איפה את היית כשהם מופלים כל הזמן. האם את מוחאת נגד זה?

בסופו של דבר, נשמע שאת פשוט לא מסכימה עם הדיעות הפוליטיות שלהם, אז האם תמנעי מכל מי שחושב אחרת ממך לא להתבטא? מה שאת תופסת כמחבלים הם עבורם לוחמי חופש. אני לא אומר שהם בהכרח צודקים אבל זכותם לחשוב ככה ויש לזה גם בסיס מסוים במציאות. כשישראל היא הצד החזק במשוואה אז הצד השני נתפס כחלש ולגיטימי מבחינתו (בעיניי הרבה אנשים) להלחם בכל מיני צורות נגד מה שהוא תופס ככיבוש.

נתתי לך את הדוגמא של מצעדי הגאווה. יש הרבה אנשים שנפגעים מהם. האם בגלל שמישהו אומר שהוא נפגע צריך למנוע אותם?
 

sense9

Member
מנהל
נו, באמת.

יחי ההבדל הקטן.
מצעדי הגאווה לא תומכים בטרורטיסטים ובפעולות טרור. מצעדי הגאווה לא פוגעים בבטחונם של 5 מיליון ישראלים.

אתם סתם חוזרים על מנטרות וקלישאות שחוקות.
צר לי שעברה עלינו שבת לא קלה ולכן אני דיי לאה על מנת להשיב לכם.
שיהיה שבוע שקט ורגוע.
 

22ק ו ס ם

New member
את זו שחוזרת על מנטרות שחוקות

אין שום פגיעה בך או באף אחד אחר בזה שעושים דקת דומייה למישהו, ויהיה מתועב ככל שיהיה. רק בגלל שאת לא אוהבת את זה לא הופך את זה לסיבה טובה לאסור על זה.
 

katzeran

New member
סליחה

יש אנשים שעבורם מצעדי גאווה זו פגיעה. עובדה שכבר היה נסיון רצח במצעד גאווה אחד בארץ. אבל זה עדיין לא אומר שצריך למנוע את קיומם.

ולעמוד דקת דומייה או להביע מחאה באופן שקט, גם זה לא פוגע באף אחד. לא פיזית. זה אולי פוגע ברגשות של אנשים מסוימים, אבל זו לא סיבה למנוע את זה.
 

sense9

Member
מנהל
בהחלט.

מצעדי גאווה עלולים לפגוע ברגשותיהם של אנשים מסויימים, או במגזרים שונים. אבל למה לעשות את האנלוגיה המופרכת הזו?
מחאה תומכת טרור איננה רק פוגעת ברגשות. פגיעה ברגשות זה באנדרסטייטמנט. להשוות את זה למחאות אחרות, זו זילות לשמה.
 

22ק ו ס ם

New member
דקת דומייה היא לא תמיכה בטרור סלחי לי

אם היו קוראים לרצח ישראלים אז יש חוקים נגד זה.
 

katzeran

New member
מה זו מחאה תומכת טרור?

הבעת מחאה על הרג אזרחים זו תמיכה בטרור? גם אם הם עמדו דקת דומיה, זה עדיין לא תמיכה בטרור באופן שמסכן מישהו.
באותו אופן אפשר לומר שהאנשים שחגגו את ברוך גולדשטיין ("פורים שמח יהודים" למי ששכח) תמכו בטרור, ובעוד שאני חושב שהמעשה הזה מכוער, אני עומד על זכותם לעשות זאת.
 
למעלה