בסה"כ רשימה די ממצה, אם כי לא כל הסעיפים מפריעים לי
1. לא מברכים לשלום בכניסה
לא מפריע לי, אני לא חנה בבלי. מבחינתי די בחיוך וביחס אדיב וענייני.
2. חברותיות יתר
אכן, אם כי לא נתקלתי בזה הרבה.
3.עודף ריח
נשמע הגיוני, אבל לא נתקלתי בזה מעולם.
4. עושים שכונה
כמו 2.
5. חוסר תשומת לב לצלחת
נכון. ובהקשר זה אציין שאם למשל ביקשתי והדגשתי בלי פריט מסוים, אני מצפה ממלצר טוב לשים לב לכך לפני שהוא מגיש לי את המנה, ולא רק אחרי שאני מעירה.
6. לא בקיאים בתפריט
בהחלט. בעיניי זה ה-תפקיד של המלצר, להיות הפנים של המסעדה והתיווך בין המטבח ללקוח. אם הוא לא יותר ממסוע אנושי, כבר עדיף שירות עצמי.
7. לא מגישים מים קרים ביום חם
זו לא מתנה חינם ולא בסיסי, זה החוק, נקודה. עם זאת אציין שכשהמלצרים עושים זאת בלי שהלקוחות מבקשים זו הכתבה של המסעדה ולא יוזמה של המלצרים. גם כשמגישים רק כוסות במקום קנקן (ולפעמים כוסות קטנות במיוחד...
) זו החלטה של המסעדה... שסתם מעבידה ומתזזת יותר את המלצרים שלה, וחבל. אבל כשממש מבקשים מים והם פשוט לא מגיעים או שצריך לבקש שוב ושוב, זה כבר ממש מעצבן.
8. התנשאות על לקוחות
הגיוני, אבל לא זכור לי שנתקלתי.
9. חוסר נימוס בעת ההגשה
לא זוכרת מתי נתקלתי בזה. ודאי קיים פה ושם, אבל בפועל רוב המלצרים לא יכולים להרשות לעצמם לזרוק את הצלחות על השולחן כי יהיו לכך השלכות מיידיות גרועות יותר מהפרצוף של הלקוח.
10.תקשורת בגוף ראשון רבים
בעיניי זה לא שונה מסעיף 2. לא זוכרת שנתקלתי בזה.
11. לא מקדישים תשומת לב ללקוח אחרי תשלום החשבון
כמו 1, לא ממש חשוב לי. יותר חשוב שיקדישו תשומת לב בזמן החשבון, כי לפעמים מבקשים חשבון ומחכים לו יובלות או שמחכים נצח למלצר שיבוא לקחת אשראי/יפרוט וכו', וכבר ממהרים ורוצים ללכת, והעיכובים המטופשים האלה משאירים טעם רע. דווקא ביציאה מהמסעדות בד"כ מחייכים ואומרים שלום ותודה, לפעמים אפילו ברמה קצת מוגזמת בעיניי (למשל מכל מלצר שחולפים על פניו בדרך ליציאה, כולל כאלה שלא ראינו כלל בארוחה). הרצון ברור וזה לא רע, פשוט נימוס מלאכותי מעושה וקצת מיותר בעיניי.
נ"ב
אין לי מושג באיזו עילגות מדובר; אומנם חצי רפרפתי, אבל לא קלטתי איזו טעות גסה או ניסוחים גרועים במיוחד.