אני לא יודעת
מצד אחד נהניתי, וזה מה שחשוב.
מצד שני לא היה moffucking והרבה היה צפוי. צפוי זה סבבה כי עשו את זה בטעם טוב, אבל עדיין צפוי.
יש תמות יפות כמו עם הספר - איך סיפורים נשמעים שונה בכתב! - אבל אני מרגישה כאילו זה לא עמד לגמרי בציפיות. מצד שני יש לי ציפיות מאוד גבוהות.
מההתלהבות מהקטע מ501 שחוזר ומהקטע הפואטי (ליאורה, הזיכרון שלי מתעתע בי או שהוא באמת נורא התלהב מזה?) ציפיתי למשהו יותר קונקרטי כמו אגם הברווזים, ולקטע, נו, פואטי. לא רק "ביי ואל תטייל לבד". זה מהאיש שכתב את friendship lies and true love dies night will fall and the dark will rise - ואז נתן לאלכס קינגסטן להקריא את זה?
אבל אני קשוחה יותר איתו כי זה פרק של מופאט.
הרבה ממה שיש לי להגיד אמרו כבר פה. הנה תגובה שלי מפייסבוק, חצי תגובה למישהי וחצי רשמים ->
אני לא סגורה אם ממש אהבתי או שזה היה meh. טיעונים מאוד דומים לשלך, הם עוד לא התאזנו כי לפני שתי דקות סיימתי.
לא היו דמעות כי האהבה שלהם הפכה לקיטש עוד מזמן, מאותה סיבה שב the girl who waited גלגלתי עיניים וצעקתי עליהם בראש להפסיק כבר.
החזרה ל 501 לא היתה מפתיעה כמו שציפיתי, עם איך שזה תואר חשבתי כבר שזה יהיה טוויסט מגניב בעלילה (מאט אמר שמופאט חשב על זה עוד מההתחלה.. אבל אם הוא התכוון באמת לאמיליה בחוץ, זה יכול להיות retconned כל כך בקלות) וגם לא היה קטע פואטי כמו שמאט כל כך הילל. הוא התכוון לדף האחרון בספר? הוא היה... בסדר...
היה חסר לי התחכום באמת. את עניין הדף צפיתי ברגע שהוא זרק אותו וזכרתי, סטיבן בד"כ יודע איך לגרום לי לשכוח דברים חשובים. בד"כ זה הסגנון המהיר והתזזיתי הזה שלא היה פה.
הסוף גם דומה לסוף של רוז, מה שדורש השוואה, ושל רוז היה עצוב יותר (ברמת הביצוע וההפקה, לא הסיפור).
********אבל********
כנגד כל דבר שלילי שאמרתי או אומר - היה לי כיף לצפות בפרק וזה מה שחשוב. זה עומד כנגד כל הניטפוקים.
ריבר
(אם כי היא היתה קצת מיותרת, או לפחות לא מספיק חיונית)
והיד ששברה
אפילו חיבוק לא קיבלה על זה.. החיים שלה סובבים סביבו כל כך שהיא נשמעת כמו ספר נימוסים והליכות ישן.
(אבל הקישורים לפרקים קודמים - "אתה מביך אותי" והסטירה - נחמד לשים לב אליהם פתאום)
"התגובה של הדוקטור לבחירה שלה והניסיונות הנואשים שלו לשכנע אותה בעוד ריבר תומכת בה היו ילדותיים בעיני, שלא לומר אנוכיים להחריד" - הוא תקוע בפרדיגמת האגדה, ואולי זה לא כ"כ שהוא רוצה שתשאר איתו כמו שקשה לו לשנות את המחשבה, לכן הוא נטש את *ריבר* בידי *מלאך* ברגע שראה כותרת שמדברת על פרידה ממנה. שקוראת לה אמיליה (הזהות שלה כילדה, הפן של האגדה בסיפור שלה)
לכן היא גם הופכת מפונד לוויליאמס, כי פונד זה השם שלה בהרפתקאות ו-וויליאמס זה השם שלה בחיים הרגילים (בGOD COMPLEX כשהוא משכנע אותה לא להאמין בו, על מסמכי הגירושין..)
ריבר, אגב, אולי משכנעת אותה (למרות שלא ברור מה יקרה, ובאמת היא לא הגיעה לאותו זמן אם המספרים על המצבה נכונים - היא מבוגרת ממנו ב 5 שנים. אם הם נולדו באותה שנה אז היא הגיעה 5 שנים לפניו - הוא 1961, היא 1955 אם שניהם בני 31 ב2012)
(או שהם סתם כתבו את שנת הלידה של השחקנים)
"אני לא מבינה למה הם לא יכלו לחזור לאן שרורי לא נמצא בטארדיס כמו שהם חדרו לניו יורק בכח"
כנראה שמה שסיבך את זה קודם מסבך את זה עוד יותר עכשיו.
She was creating a fixed time. לא נקודה אלא זמן שלם. קו זמן?
לא יודעת לגבי החלק השני, אפשר גם לטוס לעבר ולחכות. אם ניו יורק בעייתית מבחינת טיסות בכל הזמנים, להגיע לאנגליה ולקחת מטוס.
אני לא מבינה איך המלאך פעל כשהדוקטור הסתכל עליו. אולי הוא מצמץ.
ובקשר לפסל החירות, במם לגביו שצץ במקביל לפרק קראתי תגובות שהוא בעצם מברזל ולא מאבן. אהמ.
היתה תאוריה נחמדה שחבל לי שלא מומשה (או אולי כן??) שזה יסביר את התמונות של איימי בבית היתומים עם מלודי הקטנה. אולי הן צולמו לפני הקרב בדימנ'ס ראן..
זה עדיין יכול לקרות, איימי יכולה לחפש את בית היתומים כשתגיע 1969 ולמצוא את מלודי (ולהזהר לא לקרוע חור בזמן וזה) אבל היא מאוד צעירה בתמונות ולפי החישוב למעלה היא תהיה לפחות בת 40.
וגם ציפיתי שמלאך יצא מהתמונה של פסל החירות במעלית...