no reason
אחרי שראיתי את הפרק הייתי חייבת לכתוב רשמים ראשוניים כדי להצליח לישון. לא נגעתי בהם מאז, הם לא הכי מסודרים. קודם כל, אנחנו בתוך הראש של האוס, מקום חשוך קמעא. רואים שהוא שונא את עצמו, מרגיש אשמה (שזה חדש לי), ורואים שהוא לכוד וכבול בתוך הרוטינות האלה של בית החולים ומערכות היחסים הרגילות שיש לו. הוא עומד מול המראה שלו (הרוצח) ומתמודד עם הבעיות שהוא גורם לאנשים אחרים ולעצמו. זאת הזדמנות לראות מה הרגשות והמחשבות שלו על אנשים אחרים: צ'ייס – מוזר!! (ועכשיו אחרי שהיה לי זמן לחשוב על זה: מוזר!!!) קמרון – נמשך אליה, קלטנו, (אהבתי את המשחק של אליסון, שהחליטה שבתוך הראש של ד"ר האוס ההבעות שלה טיזריות יותר מהרגיל). אבל הוא גם סומך עליה שהיא תישאר לצידו יומיים בלי ללכת הביתה. (לעומת ווילסון וקאדי, עליהם הוא לא סומך, ומדמיין שהם פועלים מאחורי גבו כמו שסטייסי עשתה כשהיה חסר הכרה.) מצד שני, אפילו בפנטזיה שלו הוא לא מסוגל לחשוב על אינטימיות איתה: הוא נוגע בה רק באמצעות מכשיר, ונבהל כשהיא נוגעת בו. פורמן – אין אליו יחס מיוחד. קאדי – מצד אחד כעס עליה בגלל הקטאמין. מצד שני בסופו של הפרק הוא ביקש קטאמין, ובדמיון שלו (גם קודם) היא זו שנתנה לו, אז בראשו היא המושיעה שלו, בסופו של דבר, סמכות שיכולה לעזור לו. ויש סימבוליזם (שלא חסר בפרק הזה): היא כבלה אותו למיטה באזיקים = חוקים הכובלים את ידיו מלהגיע לפנקייקים שלו. הרוצח הוא האוס בעצמו, חלק מהמצפון שלו, השתקפות כלשהי של התת מודע המנתח שלו, אבל בצורה יותר אינטרוספקטיבית, פילוסופית, אובייקטיבית, בוגרת. אולי האוס מתבגר? הוא מדבר אל עצמו מבחוץ כי זאת הדרך שהוא יבין. הרוצח הוא האוס, כי האוס בוחן את האפשרות של רציחת העצמי הקודם שלו, עזיבת מה שהוא רגיל אליו, כי הוא מבין שהוא לא יכול להיות כך יותר. לגבי החולה עם הלשון, ולגבי אשתו הלא קיימת, אין לי מושג. בתוך כל האשליות מוחבאות פיסות אמת, ולא רק הדיבורים של הרוצח. אז שאלה מרכזית בפרק היא: מה אמיתי? קודם כל מבחינתנו הצופים, ומבחינתו של האוס, לאורך הפרק לא ברור מהן האשליות של האוס ומה קורה באמת, וזה משקף את השאלה היותר פילוסופית: מה בחיים שלו אמיתי ומה לא? הוא יודע שהוא צריך להתפכח, אבל הוא לא יודע מה אמיתי. (בפרק control היא שאלה אותו: "what do you want?" והוא ענה: "I want to know what's right.") המילה "real" בפרק יכולה להתפרש כאמת אובייקטיבית והגיונית, וכ"מציאותי". בעברית המילה מתפרשת רק במובן הראשון שלה ולכן כל פעם שאני אכתוב מציאותי אפשר להחליף באמיתי ולהיפך, ולהיפך ההפוך שלו אצטרה אצטרה. אז למה מציאותי חשוב לו יותר מכיף? כמו שקמרון תוהה, ("זאת פנטזיה כיפית, עזוב, תישאר בה") כי קמרון-של-התת-מודע היא הצד של האוס שמחפש את הריגושים הקטנים, את ההנאות של החיים, את הקלילות והנאיביות ופחות את כובד הראש ואת האחריות. הוא לוקח את המציאות בתור משהו עם משמעות, לא שמתי לב בעבר שהוא מחפש משמעות אבל זה מסתדר עם חיפוש האמת שלו. ובשביל להגיע לאמת, הוא מוכן ללכת רחוק. להרוג. (אמנם אנשים לא אמיתיים). אולי אפילו להשתנות? אולי הוא לא מוכן להשתנות בשביל מישהו (כמו סטייסי) אבל בשביל להיות נאמן לאמת? החלום הזה של האוס הוא בעצם סיוט. הדברים שהוא פוחד מהם. אז אפשר למצוא מהם הפחדים של האוס, ואיך הוא בוחר להתמודד איתם: 1) פחד לאבד את מה שהופך אותו למיוחד. במיוחד את השכל. (מזכיר את פטרה והילדים הגאונים). וגם את הנכות הפיזית (כך לפחות טוען ווילסון). 2) פחד לאבד את השליטה על המציאות. (חוויות עם סמים לימדו אותו משהו). הוא פותר את זה ע"י הליכה לצד הרחוק ביותר שהוא יכול לדמיין: רצח. 3) כלומר חוסר המוסריות שלו, איבוד האנושיות. מוריארטי אומר את זה במילים ואשתו המתה בזה שהיא מופיעה.הוא רוצה לפתור את זה באמצעות הקטאמין. שכל מול רגש. ווילסון אומר לו שהוא מתעלם מכל דבר פיזי, מכל דבר שלא קשור להגיון ולתבונה טהורה. ווילסון מתרץ את זה בגלל הפגיעה ברגל, אבל אנחנו יודעים יותר טוב. עד כמה רחוק האוס מוכן ללכת כדי להתעורר? האוס עצמו הופך להיות הרוצח (פעמיים: את עצמו במכונית, ואת (אולי עצמו בתור) האיש עם הלשון), כלומר הוא מוכן לפגוע באנשים אחרים. זה מעורר דאגה, או, תקווה? ידענו שהוא סומך על עצמו מספיק כדי לסכן חיים של בנאדם. כל הפרקים הראו את זה. אבל מסתבר שהוא סומך על השכל שלו מספיק בשביל להרוג אדם באופן אקטיבי. ובכ"ז, רגע לפני שהוא מגלה את הכדור שמוכיח לו שאכן צדק והכל היה הזיה, יש רגע של ספק עצמי, רגע שבו הוא עומד מול גופה מדממת ופשוט פוחד. בגלל שלא משנה אם זה אמיתי או לא אמיתי, הוא הבין שהוא היה מוכן לעשות את זה, לרצוח את הבחור בדרך מזעזעת, להתנהג בצורה לא אנושית. אחרי שהוא מוצא את הכדור – הוא כמעט מחייך. הכל היה אשליה. אפשר להתעורר. כולם בחלום הם לא רק השתקפויות של איך האוס רואה אותם באמת, אלא גם צדדים שונים של האוס. השלישיה היתה האוס – וכל המשחק של "אתם צריכים לסמוך עליי" הפך ל"אני צריך לסמוך עליכם". בסצינה הכמעט סופית הוא אמר את זה ברורות, ובכ"ז הוא עשה את מה שעשה ולא נתן להם לעצור אותו. שלוש סצינות מעוררות אימה: כשהאוס נורה הוא לא נראה נדהם או מבוהל או בכאבים. המבט שלו לא מאמין, ויש בו קצת....הקלה. תמיד ידעתי שלהאוס יש נטיות הרסניות. הסצינה במכונית בה הוא מתאבד עם אשתו של מוריארטי. הסצינה הכמעט סופית, בה הוא רוצה להמם את תת המודע שלו בחוסר ההגיון של המציאות כדי שיתעורר. כשהוא עשה את זה ידעתי שזה לא אמיתי, בפשטות כי אי אפשר היה לסלוח לו אחר כך, והם לא היו עושים את זה. לכן גם כשהוא משתהה וחושב לרגע שזה אמיתי, זה לא עבד עליי. אני כל כך חכמה. מצד שני זה אחד המעשים של האוס הכי פחות אהובים עליי בכל הזמנים, יחד עם להעיר את הילד הסובל מכוויות ולתחקר אותו. למרות שבשני המקרים זה לא אמיתי (במקרה הראשון, זה בראש של האוס, במקרה השני, הילד לא יזכור את זה אחר כך), אני לא חושבת שמישהו יכול לעשות את זה בלי שזה ישפיע עליו או יגיד משהו על הנפש שלו (הטלוויזיונית שלו.). האוס ראה את החלום שלו בדיוק כמונו: כמו סרט, עם מעברים חטופים בין הסצנות, שזה קול. שתי הפינאלות: "3 סיפורים" חקר את הבעיות הפיזיות של האוס, ו"בלי סיבה" חקר את הבעיות הפסיכולוגיות והפילוסופיות של האוס. למרות שזה לא התרחש במציאות, ולמרות שהיו צריכים לשכנע אותנו חלק מהזמן שזה כן מתרחש במציאות, היתה צריכה להיות התנהגות מסוימת של האוס ושל השאר שמצד אחד נאמין בה ומצד שני בצפיות נוספות זאת ההתנהגות שלהם בתוך הראש שלו. כשהוא יכול בעצם להתנהג איך שבא לו. הם הלכו על הקו הדק הזה בהצלחה. אגב תמיד שמתי לב שלצ'ייס יש הרעיונות הכי חכמים בסדרה. ומסתבר שגם האוס. כולם בראש של האוס לא שנאו אותו, כמו שאולי היינו מצפים ממנו לחשוב. הם ניסו לעזור לו, והיו יותר טובים ממה שהם במציאות: יותר חכמים, יותר מועילים, יותר סימפטיים אליו. אז מה הלאה? לאן כל זה הולך? האוס מתפתח סוף סוף. דוגמה אחת, אם לא שום דבר אחר, (נגיד, כל הפרק): הוא אומר סליחה. ההתפתחות שלו בתור דמות לא תתבטא בכך שהוא ישתנה (כך דיוויד שור חוזר ואומר). אלא בכך שהוא יפתח קשר יותר אישי עם המעגל הסובב אותו. יסמוך יותר על אנשים אחרים. יתחיל לפקפק מעט בעצמו במקום להיות בטוח שכל מה שהוא עושה נכון וצודק. והאוס הגיע למסקנה בסוף כל החירבוש התוך שכלי הזה: הוא מוכן לסכן את הגאונות שלו, ובתמורה להיות שוב שלם גופנית, ואיכשהו, רגשית.