שבת שלום לכולם

afon

New member
הכול נכון

חוץ מהמשפט האחרון. איך נפלנו. רוקנרול זה דבר מגוון (ואל תזרוק לי את עובדת הדלתא של המיסיסיפי) פרוגרסיב זה רוקנרול כמו פאנק, ובתוך רוק יש ז'אנרים, אין מנוס. 3 אקורדים זה לא רוקנרול, זה רק חלק ממנו.
 

מורנא007

New member
לא מדויק

הפרוג דעך, אבל הפרוג לא נרצח והוא חי וקיים
מי שרוצה לשמוע פרוג יכול, אין כל בעיה. מי שרוצה לשמוע פאנק יכול, אין כל בעיה. יש להקות פרוג חדשות ואפילו יש שילובים של פרוג עם פאנק... מי שמחפש ימצא אותם.
 

itaikuskus

New member
שמע

זה היה דיי במליצה, הכוונה הייתה שכשהפאנק נכנס לתודעה, הפרוג הפסיק להיות לגיטימי במצעדי הפזמונים וירד למחתרת, רחוק מהעין, רחוק מהלב. אל חשש, גם לפאנק זה קרה, ובגדול.
 

מורנא007

New member
בין היתר

הודות ללהקות כמו בוסטון,
הארט, מטאליקה וקארס
שהושפעו משני הזרמים וגם הודות לזמרות דיסקו/ג'אז/נשמה כמו דונה סאמרס
.
 
אני לא בטוחה בדיוק למה אתה מתכוון

בוסטון והארט היו להקות שניגנו "רוק איצטדיונים", היינו רוק כבד שקיבל עיבוד נוצץ עבור קהל ממעמד בינוני. לא היתה כל השפעה של פאנק עליהם. הם היו ההפך מהפאנק. Crass היו להקת פאנק בריטית, מהזרם האנרכי (אאל"ט). הם מן הסתם היו יורקים על בוסטון והארט. ומה לדונה סאמר ולכל זה? הפרוג נעלם משום שכמו כל טרנד מוסיקלי, זמנו עבר.
 

מורנא007

New member
התכוונתי

ל- Cars
לא ל- Crass, אבל גם הם פאנק. אני טוען שרוק איצטדיונים כירסם בפופולריות של הפאנק (לפי מה שהיה במצעדי הפיזמונים בימים ההם).
 
זה אינו מדוייק....

ה-Cars לא היו פאנק כלל. הם שויכו, בטעות, ל-new wave האמריקאי, מה שנקרא היום פוסט-פאנק. אך הם היו סתם להקת רוק. לא היה להם שום קשר, תרבותי או מוסיקלי, לפאנק. רוק איצטדיונים היה קיים לפני הפאנק, ואחריו (בארה"ב, בכל אופן). הקהל שנהנה מרוק איצטדיונים לא היה הקהל שהלך למועדונים והיה חלק מתרבות הפאנק. אלו היו שתי קבוצות דמוגרפיות שונות. סוף שנות השבעים היו תחילת עידן ה"סופרמרקט" בפופ, היינו התפצלות של קהל הרוק לתתי-תרבויות שהקשר ביניהן רופף. זוהי דוגמא אחת לכך.
 

eliavtu

New member
הפרוג מת!

שורשיו של הפרוג נבלו ומתו, מה שנשאר אלה רק עלים אחרונים, הם לא יצמיחו חדשים, הם ינשרו מתי שהוא.. עוד כמה שנים הפרוג לא יהיה יותר, אלא ירשם בדפי ההיסטוריה.
 

loomer4

New member
הפרוג ממש לא מת.

למעשה, סצינת הפרוג המחתרתית די גדולה וגדושה בלהקות (שרובן חרא מודרני לטעמי, אבל זה כבר משהו אחר). וסגנון כמו פרוגרסיב לא ימות בזמן הקרוב, ובטח שלא בשנים הקרובות.
 
פרוג לא קיים עוד, אלא כרטרו

כמו כל טרנד מוסיקלי, הוא עבר. זרמים באמנות הם בדיוק כמו אופנה: יש להם תקופת חיים מסויימת, חיי מדף מוגבלים. לאחר כמה שנים, הקהל מואס בהם ועובר הלאה. זה מה שקרה לפרוג - ולכל סגנון אחר שהיה, בחמישים השנים האחרונות. גם את מה שאתם שומעים היום, לא ישמעו באותה תדירות, בעוד כמה שנים. כמו דיסקו, פאנק, רוקבילי או ניו-רומנטיק, גם הפרוג עבר-חלף לו.
 

melancholy man

New member
ומתי יהיה השרשור הגדול

(ואתר האינטרנט והספר...) של מי הרג את הסאונד של מאמפיס? מי ירה בגארז' רוק? מי התעלל בגופת ה beat? ומתי נורה בחשיכה ה new wave? ז'אנרים ברוק זה משהו שיש חיי מדף של בערך חמש שנים במקרה הטוב, ככה זה.
 
../images/Emo6.gif מה שמזכיר לי...

יום אחד בשנות השישים, ריי דייויס עיין ברשימות מצעדי הפזמונים, שפורסמו בעיתון באותו בוקר, כדי לראות לאיזה מקום הגיע הסינגל התורן של להקתו. בעודו מעלעל ברשימה, הוא שם לב שמלבד הביטלס, לא היתה ברשימה אף להקה מליברפול, מאותו גל שנקרא מרזיביט. ריי חיבב את הסגנון - כמה משיריו המוקדמים היו חיקוי מצויין של הז'אנר
- ועלה בליבו רעיון לכתוב שיר על כך. "שקיעת ליברפול", הוא קרא לשיר, שיר קינה על מותו של המרזיביט. כמה זמן אחרי זה הוא עשה חושבים: בעצם, אני מלונדון, הוא אמר לעצמו. מה לי ולליברפול? נעביר את השיר ללונדון. וכך קיבלנו את Waterloo Sunset. אז לפחות אנחנו יודעים מי חנק את המרזיביט.
 

V e g

New member
הניו ווייב לא מת

חס וכרפס, הרגו אולי מישהו אחר...הוא רק החליף שם בת"ז, ככה שהוא בעצם עוד חי. קבלו אותו בשמו החדש: אלקטרו-קלאש
 

melancholy man

New member
אוקי..

קלאז אני יודע מה זה, אלקטרו בטח קשור לחשמל, אז זה מה שהרג את ג'ו סטומר? הוא התחשמל??
 

מורנא007

New member
איך את מסבירה את

קיומו של פסטיבל פרוג, כמו הפסטיבל המקושר rosfest?
" The fourth annual Rites of Spring Festival in Phoenixville, PA is proud to feature 11 great bands over 3 days in the month of April 2007. The festival features some of today's best progressive acts from all over the world. The festival is located in the greater Philadelphia proper - Phoenixville, PA at the majestic Colonial Theater"​
 
בדיוק כמו שיש פסטיבלי רוקבילי

פסטיבלי פולק (בקיימברידג') פסטיבלי רגיי (בכל העולם) ופסטיבלי מוסיקה קלאסית (ברור). ובכל זאת, אתה לא מוצא בד"כ את הלהקות הנ"ל בראש מצעדי הפזמונים. היינו, לכל סגנון יש אוהדים משלו, ואנשים שמנגנים אותו. אבל תקופת הפריחה של סגנון מסויים, היא תמיד מוגבלת, כי השוק כפוף, מאופן טבעי, לאופנות. התעשייה מחפשת תמיד את הדבר החדש, כי אנשים משתעממים מההצע, לאחר זמן מסויים. פרוג - כמו כל סגנון אחר - היה פופולרי בקרב קבוצה מסויימת, בתקופה מסויימת. כיום חוג המתעניינים בו הוא קטן בהרבה, והוא איננו במרכז הדיון העכשווי במוסיקה.
 

מורנא007

New member
../images/Emo45.gif

להסבר הזה אני מסכים. מה שהיה אופנתי בראשית שנות השבעים לא אופנתי כיום.
 
למעלה