שבת שלום לכולם

מה שאני לא מאמינה

זה ששלושיםשנה לאחר מעשה, צעירים שעוד לא נולדו אז, עדיין מסתכלים על עולם המוסיקה כפי שהיה אז: פרוג מול פאנק, רוק מול דיסקו. לפעמים נדמה לי שאני בתוך מנהרת זמן; הזמן עצר מלכת, ועכשיו 1977. מה שעדיין לא הצלחתי לפצח, זה מניין אנשים צעירים, שכאמור לא נולדו עדיין אז, שואבים את התפישות המעוותות הללו. מדוע, לנוכח השפע העצום של מוסיקה שממנו הם יכולים לשאוב, הם עדיין נאחזים בעולם שאבד עליו הכלח. זה כמו להתעקש לדבר בארמית עתיקה, כשיש לנו עברית מודרנית, לעשות חישובים מתמטיים על סמך הידע המתמטי שהיה בשנת 2000 לפני הספירה, או להתעקש על היררכיה חברתית מתקופת האבן. באמת, אין מילים.
 

afon

New member
אולי בגלל

שמאחורי כל בדיחה יש אמת, מאחורי כל סראוטיפ יש עובדות וגם מאחורי כל ויכוח באמת יש הבדלים. כנראה שהמוזיקה שאתה שומע באמת יש לה קשר לאופי שלך ולמה שהאוזן יכולה להנות ממנו. זה משתנה בין אדם לאדם אבל כנראה שאחוזית, מי שנהנה מפרוגרסיב פחות יוכל להנות מפאנק ולהפך. בטוח ישנם אנשים שנהנים משני העולמות אבל כנראה שכל אחד יוצר לעצמו טעם ולא יכול, באמת ובתמים, להנות ממשהו שמנוגד לטעם הזה. בלי קשר לפתיחות ובלי קשר לרב גוניות, פשוט לא נהנה מזה.
 

afon

New member
זו בדיוק הנקודה

קצת סטראוטיפי, קצת מכליל, אבל כנראה יש פה גרעין של אמת, המוזיקה שלנו היא ראי של האופי שלנו במקום מסוים. אני חושב שזה נכון, אבל פה זה כבר ענין מדעי ולי אין הוכחות, סתם הרגשה והכרה.
 
אם זה היה רק עניין של טעם

לא היתה לי בעיה עם זה. אבל זה לא עניין של טעם, אלא של תפישת עולם. האמונה השגויה שמוסיקה "מורכבת" יותר (מה זה בכלל?) היא גם "טובה" יותר, שמי שמנגן בצורה "לא מורכבת" אינו מוסיקאי רציני, או אינו מוסיקאי בכלל, ומעבר לכך - האימוץ הפתטי של מחלוקות תרבותיות-מוסיקליות שהן נחלת דור אחר, זה מה שמדהים אותי כל פעם מחדש. זה כאילו היו מתווכחים האם ג'ז הוא מוסיקה "אמיתית", מול מוסיקה קלאסית, או משהו כזה.
 

afon

New member
ציף

אני חושב שרוב רובם של מאזיני הפרוגרסיב הרציניים, מבינים שלא כך נראים הדברים, וגם זה שמתווכח איתך עכשיו (או לפני חודש או עוד שבוע) גם בסופו של דבר יבין (כמוני לפני שנתיים) שמורכבות אינה מדד למוזיקה, ויפתור את עצמו בקלות בכך שיאמר "זו מוזיקה אבל אני לא אוהב אותה" זהו פשוט וקל.
 
אתה צודק, זה עניין של גיל

אבל אם אני אגיד את זה ככה, אשמע מתנשאת. אני מעדיפה לענות בצורה עניינית, גם אם אני נהיית
.
 

FunkyMonk

New member
עשו כאלו דברים

אפשר, זה בהחלט אפשרי לקחת שיר שמורכב משלושה אקורדים ולהפוך אותו לוירטואוזי לחלוטין, עם קינמידה ושיהיה באורך של 10 דקות בלי שיחזור על עצמו פעם אחת. אפשרי, אבל להקות הPאנק לא עשו את זה.
 

melancholy man

New member
לא יודע

עד עכשיו, שמעתי את ראנסנס וכרגע את הקלאש, זה עושה אותי ללא בן אדם אחוזית?
מי שמאמין ש"הפאנק הרס את הרוק", ש"פאנקיסטים לא יודעים לעשות מוסיקה", סובל שכמה בעיות מרכזיות: 1. הוא לא שמע כמעט פאנק. 2. הוא לא שמע כנראה אף פעם את היארדבירדס, הקינקס המוקדמים, המי, MC5, וולווט אנדראונד וכו' ולא יודע, שפאנק, זה רק שם לתרבות מוסיקלית, שביקשה לשחזר (ובהרבה מובנים שיחזרה) את הרוק אנד רול שלפני הפסיכדליה (והגארז' בעצם). 3. לא שמע מכמה אקורדים הלחינו רוברט ג'ונסון, סקיפ ג'יימס או מאדי וטארס. וגם- 4: לא מבין את החשיבות של כל מי שהזכרתי להתפחות כל מה שהיה אח"כ (כולל פרוג). הפאנק, זה פשוט חזרה להארד קור רוק אנד רול, לא חייבים לאהוב כל הרכב פאנק, אלוהים יודע שאני לא ושקשה להתחבר לזה, אבל הם באמת לא עשו שום דבר חדש, אם הראמונס, הקלאש הסקס פיסטולס או הג'אם היו נולדים 12 שנה קודם, היום, כל מי שחושב שהם הרסו את המוסיקה ושאין להם טיפה כישרון, היה שם בחרדת קודש את האלבום לצד הוולווט אנדראונד וחושב כמה מטומטם העולם שהוא לא מכיר את הפנינים האלה. הפיסטולס היו המון פרובוקציה והרבה הארד קור רוק אנד רול, מי שמתעקש להתיחס רק לפרובקציה (שהיום מימלא לא הייתה רושם על אף אחד) ולהתעלם מהמוסיקה כאילו היא לא שם, ויותר מזה, להשליך רק מהפרובוקציה של 4 מופרעים, על מאות ואלפי הרכבים אחרים, פשוט מפסיד.
 

melancholy man

New member
סקיפ ג'יימס שולת!!!1

וכן, הביטלס, הסטונס, המי, הקינקס, המעליות, היארדביקדס, אלוויס, ג'רי לי לואיס, צ'אק ברי, באדי הולי, ליטל ריצ'רדס, הסמול פאסיס, האלקטריק פרונס, וולווט אנדראונד, פריג'יד פינק, MC5, בוב דילן.. כולם פאנקיסטים משעמים שכותבים שלושה אקורדים משעממים שחוזרים על עצמם, בטח הם לא מוסיקאים כולם
 

itaikuskus

New member
בואנה

אני ממש אוהב את כל הלהקות/אמנים שכתבת. טי-הי תוסיף גם את הסטוג'ס.
 

RoieL

New member
איכס

עזוב את הלהקות המעאפנות האלה, יש לך את דרים ת'יטר שמנגנים עשרות אקורדים בלי קשר הגיוני ביניהם!!! ואגב, לכל המתחכמים בנוגע לתיאוריה, שימו לב ששירים כמו The Thin Ice מורכבים מ- [כן כן, שימו לב!!] C, AM, F, G ברובם!! מזכיר לכם משהו? לא, לא לט איט בי, הביטלס סתם להקה גרועה, מעט אקורדים. לכו על משהו טיפה יותר מורכב.. נכון! הארט אנד סול! [טוב, רובכם בטח מכירים את זה בתור היצירה-לפסנתר-שקופצים-עליו-מתוך-ביג]. אז או שפינק פלויד זו להקת פאנק והליריקה של ווטרס שווה ל- צהעום4ילעכו4יט94נ9י43, או שאתם ןוי9אץע92ט5יכל3.
 

FunkyMonk

New member
אני לא מסתכל על זה כך..

כפי שהאדון מעלי אמר, מוסיקה כן משפיעה על האופי. אני לא "פרוגר" אני בכלל לא שומע הרבה פרוגרסיב.. (רק ניטפוק, שתפסיקו לייחס אותי ל"שומעי הפרוג") אבל אני לא שומע Pאנק מסיבה עיקרית אחת: זו לא מוסיקה. אין להם ידע במוסיקה, אין מורכבות (כן, מורכבות), אין דינמיקה, אין שום דבר. המטרה מקדשת את האמצעים, והמטרה פה זו העברת המסר. מאד מכובד, וקצת עצוב שילדודס בימינו הפכו את זה לחרטבונה (לא מכיר את קוסקוס, אבל אני מכיר ילדים "Pאנקיסטים מגניבים" וזה עצוב, אין להם מושג בכלל על מה כל התרבות הזו מתבססת). אבל זו לא מוסיקה. זו פרופוגנדה. זה ג'ינגל. זו מחאה. מוסיקה, זה לא. ד"א, אני חושב שזה גם קצת עצוב שיש אנשים שמתכחשים לעובדות ברורות מאליהן, כמו למשל העובדה שפינק פלויד עשו פרוגרסיב בשלב מסויים, רק בגלל שהם לא רוצים להאמין בעובדה הזו. אתם יודעים מה הם מזכירים לי? נה, אני לא אגיד את זה, אולי תוכלו לנחש בעצמכם...
 
פעם אחר פעם

אני רואה בהודעותיך אי מסוגלות להבין מהלכים בסיסיים בתולדות הרוק, ואמונה עיוורת בתפישות מוטעות שמביאות אותך, להערכתי, לסגירות וצרות-אופקים. חבל.
 
למעלה