שבת שלום לכולם

FunkyMonk

New member
לא...

כי הם לא משקיעים במוסיקה! הם הופכים את הליריקה לאומנות (ניתן להתווכח על כך, אבל נעזוב את זה) אבל אין שום מחשבה מאחורי המוסיקה. הם לקחו את המהלכים שידועים כבר כמעט מאה, וכל מה שהם עשו איתם זה לנגן אותם מהיר ובקצב שחוזר על עצמו. אין פה שום חידוש, שום יצירה, שום חשיבה, הכל טכני ומגעיל.
 

oneman2

New member
מאיפה אתה יודע

שהם לא משקיעים במוזיקה? ובקשר ללקיחת מהלכים ולעשות אותם בקצב מהיר- הרי זה גם מה שאומני הרוקנ'רול הראשונים עשו, לא? לקחו את ה- 12 Bars Blues וניגנו את זה יותר מהר. אז אל תבלשט.
 
יוצר ואמן זה קצת יותר ממוזיקאי

מוזיקה זה לא רק הקטע של צלילים שירים הם גם דרך להעברת מסרים, דעות, רעיונות. ובזה אין ז'אנר יותר מוצלח מהPאנק. כחובב סקס פיסטולס אני חושב לציין שלא אתה תחליט עם זה מוזיקה או לא. מורכבות זה לא קנה מידה לאיכות. יש להקות שכל הגאונות שלהן זה פשטות. יש אנשים שיאמרו שקורט קוביין לא גיטריסט כזה טוב ושאייסידיסי סתם מנגנים בלוזים פשוטים אבל הרעיון הוא שאף אחד אחר לא חשב לעשות את זה לפניהם.
 

FunkyMonk

New member
קורט קוביין גיטריסט מסריח

ואני עדין אוהב נירוונה, זה באמת משנה? העובדה שהוא גיטריסט בינוני לא משפיעה על העובדה שהמוסיקה של נירוונה טובה. מוסיקה זו אומנות. בדיוק כמו שבציורים ניתן להעביר מסרים, או בפיסול, או בכתיבה, כך גם במוסיקה יש את החלק הזה. אבל להוציא מהמוסיקה את המוסיקה, ולהשאיר שם רק את המילים, זה שווה ערך לכך שאני אקח נייר לבן, אכתוב עליו סיסמא ואמסגר אותו.
 

itaikuskus

New member
בואנה

שמת לב כמה אתה סותר את עצמך? אני חושב שאתה היחיד שעוד -לא- שם לב. תקרא את ההודעות שלך אחרי שאתה כותב אותם, ממש לפני שאתה לוחץ של "שלח". יש שם המון חוסר הגיון.
 

FunkyMonk

New member
לא הבנת הא?

זה גם לבחרוצ'יק למעלה. העובדה שקורט קוביין לא גיטריסט על לא מונע ממנו מלעשות מוסיקה טובה. העובדה הסקס פיסטולס לא יודעים לנגן כן מונעת מהם לעשות מוסיקה טובה. אני יכול להגיד לך מצד אחד שסטיב האו זה גיטריסט מלך, שג'ון פטרוצ'י סתם מהיר, ושגילמור לוקח את כל העולם ביחד. אתה שם לב שמצד אחד סטיב האו ופטרוצ'י שניהם וירטואוזים אבל אני לא מת על פטרוצ'י, נכון? סטיב האו מלך, אבל גילמור הרבה יותר ממנו, למרות שהוא לא וירטואוז. גם פה יש לי סתירה? אתם צריכים לצאת מהמסגרת, לא הכל זה "רק זה בלי זה בכלל" או "בשביל להיות גיטריסט טוב צריך - אחת שתיים שלוש" כי אני אוהב את סטיב האו בגלל שהוא מלחין בצורה קלאסית ובגלל שהוא וירטואוז לא נורמלי. אבל אני אוהב את גילמור למרות שהוא לא עושה אף אחד מהדברים האלו. אני אוהב את ג'ון פול ג'ונס כי הוא יודע לשחק על שורשים, ואני אוהב את פלי כי הוא מאלתר בצורה לא נורמלית. אין פה סתירות בין הדברים האלו. אני לא חושב שקורט קוביין גיטריסט טוב, זה מונע מנירוונה לעשות מוסיקה טובה? לא! כי לא צריך להיות וירטואוז מדהים בשביל לדעת לרגש או לחבר מוסיקה. אבל הסקס פיסטולס לא יודעים לנגן! זה משהו שונה. זה לא "להיות בינוני" זה אפילו לא "להיות גרוע", זה פשוט לא לדעת לנגן! שלא נדבר על לא לדעת להלחין! ורק לרקורד, קורט קוביין לא גיטריסט מסריח לדעתי (הוא לא מדהים, אבל הוא לא מסריח), זו רק הייתה דוגמא בשביל להעביר מסר, שכנראה לא הבנתם (כי הנה אני כותב עכשיו הודעה הרבה יותר ארוכה בשביל להעביר אותו דבר).
 
וכמו ../images/Emo118.gif אני אחזור שוב

אין "וירטואוזיות" ברוק. אין שום משמעות למונח הזה בתוך תרבות הרוק. זו לא מוסיקה קלאסית, ולא ג'ז. וכן, כל אחד יכול.
 
לא, מורנא

"וירטואוזיות" זה מושג מעולם המוסיקה הקלאסית, ובהשאלה - גם לג'ז. אין לו משמעות ברוק. יש ברוק נגנים מעולים - אנשים שמסוגלים לעשות שימוש בכלי שלהם - בגיטרה, בד"כ - בכדי להעביר רגשות מורכבים (קלפטון) או שמרחיבים את האפשרויות לשימוש בכלי מעבר למקובל בדורם (ג'ף בק, לטעמי הטוב שבגיטריסטים). אבל "וירטואוזיות" במובן הקלאסי לא קיימת. שליטה טכנית בכלי הנגינה איננה דרישה מוקדמת להיותם אמנים טובים או חשובים. וממילא, נגינה בשיניים - או ברגליים, או בשערות - אינה מעלה ואינה מורידה לאיכות היצירה.
 

מורנא007

New member
כנראה

שאני לא יודע מה זה וירטואוזיות במוסיקה. מוסקולוגיה אינה תחום התמכותי. חשבתי שמדובר ביכולת שליטה טכנית מעולה בכלי הנגינה.
 

loomer4

New member
אל האבן שושן!

וירטואוז - אמן השולט במיטב האמצעים הטכניים באמנותו (נגינה, זמרה, ציור וכו'). וירטואוזיות - כשר טכני מעולה.
 

Liorking

New member
מספיק

וירטואוזיות זה מונח מוזיקלי שנפוץ מאוד במוזיקה הקלאסית, אבל זה לא שייך רק לה. חוץ מזה שלא כל המלחינים הדגולים הוזיקה שלהם הייתה וירטואוזית במיוחד. המוזיקה של מוצרט היא די פשוטה, לעומת באך, שהרבה יותר מורכבת. ברוק בהתחלה לא ממש הייתה וירטואוזיות, היא נכנסה כשהגיעו המי, קרים וג'ימי הנדריקס. אחריהם הרוק התפתח לרמות גבוהות יותר של וירטואוזיות ואפילו מוגזמות (כאשר זה בא על חשבון הרגש, כמו במקרה של Liquid Tension Experiment). מה שהכניס את הוירטואוזיות הקלאסית זה הרוק המתקדם.
 

מורנא007

New member
רגש ביצירת

Liquid Tension Experiment אני לא יודע אם הקשבת לאלבום הראשון או לא. אני מגלה בו אוירה מלנכולית שלא נמצאת באלבום השני, שמזכירה את ואן דר גרף ג'נרטור. האלבום השני בכלל לא בכיוון הרגשי. שם הוירטואוזיות אכן באה על חשבון הרגש.
 
במאות הקושמות

מוסיקה שלה אנו קוראים כיום "קלאסית" נוגנה וקודמה על ידי המעמדות העליונים. רק הם יכלו להרשות לעצמם חינוך מוסיקלי, וטיפוח של סגנונות המוסיקה האלו. "וירטואוזיות" שיקפה לכן את ערכי מעמדות אלו - ואת כספם. רוק, לעומת זאת, הוא מוסיקה עממית. הוא שייך לכולם. לכן כל אחד יכול ליצור רוק, וכל אחד יכול להנות ממנו. זו אינה מוסיקה השייכת למעמדות העליונים, למתי מעט שיכולים להרשות לעצמם לרכוש אותה או לנגן אותה. לכן גם אין מקום לביטוי הזה ברוק. ההתנשאות הזו אינה חלק מתרבות הרוק. אנשי הפרוג, לעומת זאת, של תחילת שנות השבעים החזיקו בתפישות מתנשאות, וחשבו שרוק הוא "נחות". על מנת "להעלות" אותו ברמה, הכניסו לתוכו לא רק אלמנטים ממוסיקה קלאסית (שבד"כ היה כשלון מוחלט), אלא גם את המונחים השייכים לאותו עולם, כולל "וירטואוזיות". למזלנו, הפרוג נעלם, ועמו גם תפישת העולם הזו. מצד שלישי, היא כנראה עדיין חיה ובועטת בקרב בני נוער ישראליים, משום מה.
 

loomer4

New member
ממש לא מסכים איתך.

"אנשי הפרוג, לעומת זאת, של תחילת שנות השבעים החזיקו בתפישות מתנשאות, וחשבו שרוק הוא "נחות". על מנת "להעלות" אותו ברמה, הכניסו לתוכו לא רק אלמנטים ממוסיקה קלאסית (שבד"כ היה כשלון מוחלט), אלא גם את המונחים השייכים לאותו עולם, כולל "וירטואוזיות". למזלנו, הפרוג נעלם, ועמו גם תפישת העולם הזו"
קודם כל, מאיפה הבאת את זה שהשילוב היה בד''כ כישלון מוחלט? דבר שני, אני לא מקבל את הטענה הזאת ש"אנשי הפרוג החזיקו בתפישות מתנשאות", מאיפה הבאת את הטענה המופרכת הזאת? כל אנשי הפרוג החזיקו בתפישה הזאת שרוק זה סגנון נחות ושצריך להעלות אותו ברמה על ידי שילוב אלמנטים ממוזיקה קלאסית?חשבת על הרעיון שפשוט רצו לשלב רוק עם אלמנטים ממוזיקה קלאסית כדי ליצור מוזיקה מעניינת ולאו דווקא בכדי "להעלות" את הרמה של הרוק?
 

Liorking

New member
לא מדויק

הוירטואוזיות נכנסה לרוק עם אמנים שלא ממש שילבו מוזיקה קלאסית - המי, קרים וג'ימי הנדריקס. בקושי אפשר למצוא אלמנטים של מוזיקה קלאסית במוזיקה שלהם (אם בכלל), אבל מה לעשות שהלהקות האלה הן חבורות של וירטואוזים. ג'ימי הנדריקס ואריק קלפטון (וגם פיט במידה מסוימת) הם וירטואוזים על הגיטרה, ג'ק ברוס וג'ון אנטוויסטל הם וירטואוזים על הבס, וכל המתופפים של הלהקות הנ"ל הם וירטואוזים. אין אצלם וירטואוזיות קלאסית, אבל וירטואוזיות לא שייכת בלבד למוזיקה הקלאסית.
 
למעלה