........
ובכן, פעם אחר פעם אני רואה בהודעות שלך חוסר תועלת, ואני מתחיל לחשוש שזה רק מפני שאני לא מפחד להגיד לך את מה שאני חושב. את אומרת לי, שאני צר אופקים? אני רוצה להבין שניה, את, ציףציף, שממשיכה להכחיש את קשרם של הפלוידים לפרוג רק מחמת שנאתך הלא ברורה לז'אנר הזה, את, קוראת לי, צר אופקים? ובכן, ברור שאני צר אופקים, אין על כך וויכוח. אבל -את-, קוראת לי צר אופקים? אני מבין איך ביטוי כזה יכול להגיע מקוסקוס, וזה רלוונטי לחלוטין. אבל ממך? שצרות אופקיך מוכחת בכל פעם מחדש? Pאנק מתבסס על ההנחה ש"כל אחד יכול לקחת גיטרה ולנגן". ובכן, ההנחה הזו מוטעת. לא "כל אחד יכול לקחת גיטרה ולנגן". מוסיקה זו אומנות. כמו שלא כל אחד יכול לקחת עיפרון ולצייר. ובכן, כן, כל אחד יכול לעשות את זה, אבל אז אנחנו מוצאים "יוצרים" כמו הפיסטולס, דה קלאש, הקנדיז וכו'. כשה"יוצרים" האלו כותבים "מוסיקה", אני יכול לצייר אנשי מקל ובאותה מידה להגיד שזו אומנות. זו פשוט לא. בגלל שאין בזה השקעה, יצירתיות, חדשנות, ובכלל, אין בזה אומנות. בשביל לצייר צריך כשרון. בשביל לכתוב מוסיקה צריך כשרון (אני לא מדבר פה בכלל על "לנגן", אלא על לכתוב מוסיקה!). בשביל לכתוב ספר צריך כשרון, בשביל לכתוב מחזה, בשביל לפסל, לרקוד, לשיר, בשביל כל אלו צריך כשרון. אני יכול לשיר במקלחת, לכתוב סיפורים קצרים, לפסל בפלסטלינה, זה אומר שאני זמר, סופר, או פסל? אני יודע לנגן שלושה אקורדים על הגיטרה, זה אומר שאני גיטריסט? אני יודע שI-IV-V נשמע אחלה, זה אומר שאני מלחין? זה בעצם מה שאתם אומרים. התפיסה הזו מוטעת מיסודה. עכשיו פחות או יותר קוסקוס יזכר לתפוס אותי על המילה שאמרתי.. הממ.. "חדשנות". "בטח הפיסטולס היו חדשניים!" ובכן, למקרה שתחליט ללכת בכיוון החקירה הזה, אומר לך כך: מה שהם עשו הייתה פריצת דרך, אבל לא מבחינה מוסיקלית. כל מה שאומני הPאנק מתבססים עליו זהו הקשר בין הדרגות, או "מה שנשמע טוב". דברים שידעו עוד העבדים השחורים באמריקה.. הם פשוט היו היחידים שהיו מספיק טיפשים בשביל באמת לקחת את זה בצורה כל כך פשטנית. ובכן, הם נתנו אנרגיות ושואו, אבל אין בזה שום חדשנות מבחינה מוסיקלית. לעומת זאת, אני רוצה לראות אותך אומר ש Kid A לא הכניס סוג חדש לחלוטין של מוסיקה לעולם. אני לא מערער כאן על ההשפעה שהם יצרו. הם יצרו השפעה עצומה. שניתן להרוויח כל כך הרבה כסף בלי לדעת להלחין בכלל, בלי להיות יצירתי או חדשני. הם השפיעו המון על המוסיקה של ימינו, זה לא אומר שהם היו טובים, או שהם ידעו להלחין משהו.
ובכן, פעם אחר פעם אני רואה בהודעות שלך חוסר תועלת, ואני מתחיל לחשוש שזה רק מפני שאני לא מפחד להגיד לך את מה שאני חושב. את אומרת לי, שאני צר אופקים? אני רוצה להבין שניה, את, ציףציף, שממשיכה להכחיש את קשרם של הפלוידים לפרוג רק מחמת שנאתך הלא ברורה לז'אנר הזה, את, קוראת לי, צר אופקים? ובכן, ברור שאני צר אופקים, אין על כך וויכוח. אבל -את-, קוראת לי צר אופקים? אני מבין איך ביטוי כזה יכול להגיע מקוסקוס, וזה רלוונטי לחלוטין. אבל ממך? שצרות אופקיך מוכחת בכל פעם מחדש? Pאנק מתבסס על ההנחה ש"כל אחד יכול לקחת גיטרה ולנגן". ובכן, ההנחה הזו מוטעת. לא "כל אחד יכול לקחת גיטרה ולנגן". מוסיקה זו אומנות. כמו שלא כל אחד יכול לקחת עיפרון ולצייר. ובכן, כן, כל אחד יכול לעשות את זה, אבל אז אנחנו מוצאים "יוצרים" כמו הפיסטולס, דה קלאש, הקנדיז וכו'. כשה"יוצרים" האלו כותבים "מוסיקה", אני יכול לצייר אנשי מקל ובאותה מידה להגיד שזו אומנות. זו פשוט לא. בגלל שאין בזה השקעה, יצירתיות, חדשנות, ובכלל, אין בזה אומנות. בשביל לצייר צריך כשרון. בשביל לכתוב מוסיקה צריך כשרון (אני לא מדבר פה בכלל על "לנגן", אלא על לכתוב מוסיקה!). בשביל לכתוב ספר צריך כשרון, בשביל לכתוב מחזה, בשביל לפסל, לרקוד, לשיר, בשביל כל אלו צריך כשרון. אני יכול לשיר במקלחת, לכתוב סיפורים קצרים, לפסל בפלסטלינה, זה אומר שאני זמר, סופר, או פסל? אני יודע לנגן שלושה אקורדים על הגיטרה, זה אומר שאני גיטריסט? אני יודע שI-IV-V נשמע אחלה, זה אומר שאני מלחין? זה בעצם מה שאתם אומרים. התפיסה הזו מוטעת מיסודה. עכשיו פחות או יותר קוסקוס יזכר לתפוס אותי על המילה שאמרתי.. הממ.. "חדשנות". "בטח הפיסטולס היו חדשניים!" ובכן, למקרה שתחליט ללכת בכיוון החקירה הזה, אומר לך כך: מה שהם עשו הייתה פריצת דרך, אבל לא מבחינה מוסיקלית. כל מה שאומני הPאנק מתבססים עליו זהו הקשר בין הדרגות, או "מה שנשמע טוב". דברים שידעו עוד העבדים השחורים באמריקה.. הם פשוט היו היחידים שהיו מספיק טיפשים בשביל באמת לקחת את זה בצורה כל כך פשטנית. ובכן, הם נתנו אנרגיות ושואו, אבל אין בזה שום חדשנות מבחינה מוסיקלית. לעומת זאת, אני רוצה לראות אותך אומר ש Kid A לא הכניס סוג חדש לחלוטין של מוסיקה לעולם. אני לא מערער כאן על ההשפעה שהם יצרו. הם יצרו השפעה עצומה. שניתן להרוויח כל כך הרבה כסף בלי לדעת להלחין בכלל, בלי להיות יצירתי או חדשני. הם השפיעו המון על המוסיקה של ימינו, זה לא אומר שהם היו טובים, או שהם ידעו להלחין משהו.