חויות מאזרחות-כאן

LEB II

New member
כבוד!!!

אזרחים למופת, דוגמא ומופת לכל העם. כן ירבו!!
 

SunShine86

New member
מה???? הלוואיייייייי יווווווווווווו

אבל אין מצב בעולם שאני עושה את זה שוב!!!!!!! זה אמיתי?!?! זה בנענע, זה צריך להיות אמין.........
 

s h o r t y s

New member
כמה נקודות יכולות לרדת על

על זה שרשמתי הזכות לקניין ולא הוספתי את ה'חומרי'? בהסבר של הזכות פירטתי שיש קניין חומרי וקניין רוחני, אבל סתם בזיהוי לא רשמתי את זה.. אף פעם לא הנחו אותנו בכיתה לרשום ככה.
 

disturbed angel

New member
הייה קל בצורה מוזרה כזאת...

מרוב שזה לא הייה הגיוני שבשאלה 4 יבקשו רק לציין את המאפיינים אז נלחצתי ופרטתי על כל גישה ואח"כ כתבתי מאפיימים דומיים- ציונית ויהודית והשוני זה אופי המדינה בפרהסיה וחקיקה (דתית או על סמך המורשת היהודית) ובקשר לשאלה 1.א אמרו לנו שזה יכול להיות גם זכות או יעד, אנטרס, שקול... אז כתבתי שלום הצבור, הסדר הציבורי...
 

SHIRASTI1

New member
עשיתי כמוך... אבל בניגוד בדומה בין

שני הגישות התייחסתי לכך ששניהם דמוקרטים. ואיך בדיוק מתבטא השוני בחקיקה בין שני הגישות..???
 

SHIRASTI1

New member
אהה..אופסי... לא קראתי נכון...

הבנתי את הנקודה של החקיקה. מה יהיה אתי איתי היום..?.
 

TsLiLuSHSH

New member
מה זה אמרו ?!?!

בשאלה 1, סעיף א', לדעתי התשובה היחידה הנכונה היא עקרון הדמוקרטיה המתגוננת. ביקשו בשאלה עיקרון, לא זכות ולא אינטרס ולא יעד ולא נעליים אני לא מבינה למה זה הוגן שיקבלו תשובות אחרות מלבד הדמוקרטיה המתגוננת.. תלמיד שלא יודע מהחיים שלו באזרחות יכול לענות בקלות שהייתה פה שמירה על הביטחון (כי כתוב במפורש בטקסט שהעצירים הם חלק מרשת טרור בלה בלה) לעומת תלמיד ששלט בחומר והבין מהו ההבדל בין עקרונות לזכויות וידע לנכון לזהות שזהו העקרון הדמוקרטיה המתגוננת. ושני התלמידים יקבלו את כל הנקודות.. איזו בדיחה... [בושה] לא ככה ? (וכל אלו שלא כתבו הדמוקרטיה המתגוננת , אל תיקפצו. תודה.)
 

epsilon1

New member
מה את לא מבינה?

הודיעו במפורש שאפשר גם עקרון וגם זכות.
 

TsLiLuSHSH

New member
אל תדבר אליי כמו ילדה מטומטמת

זו בושה שהם "נזכרים" להוסיף שינויים במהלך הבחינה בלי לדאוג לכך שאכן השינוי יגיע לידיעת כלל בתי הספר בארץ- מה שאכן קרה הפקרות! אין מילה אחרת!
 

kcraze

New member
מה שהיה מוזר

שהעיקרון של הדמוקרטיה המתגוננת אמור להיות במדינה הדמוקרטית עצמה ולא מחוץ לגבולותיה , הלא כן? אני כתבתי דמוק' מתגוננת .
 

epsilon1

New member
מה שעוד יותר מוזר

שהאמריקאים בכלל מתנגדים לדמוקרטיה המתגוננת.
 
../images/Emo104.gif זה השתנה

בספטמבר. נראה לי שזה תואם את התאריך... עד ה-11 בספטמבר אמריקה היתה נגד העיקרון של התגוננות ואמרה שהיא לא יכולה למנוע עקרונות דמוקרטים בשם הדמוקרטיה, אך כשראו את ההשלכות (11 בספטמבר) נעשה סויץ' קטן.
 

HUhybrid

New member
../images/Emo11.gifבערות האנשים פה מבחילה אותי ../images/Emo46.gif

ומפחידה אותי, כי מי יהיה בדיוק "דור המחר"? אבל לצערי הרב והמכופל, אינני יכול להאשים אותם, שכן אני חלק מציבור זה (התלמידים) ש"נהנים" מפירות הבוסר של הממסד. מאז שנכנס ה-Martial Law ("החוק הצבאי") של ממשל בוש לתוקפו, בדיוק זמן קצר אחרי התקפת הטרור חסרת-התקדים על אמריקה השאננה והשלווה ב-11 בספטמבר, הכריז בוש, כי ארה"ב איננה מקבלת יותר את עיקרון אי-קבלת הדמוקרטיה המתגוננת, אלא מקבלת את עיקרון הדמוקרטיה המתגוננת. וזה מחזיר אותנו לענייננו. המססד הזה במקרה הטוב ארכאי. במקרה הרע הוא מושחת, ובמקרה המכוער הוא מטעה המונים. ולמה זאת? כי הספר "להיות אזרחים בישראל" (בהוצאת משרד החינוך, המינהל הפדגוגי, האגף לתוכניות לימודים) הוא חומר העזר הפורמלי, שעל-פיו נבחנים בבגרות, אבל כידוע לכל אדם החושב רציונלית נושא לימוד זה רגיש מאוד, שכן התנאים בכל חברה משתנים כל הזמן, ולכן גם תכנים רבים בו, כמו כך שארה"ב לא מקבלת עיקרון זה, לא מעודכנים. הספר שברשותי הוא ממהדורה של אוגוסט 2001. לא בדקתי האם זו המהדורה המעודכנת ביותר- אבל אם כן- אז זו בושה למשרד החינוך (נו, מה חדש. יש שם למעלה מישהי שבקושי יודעת קרוא-וכתוב...). ואני לא מסכים לקבל כל טיעון כמו טיעון כלכלי, זה שעולן הון תועפתו מכספי המדינה להדפיס ספר מעודכן כל שנה. ב"עידן המידע" הרווי שלנו היום אין כל בעייה לשחרר פרסומים בכלי-התקשורת הנרחבים לרשתו המורים והתלמידים על תיקונים בספר, וכן לפרסם חוברות דקות רק לגבי התיקונים (זה בטח לא עולה הרבה) הנחוצים, ורק לאחר שמצטברים יותר מדי תיקונים ועדכונים, יש להוציא ספר שלם מחדש (כך כל כמה שנים טובות). גם אם הספר יצוא כל כמה שנים טובות, עדכונים שצריכים להיות גלויים וברורים לכולם- אינם קיימים, וכך קורה מצב אירוני ועצוב ומחפיר מעין כמוהו, שמשרד החינוך, החל מן הדרג הבכיר ביותר וכלה בדרג הנמוך ביותר, מטעה המוני תלמידים ברחבי הארץ. כדי לכפר על "פאשלות" שקורות לעיתים, כמו היום, שהרי תלמידים רבים חסרי מודעות לצרכנות של חדשות ואקטואליה בנעשה בארץ ובעולם, יתקשו להיזכר, אם הם בכלל שמעו על זה, בעיקרון "הדמוקרטיה המתגוננת". לפיכך, ובטח לאחר תחינות של מורים רבים מרחבי-הארץ זמן קצר אחר תחילת המבחן, הוחלט להודיע שניתן לכתוב שם גם זכות. אני בכלל לא מדבר פה על כך, שלא כל בתי הספר קיבלו הודעה על כך, בטח שלא בזמן, ועל כך שהבחינה לא נבדקה מספיק כראוי לפני, אלא על משהו גרוע מכך. אם זה היה מוצדק- דיינו. אבל מסתבר שאנשים לא יודעים "הבנת הנקרא", ועל אחת כמה וכמה שידיעות כלליות כמעט שאין להם (כך אני מבין מהודעות קודמות שאנשים לא יודעים היכן נמצאת "קובה" ומי שולט בה, ומה משמעותו של שלטון זמני בארץ זרה כדי לעודד בה יציבות והקמת שלטון עצמאי חדש). אז מה עוד נותר לי לומר. "להיות אזרחים בישראל" משמעו "להיות דחלילים בישראל".
 

The1Rock1

New member
תגובה

אני בתחילת המבחן עניתי עיקרון דמוקרטיה מתגוננת ולאחר שאמרו שניתן לכתוב גם זכות, שיניתי את תשובתי לזכות לחיים ולביטחון משום שהדבר יותר מתאים למקרה הנדון לפי דעתי, תשובתך סתם מטעה ומוטעה והיא נכתבת מכעס ודי בכיינות זה נכון שרוב התלמידים בארץ לא קוראים עיתונים, רואים חדשות וכו' והם בעלי חסר רב של ידע כללי ובסיסי אך הדבר לא קשור לכאן... מניין לך לדעת שהמורים הם אלה שהתלוננו "לאחר תחינות של מורים רבים מרחבי-הארץ זמן קצר אחר תחילת המבחן" אולי הבינו במשרד החינוך שעיקרון דמוקרטיה המתגוננת איננו מתאים במלואו למקרה הנדון (לא משום שכיום ארצות הברית משתמשת בעיקרון זה ובעבר היא התנגדה לו) אלא דווקא משום שאין בפעילות אירגוני הטרור שום פגיעה בדמוקרטיה או אין בה משום סיכון לדמוקרטיה אלא סיכון לחיים ולביטחון של אזרחיה ותושבי שאר העולם. בנוסף לכך, יש נימוק טוב מאוד והיגיוני לזכות לחיים ולביטחון (צויינה קודם לכן) ולכן זכות זו יותר הגיונית לקטע זו. בנוסף לכך, אם לא שמתם לב, בפורום ובמקומות שונים נרשם שאפשר לענות על עיקרון בעזרת עקרון זכויות אדם ואזרח - הזכות לחיים ולביטחון כנראה זו הייתה כוונת המשורר, והמורים שחשו שרוב התלמידים יענו לא נכון התקשרו (או קיבלו הנחיה ממשרד החינוך- שראה שהדבר עלול להטעות) והודיעו לתלמידים שניתן לרשום עיקרון/זכות. דבר אחרון, לחבר שלי היה מגן שהייתה בו שאלה דומה מאוד לשאלה בבגרות ושאלו מהו העיקרון והוא ענה עיקון הדמוקרטיה המתגוננת והיא הורידה לו את כל הניקוד של השאלה ואמרה שהתשובה הנכונה היא עיקרון זכויות האדם והאזרח - הזכות לחיים ולביטחון.
 

HUhybrid

New member
../images/Emo11.gifגם התשובה השנייה נכונה

אבל הם בפירוש ביקשו "עיקרון" ולא "זכות". ולפי המפקחת ולפי מחברת הספר, יש להבחין בין "עיקרון" לבין "זכות" בהתאם לטרמינולוגיה שלפיה נכצב הספר (ה"זכות" כ"עיקרון בסיסי"). אוכל להביא לך ציטוט של מחברת הספר עצמה לגבי אבחנה זו, כך שבשנים קודמות אם נתבקשת לציין עיקרון וציינת זכות- התשובה לא קבילה. אלא אם נכתב שאפשר עיקרון או זכות, כפי שנכתב בשאלה אחרת במבחן היום (עם קו מפריד), אז בסדר גמור. כמובן שכנראה משהו לא היה תקין פה, משהו "מסריח מהראש" (של הדג, אלא של מה) והוחלט אשר הוחלט. מכאן ועד פסילת התשובה של "עיקרון הדמוקרטיה המתגוננת" זו חרפה ושערורייה. זהו, בזאת אני חותם מבחינתי דיון זה.
 

Lone Dog

New member
אבל...

אתה יכול לרשום עיקרון זכויות האדם והאזרח ואז לרשום את הזכות...
 

iKilledKenny

New member
שמע אבל חלק

מהשנאה של ארגוני הטרור לאמריקה נובעת מהיותה מדינה דמוקרטית ולכן הם גם רוצים לפגוע בדמוקרטיה עצמה. ובקשר למה שקרה לחבר שלך זה תלוי במקרה. אבל במקרה הזהז דמוקרטיה מתגוננת פשוט יותר מתאים.
 
למעלה