../images/Emo45.gifצודק ב100%!
הספר "להיות אזרחים בישראל" הוא ספר לימוד לא רע בכלל אבל בתור ספר לימוד לאזרחות הוא חייב להתעדכן במשך השנים(לדוג'-כיום המשטר בישראל הוא פרלמטרי ובספר כתוב מעורב,וכמובן הקטע עם ארה"ב והדמוקרטיה המתגוננת). מה שקרה עם השאלה על העצורים בקובה זה פשוט בושה למשרד החינוך שאמור להקנות לנו חינוך,ערכים וכלים לחיים. במציאות,משרד החינוך כמעט שלא מקנה לא לנו כלום. הבחינות באזרחות והמקצוע בפרט הוא אחד מהמקצועות היותר שימושיים למדינה ולנו.רק שמשרד החינוך מעדיף שבמקום שבאמת נרוויח מהמקצוע רק נלמד כמו תוכים חומר לבחינה ובגלל זה יש למקצוע הזה את אחוז הנכשלים הכי גבוה. תלמידים יודעים בע"פ את ההסבר לשלטון העם,והזכות לחיים וביטחון,ולרשות המחוקקת אבל ברגע שהם צריכים ליישם את כל המידע הזה הם נכשלים.למה? כי הם יודעים את ההסבר לפלורליזם מצויין אבל הם לא ידעו למה הוא חשוב לקיום הפעילות הדמוקרטית,והם ידעו מצויין את תהליך החקיקה אבל לא ידעו למה הוא ארוך ומסורבל. וזה חבל,וזה ההפסד של משרד החינוך ושלנו.כי שיום יבוא,והבוס שלנו יפלה אותנו או המדינה עצמה,או שלא נדע להגן על עצמנו או שנשקר לעצמנו שסה"כ מתבצעת הבחנה ולא אפליה פסולה(סתםד דוגמא...) ולעניין אחר, אני כתבתי אימייל די חריף למשרד החינוך. העוול כבר נעשה לתלמידים רבים שלא הודיעו להם עלה השינוי בניסוח ולכן נאלצו לוותר על הסעיף,לטעות בו,לנמק אותו או גרוע או לבחור שאלה אחרת למרות שהם חשבו שזו הזכות לחיים וביטחון ואף אחד לא טרח להודיע להם(כמו שקרה בביה"ס שלי)..אבל האם גם התלמידים שכתבו עקרון הדמוקרטיה המתגוננת צריכים לסבול?לא ולא.משרד החינוך כתב עקרון אז שיקבל תשובה של עקרון. בינתיים,הוא והאוח שלו יכולים להקים עוד ועדה,ולהפיק עוד לקחים אולי בסופו של דבר,באמת יקרה פה שינוי.