בעבר היו להם צרכים מיוחדים, היום הם אחלה אבל בעבר זה היה כביכול עוול, מין קיפוח שכזה של עולים לגבי צברים. האוניברסיטה תיקנה את העוול שנעשה בעבר וזה בעצם מטרת ההעדפה המתקנת. חוץ מזה שיריון מקומות באוניברסיטה (וגם ברשימות הממשלה) הן דוגמאות מאוד נפוצות בהעדפה מתקנת, לכן זה עלה לי כבר בהתחלה.
הראשון הבחנה השני העדפה מתקנת.. שאלה 1: דמוקרטיה מתגוננת-מעצר מנהלי וכל זה הזכות זה הליך הוגן שאלה 2:הבחנה, העדפה מתקנת 3: לפי מה שאני הבנתי(לא עשיתי אותה אבל): הראשון חופש ביטוי, השני חופש דת וחופש מדת 4 לא יודעת
שונאת את השאלה הזאת
5.חסרונות משאל העם 6. פלורליזם 7. אי תלות(סוביודיצה וכל השאר..) 8. לאומיות אתנית 9. עקרון שלטון העם וחופש ביטוי 10 פורמלי מהותי 11.קניין-קניין חומרי 12. אין תוקף משפטי, יהודית ודמוקרטית. 13.לא עשיתי 14. לא עשיתי. זהו..
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif כמה אתם חושבים שיורידו לי
בהנחה ויורידו. ב2.א. העניין הוא שרק עכשיו נזכרתי בקיומו של המושג "הבחנה" כנראה לא הייתי באותו שיעור.. אז בגדול ידעתי את התשובה רק לא ידעתי את הטרמינולוגיה. בקיצור עניתי תשובה נכונה: כתבתי שיש הבדל בין עולה ותיק לחדש ובמצב הנוכחי לעולה חדש יהיה יותר קשה למצאות את הפוטנציאל שגלום בו ולכן משרד החינוך הכין שתי תוכניות לימודים וכו' וכו' וכו' ועד כאן הכל ויפה, רק שעוד פעם לא הייתי מודע לקיומו של המושג "הבחנה" וכתבתי שמדיניות משרד החינוך מבוססת על הזכות לשיווין- לכל תלמיד מגיעים תנאים שיבטיחו לו סיכויים שווים להצליח ולכן נקבעו שתי תוכניות לימוד. לא ממש "הבחנה" אבל מבחינת הקונספט זה אותו דבר. לא יורידו? כן יורידו? כמה יורידו?
אמרתי, שאלות טפשיות, מקצוע דפוק (לפחות איך שלומדים ונבחנים עליו במערכת החינוך המקסימה שלנו). בקושי למדתי, קראתי פעם אחת סיכומים של מישהי מהכיתה שלי. וזהו... אזרחות חלפה מן העולם.
בשאלה הראשונה (1א') כתבתי שהזכות היא הזכות לבטחון ושלמות הגוף כי על ידי כך שהם עוצרים את אותם אנשים שהם טוענים שהם שייכים לרשת טרור בין לאומית הם מגנים על הזכות לבטחןו ושלמות הגוף של אזרחי העולם כולו. מה נראה לכם?
לפחות לחלק מהכיתות אבל זה היה אחרי שיצאתי ואחרי שעוד הרבה תלמידים שיצאו. לפי דעתי דמוקרטיה מתגוננת זה יותר מתאים מהזכות לביטחון, אבל כל עוד מקבלים את שניהם אני שמחה.