למה זה יחרה אפך? האנוכי מתריס?

הסברת יפה מאוד את העניין עם האשה והגבר, וגם זה ה ה ברור מהתחלה, אני מדבר על הפיכת האשה לצינור השפע בזמן שזה רק בגבר שהוא ספירת היסוד, שזו הרחבה למושג שפע, ולהיפך, על האשה לעורר את הגבר (בחינת נקבה תסובב גבר) ולא להיפך כי הוא מקור השפע והיא רק כלי המקבל דלית לה מגרמה כלום. לגבי הסיום, תיקון קל "יגעת ולא מצאת אל תאמין". ואכן אולי לא יגעתי מספיק, אבל שוב, ניתן לומר את זה בכל דבר , ולך תוכיח...
 
בהחלט שאתה מתריס, הנה דוגמא:

"צריך ללמוד תורת הסוד, אוופס אני למדתי (לפחות את ההקדמות), וזה אחד הדברים שהובילו אותי להבין שהכל מומצא מייד במקום." ולומר על האר"י הקדוש שממנו אנו שואבים היום את כל ההבנה של חכמת הקבלה: "שהכל מומצא מייד במקום", זו התרסה עלובה ובורות לישמה, של מי שלא מבין ויודע מי היה האר"י הקדוש. הנה הצצה למקצת קומתו של האר"י הקדוש, מעדות של כלי ראשון של מי שהכירו אולי הטוב ביותר, מתוך ההקדמה לכתבי האר"י של מהרח"ו: "...הרב הגדול האלהי החסיד מורי ורבי כמהר"ר יצחק לוריא אשכנזי זלה"ה מלא תורה כרמון במקרא במשנה בתלמוד בפלפול במדרשים והגדות. במעשה בראשית במעשה מרכבה, בקי בשיחת אילנות בשיחת עופות בשיחת מלאכים מכיר בחכמת הפרצוף הנזכר כרשב"י בפרשה ואתה תחזה, יודע בכל מעשי בני אדם שעשו ושעתידים לעשות יודע במחשבות ב"א טרם יוציאום מן הכח אל הפועל יודע עתידות וכל הדברים ההווים בכל הארץ ולמה שנגזר תמיד בשמים, יודע בחכמת הגלגול מי חדש ומי ישן ואיפת האיש ההוא באיזה מקום תלויה באדם העליון ובאה"ר התחתון, יודע בשלהבת הנר ולהבת אש דברים נפלאים מסתכל וצופה בעיניו נשמות הצדיקים הראשונים והאחרונים ומתעסק עמהם בחכמת האמת, מכיר בריח האדם כל מעשיו ע"ד ההו' ינוקא בפ' בלק, וכל החכמות הנזכרים היו אצלו כמונחים בחיקו בכל עת שירצה בלתי יצטרך להתבודד ולחקור עליהם, ועיני ראו ולא זר דברים מבהילים לא נראו ולא נשמעו בכל הארץ מימי רשב"י ע"ה ועד הנה. וכל זה השיג שלא ע"י שמוש קבלת מעשיות ח"ו כי איסור גדול יש בשמושם, אמנם כ"ז היה מעצמו ע"י חסידותו ופרישותו אחרי התעסקו ימים ושנים רבים בספרים חדשים גם ישנים בחכמה הזאת, ועליהם הוסיף חסידות ופרישות וטהרה וקדושה, היא הביאתו לידי אליהו הנביא שהיה נגלה אליו תמיד ומדבר עמו פה אל פה ולמדו זאת החכמה." סוף ציטוט. ועוד לא דיברנו על רבי שמעון בר יוחאי, אז קצת כבוד ענווה והתבטלות לחכמת הקבלה שאנו לומדים מפיהם של מקובלים כאלה.
 
שאלה לרב זמיר הצדיק.

ידוע לרב על הנשירה בקרב הציבור החרדי.הן בעניני קדושה.הן בעניני שלום בית וחידוש האימון בין בני זוג.מדוע הידברות.וערכים לא עורכים סמינרים לבני ישיבות בנות סמינרים ומשפחות חרדים מלידה?ב.למה הופסק העלון השבועי עונג שבת?זה השבת השלישית שאנחנו לא מקבלים.ד.למה אין נציג בפורמים החרדים בתפוז של אירגונכם שיפרסם לוז שיעורים ושל הערו ץ וכו?תודה
 
ההבדלים בין גברים לנשים

קראתי מאמר מעניין איך מבחינה מדעית, שהמדע מגלה את מה שאמרו חז"ל תחילת המאמר: "במאמרי: "זכר ונקבה בראם", עמדתי על ההבדלים בין גישת היהדות בשורשה כלפי האשה, ועל כך שבעוד שברחבי העולם העתיק שהאשה הייתה נחשבת כפגומה, היהדות העלתה אותה למעמד שווה עם הגבר. עם זאת, היהדות אחזה מאז ומעולם שיש הבדלים נפשיים בין הגבר לאשה. בעבר הלא רחוק ניסו אנשי המדע להתעלם מזה, וטענו שהגבר והאשה הם דומים מבחינה נפשית, ויש להם את אותם צרכים. נכון להיום, לאור המחקרים שנעשו בתחום, המדע חזר בו, והוא התקדם לעמדת היהדות (כמו בדברים רבים אחרים)." השאלות שלי: האם יש בחכמת הקבלה התייחסות לשינויים בין גבר לאישה בצורה ברורה? כי בדרך כלל מביאים השוואת עם ספירות עליונות, והשאלה שלי היא :האם יש התייחסות ברורה? כי מי שמביא השוואה לספירות עליונות מאיפה הביסוס בספרי רבנים מקובלים? ואולי,אני מתחילה לחשוב שבכלל חכמת הקבלה לא התייחסה לזה בצורה ישירה? תודה רבה.
 
זכר ונקבה בקבלה ובפשט

יסוד גדול הוא בתורת הקבלה, שכל הקיים בעולם הזה אינו אלא העתק מהעולמות הרוחניים המקבילים. שהרי העולם החומרי אינו אלא השתלשלות מהרוחני. לכן, כשם שבעולמות העליונים יש משפיע שהוא בחינת זכר, ומקבל שהוא בבחינת נקבה, כך נוצרו בעולם הזה זכר ונקבה. זהו מבנה ארבע עולמות אבי"ע שכנגד ארבע אותיות שם הוי"ה אות י' בבחינת זכר המשפיע, ואת ה' בבחינת נקבה המקבלת. אות ו' שאינה אלא אות י' שהתארכה בבחינת המשפיע, ואות ה' בבחינת המקבל. שככל שיורדים בסדר העולמות כך מתקרבים להוצאת העולם שלנו מהכוח אל הפועל. וכך גם בספירות. ספירות קו ימין (חח"ן) בבחינת זכר וספירות קו שמאל (בג"ה) בבחינת נקבה. וזהו עומק ביאור מבשרי אחזה וכו'. הרמב"ם שצעד בדרך הפשט, ביאר בפרק ט"ו מהלכות אישות כיצד ההבדלים שבין זכר לנקבה באים לידי ביטוי מעשי בהתנהגויות שבין איש לאשה, ולכן הקדיש את הלכה י"ט לרשימת הוראות לבעל, ואת הלכה כ' לרשימה שונה של הוראות לאשה. הוא לא נכנס לרובד הסוד, אבל הכל נובע מהיסודות הרוחניים. אציין שיסוד גדול זה מסביר מדוע ישנם בני זוג שכל אחד מהם אדם טוב לב, ובכל זאת אינם מסתדרים ביניהם עד שמתגרשים. בני זוג שלא למדו את השוני שביניהם, מעניקים זה לזו וזו לזה מה שהשני אינו צריך. למשל, הבעל טוב הלב המבקש להיטיב לרעייתו, עלול להעניק לה מה שגברים זקוקים לו מבחינה נפשית. הוא נתן המון והיא לא קיבלה דבר. ניתן לצפות בהרצאה המלאה בנושא חשוב זה (הדרכה מעשית ע"פ הרמב"ם) בקישור הבא: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=720
 

Markup

New member
על מה מתבססת ההנחה שיש חיים אחרי המוות?

מי חזר משם לספר ואיך נדע שלא מדובר בעוד סיפור פולקלור עממי כמו בדתות אחרות?
 
מי חזר משם?

מי שיודע שהתורה ניתנה מבורא העולם, דבר שניתן כידוע להוכחה, יודע את הישארות הנפש מתוך פסוקי התורה ומאמרים בתלמוד ובזוהר. בנוסף, ישנם מקרים שנבדקו היטב ונמצאו אמינים בתחומים כגון חזרה לחיים ממוות קליני, גלגולי נשמות, סיאנסים, ורגרסיה. נא ראה כאן בהרחבה: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=682 ‬‬ וכאן: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=837
 
עלייה לקבריי קדושים

האם הקדושים חיים לאחר המוות ? האם עלייה לקבריי צדיקים יהודיים אינה כמו תפילה לקדושים נוצריים ? האם הרב מאמין שעלייה לקבריי קדושים היא מצווה חשובה ? או שאולי כדאי להקדיש את הזמן והכסף הרב המושקעים בעלייה לקבריי צדיקים לפעולות בעולם הזה כמו עזרה לחלשים וכיוצב' ?
 
צדיקים במיתתם

אם אנשים פשוטים חיים לאחר המוות, בודאי שהצדיקים. אין לזלזל בעליה לקברי צדיקים ואין להשוותה חלילה למנהגי הגויים. הזוה"ק אומר שכאשר פורענות באה לעולם יש לעלות למקום מנוחת קדמונינו והם מתפללים עבורינו. יש לזכור שאיננו מתפללים לצדיק שיושיענו וכמו שכתבו כל הפוסקים שאל ישים מגמתו אל המתים. ראה למשל מה שכתב הבן איש חי (ניצבים אות ב) "ונוהגים לילך בערב ראש השנה על הקברות, ולומר בקשות שם, ואל ישים מגמתו נגד המתים, אלא יתפלל להשם יתברך, שיתן לו רחמים בזכותם, ויכול להשתטח על קבר הצדיק, ויאמר הריני מבקש מנפש הצדיק הקבור פה, שתתפלל עלי לפני הקדוש ברוך הוא כך וכך". עם זאת, אי אפשר להגדיר את העליה לקברי צדיקים כמצוה חשובה. בודאי שעדיף להניח תפילין פעם אחת מלעלות אלף פעמים לקבר רשב"י ביום הילולתו במשך אלף שנה. וכשיש ממון המיועד לצורכי הרבים, יש סדר עדיפויות ברור בהלכה במה יש להשקיע תחילה.
 
סתירה לכאורה

בטיולי בעולם יצא לי להכיר הינדים, מוסלמים ואפילו רחמנא ליצלן נוצרים. אחד אמר לי שהוא הולך בדרכו של זורואסתר, וכל מיני שמות מצחיקים. שאלתי רבות על העולם הבא, מסתבר שלא רק על העולם הבא יש סיפורים מאוד שונים, בני ארצות שונות אפילו לא מסכימים על סיפור בריאת העולם! האם יכול להיות שכולנו בעצם באנו מעולמות שונים? זאתומרת אני חשבתי, כבוד הרב, שהיהדות צודקת וברורה, וכל השאר טועים, והנה אני רואה שיש הרבה יותר הינדים מיהודים שמאמינים בדברים שונים לחלוטין! ויש לי חבר הכופר בעיקר שאומר שגיל העולם בכלל 5 מליארד שנה! אבל כולם בטוחים שהם צודקים כמו שאני בוטח בתורתינו הקדושה! איך זה יתכן? אז חשבתי שאולי יש אנשים שבאו מעולם בן 6000 שנה, ואחרים מעולם אחר בן 5 מליארד, והתערבבו פה, אבל גם זה סותר את התורה, ולהינדים והכופרים המאמינים במדע יש יותר מאמינים! אז מי טועה ואיך יודעים? לפעמים אני חולם בלילה מה היה שאולי הפרעונים או הפרסים צדקו. איך יודעים, כבוד הרב? לפי מה להחליט? חברי הכופר התחיל להראות לי אנציקלופדיות שלמות ולי יש רק את התנ"ך שקיבלתי בבר-מצווה להראות לו! אנא עזור! תודה!
 
הבדל יסודי

אני מבין שסוף דבריך נכתבו בחיוך. אבל השאלה עצמה חשובה. אמונתנו בתורה מן השמים אינה משום ש"כך אומרים כולם". אלא מאחר ומעמד הר סיני הוא עובדה שאי אפשר לשותלה בהיסטוריה אילולי שהתקיימה (ראה על כך בספרי "מסע אל האמת" ב"תשע תשובות"). וזאת מלבד מנגנוני ההוכחה שבתורה שאין להם אח ורע בכל הספרות והאמונות בעולם.
 
עובדה היסטורית?

אבל כבודו, חיפשתי ולא גיליתי אף עדות בכלל להסטוריה על פי התנ"ך עד וכולל לתקופת דוד המלך עצמו! איך אין אפילו חרס אחד בכל החפירות הארכאולוגיות שמזכיר את שלמה, דוד ושאול. יש לנו רק את התנ"ך... "מעמד הר סיני הוא עובדה שאי אפשר לשותלה בהיסטוריה אילולי שהתקיימה" - אז אלו טיעונים שבני שיחי מפרקים בקלות. בהירוגליפים המצריים מתוארת היסטוריה מאוד מפורטת, אבל לא מוזכר שם עם עבדים שברח למדבר וצבא שרדף אחריו ואבד בים. גם עשר המכות לא מצוינות שם והמצרים פירטו את כל ניצחונותיהם וגם כשלונותיהם. איפה יש עדות או ראיה למעמד הר סיני? איזה הר עם אדמה חרוכה מסביבו ושאריות עגל זהב? דיברתי עם ידידי הכופר והוא משווה את החומש ונביאים לספרי המיתולוגיה של היוונים וההודים. אגדות עם הוא אומר לי. אגדות מאוד יפות על גיבורים ואמיצים אבל ללא שום בסיס היסטורי. איך הוכחת זאת בספרך, אם תוכל להסביר? אם סיפורי בריאת עולם הרבה יותר עשירים בפרטים אצל ההודים, אבל סותרים לגמרי את סיפור הבריאה שלנו, איך אוכל לשכנע אותם או את ידידי הכופר בעיקר מי מחזיק באמת?
 
השמים מספרים כבוד אל ומעשה ידיו מגיד הרקיע

בס"ד תהילים,מזמור י"ט. תסביר לידידך הכופר ש'ד רָם עַל-כָּל-גּוֹיִם יְהוָה; עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ(תהילים,מזמור קי"ג).
 
אבל הוא מחפש ראיות, איך זה עוזר?

השיר בתהילים הוא שיר יפה אבל הוא טוען טענות ללא ראיה. " רָם עַל-כָּל-גּוֹיִם יְהוָה;" - ומול זה הטיעון האוטומטי הפשוט של "נו, אז איפה היה אלוהים בשואה?" או היותר מתוחכם של "אז איך ביפן יש פחות מוות ילדים צעירים למרות שהם לא מאמינים באלוקים כמונו?". אם יהודים דתיים היו מאריכים יותר חיים, לוקים פחות בנפשם בגופם מקבוצות אוכלוסיה ועמים אחרים, ניחא. אבל אין באמת הבדל. מותר היהודי מהאדם אין לפי המדע. ואין לי ראיות שאלוקים שלנו אמיתי יותר מזאוס או זרטוסטרה... אני לא יכול לבוא לויכוחים איתו עם פרקי תהילים, הוא "עושה ממני קציצות" בלי בעיות בדיון שכזה.
 

Markup

New member
אני חושש שחוץ מלצטט פסוקים, אין באמת

יכולת דיון משמעותית. הרי במשך מאות שנים למדו היהודים לצטט פסוקים כתשובה לכל שאלה, מפני ששני הצדדים האמינו שכל מה שכתוב הוא אמת צרופה ואין לערער עליה. עכשיו יש מדע וחשיבה ביקורתית ואנשי הדת לא יודעים איך לאכול את זה. פתאום צריך להוכיח, להראות, לעמוד מאחורי המילים.. .הטיעון "אלוהים אמר" כבר לא מספיק...
 
איפה האל-והים היה בשואה עפ"י התורה והקבלה ?

כבודו קצת מעליב את האינטליגנציה של עצמו, כאשר הוא מעלה חששות שווא שנובעות מחוסר גדול ובורות של מה זה יהדות, חז"ל, ותורת ישראל, שנובעות ממערכת החינוך הממלכתית במדינת ישראל "הנאורה", שחינכה אותנו מאז קום המדינה על השטחיות של "תרבות" המערב (הרקובה), וששכחה בקרן זווית את האוצר הבלום של תורת ישראל וחכמינו זיכרונם לברכה. הנה תשובה קצת יותר מקיפה לאיפה האל-והים היה בשואה ובשאר הקטסטרופות ושעברו על עם ישראל ככלל, ועל יחידים ממנו כפרט, עפ"י הפשט ועפ"י הקבלה, בשיעורו המלומד של הרב אהרון לוי 'סוד הצדק העליון' (שמחולק בווידאו לצפייה משום מה לשלושה חלקים של אותה ההרצאה): חלק א' חלק ב' חלק ג' (חשוב לצפות בכל החלקים, כי ההסבר המעניין עפ"י הקבלה מתחיל באמצע החלק השני וממשיך ומתגבר בחלק השלישי). אשמח לשמוע את תגובותיכם לנאמר.
 

Markup

New member
תשובה

מה שכתבת על מערכת החינוך "שחינכה אותנו מאז קום המדינה על השטחיות של "תרבות" המערב (הרקובה)" הוא ראיה לעד כמה לא ניתן להאמין לעולם המחזירים בתשובה ולתעמולה דתית. אין ולו דבר אחד שתרמה הדת לעולם הטכנולוגיה והקידמה הישראלית, אותה קידמה שהושגה אך ורק במערכת החינוך הישראלית הפורמלית ששאבה את תפיסותיה ורעיונותיה מהמערב, ע"י עולים שבאו מרוסיה, אמריקה ואירופה. כל מה שיש לנו היום - תעשיות עתירות ידע, חקלאות מתקדמת, תעשיות בטחוניות, פטנטים ומה שתרצה, באו אך ורק מחינוך מדעי, לימוד שפות, וכל מיני תחומים כאלו שהציבור החרדי רק עכשיו מגלה, אחרי שעשרות שנים מנעו ממנו רבניו ללמוד וגם להשתלב בעשיה בישראל. זאת, מערכת החינוך שאתה משמיץ בגלל שטויות שקראת בעיתונים דתיים, ולא בגלל שבחנת מה עשינו כאן 60 שנה. עם זאת, המערכת כן מלמדת תורה, אולי לא מספיק לטעמך, ואחרים יגידו שיותר מידי, אך שעות הלימוד מוגבלות ויש ללמד הרבה דברים ולא רק תורה. אנחנו מדינה מערבית וטוב שכך. אם אתה רוצה לחיות במדינה "עשירה רוחנית" את יכול לעבור לטיבט או לאיראן, בלי טכנולוגיה, בלי מדע, בלי רפואה, עם כלכלה כושלת ואזרחים מובטלים ורעבים, אבל הרבה "רוח" כי יש הרבה דת. תוכל לשלוח את ילדיך למוסדות תורניים שם הם יוכלו ללמוד את כל מה שרצית, תורה, תלמוד גמרא, חז"ל וכל השאר, ולצאת בגיל 18 לעולם, בלי כישורים בסיסיים, בלי ידע מינימלי באנגלית, חשבון, מדעים, מחשבים, וככה יוצרים עוד דור פרימיטיבי, מנותק, חסר כישורים שאם מי מהם ירצה באמת ללמוד משהו שאינו תורני, תהיה לו בעיה קשה כמו שאנו כבר חווים היום.. אז לגבי הסרטון הראשון. חשבתי שאולי תראה לי סרטון אחר אבל שוב, מדובר בסרטון החזרה בתשובה שנסמך על פרשנויות וסיפורים. יש להודות שהוא הרבה יותר מתוחכם מאמנון יצחק או זמיר כהן, אבל זה לא משנה את מהותו. "לא לכל אדם יש את הזכות להרים את הראש ולשאול למה. לשאול למה, זו פריבילגיה שיש לאנשים מאוד מסוימים... אדם שלא מאמין במציאותו של הבורא לא יכול לשאול למה". המשפט הזה הוא מתג פסיכולוגי שמכבה את ההגיון של האנשים. כתימוכין לכך הוא מביא את הדוגמא עם הביטוח ומעלים את העובדה שאנו כן יודעים למה נגנבה מכונית ספציפית (בדיוק מאותה סיבה שיוצרה במפעל), וגם איך למנוע את זה, וחברות הביטוח מנחות מה לעשות. עוד דוגמא שמראה עד כמה הדת מחשיכה אנשים זה המשפט "אם הרב אמר, סימן שזה נכון". אז נכון שאפשר להחליף "רב" ב"פרופסור באוניברסיטה", אבל ההבדל העצום הוא שהפרופסור יכול להציג איך הגיע למסקנה שלו, ואילו הרב, כל מה שיש לו זה הררי פרשנויות של פרשנים ממאות השנים האחרונות, התפלפלויות ופילוסופיות, ולא תשובות. יותר עצוב הוא שמילא שהמשפט נאמר בהקשר לילדים בכיתה, המצב הוא שגם אנשים מבוגרים במגזר החרדי הם חסרי שיקול דעת כמעט לחלוטין ורצים לקבל תשובות מהרב על כל צעד ושעל, מה שמביא לעיתים לכותרות משעשעות בעיתונות החילונית, כדוגמת "אין לחטט באף בשבת פן תיתלש שערה..." אז הוא ממשיך לשחק במשחקי מילים, משמעויות, הגדרות שהוא מעלים את העובדה שהן תרבותיות (כמו תענוג למשל), מספר סיפורים משעשעים ומשלים, וכן הלאה בסרטים האחרים. ההסבר שלו על העין האנושית (העדשה משדרת למוח) היה עצוב במיוחד, היה עדיף לחתוך מהסרט. קיצר, עוד סרטון החזרה בתשובה, המבוסס גם הוא על מיתוסים ואמונות חסרות ביסוס, הסתרת אמת ועיוות המציאות הפונה לקהל חסר השכלה. גם לא ברור מה הקשר לשאלה שלי, על חיים אחרי המוות... אה כן, טוב ורע הם מונחים תרבותיים, לא יחסיים.
 
שומע את דבריך, ומציע עוד צורת הסתכלות

ראשית, למסקנות שלי לגבי "תרבות" המערב ומערכת החינוך הממלכתית, לא הגעתי "בגלל שטויות שקראת בעיתונים דתיים" כדבריך, אלא כי חונכתי שם במחצית חיי הראשונה כולל במערכת האקדמית, ולא נתקלתי שם בזכר מלימודי יהדות ותורה אמיתיים, כגון תלמוד, משנה, קבלה וכו', למעט חומש עם פרוש הכנסייה הנוצרית של קסוטו, שהיה יהודי מומר שהצטרף לכנסייה. שנית, מי אמר לך שמטרת הדת היהדות בכלל, והיהודים בפרט, זה לקדם את עולם הטכנולוגיה והקידמה? ממה שזכור לי שכתוב בתורה שקיבלנו מבורא העולם, זה שמטרת היהדות והיהודים היא ש: "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש". ועל הגויים דווקא נאמר: "חכמה בגויים תאמין", היינו תאמין בחכמה של פיתוחי הטכנולוגיה שלהם. אבל "בתרבות" שלהם לא כתוב שאתה מצווה להאמין או לאמץ אותה, מה גם שהשיא של "תרבות" הגויים המערבית היום זה תוכניות ריאליטי בטלויזיה, סמים, אלכוהול, ואכילה במסעדות גורמה. (שוב, תעשה הפרדה בין תרבות לבין קידמה טכנולוגית). תורת ישראל וחכמת הקבלה בתוכה, הם ספר הדרכה שממציא העולם הזה נתן לנו כדי להבין קודם כל מה התכלית שלנו בזה העולם שהוא המציא, ושנית כל, מה הדרך הטובה ביותר כדי להתחבר וליישם את התכלית הזו פה בעולם. רק מה, צריך ללמוד ברצינות מה כתוב שם לפחות כמו שאנו לומדים כל מקצוע אחר כאן בחיים, כדי להתחיל להבין מי נגד מי, ולאן זה מוביל. סתם לבקר ולשלול לפני שאתה יודע במה מדובר, זה לא ממש רציני.
 

Markup

New member
אז אמרתי, היקף לימודי הדת

יכולה למצוא או לא למצוא חן בעיניך, אבל יש עוד דברים ללמד, דברים שכן תורמים לקיום המדינה. לא טענתי שתפקיד היהדות הוא קידום טכנולוגי, עם זאת, אנחנו כבר לא חיים במאה העשירית, ואי אפשר להטמיע תכניות לימוד שמתאימות למהלך החיים לפני 1000 שנים. לגבי "חוכמה בגויים תאמין", אלו כבר פרשנויות שלך ושל הרבנים, מה לקחת ומה לא לקחת, וההחלטות מה כן ומה לא כפופות לתורה, שכן חוכמה אחת למשל היא האבולוציה, שאותה לא מקבלים, ואינה קשורה לסמים או אלימות. אז אולי בילויי המערב לא מוצאים חן בעיניך, ויש שם מחלות חברתיות, בדיוק כמו שיש בעולמות הדתיים למיניהם, רק ששם לא מסתירים. בכל אופן כבר סטינו מהדיון המקורי...
 
צריכים לעשות הבחנה ברורה

בעניין "חכמה בגויים תאמין", בין פיתוחים טכנולוגים שבהם אנחנו בהחלט מאמינים וגם המדע מאמין בהם, לבין תיאוריות מדעיות שמעולם לא הוכחו לגבי בריאת העולם ואופן התפתחותו, שגם המדע בעצמו לא באמת מאמין בהם, ואין לו צל של מושג איך הם נוצרו. מצורף קישור לראיון מעניין ששודר בטלויזיה בזמנו, שבו יו"ר משרד המדע לשעבר מר צבי ינאי מראיין בנושא בריאת העולם ואופן התפתחותו מספר מדענים בכירים, שבו הוא דוחק אותם לפינה עד שבסוף הם מודים שאין להם ולמדע היום שום מושג בנושא הנ"ל, לעומת ראיון מעניין אחר באותו הקליפ של הקישור, של שורה שלמה של פרופסורים מבכירי המשק והאסכולה המדעית היום בארץ, בוגרי האוניברסיטאות למדעים מהשורה הראשונה בעולם, שבאו מבתים חילוניים וחלקם אתאיסטים, ודווקא אחרי שהוסמכו להיות מדענים תוך כדי עבודת המחקר המדעיות שלהם עם הכלים המדעיים, הגיעו למסקנה של מציאות הבורא ואמיתות התורה וההסבר שלה לבריאה לעומת האבולוציה, וטוענים שאין שום סתירה היום בין המדע המתקדם ביותר והתורה. הנה הקישור לקליפ שמפריך את כל הטענות שלך, אשמח לשמוע את דעתך על מהנאמר שם: מדענים מדברים בגובה העיניים
 
למעלה