תשובה
מה שכתבת על מערכת החינוך "שחינכה אותנו מאז קום המדינה על השטחיות של "תרבות" המערב (הרקובה)" הוא ראיה לעד כמה לא ניתן להאמין לעולם המחזירים בתשובה ולתעמולה דתית. אין ולו דבר אחד שתרמה הדת לעולם הטכנולוגיה והקידמה הישראלית, אותה קידמה שהושגה אך ורק במערכת החינוך הישראלית הפורמלית ששאבה את תפיסותיה ורעיונותיה מהמערב, ע"י עולים שבאו מרוסיה, אמריקה ואירופה. כל מה שיש לנו היום - תעשיות עתירות ידע, חקלאות מתקדמת, תעשיות בטחוניות, פטנטים ומה שתרצה, באו אך ורק מחינוך מדעי, לימוד שפות, וכל מיני תחומים כאלו שהציבור החרדי רק עכשיו מגלה, אחרי שעשרות שנים מנעו ממנו רבניו ללמוד וגם להשתלב בעשיה בישראל. זאת, מערכת החינוך שאתה משמיץ בגלל שטויות שקראת בעיתונים דתיים, ולא בגלל שבחנת מה עשינו כאן 60 שנה. עם זאת, המערכת כן מלמדת תורה, אולי לא מספיק לטעמך, ואחרים יגידו שיותר מידי, אך שעות הלימוד מוגבלות ויש ללמד הרבה דברים ולא רק תורה. אנחנו מדינה מערבית וטוב שכך. אם אתה רוצה לחיות במדינה "עשירה רוחנית" את יכול לעבור לטיבט או לאיראן, בלי טכנולוגיה, בלי מדע, בלי רפואה, עם כלכלה כושלת ואזרחים מובטלים ורעבים, אבל הרבה "רוח" כי יש הרבה דת. תוכל לשלוח את ילדיך למוסדות תורניים שם הם יוכלו ללמוד את כל מה שרצית, תורה, תלמוד גמרא, חז"ל וכל השאר, ולצאת בגיל 18 לעולם, בלי כישורים בסיסיים, בלי ידע מינימלי באנגלית, חשבון, מדעים, מחשבים, וככה יוצרים עוד דור פרימיטיבי, מנותק, חסר כישורים שאם מי מהם ירצה באמת ללמוד משהו שאינו תורני, תהיה לו בעיה קשה כמו שאנו כבר חווים היום.. אז לגבי הסרטון הראשון. חשבתי שאולי תראה לי סרטון אחר אבל שוב, מדובר בסרטון החזרה בתשובה שנסמך על פרשנויות וסיפורים. יש להודות שהוא הרבה יותר מתוחכם מאמנון יצחק או זמיר כהן, אבל זה לא משנה את מהותו. "לא לכל אדם יש את הזכות להרים את הראש ולשאול למה. לשאול למה, זו פריבילגיה שיש לאנשים מאוד מסוימים... אדם שלא מאמין במציאותו של הבורא לא יכול לשאול למה". המשפט הזה הוא מתג פסיכולוגי שמכבה את ההגיון של האנשים. כתימוכין לכך הוא מביא את הדוגמא עם הביטוח ומעלים את העובדה שאנו כן יודעים למה נגנבה מכונית ספציפית (בדיוק מאותה סיבה שיוצרה במפעל), וגם איך למנוע את זה, וחברות הביטוח מנחות מה לעשות. עוד דוגמא שמראה עד כמה הדת מחשיכה אנשים זה המשפט "אם הרב אמר, סימן שזה נכון". אז נכון שאפשר להחליף "רב" ב"פרופסור באוניברסיטה", אבל ההבדל העצום הוא שהפרופסור יכול להציג איך הגיע למסקנה שלו, ואילו הרב, כל מה שיש לו זה הררי פרשנויות של פרשנים ממאות השנים האחרונות, התפלפלויות ופילוסופיות, ולא תשובות. יותר עצוב הוא שמילא שהמשפט נאמר בהקשר לילדים בכיתה, המצב הוא שגם אנשים מבוגרים במגזר החרדי הם חסרי שיקול דעת כמעט לחלוטין ורצים לקבל תשובות מהרב על כל צעד ושעל, מה שמביא לעיתים לכותרות משעשעות בעיתונות החילונית, כדוגמת "אין לחטט באף בשבת פן תיתלש שערה..." אז הוא ממשיך לשחק במשחקי מילים, משמעויות, הגדרות שהוא מעלים את העובדה שהן תרבותיות (כמו תענוג למשל), מספר סיפורים משעשעים ומשלים, וכן הלאה בסרטים האחרים. ההסבר שלו על העין האנושית (העדשה משדרת למוח) היה עצוב במיוחד, היה עדיף לחתוך מהסרט. קיצר, עוד סרטון החזרה בתשובה, המבוסס גם הוא על מיתוסים ואמונות חסרות ביסוס, הסתרת אמת ועיוות המציאות הפונה לקהל חסר השכלה. גם לא ברור מה הקשר לשאלה שלי, על חיים אחרי המוות... אה כן, טוב ורע הם מונחים תרבותיים, לא יחסיים.