האריזל היה יכול לדעת עפ"י קריאת מצח על זה...

בס"ד הניצב מולו. כנראה שסביר להניח שאותם אלו רבנים/קבליסטים שיכולים לדעת,זה בבחינת כנאמר בספר תהילים(מזמור כ"ה,פסוק י"ד): יד סוֹד יְהוָה, לִירֵאָיו; וּבְרִיתוֹ, לְהוֹדִיעָם.. אבל אין ספק שאותם אלו הם נסתרים,שכן הברכה שורה על מה שסמוי מן העין.
 

ינוקא1

New member
אני מכיר.

אבל גם אתה יכול לראות גלגולים שלך אם תתאמן בטכניקה של שיחזור גלגולים.
 
היום הרב חיים "החלבן"

http://ravhaim.org/index.html אני שומעת את השיעורים שלו, ואנשים מספרים עליו סיפורים ממש מבהילים, בלי עין הרע,הוא צדיק גדול ואפילו שהוא מפורסם הוא צדיק נסתר,כי לא ממש מגיעים לתפוס את גדלותו, השיעורים שלו בכלל לא שיעורים רגילים.אתה בא לשיעור והוא מדבר בדיוק על דברים שאתה עובר ברמות עומק מדהימות.ויוצאים מהשיעור מאות אנשים עם אותו רושם. וזה דבר ידוע שהוא קורא על מצח האדם דברים.וזה כלום לעומת דברים הרבה יותר מדהימים.
 
גלגול קודם

כידוע, יש מעטים שזוכרים את גלגולם הקודם, והרוב המוחלט אינו זוכר (לטובתו. כדי שיוכל לפתוח דף חדש ונקי ולא לבוא לעולם עם מטען זכרונות שלילי). אבל אפשר לדעת מה בעיקר באנו לתקן. עבירה שהאדם נמשך אליה ביותר – דווקא בזה היצה"ר מנסה להפילו כדי שלא יתקן, ומצוה שהאדם נמשך אליה ביותר – נשמתו צמאה למה שחסר לה. יש על כך עדויות מעניינות מהרמח"ל ורבו ועוד (ראה בספר המצויין שערי אמונה). ישנם גם זכרונות עמומים שהאדם נושא עמו בתת-הכרתו מגלגול קודם, והם משפיעים על חייו כיום. למשל, מהרח"ו כותב (בהקדמתו לשער הגלגולים) שהמצטמרר מצליל חיכוכי מתכות, אות היא שבגלגול הקודם נפגע ממתכת, והצליל המזכיר לו זאת גורם לו לזעזוע.
 
שאלה לכבוד הרב

שמתי לב בשנים שאני מתעניין בלימוד הקבלה, שיש שיטות שונות בלימוד חוכמת הקבלה, כגון: הרמח"ל, הגר"א, חב"ד, ברסלב, קומרנא, בעל הסולם, הרב קוק, ישיבות הקבלה הספרדיות שהולכות עפ"י הרש"ש, וכו', ואחרי שטעמתי קצת מכולם במשך השנים ראיתי שהשיטה של בעל הסולם הכי ברורה ומובנת, ללא קושיות שנשארו בצריך עייון, או סתירות ממקום אחד על משנהו בכתבי האר"י והזוהר. השאלה שלי היא, מה דעת הרב לגבי השיטה הזו של בעל הסולם? והאם הוא ממליץ להתרכז בשיטה זו בלימוד חוכמת הקבלה? כמובן רק במקומות הכשרים של ממשיכי הדרך שלו האמיתיים. תודה מראש.
 

inbarush19

New member
שאלות על הקבלה..

למי מותר ללמוד קבלה כיום? זה נכון שצריך לחכות לגיל 40? או שזה משתנה לפי התקופה? כיום הרי רבים לומדים קבלה, בהרבה גילאים, גם נשים... מה גישתך בעניין?
 
למי מותר ללמוד קבלה

יש להבדיל בין לימוד מושגים בקבלה, שהם מרוממים את נפש האדם ומלמדים את גודל פעולת מעשיו וממילא את אחריותו לכל מעשה קטן כגדול, לבין לימוד שיטתי של תורת הקבלה. מושגים בקבלה מותר וגם טוב וחשוב לכל אדם לדעת. מושגי יסוד אלה נמצאים בספרים כגון נפש החיים, דרך ה' וכיוצ"ב. אבל לימוד שיטתי אין ללמוד אלא מי שמילא כרסו בש"ס ופוסקים (גם אם אינו בקי בכל הש"ס), והוא ירא שמים שכל מעשיו והנהגותיו על פי התורה בפרט בענייני קדושה. משום שהקדמת לימוד התלמוד וההלכה זה מעניקים בסיס איתן להבנת תורת הקבלה בעומקה. מעין מה שכתב הרמב"ם (פ"ד מיסודי התורה הי"ג) על הכניסה לפרדס: "אני אומר שאין ראוי לטייל בפרדס אלא מי שנתמלא כריסו לחם ובשר ולחם ובשר הוא לידע האסור והמותר וכיוצא בהם משאר המצות וכו', ראויין הן להקדימן שהן מיישבין דעתו של אדם תחלה". ענין זה של גיל ארבעים היו שכתבוהו על פי המשנה באבות (פ"ה מכ"א) "בן ארבעים לבינה", כמובא להלן בדברי הש"ך. אבל אין זה תנאי הכרחי, כידוע מגדולים שרבותיהם הכירו את מסוגלותם והורו להם ללמוד קבלה גם לפני גיל זה. ולסיום אעתיק את לשון הש"ך (יו"ד סי' רמו ס"ק ו) "...גם המקובלים ושאר האחרונים הפליגו בדבר שלא ללמוד חכמת הקבלה עד אחר שמילא כריסו מהש"ס ויש שכתבו שלא ללמוד קבלה עד שיהא בן ארבעים שנה כמ"ש בן ארבעים לבינה בשגם שצריך קדושה וטהרה וזריזות ונקיות לזה ורוב המתפרצים לעלות בחכמה זו קודם הזמן הראוי קומטו בלא עת".
 

hahoshev

New member
שאלות שלי לכבוד הרב

שלום לך 1. הוכחת הדילוגים בתורה – היות ויש ויכוח בין הסטטיסטיקאים הגדולים אם אכן יש בזה ממש, (ראה בויקיפדיה) כיצד ניתן להשתמש בכך להוכחה, הרי דעתי האישית לא רלוונטית בכלל כשיש מומחים לתחום שאינם מסכימים עם ההוכחה? ושאלה נוספת, ספירת המילים והאותיות המופיעה בגמרא, אינה תואמת את הספירה שלנו. אם כן, בהכרח שהיו שינויים באותיות ובמילים. ועל כן, שיטת הדילוגים לא יכולה לעבוד, כי כל תזוזה של אות משבשת את כל התוצאה. כמו כן, כבר בזמן הגמרא היא אומרת שהם לא בקיאים בחסרות ויתירות, דהיינו, יש שינויים של אותיות בזמן הגמרא, מהזמן שניתנה תורה, וגם זה אמור לגרום לדילוגים להשתבש לחלוטין. 2. הכותל המערבי – הרב נויגרשל התבטא בפאתוס ש'הוא שם את הכיפה שלו על הכותל' – דהיינו שאם הוא יחרב, הוא יוריד את הכיפה, כי יש מדרשים שאומרים שהכותל המערבי של בית המקדש יישאר לתמיד. השאלה היא, הרי ידוע שהכותל המערבי אינו הקיר של בית המקדש, אלא קיר תמך של הר הבית, (כל אחד יכול לראות את זה, כי הר הבית מתחיל בגובהו של הקיר) , ואילו הקיר של בית המקדש ככל הידוע לא קיים היום, האם לדעתך על הרב נויגרשל לעמוד בהתחייבותו? 3. על פי התורה יש המון דברים מאד לא מוסריים לדעתינו, למשל: *ההיתר למכור את הבת לשפחת מין, *הריגת ילד בן 13 בגלל שהוא לא מתנהג מספיק יפה, *סקילת אדם רק בגלל שהוא הוציא עצם מהדג בשבת * כשנלחמים עם מדינה, הורגים את כל הגברים, ואת הנשים והילדים לוקחים לעבדים. ועוד דוגמאות רבות, כיצד ניתן להסכים שאכן זהו רצונו של הקל הגדול והטוב המושלם? 4. אם אכן הייתה מסורת רציפה, וספרי התורה הועתקו בקפדנות זה מזה, כיצד ניתן להסביר את דברי הגמרא, שהאותיות הסופיות נשכחו במהלך הדורות? שאלות נוספות שלי על היהדות נמצאות בבלוג שלי, אם יישאר לך זמן פנוי אשמח אם תענה לכל הטענות שלי שם. בתודה, וברגשי הערכה כנים על מסירות הנפש להפצת אמונתך בעולם.
 

hahoshev

New member
כבוד הרב דילג עלי../images/Emo10.gif

האם עלי להסיק מכך שלרב לא היו תשובות, (ההודעה המקורית דברה על כך שהרב יענה לפי סדר השואלים)
 
אתה צודק

ההודעה המקורית דברה על כך שהרב יענה לפי סדר השואלים, לא לפי סדר המתריסים והמתנגחים !
 

Hacker8880

New member
2 שאלות קטנות לרב.

איך זה שאחרי שהיה לבד נצח ללא נתינים וללא להטיב עם מישהו אלוהים מחליט לפתע פתאום לברוא את האדם בכדי להיטיב עימו? והאם לא היה עדיף לשלמות האלוהית שנתינים אלה יהיו כל הזמן כחלק מהנצח והאינסופיות האלוהית?
 
כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו,יצרתיו אף עשיתיו

בס"ד ו אֲנִי-אָמַרְתִּי, אֱלֹהִים אַתֶּם; וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם. ז אָכֵן, כְּאָדָם תְּמוּתוּן; וּכְאַחַד הַשָּׂרִים תִּפֹּלוּ(תהילים,מזמור פ"ב). כנראה שזה עדיין העונש של אדם וחוה התלוי כנגדנו שאולי יוסר מעלינו בבואו של המשיח בב"א(במהרה בימינו אמן).
 
הזמן והנצח

השאלה הראשונה נובעת מאי שימת לב לעובדה שהזמן נברא עם החומר, ולפני התהוות היקום לא היה זמן. וכפי שכותב הרמב"ן על הפסוק ויקרא אלהים לאור יום, דבר שהתגלה לפני כמאה שנה גם לפיזיקאים. כך שלא מדובר ברגע מסויים שהבורא החליט לברוא ולפני כן לא. לגבי השאלה השניה, היא נוגעת לכמה וכמה הקדמות בתורת הקבלה שאין זה המקום להיכנס אליהם.
 

Hacker8880

New member
תבין דבר אחד מר כהן...

את הזמן אי-אפשר ליצור כי בשביל ליצור זמן צריך שתגיע נקודת הזמן שבה נוצר הזמן,אולם ללא זמן לא תגיע שום נקודת זמן והכל יהיה קפוא לנצח...
 

Hacker8880

New member
גם המדע טועה לפעמים...

אם הזמן נוצר אז היה פעם מצב של אי-זמן ומצב של אי-זמן אמור להימשך לנצח מפני שאין במצב של אי-זמן שום שינוי ומצב של בריאת הזמן זה שינוי...
 
למעלה