Markup

New member
ראשית כל, שוב אתה נותן פירושים לפי

ראות עיניך, וזה בסדר. ככה הורגלו אנשי דתות בעולם. משהו לא מוצא חן בעיניך? תן פירוש משלך והוא יהיה האמת החדשה. ככה התפתחה ספרות דתית ענפה לאורך אלפי שנים, בכל הדתות. המהפכה המדעית ניתקה את בוחן המציאות מהרגשות והמחשבות שלנו והפכה אותו לבלתי תלוי באדם. נכון שיש פה ושם נוכלים או סתם טעויות, אך השיטה המדעית חושפת אותם. שנית, שוב אתה מביא סרטוני החזרה בתשובה כטיעון מול תיאוריות יציבות בפיזיקה וביולוגיה. זה, לא בסדר, אבל צפוי. כי אתה לא יודע שתיאוריות מדעיות מפריכים באוניברסיטה ולא בסרטונים של אמנון יצחק, ובוודאי לא בעזרת אנשי מדע שהפכו בריאתנים בגלל, איך לומר בעדינות, חולשה במקום מסוים מעל הצוואר, בחלק של החשיבה הביקורתית והרצון לפנטזיה. בסרט הזה אין "שורה שלמה של פרופסורים מבכירי המשק והאסכולה המדעית היום", למעט פרופ' הוקינג, וח"כ שאינו מדען, כל השאר די עלומים, למרות שאמרו לך ההיפך. עוד, הפרכת מדע לא נעשית על סמך "זו דעתי". "דעתי" זו שיטה דתית ולא מדעית. מדע מפריכים בעזרת מדע! יש תיאוריה יציבה. רוצה לערער אותה? תערער באמצעים מדעיים. אם זה היה סרטון רציני, היו מביאים ביולוגים או גנטיקאים כדי להפריך את האבולוציה, ואסטרופיזיקאים כדי להפריך את המפץ הגדול. אבל משום מה, אני רואה את אותם ראיונות ואנשים שוב ושוב. עורך דין מלמד פיזיקה קוונטית??? נובאמת... יכולתי לכתוב תגובה כמעט לכל משפט ופסקה בסרט התעמולה הזה, אבל חבל על הזמן. מה שכן, משחקי המילים שלהם, האנלוגיות והדוגמאות והכשלים הלוגיים יכולים לטמטם אדם מהשורה, וזה מסביר לך את החזרה בתשובה של חילונים. בהמשך אנו צופים בחלקיקי ראיונות שערך צבי ינאי עם אנשי מדע, ממש משפטים או מילים בודדות, חלקיקים שהוצאו מהקשרם, לעיתים עד כדי שאין לדעת כל מה דיברו בכלל, על מנת לשטש את ההגיון והביטחון של הצופים בעצמם, טקטיקות של שטיפת מוח. קיצר, לא מקצועי ולא רציני עם הרבה לעג וציניות, כי אין באמת טיעון יציב ואמיתי, וככה מתמודדים המחזירים בתשובה עם עולם המדע.
 
על זה נאמר: ספקנים נשארים תמיד ספקנים..

גם כאשר הם שומעים שורה שלמה של פרופסורים מדענים ראשי מחלקות למחקר מדעי היום בפועל, שקיבלו את התארים שלהם מהאוניברסיטאות מהשורה הראשונה של לימודי המדע בעולם, ואומרים לך בפרוש שאת החזרה בתשובה שלהם הם עשו דווקא עם הכלים המדעיים לבדיקה ומחקר מדעי שרחשו, ושאין לטענתם שום סתירה בין מה שהמדע באמת אומר ויודע, לבין מציאות הבורא ואמיתות תורת ישראל, ואתה כבר יותר חכם ומלומד מהם לומר שהם לא מבינים מה המדע אומר ומה לא, תוך כדי שאתה זה מכניס למדע מילים לפה שהוא לדבריהם בכלל לא אומר. ודרך אגב אני לא מכיר אף חילוני (כולל אותי לשעבר) שחזר בתשובה מסרטים כאלה או אחרים שמדברים על הוכחות מדעיות ומדענים. אנשים חוזרים בתשובה כי האמת שהסתירו מהם נמצאת בתורת ישראל, והם מגלים לאט לאט את האמת היחידה שהיא חלק מהשורשים העמוקים של עמינו כבר 3300 שנה, בלי קשר לגילם חכמתם והשכלתם. והסרטים האלא רק נועדו להראות למי שאחוז עדיין בשקר של מה שמוכרים לנו בשם המדע, שיבין שאין בזה מהומה, בלי קשר לחזרה בתשובה שבאה בכלל ממקום אחר לגמרי. אבל כפי שהקדמנו ואמרנו, ספקן נישאר תמיד ספקן.
 
היסטוריה יהודית

אני מתפלא על דבריך. הארץ זרועה באתרים וממצאים ארכיאולוגיים המוכיחים את ההסטוריה שבתנ"ך החל מכניסת ישראל לארץ בימי יהושע ועד חורבן בית המקש השני. כנראה נפלת ברשתו של פינקלשטיין וחבריו שפרסמו בעזות מצח טענות נגד התנ"ך בתקופת דוד ושלמה. אבל הממצאים האחרונים בעיר דוד ובאתרים נוספים בארץ הוכיחו לאחרונה גם לספקנים את טעותם הנוראה, מלבד ממצאים שהתגלו בעבר שייחסו אותם לתקופות לא נכונות. לגבי מעמד הר סיני נא עיין בספרי "מסע אל האמת" בהרחבה בפרק העוסק בכך.
 
ושם אתה מביא ראיות לקיום מעמד הר סיני?

וראיות שהגרסא היהודית לבריאת העולם היא היחידה שנכונה מבין מאות סיפורי הבריאה שבתרבויות העולם?
 

zlp

New member
תולעת שמיר

הרב כתב פעם בספר של תורה ומדע על כך שתולעת השמיר היתה פולטת קרני לייזר וכך חתכה את אבני הגזית בבית המקדש, וכשלא היה בה צורך היו שמים אותה בפשתן כדי שלא תזיק. תמיד תמהתי כיצד לא נשרף הפשתן, הרי החום היה חזק לשבר את האבן היה צריך גם לשרוף אותו הפשתן. אם לא כאן המקום לשאלתי אודה לרב אם יוכל להראות לי מראי מקום. תודה!
 
קרינת השמיר

מדברי חז"ל עולה בבירור שהיה זה סוג של קרינה ("מראה להן שמיר מבחוץ והן נבקעות מאליהן". סוטה מח:). לא ידוע לנו איזו קרינה זו היתה ואם יש היום בידינו כדוגמתה. אבל קרינה אינה בהכרח שורפת פשתן. הרחבתי בכך בספר "המהפך", פרק "חיתוך וביקוע באמצעות קרינה".
 

shellygreem15

New member
גלגולי נשמות

שלום לך כבוד הרב, הנושא הזה גלגולי נשמות במיוחד מעניין אותי ויש לי כמה שאלות. לכל אחד מאיתנו יש נשמה ברוך השם, והעניין הוא שיש לחלקנו נשמות גבוהות ונשמות יותר נמוכות. אומרים שלמי שחוזר בתשובה יש נשמה גבוה כי היא מתעלה לרוחניות ולמי שנופל כביכול חוזר בשאלה או נשאר בחיים החילוניים הוא עם נשמה נמוכה. הכיצד זה ייתכן שהשם ברא נשמות נמוכות וגבוהות ? מדוע יש כל מיני סוגים של נשמות? והאם הנשמות הגבוהות כביכול תמיד מגיעות למקום גבוה חוזרות בתשובה וכדומה? האם הנשמות הנמוכות תמיד נופלות ונשארות בעולם החומרי יותר? עוד שאלה אם תוכל לענות לי, האם כשאדם מקיים מצוות בלי קשר לאמונה שלו, כלומר תורם ומעשר בלי קשר לאמונתו בבורא עולם, האם המצוות הללו נותנות לו שכר גם בעולם הבא? ועוד שאלה מחילה, הבנתי שלאדם יש כמה גילגולים, 3 גילגולים בתור בן אנוש וכל גילגול נועד לשפר ולצבור עוד ועוד זכויות כדי להגיע למקום הטוב ביותר. האם בין גילגול לגילגול הנשמה שלנו נמצאת בגן עדן או גיהנום חס ושלום? האם דנים אותה בשמים למרות שהיא יכולה לעשות עוד גילגול ואז כביכול דנים אותה ובוחרים לה את המקום? תודה רבה לך ישר כוח על כל המסירות נפש שאתה עושה למען השם יתברך! כל טוב, שלי
 
דרגות וגלגולי נשמות

בכמה מקומות בדברי האר"י ז"ל מבואר שכל הנשמות שכידוע היו כלולות בנשמתו של אדם הראשון, התפזרו לאחר החטא. יש נשמה מראשו ויש מכתפו ויש מעקבו. וזהו שורש סיבת ההבדלים שבין נשמה לנשמה. ב. לא נכון לומר שמי שלא חזר בתשובה קיבל נשמה נמוכה. לכל אדם יש בחירה ובידו לבחור לכאן או לכאן. אלא שבדר"כ נשמה גבוהה סוערת יותר ואינה נרגעת כל זמן שאינה מגיעה למקומה בעולם התורה. ומאידך גם נשמה שאינה ממקור גבוה יכולה להגיע לשלימות מעלתה וכידוע מעדויות צדיקים. ג. אין הקב"ה מקפח שכר כל בריה ועל כל מעשה טוב יש שכר. אבל יש הבדל עצום בין שכרו של העושה משום שהצטווה, לבין העושה כי כך נטיית לבו. ד. אדם שלא סיים את תיקונו בגלגול אחד, מתגלגל שוב. בין גלגול לגלגול הוא לא יהיה בגן עדן משום שעדיין לא הגיע זמן קבלת שכרו. אלא או שיתגלגל מיד בדומם או בצומח או בחי או במדבר, או שיזדכך תחילה בעונש של מעלה ויתנקה מעברות מסויימות ואז ירד להשלים תיקונו בגלגול. רק בסיום מסעו יגיע למנוחתו הנצחית בגן עדן, עד תחיית המתים בו יתמזג גן עדן העליון עם העולם הזה כמקדם.
 

גל סופר

New member
שאלה בדרך הלימוד

האם כבוד הרב אינו חושב שבדרך בה הוא מוריד את המידע אל הקהל הרחב האותנטיות של הידע נפגמת?
 

קליט

New member
למה ברא הקב"ה את האדם ?

הרי כולנו חוטאים, וכולנו נסבול בגהינם על זה בצער איום ונורא . אז מה התועלת בזה ? . . . הרי אנחנו מאמינים שהקב"ה הוא אב רחום טוב ומטיב . היה עדיף או ; שלא לברוא את האדם כלל, או ; שהקב"ה יטיב לאדם ב"לחם חסד" - והיינו חוסכים מהעולם והברואים - נהרות נהרות של סבל וצער בעולם הזה ובעולם הבא . המסע אל השלימות של היקום והאדם לעתיד לבוא - עוברת דרך המון המון יסורים בעולם הזה ובעולם הבא . מה ההגיון לברוא עולם עם כ"כ הרבה סבל ? . . . לא היה עדיף שהקב"ה יוותר על ה"תענוג" הזה ? . . . תודה רבה !
 
כי אדם אין בארץ צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא

בס"ד קוהלת,פרק ז,פסוק כ. ההגיון של לברוא עולם של סבל ויסורים הוא שיסורין באים לזככך ולטהר את האדם. שנהיה בבחינת:וטהר לבנו לעובדך באמת. אנו הרי מאמינים שאין רע מה',שכן:ה כִּי, לֹא אֵל חָפֵץ רֶשַׁע אָתָּה: לֹא יְגֻרְךָ רָע(תהילים,מזמור ה). בכל אופן איך אמרו לנו תהילים(ל"ד): ט טַעֲמוּ וּרְאוּ, כִּי-טוֹב יְהוָה; אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר, יֶחֱסֶה-בּוֹ.. ולסיום:ד כִּי-יָשָׁר דְּבַר-יְהוָה; וְכָל-מַעֲשֵׂהוּ, בֶּאֱמוּנָה.(תהילים,מזמור ל"ג).
 
משמעות העונש מול השכר

אדם שמאמין בהשגחה העליונה ובשכר ועונש צריך לדעת שבמבטו האמיתי של הבורא, כל הייסורים אינם אלא כפרוטה דלה כנגד עונג ששווה מיליארדי מיליארדים. מהמבואר בתורה הקדו' עולה שהשכר שישנו על כל מעשה ודיבור קטן כעניית אמן למשל, הוא כה עצום ורב, עד שהעונש שנועד להרתיע מהחטא ולנקות את נשמת החוטא מזוהמת חטאו, מצטמק לכגרגר אבק ביחס לעולמות הטוב שיקבל לבסוף על מצוותיו, גם אם האדם חטא ונענש. ביחס לייסורי העוה"ז, הדבר מצטמק עוד יותר. אופן מבטינו על הייסורים ותחושותינו בהם, נובעים מהסתכלותנו על החיים בעולם הזה כאל חיי אמת. אבל מצד האמת אין החומר שבעולם אלא מעין אשליה, וממילא הייסורים שכאן אינם אלא בהתאם. לא קל להפנים זאת בהיותנו בעוה"ז, אבל לפחות לדעת את האמת. נא ראה בהרחבה כאן: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=9427 וכאן: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=10415
 

moshe010

New member
מה זה קבלה?

מה הספר הראשון בקבלה? (התנ"ך של הקבלה) מי כתב זאת למה אין מסורת על הקבלה? בניגוד לתורת הנגלה שיש לנו מסורת מסודרת איך אני יודע שהזהר לא מזויף , בעוד שיש הרבה ראיות שהוא מזויף איך אני יודע שהאר"י לא היה מדומיין,למה להאמין שמה שהוא כתב זה תורה מסיני בניגוד לגמרא ולמשנה שהמוני תלמידים כתבו אותו ומסרו את המוסרת מדורי דורות, האר"י ז"ל היה יחיד כמו מוחמד והיה יכול להמציא כל מיני דברים
 
השתלשלות הקבלה ומהותה

כידוע, התורה נכתבה כשבכל פסוק ישנם ארבעה רבדים של עומק. פשט, רמז, דרש וסוד. ולכל רובד ישנם שבעים פנים כיהלום מלוטש. מכל זוית שמאירים מקבלים הבנות חדשו. וגם שבעים אלה הינם בבחינת כפטיש יפוצץ סלע. תורת הקבלה היא רובד הסוד שבפרד"ס התורה, ונקראה קבלה אע"פ שכל התורהמתקבלת איש מפי איש, משום שהיא הועברה בסתר. רק אדם הראוי לדעתה קיבלה בסוד מקודמו. הספר השלם הקדום ביותר הוא ספר יצירה העוסק בסוד האותיות ומיוחס לאברהם אבינו. והועבר בסתר מדור לדור עד שהועלה על הכתב בתקופת התנאים. בספר הזוהר ישנם מאמרים בשם ספרים נוספים שאינם בידינו. כל שלומד קבלה בעומק, מבין שמדובר בחכמה אלוקית. וזאת מלבד מה שכבר נכתב ארוכות לבטל את דברי המפקפקים באמינות דברי הזוה"ק. (סקירה קצרה על כך ניתן לראות בספרי "הצופן" עמ' 12 ועמ' 14). על גדולת האר"י הקדוש העידו תלמידיו שהכירוהו היטב וכפי שעולה בבירור מעומק החכמה שלימד, שאכן צדק תלמידו מהרח"ו כשאמר שאיננו כותב אלא מעט מגדולת רבו. האדם האחר שהוזכר בשאלה דיבר דברים רדודים שהגבוהים שבהם אינם מתקרבים לאבק דברי האר"י הקדוש. וכאמור, תורת הקבלה הועברה גם היא מדור לדור, אלא שלא נתפרסמה ברבים. יש לזכור שבימים ההם היה להמון העם הרבה יותר קשה מהיום להבין משמעויות של השפעות רוחניות ועולמות מקבילים וכו' (בספר "המהפך 3" שעתיד לצאת אי"ה בחורף הקרוב, ישנו פרק ארוך המצביע על ההקבלה שבין הפיזיקה החדשה לבין מושגים פשוטים בתורת הקבלה).
 

Markup

New member
איך אוכל לדעת מה הייתי בגלגולים קודמים?

מי יכול לומר לי?
 

Markup

New member
הבהרה קטנה, הכוונה האם יש

רבנים מסוימים או קבליסטים מסוימים שיכולים לראות מה הייתי...
 
למעלה