הייתי מחזיר לך את ה"מחמאה"
אבל אני לא רוצה לדרדר את הדיון. לא נראה שהבנת על מה אני מדבר, אז למענך אנסה לעשות את זה פשוט יותר: במקרה הדטרמיניסטי, הכל דטרמיניסטי. גם תנאי ההתחלה לתהליך מסויים, נקבעו על ידי תהליך דטרמיניסטי אחר. זה שאני לא מודד בכל רגע את התנאים, לא אומר שהם אינם קיימים. המקרה הלא דטרמיניסטי - כאן אני דווקא כן מודד את התנאים, ועבור אותם תנאים בדיוק יתכנו שתי תוצאות אפשריות. כלומר אין קשר סיבתי בין התנאים לפני הפעולה, לתוצאת הפעולה. במקרה כזה, גם אם יש כוח עליון, הוא אינו סיבתי, כלומר מה שתעשה לפני הפעולה (תקיים מצוות, תסגוד לו) לא ישפיע על תוצאות הפעולה. בכך מקרה, גם אם ניתן "לדחוף" כוח עליון להסבר, אין בכך כל הכרח וזו הנקודה המכרעת.
אבל אני לא רוצה לדרדר את הדיון. לא נראה שהבנת על מה אני מדבר, אז למענך אנסה לעשות את זה פשוט יותר: במקרה הדטרמיניסטי, הכל דטרמיניסטי. גם תנאי ההתחלה לתהליך מסויים, נקבעו על ידי תהליך דטרמיניסטי אחר. זה שאני לא מודד בכל רגע את התנאים, לא אומר שהם אינם קיימים. המקרה הלא דטרמיניסטי - כאן אני דווקא כן מודד את התנאים, ועבור אותם תנאים בדיוק יתכנו שתי תוצאות אפשריות. כלומר אין קשר סיבתי בין התנאים לפני הפעולה, לתוצאת הפעולה. במקרה כזה, גם אם יש כוח עליון, הוא אינו סיבתי, כלומר מה שתעשה לפני הפעולה (תקיים מצוות, תסגוד לו) לא ישפיע על תוצאות הפעולה. בכך מקרה, גם אם ניתן "לדחוף" כוח עליון להסבר, אין בכך כל הכרח וזו הנקודה המכרעת.