הבעיה היא ההיסטוריוגרפיה המגמתית
לפני ששואלים מתי היינו בסדר צריך לשאול מה זה בסדר ומי קובע מה זה בסדר. מי שקבע שהמלכים עד חזקיה-יאשיה עשו הרע בעיני האל, קבע זאת כיוון שהוא "יודע" מה הטוב, יאשיה זה טוב, והם זה רע. בעיני מלך רע זה מלך מושחת שמתעלל בעם שלו, עם רע זה עם שרוצח עם אחר, עם חסר מוסריות, עם שבו האנשים פוגעים זה בזה. יש כל מני תקופות בעת העתיקה שנראה לי שעם ישראל היה מאד בסדר כעם. ודווקא בגלל שהוא לא ממש היה עם, ושהבלבול בין הדת היהודית לבין הלאום היהודי היה פחות קשה (בעיקר כיוון שאז לא היתה חילוניות). תקופות שבהן זה היה בסדר להקים מקדש בשילה ובבית אל, ולא היתה אוטוריטה אחת שקבעה שרק המקדש בירושלים הוא בסדר ו"פיטרה" את כל הלוויים והכהנים המסכנים מהצפון. תקופות שבהן כל אחד יכול היה למצוא קבוצה להתחבר אליה, וכולן היו חלק מהיהדות, תקופות שבהן היהדות פשוט התקיימה, כי אנשים רצו להיות יהודים, ורצו לחיות בארץ ולא היו כפופים לרעיון שהיה מלאכותי בעיניהם. תקופות שבהם אלוהים היה רק אחד מכמה אלים, וההכרה באלוהי אומות העולם היתה קיימת. אלוהים אמנם "עשה בהם שפטים", אבל עדיין לא גרם לאמת של אנשים אחרים להפוך לשקר גס. רק אולי, לסוג של טעות, או חולשה. תקופות שבהן אנשים הודו במה הם מאמינים, בחומר (עגל זהב) הרבה יותר מאשר ברוח.