הבעיה אינה ב"חריגים" אלא בהגדרת הנורמה !
ושוב אני מוצאת עצמי כותבת, חינוך דמוקרטי ל א לא ושוב פעם לא נועד ל"חריגים" זו הגישה החינוכית הכי נכונה ,במציאות של ימינו, לכלל הילדים. אמנם בבמסגרת חינוך שכזה ניתן לעזור יותר לחריגים אמיתיים אבל בדרגה מסויימת כבר עדיף מסגרות מיוחדות יעודיות. שאלה: ילד שמשתעמם בשיעור היסטוריה הוא חריג ? תשובה: 1) לא כי הוא גאון במתמטיקה 2) לא אם המורה ממש משעממת 3) כן כי הוא טוב רק בזימרה 4) כן אם אמא שלו מסרבת להכריח אותו להשקיע בשיעור ובכלל מעצבנת את המורה וכו' וכו' בחרי בתשובות המתאימות לך ותדעי איזה חינוך תבחרי לילדיך ובמישור פחות מבודח - החינוך הדמוקרטי הוא נושא חשוב ועמוק שצריך להבין את עיקריו ולא לחרוץ משפט רק על סמך שמועות ורכילות. בואי נשמור לעצמנו את הזכות לאמונותנו השונות לגבי הדרך לחינוך ילדינו ונפנה יחד לחופרי - אנא מצא לנו דרך להשתלב בחינוך העירוני -ממלכתי למרות שהרעיון החינוכי הזה לא נראה לך יותר מאשר זה הדתי, למען הפלורליזם בחינוך ולמען כיבוד דרכן של קהילות קטנות שאין מאחוריהן מפלגות ופוליטיקה.
ושוב אני מוצאת עצמי כותבת, חינוך דמוקרטי ל א לא ושוב פעם לא נועד ל"חריגים" זו הגישה החינוכית הכי נכונה ,במציאות של ימינו, לכלל הילדים. אמנם בבמסגרת חינוך שכזה ניתן לעזור יותר לחריגים אמיתיים אבל בדרגה מסויימת כבר עדיף מסגרות מיוחדות יעודיות. שאלה: ילד שמשתעמם בשיעור היסטוריה הוא חריג ? תשובה: 1) לא כי הוא גאון במתמטיקה 2) לא אם המורה ממש משעממת 3) כן כי הוא טוב רק בזימרה 4) כן אם אמא שלו מסרבת להכריח אותו להשקיע בשיעור ובכלל מעצבנת את המורה וכו' וכו' בחרי בתשובות המתאימות לך ותדעי איזה חינוך תבחרי לילדיך ובמישור פחות מבודח - החינוך הדמוקרטי הוא נושא חשוב ועמוק שצריך להבין את עיקריו ולא לחרוץ משפט רק על סמך שמועות ורכילות. בואי נשמור לעצמנו את הזכות לאמונותנו השונות לגבי הדרך לחינוך ילדינו ונפנה יחד לחופרי - אנא מצא לנו דרך להשתלב בחינוך העירוני -ממלכתי למרות שהרעיון החינוכי הזה לא נראה לך יותר מאשר זה הדתי, למען הפלורליזם בחינוך ולמען כיבוד דרכן של קהילות קטנות שאין מאחוריהן מפלגות ופוליטיקה.