האם החרדים לא מעוניינים לעבוד?

lala897

New member
אהמממ...

נראה לי שבסוף לא, אבל אם אתה נורא רוצה לא'כפת לילהתווכח איתך על כל דבר שתרצה.
 

blablash

New member
לא הבנת..

ב"ה או שאני לא הבנתי.. נקבע בדיעבד שאדם לא יעבוד אלא רק ילמד, כי פעם כמו שאת נתת קצת דוגמאות אנשים אכן עבדו. ורק בתקופה האחרונה המציאו את המילה "כולל"
 

lala897

New member
הא?

למה זה בדיעבד שאנשים לא יעבדו- לא הבנתי. ואני נתתי דוגמאות לאנשים שלא עבדו, הנשים שלהם פירנסו את הבית.
 

blablash

New member
כי, בזיעת אפך תאכל לחם..

ב"ה וכי.. תורה שאין עמה מלאכה, סופה להתבטל וגוררת עוון. ועוד בגלל אלף ואחד משפטי חז"ל. אז מה?! הרבנים לא מכירים את המשפטים האלה?! בטח שהם מכירים אז למה הם נותנים ככה שכל הציבור שלהם, לא יעבוד לפרנסתו? כי, עת לעשות להשם הפרו תורתך. יש זמנים מיוחדים כמו הזמן של הדור הזה, שיש תקנה מיוחדת שישבו בכוללים וילמדו, כי הדור מאוד פרוץ, ומקומות העבודה מאוד פרוצים וכו'. ונכון גם בדורות הקודמים היו יוצאי דופן שעיקר ענינם היה לימוד התורה, אבל רוב האנשים עבדו. לא ייתכן להגיד שכולם למדו, הרי ברוב עיירות היהודים (ששם היו היהודים שומרי תורה ומצוות) לא כולם ידעו לקרוא בכלל! אז איך תגידי שהם למדו?!
 

lala897

New member
טוב תראה-

א. בזיעת אפך תאכל לחם- עדין היום גם כן. גם אם אתה לומד בכולל אתה אוכל לחם בזיעת לחם, האישה עובדת, מה ההבדל? ב.לא נראה לי שהסיבה היא פריצות של מקומות עבודה. ג.תביא לי את המקור של 'תורה שאין עמה מלאכה..' אני רוצה לבדוק את זה טוב?
 

blablash

New member
את בטח לא לומדת בבית יעקב...

ב"ה (זה היה קצת עוקצני אבל , הגיע לך. בכל מקרה זה היה בידידות
) עם כל הכבוד לנשים, בזיעת אפך תאכל לחם, היא קללה שניתנה לגברים, לנשים ניתנה קללה אחרת, בצער תלדי בנים, אז נראה לי שהן פטורות מהזיעה של הלחם.:) ז"א בזיעת אפך תאכל לחם, ראש המשפחה, הבעל, הוא המפרנס העיקרי. ואכן זו אחת מהסיבות פריצות ברחוב, פריצות במקומות עבודה, וסתם חלישות גדולה של הדור כולו. אני מתפלא שאת לא מכירה פרקי אבות כמדומני שזה פרק...ישששששששש!!!!!!! זכרתי! ז"א לא הייתי בטוח אבל שכרתי שזה פרק ב' וצדקתי. פרק ב' משנה ב'.
 

lala897

New member
אה אה אני כן למדתי בבית יעקב!!

חחחחח גמרתי השנה פשיווו!!! למה זה עוקצני? אני לא מבינה עקיצות מהסוג הזה. סורי. נכון בעיקרון היא ניתנה לגבר חוזר למה שכתבתי לך כבר שהאישה רוצה לקחת את זה על עצמה בשביל לזכות בשכר של הלימוד.(חלק מהנשים רוצות). דוקא חשבתי שזה בפרקי אבות אני אבדוק.
 

lala897

New member
טוב בדקתי-

אז הברטנורא אומר- וא"ת יהי עמל בתורה תמיד ויגיעתה משכחת עוון. ומה צורך למלאכה..לפי שאיאפשר בלי מזונות ומלסטם את הבריות ואז.. משכח תלמודו. ז"א שהבעיה היא כי ככה אין לו מזון אבל אם יש כי האישה עובדת ומפרנסת אז יש מזון ואין בעיה,לא?
 

blablash

New member
רואים במוחש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ב"ה נגיד את זה קודם כל במילים שלנו, כדיי שנבין יותר טוב, המשנה אומרת: כל מי שלומד תורה, ולא עובד לפרנסתו, יגיע היום שייתבטל מהלימוד כדיי ללכת לעבוד ומרוב עניות שתהיה לו ייכשל בחטא. ז"א שמי שרוצה להתחכם ולהגיד, אני לא צריך לעבוד אני רק אשב ואלמד, מזהירים אותו בסופו של דבר מהצדיקות הזאת אתה תגיע לידי חטא! כמובן שמי שזכה בלוטו למשל, צריך לשבת וללמוד, אבל משכורת של אשה שעובדת בד"כ או בתור מזכירה או בתור מורה, עדיין גוררת עוון מכיוון שבד"כ המשכורת הזאת לא מספיקה ורואים במוחש כמה משפחות של אברכים ממש עניות!!! בדיוק מה שהזהירה אותנו המשנה.
 

lala897

New member
טוב ,אני יענה!!

לא כל החרדיות מורות או מזכירות. בכל אופן מי שמוכן ללמוד תורה מתוך הדחק (שזה מעלה מאד גדולה) ומותר על הכסף אז זה החלטתו. דעתי האישית שברגע שזה פוגע בעוד אנשים חוץ מהלומד (ילדיו, אישתו אם הם סובלים מזה ולא מסכימים לזה) הוא צריך לצאת ולפרנס את משפחתו בכבוד.
 

blablash

New member
ומה שכתוב במשנה?

ב"ה כבר לא משחק אצלך תפקיד. מה שהמשנה אומרת, זה נכון, זכותו להחליט אם לעבוד או לא. אבל שיידע שאם לא יעבוד, יגיע בסופו של דבר לחטא.
 

lala897

New member
כתוב גם משהו על המעלה של

תורה מתוך דחק,לא? עניות זה מושג יחסי איך אתה יודע לאיזה שלב של עניות המשנה התכוונה?
 

blablash

New member
כן אני יודע...

ב"ה אני לא מבין איך לא הבנת את זה. כל תורה שאין עמה מלאכה סופה להתבטל וגוררת עוון
 

blablash

New member
כן כתוב וגם זה בפרקי אבות

ב"ה פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה..בערך. זה רק אומר שמי שמשקיע את עצמו בתורה, צריך להסתפק במועט ז"א לדוגמא שהוא לא חייב להיות מנכ"ל של חברה גדולה אלא מספיק שיעבוד בתור פועל.
 

blablash

New member
שמעיה אומר...

ב"ה אהב את המלאכה ושנא את הרבנות, הפירוש הוא אומר הברטנורא אפילו יש לו במה להתפרנס(כגון אשתו מפרנסת אותו) חייב לעסוק במלאכה שהבטלה מביאה לידי שעמום. וממשיך הברטנורא, שלא יאמר אדם גדול אני(אני אברך אני צריך ללמוד ואשתי תפרנס אותי) אלא אומר לו "פשוט את העור של הנבלה בשוק קבל שכר ומכך תתפרנס!!! ולא תאמר אדם חשוב אני (אני אברך אני צריך רק לשבת וללמוד).
 

blablash

New member
שמאי אומר...

ב"ה עשה תורתך קבע. אומר הברטנורא שיהיה עיקר עסקך ביום ובלילה בתורה וכשתהיה יגע מן הלימוד תעשה מלאכה!... להמשיך? או שכבר השתנעת שזאת דעת התורה, ולא הדיעה המעוותת שהגיע מרצון טוב והתהפכה לנורא נוראות.?
 

blablash

New member
רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא..

ב"ה אומר יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון. אומר הברטנורא דרך ארץ= מלאכה או סחורה. שהתורה מתשת כוחו של אדם והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף ומתוך כך (מתוך שניהם ביחד) יצר הרע בטל ממנו.
 

blablash

New member
מה קרה?

ב"ה התמלא לך הפה במים? החלטת לשתוק? אולי ח"ו נטשת את היהדות ועברת למנזר השתקנים?
 
למעלה