שוב..אני פשוט לא מצליח להבין
דברי הגאון הם פשוטים ביותר: אם היה נוסח אחר - הרי שנוסח זה מקורו בטעות סופר וכו', ולא! טעות חז"ל.. או ערעור, אפילו הרהור, בסמכותם, הוא אומר זאת בפירוש..רבאאק..
"העובדה" שהוא או אחרים בתקופתו "ידעו" שזאת טעות בשל נוסח אחר המצוי בידם (נוסח שחז"ל בעצמם קידשוהו - הוא נוסח המסורה), או בשל השוואת טקסטים או בכל קטיגוריה אחרת תחת השם הכולל - פילולוגיה - אינה מעקרת את סמכות חז"ל - להיפך, ניתן לומר שבתשובתו זו הוא מיסמר את המסמר האחרון בסמכות המוחלטת של חז"ל לקבוע מה הוא "הנוסח" ומהו לא, ואם אנו רואים בדלי נוסחים - שהם מוכרחיים בדרך הטבע שהיות בני אנוש נחנו- הרי שטעות מעתיק הוא, ולאו טעות חז"ל היא.
עד ימינו בספר התורה המצוי בידינו - כ-1000 שנים אחרי הגאון - יש שינויי נוסח בין הספרדים לאשכנזים בטקסט המקודש בעצמו, שינוי שהתקבע לדורות. יש ספרדי או אשכנזי מאמין שחושב שאין חז"ל הם המוסמכים לקבוע מהו הטקסט הנכון. אלא מאי? הספרדי יטען שזה מה שחז"ל קבעו וטעות סופר ביד אשכנז, והאשכנזי יטען היפוכו. ואף אחד מהם לא יעז לפנות ל"שדות זרים" כדי להוכיח את טענתו.
לכן מאוד התפלאתי שהבאת את התשובה הזו שהיא היא ההוכחה הפונקציונלית ביותר לדבריי - לכך שאין היהדות אלא היהדות החז"לית.
אני באמת לא מבין, מה לא מובן כאן.. ?
דברי הגאון הם פשוטים ביותר: אם היה נוסח אחר - הרי שנוסח זה מקורו בטעות סופר וכו', ולא! טעות חז"ל.. או ערעור, אפילו הרהור, בסמכותם, הוא אומר זאת בפירוש..רבאאק..
"העובדה" שהוא או אחרים בתקופתו "ידעו" שזאת טעות בשל נוסח אחר המצוי בידם (נוסח שחז"ל בעצמם קידשוהו - הוא נוסח המסורה), או בשל השוואת טקסטים או בכל קטיגוריה אחרת תחת השם הכולל - פילולוגיה - אינה מעקרת את סמכות חז"ל - להיפך, ניתן לומר שבתשובתו זו הוא מיסמר את המסמר האחרון בסמכות המוחלטת של חז"ל לקבוע מה הוא "הנוסח" ומהו לא, ואם אנו רואים בדלי נוסחים - שהם מוכרחיים בדרך הטבע שהיות בני אנוש נחנו- הרי שטעות מעתיק הוא, ולאו טעות חז"ל היא.
עד ימינו בספר התורה המצוי בידינו - כ-1000 שנים אחרי הגאון - יש שינויי נוסח בין הספרדים לאשכנזים בטקסט המקודש בעצמו, שינוי שהתקבע לדורות. יש ספרדי או אשכנזי מאמין שחושב שאין חז"ל הם המוסמכים לקבוע מהו הטקסט הנכון. אלא מאי? הספרדי יטען שזה מה שחז"ל קבעו וטעות סופר ביד אשכנז, והאשכנזי יטען היפוכו. ואף אחד מהם לא יעז לפנות ל"שדות זרים" כדי להוכיח את טענתו.
לכן מאוד התפלאתי שהבאת את התשובה הזו שהיא היא ההוכחה הפונקציונלית ביותר לדבריי - לכך שאין היהדות אלא היהדות החז"לית.
אני באמת לא מבין, מה לא מובן כאן.. ?