המשגיח הרוחני רוצה לדבר איתך

rachel437

New member
מידות מושחתות

זה לגנוב, לבגוד, לרמות, לשקר. כל אחד יכול לפרש את התורה כרצונו ולבחור מה לקיים ומה לא לקיים, גם חז"ל נהגו לעשות כך, עיוותו ושינו את הכתוב בתורה כדי שתתאים לאמונתם, האם לשיטתך גם חז"ל היו צבועים? יש כאלה בציבור החרדי החושבים כי חרדי הגולש באינטרנט הוא צבוע ומושחת.
 
רחל אני מקווה שאת צוחקת וזה בדיחה נ

נחמדה.. חזל הלכו אחרי האמת הם לא שיקרו מתי שנוח להם
 

rachel437

New member
מה לעשות

ואני מאמינה באל אחד פחות ממך ומאמינה שחז"ל בדו דברים מלבם.
 
שוב

יש מצב שהם מאמינים, אך לא עומדים בפיתוי. כמו אותו מחב"ת שקשקש לנו כאן במוח, אבל במסר אישי אמר לי שהוא מת על סקס, ולאט לאט מתקדם...:) ויש מצב בו הם לא מאמינים, אך לא רואים עצמם מקריבים את סביבתם כקורבן לחיים אידיאליים. איש איש ושיקוליו.
 
נשגב מבינתי .. הקטע שאני חי איתם

ואני במלחמת הישרדות איתם ... בתוכי אני מוקיע אותם ושונא ומבחוץ אנחנו חברים ואוהבים פשוט לא סובל אתזה שחרדי יקלל אותי בשם הדת כשהוא עובר על דברים כמו דרך חיים כנראה אני באמת רע ורשע וחוטא ומסריח והם הצדיקים הטהורים בני אלוקים
 
אני באמת מפרגן להם

שיהנו מהחיים. מה שהתרגלנו לבקר אחרים זה גם אחד מהצרות של הציבור החרדי.
 

Riki991

New member
בתור חרדית מודרנית

אני מסכימה איתך. אפשר להיות חרדית ולהנות מכל העולמות. לא צריך להקצין לשום כיוון.
 

answers2

New member
לא. רק צריך להבין

את האמת שנמצאת בכל מקום. גם בשקר.
 
אם את מאמינה באל אחד

שנתן תורה מסיני, משגיח עליך בכל עת ביממה, יתגמל אותך בעבור קיום מצוותיו, אזי, החיים הללו לא עונים על דרישותיו. אם את לא מאמינה בו, איני מסוגלת לחשוב איך את משלמת מס יומימי רק בשביל לרצות את אבאמא-סבא-סבתא-שכנה-אחינית-דודה-מורה וכו'. מה שאני כן מבינה, זה שיש אילוצים שמשאירים את הבנאדם גם אם אינו מאמין בנקודת חיים שהוא מחליט שאין לו לאן ללכת, שהמחיר כבד מידי, ושהוא מעדיף את חייו כפולים ומשחק את התקפיד המושלם. וטוב לו כך. אם אדם הגיע להחלטה כזו לאחר שיקולי רווח והפסד, שינסה להנות מכל העולמות. <גם אם הוא מאמין, אני בעד שיהנה, כי הרי אין אמת בדבר גם ככה. רק חבל על הנקיפות מצפון שנוגסות בשלוותו>
 

לחוד

New member
זאת הבעיה

וכפי שכתבה לימונינה רוב האנשים בארץ מאמינים במידה רבה באלהים ובתורה, ואינם מערבים את אמונתם עם חיי היום יום שלהם. משום מה, ואני לא מבין איך, אין להם תהיות של הסתירה הזאת. גם בתוך החברה החרדית בה אנו חיים יש המוני אנשים שהסתירה בין התנהגותם לבין אמונותיהם אינה מפריעה להם כלל וכלל. לי, ואולי אעיז ואכתוב "לנו", הסתירה הזאת זועקת ואינה נותנת מנוחה.
 
למה?

האם לא יכול אדם להאמין, אבל אמונה רחוקה? או שעכשיו לא בא לו? או שהוא מאמין רק קצת? למה אתם מבינים את המושג אמונה ככ טוטלי כמו שלימדו בישיבה?
 

לחוד

New member
הייתי נותן כל הון שבעולם כדי לענות

איך אפשר להאמין ותוך כדי כך לומר "לא בא לי"? איך מאמינים קצת? איך האמונה יכולה להיות לא טוטאלית?
 

answers2

New member
ראשית, אמונה טוטאלית

אינה מחייבת את אורח החיים החרדי. שנית , היא גם לא מחייבת משהו אחר. אדם איננו מכונה. יכול אדם להאמין באופן טוטאלי שמשקלו הגבוה מזיק לו. יכול אותו אדם להאמין שעוגות קצפת ישמינו אותו עוד יותר. ואם כל זאת להגיד בזמנים מסויימים "בא לי עוגת קצפת" ולהתעלם מאמונותיו.
 
למעלה