הקפצה: שרשור הארוח של גדי וינטר

טלטלי100

New member
נו באמת

בארץ מגדלים חיות ומוכרים אותם למעבדות -זו תעשיה משגשגת. אם משתמשים וזו עובדה שמשתמשים אז כבר עדיף שיעשו זאת מימה שקיים . מצד אחד משמידים חיות ומצד שני מפרים חיות אין בזה שום היגיון....
 
אנסה להסביר לך

בניסויים בבע"ח מנוצלים כלבים וחתולים משני סוגים: כלבים/חתולים מתחנות הסגר, וכלבים/חתולים מבתי גידול מיוחדים לניסויים. כלבים וחתולים בבתי-גידול מיוחדים לניסויים מגודלים בתנאים סטרילים ואחידים והם יקרים (יחסית). כלב מבית גידול עולה פי עשר, לפחות, מכלב מתחנת הסגר. כשמשתמשים במחקר בכלבים מבית גידול, בגלל הזהות/אחידות בין הכלבים, צורכים פחות כלבים (גם בגלל המחיר, כמובן). כשמשתמשים בכלבים מתחנות הסגר, צורכים הרבה מהם גם בגלל המחיר הזול וגם בגלל ההבדלים/השוני ביניהם (סוג/גיל/מצב בריאותי וכו'). כלבים מתחנות הסגר זוכים גם ליחס פחות הומאני מצד החוקרים (המחיר, המחיר). ברוב המדינות המתקדמות אסרו בחוק שימוש בכלבים/חתולים מתחנות הסגר בגלל הסיבות שציינתי. בישראל אין עדיין חוק כזה וכיום ההחלטה אם להעביר כלבים/חתולים למעבדות נתונה בידי הווטרינרים הרשותיים של כל עיר/ישוב. אף בית מחסה לא מעביר את בעלי-החיים למעבדות, לא בארץ ולא בעולם. בשבוע שעבר נתקלתי במחקרים חדשים שנעשו באוניברסיטה העברית, בשניים מהם השתמשו ב-25 חתולים מתחנת הסגר (כ"א) - מחקרים בתחום ניסוי וטעייה, ניסויים פולשניים של ניסור גולגלותיהם והחדרת אלקטרודות במוחם, בשביל לגלות איזה זרמים חשמליים עוברים במוחם בעת שמיעת ציוץ כזה או אחר של ציפורים. במחקר השלישי השתמשו ב-43 כלבות מתחנת הסגר וגרמו להן דלקות בדרכי השתן- גם במסגרת ניסוי וטעייה - וכולן מתו בייסורי תופת לאחר כאבים ממושכים. האם את חושבת שהיו משתמשים בכל-כך הרבה כלבים וחתולים לו היו רוכשים אותם מבית גידול מיוחד בעלות $1500 ל"ראש"? אם כבר הורגים כלבים וחתולים בתחנות הסגר, עדיף לתת להם מנת חסד מינימאלית ולהמיתם בהומאניות, בזריקה מהירה, ולא להפקירם בידי חוקרים שיגרמו להם סבל ממושך ונוראי.
 

wholms

New member
../images/Emo10.gifלא להיות תמימים. יש אינטרס כספי

במכלאות עירוניות, כמו של רעננה, הווטרינר רוצה מאוד להעביר בעלי חיים למעבדות ניסויים והוא עשה זאת. אם מעבדות הניסויים ישתמשו בחיות נטושות שנלכדו, יווצר ביקוש לחיות כאלה. כלומר המחיר שמשלמים עבורם יעלה. (אבל הוא לא יגיע למחיר של בעלי חיים שגודלו בחוות גידול.). התוצאה תהיה שיופעל לחץ על הלוכדים ללכוד עוד חיות, עם עדיפות לחיות צעירות ובריאות שמתאימות יותר לניסויים. ייתרבו המקרים שכלב או חתול שיצא מטר אחד מהחצר שלו יילכד למרות שיש לו קולר, המכלאה לא תודיע לבעליו שהוא אצלם, ולא תחכה עשרה ימים לפני שהיא מעבירה אותו למעבדת ניסויים כמתחייב בחוק. כבר עכשיו הווטרינרים העירוניים לא מפחדים לעבור על החוקים האלה. ואני מתאר מצב שבו ישלמו יותר כסף עבור כל בעל חיים שמועבר למעבדות. ולכסף קשה להגיד 'לא'. בשלב הבא גם כלב שמוציאים אותו לטיול בלי מחסום ייתפס, והלוכדים ייפתחו את השערים של החצרות כדי שהכלבים ייצאו והם ייתפסו אותם כאילו היו כלבים משוטטים. לחלופין הלוכדים יפזרו מזון כדי למשוך כלבים וחתולים ממרחק על מנת שילכדו אותם. ללוכדים אין אלוהים. הפרנסה שלהם היא לכידת כלבים וחתולים והם מקבלים בחלק מהמקרים תשלום לפי ראש. אני לא יודע אם כולם מודעים לכך, אבל יש מאבק בארץ ובעולם להפחתת הניסויים בבעלי חיים. העברת בעלי חיים ממכלאות עירוניות למעבדות ניסוי היא אסון לחיות הנטושות ברחובות, סכנה לחיות שבחצרות ומתן לגיטימציה לניסויים בבעלי חיים. באותו הזמן שנעשים מאמצים לדאוג שחיות לא יינטשו במכלאות, נעשים מאמצים להגביל את מספר בעלי החיים שמעבדות קונות מחוות גידול כמו חוות מזור. ההצעה להעביר בעלי חיים נטושים ממכלאות של עמותות, בנוסף על אלה שמועברים ממכלאות עירוניות, מנוגדת למאמץ להפחית את מספר בעלי חיים שמגיעים למעבדות ניסוי.
 
שאלה לדובר: איך אתם מסוגלים,

פיזית ונפשית, להרוג במו ידיכם כלב או חתול עזוב שמצאת, בריא לגמרי - רק משום שאינך יודע מה לעשות בו? ברצוני להוסיף שעמדתי פנים אל פנים מול הנושא, לכן אין צורך שתגיד לי שאינני בקיאה במה שקורה במיכלאות. הייתי עדה ל"המתות חסד" שכאלה. לכן התשובה שלי באה מן הניסיון ולא משאלות היפותטיות. אם אין באפשרותנו לעזור להם עזרה ממשית - עלינו להוציא את עצמנו ממעגל האלימות האין סופי שעוטף את חייהם. כל שיש באפשרותנו לעשות, הוא להכיר במגבלותינו -ולא להרוג.
 

lilithmm

New member
מיכל, מה את עושה עם גורים שמגיעים א

אליך ואין לך איפה לשים אותם? המכלאה מלאה עד 0 מקום ואף מתנדב לא יכול לקחת אותם? האם הפתרון הוא להחזיר אותם לרחוב?
 
אני שמה אותם בקופסה עם בקבוק חם,

מאכילה אותם טוב טוב, ומקווה למחרת לטוב. המכלאה מלאה עד אפס מקום? אין ייאוש בעולם בכלל. איפה גדי?
 

lilithmm

New member
ד.א.

גורים בני חודש וחצי אי אפשר לשים בקופסא. הם יוצאים החוצה והורסים לך את הבית.
 

ש י ר י 2

New member
את הגור השמיני יציל מאכיל אחר!

למשל: אני מאכילת חתולים, ויש אחרים. צריך לתת לגורים ולחתולים סיכוי שמישהו אחר יציל אותם. את, מיכל, תצילי שבעה גורים, ואני אציל חמישה גורים. צריך לעקר ולסרס כדי שיהיו פחות גורים, אבל צריך לתת לחתולים סיכוי להגיע למאכילים. לחתולים שנמצאים אצל מאכילים אין חיי סבל. גדי ויטנר כתב שאצלו בחצר יש 50 חתולים מטופלים ושבעים ואותם לא צריך להרוג. מדוע לא לתת סיכוי גם לשאר החתולים? אפשר לצמצם את ההתרבות ע"י עיקורים וסרוסים, אבל לא מוסרי להרוג חתול בריא. שירי
 

lilithmm

New member
ז.א.

אם הבנתי אותך נכון, את מצפה מאנשי צב"ח שיקחו הביתה את הגורים שמביאים להם??
 
לא, לא הבנת אותי.

אני מצפה מאנשי צער בעלי חיים שיגנו על החיות. כמה פעמים הזדמנתי לצער בעלי חיים בירושלים ולקחתי אליי גורי חתולים (בינתיים הם כבר גדלו, עוקרו וחוסנו). אני מצפה מאנשי צער בעלי חיים שלא יהרגו את הפציינטים שלהם. אני לא מדברת על גורים שמגיעים במצב שבקבוק חם והאכלה טובה כבר לא יכולים לשנות להם. קרים, חולים, במצב של גסיסה. אני מדברת על חיות בריאות קטנות או גדולות. אני לא יודעת מה יכול לשנות להם את התפיסה. אני לא יודעת איך האנשים שלהם נרדמים בלילה. האם הם לא מתייסרים שהם הורגים יצורים חפים מפשע? מה מנחם אותם, שהם עושים טובה לכלב שהם הורגים? אני לא מבינה דברים כאלה. אני שמה את עצמי במקומם, הרי כולנו בעצם דואגים לבעלי חיים, ואני נזכרת בסבא ההוא שהתאבד לא מזמן, אבל לפני זה הוא ירה גם בנכדה האוטיסטית שלו. אתם מבינים? הוא לא יכל יותר לשאת את הסבל של עצמו ולא יכל לשאת את המחשבה שהנכדה שלו תישאר בעולם בלי סבה האהוב והדואג. אז הוא החליט שגם היא תמות. אם יש לכם בעייה עם זה, צריכה להיות לכם בעייה עם "המתות חסד".
 

קרני4

New member
בהמשך ללילית ולמיכל: מידע לבעלים

שלום לדובר צב"ח גדי ויטנר. בהמשך לשאלות של לילית ומיכל אני מבקשת להדגיש את נושא המידע לבעלים של החתול או הכלב שמגיע למכלאת צב"ח. נאמר בעיתונות שב"אותיות הקטנות" שבכל טופס הנחתם ע"י הבעלים, יש סעיף קצר המתיר לצב"ח כל פעולה בבבעל החיים, כולל הרדמה. אם המכלאות מלאות, כפי שלילית הסבירה, מדוע לא לנסות ולהסביר לבעלים מה הגורל הצפוי לכלב או החתול? הכוונה לשלט שידגיש את האפשרות להרדמת הכלב או החתול, ולא לסעיף באותיות הקטנות, שהבעלים אינו קורא כלל. הכוונה לידיעות בעיתונות על ההרדמה הצפויה, בלי להסתיר את הנושא. הרי אם הבעלים יחזור בו מכוונתו למסור את כלבו או חתולו האהוב, הצלחנו להציל את חייו של בעל חיים נוסף.
 

lilithmm

New member
על זה גם אני יכולה לענות לך

אם תגידי למישהו שכנראה הכלב שהוא מביא יורדם, הוא יעדיף לזרוק אותו לגורלו באזור תעשייה או במקום אחר.
 

lilithmm

New member
ד.א.

לדעתי מי שמוסר את הכלב שלו למכלאה מאבד כל זכות בקשר אליו.
 
למעלה