זאת האמת

levikon

New member
תשמע. כל אחד באמונתו יחיה...

קח הכל בקלות. בעיני זה קשקוש. בעיניך לא. אוקיי. בסדר. באתי לפה רק בגלל שזה מופיע בעמוד הראשי של תפוז. אבל הוא עדיין צדק... (וזה גם הדבר היחידי בערך שבו הוא צדק... אבל זה לא המקום לוויכוח)
 

zubash

New member
הכל קשקוש חוצ משוש

אני מרחם על כותב ההודעה הזו על שאינו מסוגל לקבל את השונה והאחר ואני רק רוצה לומר לך מבחינתי, 'לעבוד את אלוהים' או 'אלוקים', איך שתרצה, משול ל'עבודת אלילים' ואף למיתולוגיה. די להגיד לאנשים במי או במה להאמין, די להוקעה של השונה. די! נמאס! זו פשוט התנהגות ברברית ולא בת זמננו! "איש הישר בעיניו יעשה" מצד אחד ו"חייה ותן לחיות" מצד שני. להזכירך או אולי אינך יודע כלל - רוב המלחמות והרוע נבעו ועדיין נובעים מכך שאנו, 'בני האדם' איננו מקבלים את השונה.
 
כל חטאי היה בלהגיד את האמת

זה הכל גיליתי להם כיצד דתם נוצרה וזה הכל ובקשר ל פסוק "איש הישר בעיניו יעשה" אתה יודע מה יש לפני המילים האלה? טוב אם אינך יודע אז אציג זאת לפניך בימים ההם, אין מלך בישראל: איש הישר בעיניו יעשה
 

שריונר 7

New member
אתה כל כך צודק!

יישר כוח! אני לא דתי אבל אני מסורתי וממש כואב לי לשמוע את מה שהולך פה . חסר רק שמחר אנשים יקומו וילכו לבנות מזבחות לבעל בירושלים .
 

מיכל328

New member
לא תודה

ירושלים לא עיר מי יודע מה.. ואני - לא כמוך ואחרים - לא אעשה דווקא ואפגע באנשים שאמונתם היא שונה משלי. אתה והמיסיונר השני ההוא שניכם מייצגים את ההפך הגמור מהיהדות - חטאים שהם בלתי נסלחים ע"י האל היהודי הם חטאים שבין אדם לחברו - הם נחשבים ליותר גרועים מחטאים שהם בין אדם לאלוהיו. אתם לא עושים מצווה לאלוהים בכך שאתם מכפישים ומעליבים אנשים אחרים ואמונה אחרת - אתם עושים עוול לאלוהים שלכם, דתכם ומייתגים את עצמכם באופן חצוף ומביש. מעניין מאד מה היית אומר לי אם הייתי נכנסת לפורום של דתיים ומכריזה את האמת שלי ואמונתי שם, ועוד יותר מכך - מכפישה ומקללת את היהדות? אז אולי תחשוב פעמיים אם האלוהים שלך היה אוהב את העובדה שאתה מעליב ופוגע באחרים שלא עשו לך שום דבר, לא כפו עליך את דתם או אמונתם. אף אחד לא משך אותך באף אל הפורום הזה - לא נא לך? צא ועזוב את הפורום. מיכל
 

Vendetta

New member
דווקא רעיון לא רע

אפשר לבנות מקדשי ענק מפוארים לבעל. אני רואה מספר יתרונות מעשיים בכך: 1. זה יביא גל תיירות לארץ, ובכך יתרום לכלכלה. 2. זה יתרום ליופי העיר. 3. המקדשים הללו ישמחו את בעל, והוא יביא יותר גשמים על ארצנו. כך תפתר בעית המים שלנו.
 

שבז

New member
האמת שלך זאת לא האמת שלנו!

מתי תבין את זה? זה שורש הוויכוח המטופש הזה... אתה מביא לנו ציטוטים מהתנ"ך כדי להוכיח את תענתך, אבל באותה צורה אנחנו יכולים להביא ציטוטים מאינספור סיפורי בריאה שיוכיחו אחרת... באותו אופן שאתה בטוח שהתנ"ך הוא האמת האבסולוטית ככה אנחנו יכולים להביא לך סיפורים ש(ופה באה מילת המפתח)לפי דעתנו היא האמת האבסוליטית
 

שבז

New member
והאמת שלך היא בהכרח האמת הנכונה...

איך לא עליתי על זה עד עכשיו...
 

Erin21

New member
סליחה, אבל מי אתה שתטיף מוסר???

את המשפט "איש באמונתו יחיה" שמעת? ואתה טוען שהאמונה באלילים היא אמונה שהתפתחה לדבריך מ"טלפון שבור". איך בדיוק אתה מסביר את זה? כמו שאי אפשר להוכיח שאלילים קיימים, אי אפשר באותה מידה להוכיח שאלוהים קיים ושהוא ברא את העולם. לדעתי התנ"ך הוא לא יותר מאוסף סיפורים נחמדים, שמישהו משועמם כתב לפני אלפי שנים. בוא נצא מנקודת הנחה שאלוהים אכן ברא את העולם... (לא שאני מאמינה בסיפורים האלה...), תסביר לי בדיוק איך זה שיש בכלל אלוהים. מי או מה יצר את אלוהים?? לעומת אלוהים שבו אתה מאמין, שהוא דבר מופשט שאי אפשר להוכיח את קיומו, הטבע, האדמה והעצים הם דברים מוחשיים. ועדיף להאמין במוחשי. תחשוב על זה.
 
יפה

"תסביר לי בדיוק איך זה שיש בכלל אלוהים." יש בורא, בורא ראשון ברא את הכל הוא זה שאחרי לכך שאת כאן והוא זה שברא את כולם את הים את האוויר שאת נושמת את השמיים הכל הוא יצר מדוע הוא יצר את כל זה? ה' הוא הטוב המוחלט ומטרת הטוב היא להטיב לכן החליט לברוא אותנו ולהטיב עימנו " מי או מה יצר את אלוהים?? " אין לו יוצר הוא לא גוף או גוויה הוא לא כמו בני האדם הוא משהו מיוחד מאין כמוהוא הוא ברא את הזמן הוא הכל, המוח האנושי אינו יכול להשיג את ה' למדי עליו כאן והשכלי מעט " הטבע, האדמה והעצים הם דברים מוחשיים. ועדיף להאמין במוחשי. תחשוב על זה." נכון וזאת היתה הנטייה של בני האדם הקדמונים הם בחרו בדיוק כמוך וזאת היתה הטעות שלהם אני מאמין במי שברא את הטבע ובמי שברא את האדמה ובמי שברא את העצים אנחנו מתוחכמים פי 1000 מן העץ או מן האבן מדוע אלך להאמין בדברים שאני יותר טוב מהם? להישתחוות לאבן או לעץ זה טיפשי ביותר ל-מה השתחווה? לדומם? ל-מה? את לא חושבת שזה טיפיש להישתחוות לעת או לאבן או לים או לשמש? תחשבי על זה...
 

Erin21

New member
יפה... עוד דוס שמנסה להחזיר בתשובה!

נו, באמת, זו ההוכחה הגדולה שלך!? "הוא משהו מיוחד מאין כמוהוא הוא ברא את הזמן הוא הכל"???? מי אמר לך שיש אלוהים? ולמה לנו לקבל את הסיפורים שכתובים בתנ"ך כאמת לאמיתה? מה הופך אותם לאמת? אני לא סוגדת לאבנים כמו שאתה טוען, אבל(!) אבנים הם דבר מוחשי, בניגוד לאל "הגדול" שלך, שאתה אפילו לא יכול לתת לי הוכחה אחת לקיומו! מצידי תמשיך להאמין בבולשיט הרוחני הזה, ואני לא מאשימה אותך שזו האמונה שלך, כי בטח מגיל צעיר זה הדבר היחיד שלימדו אותך להאמין בו. בכל אופן, עובדי אלילים או לא- למי זה מזיז... תמשיך להאמין ב"אלוהים" שלך וללכת כל בוקר לבית כנסת להתפלל למשהו שבכלל לא קיים, ואני אמשיך להאמין באלים שלי. וכמו שאמרתי קודם- איש באמונתו יחיה.
 
פתחי לו פתח כחודו של מחט

והוא יפתח לך פתח כפתחו של אולום ומיכוון שלא נכנסת לקישור שלי אני אצטט חלק ממנו "א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם. ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו. ג [ה] המצוי הזה--הוא אלוה העולם, אדון כל הארץ. והוא המנהיג הגלגל בכוח שאין לו קץ ותכלית, בכוח שאין לו הפסק, שהגלגל סובב תמיד, ואי אפשר שיסוב בלא מסבב; והוא ברוך הוא המסבב אותו, בלא יד ולא גוף. ד [ו] וידיעת דבר זה מצות עשה, שנאמר "אנוכי ה' אלוהיך" (שמות כ,ב; דברים ה,ו). וכל המעלה על דעתו שיש שם אלוה אחר, חוץ מזה--עובר בלא תעשה, שנאמר "לא יהיה לך אלוהים אחרים, על פניי" (שמות כ,ב; דברים ה,ו); וכפר בעיקר, שזה הוא העיקר הגדול שהכול תלוי בו. ה [ז] אלוה זה אחד הוא--אינו לא שניים ולא יתר על שניים, אלא אחד, שאין כייחודו אחד מן האחדים הנמצאים בעולם: לא אחד כמין שהוא כולל אחדים הרבה, ולא אחד כגוף שהוא נחלק למחלקות ולקצוות; אלא ייחוד שאין ייחוד אחר כמותו בעולם. ו אילו היו האלוהות הרבה--היו גופין וגווייות, מפני שאין הנמנין השווין במציאתן נפרדין זה מזה אלא במאורעין שיארעו הגופות והגווייות. ואילו היה היוצר גוף וגווייה--היה לו קץ ותכלית, שאי אפשר להיות גוף שאין לו קץ. וכל שיש לו קץ ותכלית, יש לכוחו קץ וסוף. ז ואלוהינו ברוך שמו, הואיל וכוחו אין לו קץ ואינו פוסק, שהרי הגלגל סובב תמיד, אין כוחו כוח גוף. והואיל ואינו גוף, לא יארעו מאורעות הגופות כדי שיהא נחלק ונפרד מאחר; לפיכך אי אפשר שיהיה אלא אחד. וידיעת דבר זה--מצות עשה, שנאמר "ה' אלוהינו, ה' אחד" (דברים ו,ד). ח הרי מפורש בתורה ובנביא, שאין הקדוש ברוך הוא גוף וגווייה: שנאמר "כי ה' אלוהיכם, הוא האלוהים בשמיים ממעל ועל הארץ מתחת" (ראה דברים ד,לט; יהושוע ב,יא), והגוף לא יהיה בשני מקומות. ונאמר "כי לא ראיתם, כל תמונה" (דברים ד,טו), ונאמר "ואל מי תדמיוני, ואשווה" (ישעיהו מ,כה); ואילו היה גוף, היה דומה לשאר גופים. ט אם כן מה הוא זה שנאמר בתורה "ותחת רגליו" (שמות כד,י), "כתובים באצבע אלוהים" (שמות לא,יח; דברים ט,י), "יד ה'" (שמות ט,ג; במדבר יא,כג; דברים ב,טו), "עיני ה'" (דברים יא,יב), "אוזני ה'" (במדבר יא,א; במדבר יא,יח), וכיוצא בדברים הללו--הכול לפי דעתן של בני אדם הוא, שאינן מכירין אלא הגופות; ודיברה תורה כלשון בני אדם. והכול כינויים הם, כמו שנאמר "אם שנותי ברק חרבי" (דברים לב,מא), וכי חרב יש לו ובחרב הוא הורג; אלא משל, והכול משל. י ראיה לדבר זה, שנביא אחד אומר שראה הקדוש ברוך הוא "לבושיה כתלג חיוור" (דנייאל ז,ט), ואחר ראהו "חמוץ בגדים מבוצרה" (ישעיהו סג,א); ומשה רבנו עצמו ראהו על הים כגיבור עושה מלחמה, ובסיניי כשליח ציבור עטוף. לומר שאין לו דמות וצורה, אלא הכול במראה הנבואה ובמחזה. ואמיתת הדבר, אין דעתו של אדם יכולה להשיגו ולחוקרו; וזה הוא שאמר הכתוב "החקר אלוה, תמצא; אם עד תכלית שדיי, תמצא" (איוב יא,ז). יא [י] מה הוא זה שביקש משה רבנו להשיג כשאמר "הראני נא, את כבודך" (שמות לג,יח)--ביקש לידע אמיתת הימצאו של הקדוש ברוך הוא, עד שיהיה ידוע בליבו כמו ידיעת אחד מן האנשים שראה פניו ונחקקה צורתו בקרבו, שנמצא אותו האיש נפרד בדעתו משאר האנשים; כך ביקש משה רבנו להיות מציאת הקדוש ברוך הוא נפרדת בליבו משאר מציאת הנמצאים, עד שיידע אמיתת הימצאו כמה שהיא. והשיבו ברוך הוא שאין כוח בדעת האדם החי שהוא מחובר מגוף ונפש, להשיג אמיתת דבר זה על בורייו. יב והודיעו ברוך הוא מה שלא ידע אדם לפניו ולא יידע לאחריו, עד שהשיג מאמיתת הימצאו דבר שנפרד הקדוש ברוך הוא בדעתו משאר הנמצאים, כמו שייפרד אחד מן האנשים שראה אחוריו, והשיג כל גופו ומלבושו בדעתו משאר האנשים; ועל דבר זה רמז הכתוב, ואמר "וראית, את אחוריי; ופניי, לא ייראו" (שמות לג,כג). יג [יא] וכיון שנתברר שאינו גוף וגווייה, יתבאר שלא יארעו ולא אחד ממאורעות הגוף: לא חיבור ולא פירוד, ולא מקום ולא מידה, ולא עלייה ולא ירידה, ולא ימין ולא שמאל, ולא פנים ולא אחור, ולא ישיבה ולא עמידה. ואינו מצוי בזמן, עד שיהיה לו ראשית ואחרית ומניין שנים; ואינו משתנה, שאין לו דבר שיגרום לו שינוי. יד ואין לו לא מוות ולא חיים כחיי הגוף החי, ולא סכלות ולא חכמה כחכמת האיש החכם, לא שינה ולא הקיצה, ולא כעס ולא שחוק, ולא שמחה ולא עצבות, ולא שתיקה ולא דיבור כדיבור האדם. כך אמרו חכמים, אין למעלה לא ישיבה ולא עמידה, לא עורף ולא עיפוי. טו [יב] והואיל והדבר כך הוא, כל הדברים הללו וכיוצא בהן שנאמרו בתורה ובדברי נביאים--הכול משל ומליצה הם, כמו שנאמר "יושב בשמיים, ישחק" (תהילים ב,ד), "כיעסוני בהבליהם" (דברים לב,כא), "כאשר שש ה'" (דברים כח,סג), וכיוצא בהן. על הכול אמרו חכמים, דיברה תורה כלשון בני אדם. וכן הוא אומר "האותי הם מכעיסים" (ירמיהו ז,יט); הרי הוא אומר "אני ה', לא שניתי" (מלאכי ג,ו), ואילו היה פעמים כועס ופעמים שמח, היה משתנה. וכל הדברים האלו אינם מצויים אלא לגופים האפלים השפלים, שוכני בתי חומר אשר בעפר יסודם. אבל הוא ברוך הוא יתעלה ויתרומם, על כל זה. " נלקח מכאן
 

Nizzan Cohen

New member
אתה מוכיח את נכונות היהדות..

בעזרת ציטוטים מהיהדות ?! אז אני אוכיח לך את קיומו של אפולון בעזרת ציטוטים של "אדיפוס המלך". גם כן אינטיליגנט.
 
לא, אני מבקש ממך להוכיח

לא באתי עם הפסוק "אנוכי ה' אלוקיך" קדימה הוכח את הפסוק הזה פתח לו פתח כחודו של מחט.....ותיווכח... נו יש לך עוד טענות?
 

Nizzan Cohen

New member
כן.

אתה מוכיח במילים - שכל אדם יכול לכתוב. שקיימות עוד פחות זמן מקיומו של האדם עצמו - את קיום אלוהיך. אני מוכיח באבנים שגילם מהתקופה הפרה-אנושית, ולא ניתן לזייפן.
 

guznik

New member
תגיד...

הכינוי שלך פעם לפני כמה שנים לא היה דוד היחיד? טוב, הנה מה. בוא ניתן לך כמה נקודות למחשבה. ניקח לדוגמא את עשרת הדיברות - תגיד לי אם התסריט הבא יתכן (לא האם הוא אכן קרה או לא, רק האם מתקבל על הדעת שזו אפשרות): עם ישראל היה עם דיי צעיר. אומנם הוא התקיים כבר כמה דורות במצרים, אבל לא כאומה עצמאית. כל החוקים של בני ישראל במצרים היו למעשה חוקים מצריים, והתרבות המצרית היא שקבעה את דרך החיים של בני ישראל. כשבני ישראל נדדו במדבר הם עזבו את מצרים והם היו כמו עם נוודים שהתחיל מאפס - לא הייתה לו מערכת חוקים, לא הייתה לו לאומיות ולא היה לו שום דבר אחר שליכד את העם פרט לעובדה שהם נדדו ביחד וגם זה עתיד היה להסתיים יום אחד. משה הבין את כל זה והחליט שיש להתחיל לחוקק מערכת חוקים שתקבע את האופי של העם, תלכד אותו ותקבע נורמות חברתיות שיעשו מקבוצת הנוודים הזו אומה. אז משה חשב: "אני אחשוב על כמה חוקים בסיסיים הגיוניים, אכנס את העם ואכריז על החוקים", אבל אז הוא קלט שזה לא יעזור כי הוא בן אדם בדיוק כמוהם, לא מלך או שום דבר כזה, ולכן אף אחד לא יקשיב לו ואנשים ימשיכו לגנוב אחד מהשני ולרצוח זה את זה חופשי. אז עלה במוחו רעיון - אם הוא יגיד שחוקים מסויימים באו מהאל, האנשים יצייתו להם כי הם כל הזמן יפחדו להענש ע"י האל אם הם יפרו את החוקים. אז משה אירגן עצירה בהר סיני, הכין את לוחות הברית היפים והביא אותם לעם (אגב שים לב שעליה למקום גבוה כדי להתקרב לאל היא במקור מנהג של עובדי האלילים - ראה מגדל בבל). התוכנית של משה עבדה פחות או יותר (בעיקר פחות - תפתח עיתון ותספור כמה רציחות וגניבות היו באותו יום בקרב היהודים הטובים בארץ הקודש). כמובן שמשה שהכיר את בני ישראל טוב עוד לפני שהם פיתחו את המוניטין שלהם כפי שאנחנו מכירים אותו היום ידע שברגע שהם ימצאו תורה אחרת שתהיה יותר נוחה וקלה הם יעזבו את החוקים שהוא נתן להם, אז הוא דאג להוסיף את "לא יהיו לך אלוהים אחרים" והפחיד אותם טוב טוב שהאח הגדול רואה אותם כל הזמן והם לא יכולים להסתתר ממנו כי הוא גדול ויחיד והמח האנושי לא יכול לתפוס אותו (מעניין איך אתה תפסת אותו כל כך טוב. המח שלך אנושי או שיש לך משהו לספר לנו?) וככה הם יפחדו לעזוב את החוקים שלו. אני לא מנסה לערער את האמונה שלך חס וחלילה (בניגוד למה שאתה דווקא כן עושה לאחרים), אבל רק תגיד לי אם יש לך הוכחה חד משמעית שזה לא היה ככה. אגב מוסריות. תגיד לי - האם צריך להיות אל מיוחד במינו שאף אדם לא יכול לתפוס במוחו הקטנטן כדי לקבוע שרצח זה דבר רע? האם אתה טוען שבני דתות אחרות או אפילו אתאיסטים רחמנא ליצלן אינם רואים כל פסול ברצח? עכשיו נקודה אחרת לגמרי שלא קשורה בגרוש לתסריט הנ"ל. בוא נניח שאתה צודק, יש אל אחד שלפני לא היה כלום ומעבר אליו אין כלום (כמו שפעם חשבו שהארץ היא פלטה עם גבולות שמעבר להם אין כלום וכיפת השמיים היא כמו יריעה שדבוקים אליה כוכבים ומעבר לה גם אין כלום). אז יש אותך ואת החברים שלך שסוגדים לסופר-אל הזה ויש את האנשים שסוגדים לעצים ולאבנים או לאלים אחרים. אף אחד מהאלים האלה לא מתחרה באל שלך. מה שהתורה שלך אומרת זה שאין עוד אלים כמו האל היחיד שלכם, אבל היא לא מדברת על אלים מסוג אחר, אפילו אתה יודע מה - אלים שהם "פחות" מהאל שלך (עם חברי הפורום סליחה) והם הומצאו ע"י בני אדם. אז הפגאנים סוגדים לטבע, ואתה סוגד לנסתר - מה הבעיה פה? הפגאנים סוגדים לאדמה ולגשם, ואתה סוגד למה שהפיזיקה המודרנית הכי עדכנית עוד לא הגיעה אליו. אף פגאן לא טוען שהעץ הסביר לו שזה לא יפה לדפוק את האישה של החבר שלך או שהנהר הוציא את אבותיו מעבדות לחירות. זו פשוט הכרה בטבע כפי שהוא מבלי לנסות להסביר אותו יותר מדי. אם אתה נהנה לדבר על ישות בלתי גשמית שקיימת מחוץ לזמן-חלל ואין דומה לה - בבקשה, אף אחד פה לא מנסה להתחרות בה. אתה סוגד לבורא והפגאנים סוגדים לנברא, וכידוע לך (או כפי שאתה בוודאי מסיק ברגעים אלה) הבורא אינו יכול להתקיים בלי הנברא בדיוק כפי שהנברא אינו יכול להתקיים בלי הבורא, וקיום אחד מהם אינו פוסל את האחר. יתר על כן, בכל הנברא יש קצת מהבורא, כך שאם מישהו סוגד לגשם למשל, הוא סוגד ליצירת האל, ובכך הוא למעשה סוגד לאל. אפשר לטעון שסגידה ישירה לאל היא חסרת משמעות כי הרי אתה בעצמך אמרת שאנחנו לא מסוגלים לתפוס אותו, אבל את האדמה, העצים, האבנים, הרוח והמים אנחנו כן יכולים לתפוס במוחינו הזעיר. שים לב שגם אתה משתמש בסמלים ועזרים בסגידה שלך (ספרים, כיפה, טלית, מזוזה, מגן דוד, תפילין וכו') והרי הדבר מובן, כי אתה הרי יצור גשמי בניגוד לאל שאתה מתאר, ולכן אתה לא יכול לסגוד לו ישירות, אז אתה משתמש בעזרים הנ"ל כ"מתווכים" בינך לבין האל. מכאן שאין ממש הבדל בין האמונה שלך לאמונה הפגאנית, אלא בדרך הסגידה. תחשוב על זה קצת ותראה שסתם התחלת במלחמה שלא יהיו לה מנצחים. יום טוב.
 

Erin21

New member
לא רק שסתם העתקת לכאן את כל זה...

אני בכלל לא מתכוונת להיכנס לקישור, כי אין לי כוח לקרוא שטויות. ציטוטים מכל מיני כתבים וסיפורים נחמדים גם אני יכולה להביא לך בלי שום בעיה, אבל איפה הוכחה מוחשית לקיומו של האלוהים שלך? מצידי תמשיך לנסות לשכנע אנשים בבולשיט הזה, אבל אני ממש לא קונה את השטות הזו.
 

צלמגור

New member
אתה בור אטום אבל אני אבזבז עליך

קצת הקלדות - "יש בורא, בורא ראשון ברא את הכל הוא זה שאחרי לכך שאת כאן והוא זה שברא את כולם את הים את האוויר שאת נושמת את השמיים הכל הוא יצר" נניח שיש בורא - תוכיח שהוא לא התחפש לכסא שאני יושב עליו כרגע. "מי או מה יצר את אלוהים?? אין לו יוצר הוא לא גוף או גוויה הוא לא כמו בני האדם הוא משהו מיוחד מאין כמוהוא" ובפאראפראזה - 'מי או מה יצר את המקלדת שאני מקליד עליה?? אין לה יוצר היא חתיכת פלסטיק ומתכת היא לא כמו בני אדם היא משהו מיוחד מאין כמוהוא היא בראה את הזמן היא הכל, המוח האנושי אינו יכול להשיג את המקלדת שלי' למה המקלדת שלי צריכה יוצר, והאלוהים שלך לא צריך יוצר ? "אני מאמין במי שברא את הטבע ובמי שברא את האדמה ובמי שברא את העצים" אתה מאמין במשהו שקיומו לא הוכח כדי להסביר את מה שנמצא מול הפרצוף שלך. האבנים בשדה לא צריכות את אלוהיך כהסבר לקיומן יותר משאלוהיך צריך אלוהים כדי להסביר את קיומו. "אנחנו מתוחכמים פי 1000 מן העץ או מן האבן מדוע אלך להאמין בדברים שאני יותר טוב מהם?" אתה מניח שני דברים א. מתוחכם יותר = טוב יותר ב. שאנשים פה מאמינים בעץ או אבן שתי ההנחות שגויות - לא חסרים בפורום הזה שאינם משתחווים לעצים ואבנים, ואבנים, בניגוד לאנשים הנערצים עליך, אינן רוצחות בני אדם. ותחשוב על זה ... אם אתה מסוגל ...
 

Esk3ra

New member
לשם הדיון...

סליחה אבל אין צורך להתלהט אני לא הגעתי בכדי לנסות להוכיח לבנאדם את קיום האל שאני מאמין בו (שזה במקרה אדוני אלוהנו) האמונה שלי היא לא אמונה פאגאנית ואני לא מאמין באלים אחרים (אבל כן בישויות אחרות) הוא לא אטום ואין לך זכות לקרוא לו אטום כי הוא לא מצליח להבין דברים שמעל להבנתו כמעט כל מי שהגיע בהתחלה לדתות החדשות (בדרך כלל לאחר שהחליט לעסוק במאגיה) לא האמין וחשב שכל האנשים הפאגאניים (כולל אנוכי) הם עובדי אלילים! אך מאז אמונתי השתנתה וגם ראיית החיים שלי. אני יכול לומר לכותב ההודעה שגרמה לכל הבאלגן הזה שאומנם הם לא מאמינים באל שלנו אבל אתה צריך לכבד אותם על אמונתם וזו זכותם להאמין במה שיירצו. ישנם כמה דברים מאוד מפוקפקים באמונה שמשתייכת ליהדות ואני לא אומר שהיא הדת הנכונה ואולי בהמשך אפילו אשנה את הדת. הסיכום של ההודעה הזאתי היא לא לפקפק ביכולת של ישויות אחרות או דתות אחרות כי לא אתה קובע את זה לכן ה' נתן לנו שיקול דעת (אל תגיד לי שאתה מאמין אפילו טיפה לקטע שאדם הוא זה שגרם לכך שיהיה לנו שכל בגלל עץ הדעת).... ולכל אלה שפיקפקו בעומת האל היהודי (שהוא בעצם גם האל של כל שאר הדתות הגדולות בעולם) אתם ממש חוצפנים! אין לכם זכות לדבר על ה' בחוצפה ובזילזול וכל מילה אחרת מיותרת
 
למעלה