אולי תצטט מילה במילה את החלק הרלוונטי מתוך ההערה המתודולוגית
אתה כותב: "השם כאובייקט בלתי אפשרי של החשיבה אינו מעיד מאומה על עצם מציאות השם". כמובן, אבל עדין ליבוביץ לא רצה לדון במציאות השם, כי לא רצה לדון על מה שאינו אוביקט של החשיבה.
אתה כותב: "תראה מה נאמר במשפט שבו אתה מצטט את דעתו של ליבוביץ". הבה נדייק, לא ציטטתי את דעתו (אפשר לצטט מילים לא דיעה), אלא ציטטתי את דבריי שלי - כפי שהובאו במשפט האחרון שבהודעתי הראשונה שבשירשור. והמשפט ההוא, התיימר רק לשקף (לא לצטט) את התוכן העולה מתוך דברי ליבוביץ (עמ"י עמוד 362): "[השם] איננו אובייקט של החשיבה הדתית — שהרי לפי האמונה הדתית הוא אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגוף ואין לו שום דמיון כלל".
על כל פנים, כשכתבתי שהשם אינו אוביקט של ההכרה בהיותו מצוי מחוץ לחשיבה, התכוונתי לומר, שגם אם נניח (כמוך ולא כמו חיים פרידמן) שליבוביץ סבר שהשם מצוי, עדין אין להתפלא על כך שליבוביץ מתעלם מהשאלה של שגיא, כי אולי ליבוביץ לא רצה לדון בקיומו האונטולוגי של השם עצמו - בהיותו מצוי מחוץ לחשיבה.
אתה מוסיף לשאול: "למה כששגיא שואל על מציאות השם מתחמק ליבוביץ מתשובה?" בנוסף על תשובתי הקודמת, ניתן אולי לחשוב על כיוון נוסף, הקשור לכך שליבוביץ סבר שערך אינו מותנה בקיום: לדוגמה: יכולתי להיות סוציאליסט - הסובר שראוי לחיות בעולם שבו אין פער מעמדות - גם אילו מראש הייתי חי בעולם שבו אין שום פער מעמדות, שהרי הסוציאליזם מתייחס אל מה שראוי - לא אל מה שקיים. במילים אחרות: העובדה - שהעולם שבו אני חי הוא (נניח) עולם שויוני לגמרי - אינה מעלה ואינה מורידה לגבי דעתי שראוי להיות סוציאליסט. יתכן, שכל זה קשור להתעלמותו של ליבוביץ משאלתו של שגיא, כי יתכן שליבוביץ פשוט לא רצה לתת לשגיא פתחון-פה לטעון שהערך מותנה בקיום.