לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
סליחה, הייתי צריך לקרוא את תגובתו של פד"פ

לא בטוח
אולי הדבר מאפשר הקמת HUB שתגמיש מאוד את המסלולים האפשריים. אם למשל יש 6 נמלים באסיה ו-6 נמלים באירופה, אז במקום להפעיל 36 מסלולים נפרדים, אפשר להפעיל 12 עם מעבר באמצעות רב קו. עם זאת, כנראה שהחסכון של HUB יהיה קטן יותר מפני שרוב האוניות עוצרות בכמה נמלים לאורך הדרך. כלומר, במצב המתואר, לא סביר שיפעילו כיום 36 מסלולים אלא הרבה פחות. אבל בכל זאת יש מקום לחסכון עבור חברת ספנות יצירתית.
סליחה, הייתי צריך לקרוא את תגובתו של פד"פ
שכבר כתב בהרחבה על מה שכתבתי.
 
שני דברים חשובים, קובי

אגב, לכל החכמולוגים שחושבים שיהיה
שווה לאניות לפרוק מטען מהמזרח הרחוק ואוקייאניה (אוסטרליה וניו זילנד) בנמל אילת, להעבירו ברכבת לנמלי אשדוד ו/או חיפה ומשם באניות לאירופה או ארה"ב. אז ככה. הזמן שיקח להפליג משארם א-שייח עד לנמל אילת, התשלום לחברת נמל אילת, התשלום לרכבת ישראל, התשלום לנמלי אשדוד/חיפה והשכירות של אניה שניה מישראל לאירופה/ארה"ב מבטלת את הכלכליות של הדבר. לא מצליח להבין איך אנשים רציונאליים בני מעל 15 חושבים בכלל על דבר כזה. שלא יובן לא נכון, אני מאוד מאוד בעד רכבת לאילת, אבל רכבת נוסעים.
שני דברים חשובים, קובי
ראשית, ההפרדה בין השייט לאסיה לבין השייט לאירופה (שהיא ורק היא היעד הרלבנטי, אין שום סיבה ממילא לשוט לארה"ב או יבשת אמריקה בכלל דרך אילת או סואץ) יאפשר לחברות הספנות להתארגן אחרת, להיערך לשני מסעות קצרים יותר ולחלק את הצי בצורה יעילה. זה כמובן משמעותי גם לגבי עגינה בנמלים נוספים, העברת סחורות מנמל לנמל לאורך הקטע המקוצר וכו'. זו בהחלט יכולה להיות אופציה נוחה ואפילו זולה משמעותית לחברות רבות. חברות מסויימות באירופה למשל תוכלנה להתמקד רק בשייט לנמל אשדוד בלי להתחייב למסע ארוך עד יפן/קוריאה, ולשתף פעולה עם חברות שמתאים להן יותר לשוט את הקטע הארוך יותר מאילת מזרחה. שנית, המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, הן מבחינת פקקי התנועה (ההמתנה לעתים ממושכת מאד, מה שמבטל את יתרון המהירות על הדרך המוצעת כעת) והן מבחינת מחירים. אל תשכח שככל שמצרים הופכת יותר "דמוקרטית" (בפנטזיות השמאלניות המגוחכות) היא תהיה יותר עניה, מה שיגרום ללחץ תמידי להעלאת תעריפים (שהם גם כך די שערורייתיים...). כעת נוספה כמובן גם הבעיה הבטחונית, כי בעקבות "האביב הערבי" המזוייף חצי האי סיני הופך לחצי האי אל קאעידה, וסכנת הפיגועים עולה בטור הנדסי. ביטוח ימי זה דבר לא סימפטי, אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד. כל מה שכתבתי כמובן לא יהיה שווה כלום אם אנחנו לא נשלים את הקו לאילת עם שירות יעיל ומהיר לחברות הספנות. מסילות שתגענה עד רציפי הפריקה, תדירות גבוהה של הרכבות, מסילות איכותיות שתאפשרנה נסיעה במהירות גבוהה, סינכרוניזציה בין אילת לאשדוד מבחינת קליטת ושיגור המטענים - כל אלה הם חלק חיוני של הפרוייקט. שום דבר לא מובטח, אבל לא הייתי פוסל על הסף את הפרוייקט הזה, שחשיבותו הפוליטית הבינ"ל עצומה. הוא דומה מבחינה זאת לרעיון מסדרון התשתיות, שהוקפא בשנים האחרונות בגלל הטירוף התורכי.
 

yehuda7K

New member
ה (אי) הגיון של פארק מכה שוב

שני דברים חשובים, קובי
ראשית, ההפרדה בין השייט לאסיה לבין השייט לאירופה (שהיא ורק היא היעד הרלבנטי, אין שום סיבה ממילא לשוט לארה"ב או יבשת אמריקה בכלל דרך אילת או סואץ) יאפשר לחברות הספנות להתארגן אחרת, להיערך לשני מסעות קצרים יותר ולחלק את הצי בצורה יעילה. זה כמובן משמעותי גם לגבי עגינה בנמלים נוספים, העברת סחורות מנמל לנמל לאורך הקטע המקוצר וכו'. זו בהחלט יכולה להיות אופציה נוחה ואפילו זולה משמעותית לחברות רבות. חברות מסויימות באירופה למשל תוכלנה להתמקד רק בשייט לנמל אשדוד בלי להתחייב למסע ארוך עד יפן/קוריאה, ולשתף פעולה עם חברות שמתאים להן יותר לשוט את הקטע הארוך יותר מאילת מזרחה. שנית, המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, הן מבחינת פקקי התנועה (ההמתנה לעתים ממושכת מאד, מה שמבטל את יתרון המהירות על הדרך המוצעת כעת) והן מבחינת מחירים. אל תשכח שככל שמצרים הופכת יותר "דמוקרטית" (בפנטזיות השמאלניות המגוחכות) היא תהיה יותר עניה, מה שיגרום ללחץ תמידי להעלאת תעריפים (שהם גם כך די שערורייתיים...). כעת נוספה כמובן גם הבעיה הבטחונית, כי בעקבות "האביב הערבי" המזוייף חצי האי סיני הופך לחצי האי אל קאעידה, וסכנת הפיגועים עולה בטור הנדסי. ביטוח ימי זה דבר לא סימפטי, אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד. כל מה שכתבתי כמובן לא יהיה שווה כלום אם אנחנו לא נשלים את הקו לאילת עם שירות יעיל ומהיר לחברות הספנות. מסילות שתגענה עד רציפי הפריקה, תדירות גבוהה של הרכבות, מסילות איכותיות שתאפשרנה נסיעה במהירות גבוהה, סינכרוניזציה בין אילת לאשדוד מבחינת קליטת ושיגור המטענים - כל אלה הם חלק חיוני של הפרוייקט. שום דבר לא מובטח, אבל לא הייתי פוסל על הסף את הפרוייקט הזה, שחשיבותו הפוליטית הבינ"ל עצומה. הוא דומה מבחינה זאת לרעיון מסדרון התשתיות, שהוקפא בשנים האחרונות בגלל הטירוף התורכי.
ה (אי) הגיון של פארק מכה שוב
פארק כותב: "המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, ..., אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד." כנראה שאינו יודע היכן מיצרי באב אל מנדב. הרי גם האניות מאילת למזרח עוברות שם, ולא רק האניות מתעלת סואץ למזרח. שוב אי הגיון אפיני של פארק. יהודה
 
פארק דה פרנס צודק 1000% וכמו שאני מכיר

ה (אי) הגיון של פארק מכה שוב
פארק כותב: "המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, ..., אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד." כנראה שאינו יודע היכן מיצרי באב אל מנדב. הרי גם האניות מאילת למזרח עוברות שם, ולא רק האניות מתעלת סואץ למזרח. שוב אי הגיון אפיני של פארק. יהודה
פארק דה פרנס צודק 1000% וכמו שאני מכיר
את עיסוקו הפרטי (עיסוק השמור במערכת) הוא יודע מצויין את המיקום של מיצרי באב אל-מנדב....דרך אגב: אני במקרה גם מורה לגאוגרפיה ומכין לבגרות בגאוגרפיה ואתה מנסה ללמד את פארק גאוגרפיה???
לא אתן לך להוציא מילה אחת רעה על פארק ויהי מה! אתה מאוד תמים ולא מכיר את הנפשות הפועלות פה בעשר השנים האחרונות. ומה אתה בכלל יודע על צורת האבטחה של האוניות הישראליות שעוברות במיצר זה?????? מה קרה??? לעת זקנה הפכת להיות הסגן של דני שנער הקב"ט???
פארק-וילי גיסנו היקר: אין צורך שתגיב לדבריו של יהודה. אני יודע שזמנך עמוס מאוד גם בשעה זו....ד"ש לקטנים ! אביה.
 
תודה, אמסור להם כשיתעוררו בבוקר...


פארק דה פרנס צודק 1000% וכמו שאני מכיר
את עיסוקו הפרטי (עיסוק השמור במערכת) הוא יודע מצויין את המיקום של מיצרי באב אל-מנדב....דרך אגב: אני במקרה גם מורה לגאוגרפיה ומכין לבגרות בגאוגרפיה ואתה מנסה ללמד את פארק גאוגרפיה???
לא אתן לך להוציא מילה אחת רעה על פארק ויהי מה! אתה מאוד תמים ולא מכיר את הנפשות הפועלות פה בעשר השנים האחרונות. ומה אתה בכלל יודע על צורת האבטחה של האוניות הישראליות שעוברות במיצר זה?????? מה קרה??? לעת זקנה הפכת להיות הסגן של דני שנער הקב"ט???
פארק-וילי גיסנו היקר: אין צורך שתגיב לדבריו של יהודה. אני יודע שזמנך עמוס מאוד גם בשעה זו....ד"ש לקטנים ! אביה.
תודה, אמסור להם כשיתעוררו בבוקר...
 

yehuda7K

New member
אם גם אתה לא יודע היכן הם,אתה לא מורה לגיאוגר

פארק דה פרנס צודק 1000% וכמו שאני מכיר
את עיסוקו הפרטי (עיסוק השמור במערכת) הוא יודע מצויין את המיקום של מיצרי באב אל-מנדב....דרך אגב: אני במקרה גם מורה לגאוגרפיה ומכין לבגרות בגאוגרפיה ואתה מנסה ללמד את פארק גאוגרפיה???
לא אתן לך להוציא מילה אחת רעה על פארק ויהי מה! אתה מאוד תמים ולא מכיר את הנפשות הפועלות פה בעשר השנים האחרונות. ומה אתה בכלל יודע על צורת האבטחה של האוניות הישראליות שעוברות במיצר זה?????? מה קרה??? לעת זקנה הפכת להיות הסגן של דני שנער הקב"ט???
פארק-וילי גיסנו היקר: אין צורך שתגיב לדבריו של יהודה. אני יודע שזמנך עמוס מאוד גם בשעה זו....ד"ש לקטנים ! אביה.
אם גם אתה לא יודע היכן הם,אתה לא מורה לגיאוגר
 

nitsansh

New member
יהודה, כולנו יודעים איפה בב-אל-מנדב, ומי שלא

אם גם אתה לא יודע היכן הם,אתה לא מורה לגיאוגר
יהודה, כולנו יודעים איפה בב-אל-מנדב, ומי שלא
יכול לבדוק בגוגל... הענין הוא שרגישותו הבטחונית של המעבר מייקרת את עלויות הביטוח לספינות שעוברות דרכו, לכן אם יעברו בו פחות ספינות או ספינות יותר גדולות שלא יכולות לעבור דרך סואץ זה יחסוך עלויות לחברות הספנות.
 

down under

New member
אבל אי אפשר לבוא מהודו, מאסיה, מהמזרח הרחוק

יהודה, כולנו יודעים איפה בב-אל-מנדב, ומי שלא
יכול לבדוק בגוגל... הענין הוא שרגישותו הבטחונית של המעבר מייקרת את עלויות הביטוח לספינות שעוברות דרכו, לכן אם יעברו בו פחות ספינות או ספינות יותר גדולות שלא יכולות לעבור דרך סואץ זה יחסוך עלויות לחברות הספנות.
אבל אי אפשר לבוא מהודו, מאסיה, מהמזרח הרחוק
בספינה לאילת מבלי לעבור בבאב אל מנדב. כלומר, טכנית-פיסית-גיאוגרפית כן חייבים לעבור דרך באב אל מנדב. אז גם אם כן יש מסילה מנמל אילת או אין מסילה מנמל אילת, מי שלא מעז לעבור בבאב אל מנדב לא יוכל בכלל להגיע לנמל אילת.
 
שים לב שאף אוניה ישראלית לא הותקפה שם במיצרים

אבל אי אפשר לבוא מהודו, מאסיה, מהמזרח הרחוק
בספינה לאילת מבלי לעבור בבאב אל מנדב. כלומר, טכנית-פיסית-גיאוגרפית כן חייבים לעבור דרך באב אל מנדב. אז גם אם כן יש מסילה מנמל אילת או אין מסילה מנמל אילת, מי שלא מעז לעבור בבאב אל מנדב לא יוכל בכלל להגיע לנמל אילת.
שים לב שאף אוניה ישראלית לא הותקפה שם במיצרים
הפיראטים יודעים טוב מאוד מדוע הם לא מתקיפים אוניות ישראליות... על האוניות הישראליות עצמן אין אבטחה כי לא צריך. ההגנה עלייהן סמויה מהעין...כל התקפת פיראטים על כלי שייט ישראלי תסתיים תוך שניות בפיראטים מ...אפר...
 

down under

New member
ב-71' או 72' הותקפה ספינה ישראלית

שים לב שאף אוניה ישראלית לא הותקפה שם במיצרים
הפיראטים יודעים טוב מאוד מדוע הם לא מתקיפים אוניות ישראליות... על האוניות הישראליות עצמן אין אבטחה כי לא צריך. ההגנה עלייהן סמויה מהעין...כל התקפת פיראטים על כלי שייט ישראלי תסתיים תוך שניות בפיראטים מ...אפר...
ב-71' או 72' הותקפה ספינה ישראלית
באזור באב אל מנדב וכמעט טובעה. נגרם לה נזק די משמעותי אבל, בדיוק כמו אח"י חנית, היא הצליחה להמשיך בהפלגתה לכוון ישראל. כל העניין הוא לא בספינות לישראל אלא רעיון העוועים של ספינות מהודו/וייטנאם/תאילנד/קוריאה/יפאן לאיטליה/יוון/ספרד/צרפת/קרואטיה שיגיעו לאילת ומשם ברכבת לאשדוד/חיפה ומשם שוב באניה לאירופה.
 
אני מדבר על התקופה הנוכחית ועל הפיראטים

ב-71' או 72' הותקפה ספינה ישראלית
באזור באב אל מנדב וכמעט טובעה. נגרם לה נזק די משמעותי אבל, בדיוק כמו אח"י חנית, היא הצליחה להמשיך בהפלגתה לכוון ישראל. כל העניין הוא לא בספינות לישראל אלא רעיון העוועים של ספינות מהודו/וייטנאם/תאילנד/קוריאה/יפאן לאיטליה/יוון/ספרד/צרפת/קרואטיה שיגיעו לאילת ומשם ברכבת לאשדוד/חיפה ומשם שוב באניה לאירופה.
אני מדבר על התקופה הנוכחית ועל הפיראטים
הסומליים. בתחילת שנות ה-70 היו לפחות 3 נסיונות לפגוע בכלי שייט ישראליים ואף בנמל אילת בעצמו. אפשר לקרוא עוד מידע על כך בספריו של מייק אלדר: א. שייטת 13, ב. שייטת 11, ג. דקר - במיוחד בגרסה הראשונה הלא מצונזרת, נדמה לי בעמוד 264 אם אינני טועה?
 

טשאפק

New member
כשתעלת סואץ הייתה חסומה לשייט

ב-71' או 72' הותקפה ספינה ישראלית
באזור באב אל מנדב וכמעט טובעה. נגרם לה נזק די משמעותי אבל, בדיוק כמו אח"י חנית, היא הצליחה להמשיך בהפלגתה לכוון ישראל. כל העניין הוא לא בספינות לישראל אלא רעיון העוועים של ספינות מהודו/וייטנאם/תאילנד/קוריאה/יפאן לאיטליה/יוון/ספרד/צרפת/קרואטיה שיגיעו לאילת ומשם ברכבת לאשדוד/חיפה ומשם שוב באניה לאירופה.
כשתעלת סואץ הייתה חסומה לשייט
היו מובילי מטענים שהעדיפו לפרוק באילת ולהעמיס באשדוד, או להיפך, מאשר להקיף את אפריקה. כלומר במצבים מסוימים כן עדיפה פריקה וטעינה על-פני הובלה ימית. גם נתח קטן מהתובלה שעוברת בסואץ יכול להיות לא מבוטל מבחינה כספית, ביחס להשקעה במסילה ובנמלים.
 

S o l l y

New member
אח"י חנית נגררה אחרי הפגיעה לא בכוחות עצמה

ב-71' או 72' הותקפה ספינה ישראלית
באזור באב אל מנדב וכמעט טובעה. נגרם לה נזק די משמעותי אבל, בדיוק כמו אח"י חנית, היא הצליחה להמשיך בהפלגתה לכוון ישראל. כל העניין הוא לא בספינות לישראל אלא רעיון העוועים של ספינות מהודו/וייטנאם/תאילנד/קוריאה/יפאן לאיטליה/יוון/ספרד/צרפת/קרואטיה שיגיעו לאילת ומשם ברכבת לאשדוד/חיפה ומשם שוב באניה לאירופה.
אח"י חנית נגררה אחרי הפגיעה לא בכוחות עצמה
 
אם הפיראטים יודעים את זה אולי תספר גם לנו?

שים לב שאף אוניה ישראלית לא הותקפה שם במיצרים
הפיראטים יודעים טוב מאוד מדוע הם לא מתקיפים אוניות ישראליות... על האוניות הישראליות עצמן אין אבטחה כי לא צריך. ההגנה עלייהן סמויה מהעין...כל התקפת פיראטים על כלי שייט ישראלי תסתיים תוך שניות בפיראטים מ...אפר...
אם הפיראטים יודעים את זה אולי תספר גם לנו?
 
בשמחה: אחת מהדולפיניות שלנו מסתובבת שם

אם הפיראטים יודעים את זה אולי תספר גם לנו?
בשמחה: אחת מהדולפיניות שלנו מסתובבת שם
ונצמדת לכל אוניה ישראלית העוברת באזור. במקרה של התקפה, מושמדים הפיראטים תוך שניות וכך ארע בהתחלה ומאז איש מהם לא מעיז לקחת סיכון. אמנם אין אבטחה על האוניות אך אין בעיה להרכיב נשק על אוניה של צים ועל עוד אוניות ישראליות ואולם המעבר בתעלת סואץ יהיה בעייתי כי הנוהל קובע שאוניה ועליה נשק, חייבת להפקיד את הנשק במינהלת התעלה ולהמתין לקבלתו חזרה לאחר המעבר או לקראת היציאה אל הים התיכון או אל הים האדום (למעט אוניות קרב ומשחתות מאושרות למעבר AS IS). הם לא מעיזים להתקרב לאוניות ישראליות ולמשל הלוגו של ZIM גורם להם לשלשל בתוך המכנסיים. אחי שרת בשייטת 13 ואח"כ בשייטת 11 (ונמצא בקשר הדוק עם חבריו ועוד) וכבר אז לפני שנים רבות היה נוהל של ליווי אוניות ישראליות או ליווי אוניות זרות בדרכן לארץ והעוברות בסמוך למדינות אוייב. כיום, אוניה זרה העוברת במיצרי באב אל-מאנדב והיא בדרכה לנמל אילת, רק צריכה להניף עליה דגל ישראל באופן זמני בעת המעבר באזור המסוכן. הדגל מספיק כדי שהפיראטים יבינו שהתקפה תסתיים מהר מאוד... ותודה רבה לאחי שהפנה אותי לבירור הפרטים למי שצריך. הנושא עורר אצלי ענין לפני מס' חודשים כאשר הבעתי פליאה על אי התקפת אוניות ישראליות. דרך-אגב: צוללות של חיל הים מגיעות לכל קצוות העולם. לפני שנה עגנה אחת מהן בהוואי למשל.
 
תודה מקרב לב!

בשמחה: אחת מהדולפיניות שלנו מסתובבת שם
ונצמדת לכל אוניה ישראלית העוברת באזור. במקרה של התקפה, מושמדים הפיראטים תוך שניות וכך ארע בהתחלה ומאז איש מהם לא מעיז לקחת סיכון. אמנם אין אבטחה על האוניות אך אין בעיה להרכיב נשק על אוניה של צים ועל עוד אוניות ישראליות ואולם המעבר בתעלת סואץ יהיה בעייתי כי הנוהל קובע שאוניה ועליה נשק, חייבת להפקיד את הנשק במינהלת התעלה ולהמתין לקבלתו חזרה לאחר המעבר או לקראת היציאה אל הים התיכון או אל הים האדום (למעט אוניות קרב ומשחתות מאושרות למעבר AS IS). הם לא מעיזים להתקרב לאוניות ישראליות ולמשל הלוגו של ZIM גורם להם לשלשל בתוך המכנסיים. אחי שרת בשייטת 13 ואח"כ בשייטת 11 (ונמצא בקשר הדוק עם חבריו ועוד) וכבר אז לפני שנים רבות היה נוהל של ליווי אוניות ישראליות או ליווי אוניות זרות בדרכן לארץ והעוברות בסמוך למדינות אוייב. כיום, אוניה זרה העוברת במיצרי באב אל-מאנדב והיא בדרכה לנמל אילת, רק צריכה להניף עליה דגל ישראל באופן זמני בעת המעבר באזור המסוכן. הדגל מספיק כדי שהפיראטים יבינו שהתקפה תסתיים מהר מאוד... ותודה רבה לאחי שהפנה אותי לבירור הפרטים למי שצריך. הנושא עורר אצלי ענין לפני מס' חודשים כאשר הבעתי פליאה על אי התקפת אוניות ישראליות. דרך-אגב: צוללות של חיל הים מגיעות לכל קצוות העולם. לפני שנה עגנה אחת מהן בהוואי למשל.
תודה מקרב לב!
 

yehuda7K

New member
הבעיה היא מי שלא יודע וגם לא בודק בגוגל

יהודה, כולנו יודעים איפה בב-אל-מנדב, ומי שלא
יכול לבדוק בגוגל... הענין הוא שרגישותו הבטחונית של המעבר מייקרת את עלויות הביטוח לספינות שעוברות דרכו, לכן אם יעברו בו פחות ספינות או ספינות יותר גדולות שלא יכולות לעבור דרך סואץ זה יחסוך עלויות לחברות הספנות.
הבעיה היא מי שלא יודע וגם לא בודק בגוגל
ומלעיט אותנו בשטויות. לגבי עלות הביטוח, הנושא לא חד משמעי. ניתן גם לטעון שעם אותה כמות של פיראטים על פחות אניות שעוברות במצרים , הסיכוי של התקפה על אניה דווקא עולה, ועמו גם דמי הביטוח. עדיף לא להשתמש בנימוק הזה עד שלא יהיה ברור לנו מה ההשפעה האמיתית שלו. יהודה
 

easylivin

New member
ברוב הדברים דווקא יש לו קייס רציני.

ה (אי) הגיון של פארק מכה שוב
פארק כותב: "המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, ..., אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד." כנראה שאינו יודע היכן מיצרי באב אל מנדב. הרי גם האניות מאילת למזרח עוברות שם, ולא רק האניות מתעלת סואץ למזרח. שוב אי הגיון אפיני של פארק. יהודה
ברוב הדברים דווקא יש לו קייס רציני.
למשל, בעניין חברות הספנות מאירופה ומאסיה אשר "חלוקת העבודה" עשויה להיטיב איתן. אוסיף עוד דבר שלא זכה להתייחסותכם עד כה: האינטרס הכלכלי, הבטחוני והאסטרטגי של מדינת ישראל. דברים שלא פשוט למדוד אותם בכסף... והערה לפני המשך הדיון: חבל שגם כאן בחרת להגיב לגופו של הכותב, ולא באופן ענייני. נניח שפארק דה פרנס טועה; אבל באמת שהיית חייב מיד להשתמש בביטויים כמו "מכה שוב" או "אי הגיון אפיני"? תגובות כאלו ממש לא מוסיפות לך כבוד ומשקל, ובטח שאינן מחזקות את טיעוניך. הן מוציאות את החשק להגיב בצורה רצינית, אבל ממש אינן הופכות אותך לצודק יותר בעיני אחרים. וכך עוד הדיון הולך ומדרדר לו... למה אי אפשר אחרת? ולא רק איתי או עם פארק דה פרנס, אלא עם כל אחד אחר כאן ובמקומות אחרים?..
 
דווקא התייחסתי לכך...

ברוב הדברים דווקא יש לו קייס רציני.
למשל, בעניין חברות הספנות מאירופה ומאסיה אשר "חלוקת העבודה" עשויה להיטיב איתן. אוסיף עוד דבר שלא זכה להתייחסותכם עד כה: האינטרס הכלכלי, הבטחוני והאסטרטגי של מדינת ישראל. דברים שלא פשוט למדוד אותם בכסף... והערה לפני המשך הדיון: חבל שגם כאן בחרת להגיב לגופו של הכותב, ולא באופן ענייני. נניח שפארק דה פרנס טועה; אבל באמת שהיית חייב מיד להשתמש בביטויים כמו "מכה שוב" או "אי הגיון אפיני"? תגובות כאלו ממש לא מוסיפות לך כבוד ומשקל, ובטח שאינן מחזקות את טיעוניך. הן מוציאות את החשק להגיב בצורה רצינית, אבל ממש אינן הופכות אותך לצודק יותר בעיני אחרים. וכך עוד הדיון הולך ומדרדר לו... למה אי אפשר אחרת? ולא רק איתי או עם פארק דה פרנס, אלא עם כל אחד אחר כאן ובמקומות אחרים?..
דווקא התייחסתי לכך...
כתבתי על חשיבותו הפוליטית הבינ"ל העצומה של הפרוייקט. היא אמנם לא יכולה לבוא במקום הכדאיות הכלכלית שלו, כי חברות הספנות הבינ"ל חברות בקונגרס הציוני אלא מנהלות ביזנס, אבל אנחנו כמדינה ודאי חייבים להתחשב בכך.
 

easylivin

New member
כן, צודק. ולא רק אתה, כפי שראיתי עכשיו...

דווקא התייחסתי לכך...
כתבתי על חשיבותו הפוליטית הבינ"ל העצומה של הפרוייקט. היא אמנם לא יכולה לבוא במקום הכדאיות הכלכלית שלו, כי חברות הספנות הבינ"ל חברות בקונגרס הציוני אלא מנהלות ביזנס, אבל אנחנו כמדינה ודאי חייבים להתחשב בכך.
כן, צודק. ולא רק אתה, כפי שראיתי עכשיו...
זה נראה לי די שקוף שחייבים להיות גם שיקולים אסטרטגיים בקבלת ההחלטה הזו, ושלא כך סתם מנסים (לא בהצלחה עד עכשיו, כידוע) לקדם את הפרוייקט "הלא כדאי" הזה לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל, למרות ההתנגדויות מבית (וגם מבחוץ אגב; וד"ל). אבל זה ממש לא אומר שהפרוייקט אינו כדאי מבחינה כלכלית ישירה; ובקיצור, נראה שיש כאן שילוב של אינטרסים שעשוי לפעול לטובתו של הפרוייקט. מבחינתנו האזרחים, כל האינטרסים האלה חשובים: כי אכפת לנו גם מהכלכלה, וגם ממצבה הבטחוני של המדינה. אני בטוח שהפרוייקט הזה לא יזיק (בלשון המעטה) לכל אחד משני התחומים הנ"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה