למה חרדים לא משרתים בצבא

tamarhp

New member
זו הבעיה

אם כל הבסיסים היו כאלו, היה הרבה יותר קל. אבל מה לעשות, אם תסתכלי בהודעות האחרונות בשירשור תראי שזה לא ככה בד"כ...
 

פלסטיק

New member
"קשה" זה לא תירוץ לא למלא מצווה

יש הרבה מצוות שקשה לקיים. אז זה תירוץ? ואם קשה לו לא לעשן בשבת זה תירוץ ומותר לחלל שבת? ואם קשה לא לאכול חמץ בפסח זה תירוץ לאכול לחמניה בפסח? ואם קשה לא לנאוף זה תירוץ ומותר לנאוף? ואם קשה בצבא זה תירוץ להשתמט? השירות בצבא בזמן מלחמה זו מצווה. יכול להיות שקשה לקיים אותה (לא קל להפצע ולהשאר נכה או ליהרג חו"ח), אז מה? זה תירוץ?
 

מתנדב

New member
לעשות צבא זה מצווה?, פלסטיק אני

מתפלא עליך, מהיכן הבאת את הדברים האלו?
 

tamarhp

New member
מעניין

תביא את המקור... אולי לא הבנת נכון. בכל מקרה, הרמב"ם בהרבה מקרים פוסק בצורה שונה מרוב הפוסקים.
 

פלסטיק

New member
אחרי שאני אביא את המקור

אתה כבר הכנת את התירוץ? אז למה לטרוח? בכל מקרה הרמב"ם אמר שמי שמשתמט בתירוץ של תורתו אומנותו הוא רשע. תחפש בסנונית, בטח אחרי רבע שעה תמצא את המקור
 

tamarhp

New member
קודם כל

אני בת. ואני לא נוהגת להכין תירוצים מראש, בד"כ אני מסתכלת על ההודעה, מנסה להבין ומגיבה בהתאם. אתה מוזמן לעבור אצלי קורסים אם אתה רוצה. ואני לא יודעת על מה הרמב"ם דיבר, אולי הוא דיבר על מלחמת חובה. אבל אני בטוחה ב100% שאם הרמב"ם היה חי כיום, הוא לא היה אומר את זה על הצבא והמלחמה של היום.
 

פלסטיק

New member
קוראת מחשבות?

את יודעת מה הרמב"ם היה אומר? מאיפה יש לך את המידע הזה? ומי אמר לך שזו לא מלחמת חובה? ולמה?
 

מתנדב

New member
פלסטיק, דבר ראשון תביא את המקור

מהרמב"ם, ואחרי זה נדון הלאה, כי אני לא מצאתי את זה ברמב"ם, אז תן לי לראות מקור לדבריך... דבר שני כתבת באחד ההודעות שהאדמו"ר מבעלזא אמר שיהיה בסדר, והוא עצמו ברח לחו"ל, מעניין אותי לדעת מהיכן כל המקורות שיש לך?, אני מטיל ספק מהמקורת שברשותך....
 

פלסטיק

New member
במשך היום ב"נ אביא לך את המקורות

פשוט צריך מעט זמן לחיפוש והבוס שלי מצפה ממני גם לעבודה
 

מתנדב

New member
אוקיי, אתה צריך להביא לי 2 מקורות

א. בנושא הרמב"ם... ב. בנושא האדמו"ר מבעלזא שברח לחו"ל...
 

פלסטיק

New member
קישור ראשון בנושא האדמור מבעלז

הקישור החשוב יותר הוא מהאתר של יד ושם שם אתה יכול לראות שהיו רבנים שמסרו את נפשם ולעומת זאת התנהגות של רבנים אחרים שאני אישית אינני גאה בה מצאתי גם תחקיר עיתונות שאם תרצה אני יכול להעלות אותו גם כן רק אני יודע שבדרך כלל נוטים לתת לעיתונות משקל פחות אז בינתיים אני מעדיף להשאר עם יד ושם החיפוש לקח לי זמן רב ממה שחשבתי כך שלרמב"ם תאלץ לחכות מעט
 

פלסטיק

New member
ולמי שאין לו כוח לקרא את הכל

אז ציטוט מהנאמר: "מטבע הדברים, היו רבנים אשר בחרו לפעול אחרת וחלקם זכו בשל כך לביקורת קשה. כך למשל, כבר בתקופת המלחמה כמו גם לאחריה, הוטחו טענות קשות כנגד הרבי מבלז, שברח מפולין להונגריה בשנת 1943. הרבי נשא מספר דרשות בהם עודד והרגיע את יהודי הונגריה, אך עם כיבושה במרס 1944 נמלט ממנה וניצל, בזמן שחלק ניכר משומעי דרשותיו נספו"
 
סליחה!!! חוזרת בי!!! לפלסטיק..

לא ראיתי שהצטרכת להביא עוד מקור נוסף בעניין אחר. איתך הסליחה
 

פלסטיק

New member
בוקר טוב, ולא נורא, לא קרה כלום

פשוט אני לא תלמיד חכם ולכן לוקח לי זמן רב למצוא מקורות אבל אני מאוד אשתדל לקיים את מה שהבטחתי, עד עכשיו לא קרה שלא עמדתי בפורומים בהבטחות.
 

פלסטיק

New member
מקור שני בנוגע לרמב"ם

יקח לי יותר זמן ממה שחשבתי להביא את המקור הספציפי אליו התכוונתי אבל פטור בלי כלום אי אפשר אז: לפי הרמב"ם, מי צריך ללכת למלחמת מצווה? כותב הרמב"ם במלכים ומלחמות ז,ד: "אבל במלחמת מצוה הכל יוצאין ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה" שמתם לב? גם הכלה יוצאת למלחמת מצווה, לא רק החתן. אין אצלו יוצאי דופן. נותרת השאלה מהי מלחמת מצווה. אז בואו ונראה מה הוא כותב במלכים ומלחמות ה,א: "ואי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם". נראה לי שבהחלט הפלשתינאים גם אם הם אינם הפלישתים הם בהחלט "צר שבא עליהם". כדי להסיר ספק בואו ונראה מה הוא אומר באותו מקום לגבי מהי מלחמת רשות: "והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו". אם זו ההגדרה ברור שאנחנו לא נמצאים במצב של מלחמת רשות. דרך אגב לחזון איש היה הרבה מה להגיד בנוגע למצווה בגיוס לצה"ל אבל מכיוון שאין תחת ידי הציטוט המדוייק שלו וכנראה גם לשאר אנשי הפורום אין את המידע בצורה נגישה לא אגע בזה הרגע יום טוב, גיוס נעים (ולפי הרמב"ם מי שנלחם כיאות רע לא יפגע בו ומקומו בעולם הבא מובטח)
 

tamarhp

New member
יפה מאד

מלחמת רשות: "והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו". מלכתחילה אכן ישראל נלחמה כדי להרחיב את הגבולות, והפלשתינאים בעצם נלחמים איתנו משום ש"כבשנו אותם" (כמובן כאשר לא מתייחסים לאמונה שלנו שהארץ שייכת לנו). השאלה היא מה הרמב"ם מתכוון ב"גבולות" - גבולות הארץ כפי שהובטחה מהקב"ה או גבולות נוכחיים, המשתנים מזמן לזמן. אם הכוונה להרחבת גבולות א"י הנוכחיים - הרי שזו בעצם כן מלחמת רשות. בכל מקרה, יישר כח, פלסטיק, על ההשקעה והחיפוש!
 

פלסטיק

New member
לגבי גבולות

מה הפלסתינאים חושבים לא חשוב הרגע לדיון הזה. זה אולי חשוב לצרכי מו"מ איתם אבל לא חשוב לדיון ביני לבינך. בואי נבחן מה אמר הרמב"ם באותו מקום (מלכים ומלחמות ה,ו) "כל הארצות שכובשין ישראל במלך על פי בית דין, הרי זה כבוש רבים והרי היא כארץ ישראל שכבש יהושע לכל דבר, והוא שכבשו אחר כבוש כל כל ארץ ישראל האמורה בתורה" בעצם הוא מציג כמה תנאים: 1. ארץ ישראל אלו כל השטחים שנכבשו על פי בית דין (והנימוק הזה לא חשוב לי לדיון) 2. ארץ ישראל שכבש יהושע (כן חשוב לדיון) 3. ארץ ישראל האמורה בתורה (כן חשוב לדיון) מספיק שאחד משלושת התנאים יתקיים כדי שזה יחשב ארץ ישראל. תנאים 2 ו-3 קיימים ועומדים ואנחנו שוכנים בארץ ישראל. חוץ מזה התעלמת מתנאי אחד שגם הוא עומד בפני עצמו והוא שריר וקיים גם ללא הנימוק של הגבולות: "ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם". את טוענת שהפיגועים זה לא צר שבא עלינו? בקיצור יש המון נימוקים מדוע זו מלחמת מצווה: 1. הגנה על יהודים (ולא חשוב איפה הם נמצאים) 2. הגנה על המדינה (והראתי שני נימוקים נפרדים המראים שאנחנו באמת במדינה) נראה לי שהבאתי הוכחה מלאה.
 

tamarhp

New member
אוקיי

אתה יודע מה? אולי אתה צודק. אבל קשה לי להאמין שהחרדים לא מכירים את דברי הרמב"ם, אחרת הם היו מתגייסים (אין פה עניין של תירוצים, כי אם זו מצווה הם כבר היו עושים אותה). לכן - או שיש להם פירוש שונה (בכל זאת הם מכירים את הרמב"ם קצת יותר טוב מאיתנו),, או ש.. אני לא יודעת.
 
למעלה