ל--רון סי.
גם המונחים המופשטים "דג" ו"סנפיר" (להבדיל מדג או סנפיר מסויימים) הם רק פן בתפיסתו של האדם את המציאות, שאינו יכול להציג את כל הפנים של המציאות, למשל את האהבה. כשם שהמושג "דג" משקף מציאוּת מסויימת, דגים ממשיים, כך גם המספרים 1, 2, 3 וכו´ משקפים מציאות מסויימת, אם כי כוללנית יותר מהתחום הצר יותר של דגים וסנפירים. כנ"ל גם המונח "חיבור מספרים". אגב, גם בתורה נזכרים לא רק דגים וסנפירים, אלא גם מספרים ופעולות חיבור ביניהם. לכן, אם כל השוני שאינו מוטל בספק בין מדעי המתימטיקה והזואולוגיה, שני תחומי הגות אנושית אלה אמורים להיות מוכרים לאלוהים במידה שווה. ובעצם, אנסה לפשט עוד יותר את (הפרכת) "הוכחתו" של דוד170 לקיום אלוהים: חז"ל עשו תגלית מדהימה לזמנם? גם אוקלידס! תגליתם של חז"ל יכלה להתבצע רק אם אלוהים הכתיב להם? תגליתו של אוקלידס יכלה להתבצע רק אם האלים היוונים הכתיבו לו! אז מה אם שתי התגליות הנ"ל מתחומים שונים? שתיהן משקפות פנים מסויימים של המציאות. ישרים מקבילים זה דבר שאפשר בהחלט לתאר ולהדגים במציאות. שלא לדבר על המלאכותיות והגיחוך שבכל הסיפור על הסנפירים המוכיחים את קיום אלוהים, אם ברצינות. גם אני מסופק מאוד אם מדובר בכלל "בתגלית מדעית מדהימה", ואם כן, מדוע לא להניח שהם פשוט היו חכמים, כמו אוקלידס למשל, בלי שום קשר לכוחות אל-טבעיים? את "מעמד סיני" לא הצלחתם להוכיח אפילו במילימטר או במיליגרם. בדיוק אותן מילים אפשר לומר על תחיית ישו, או על מוחמד, או על בודהה, או על כל אחד מסיפורי הברון מינכהאוזן בו השתתפו כבייכול הרבה אנשים. יתכן שהסיפור אכן משקף ארועים מסויימים, אולי הופעת חייזרים. הרבה מתיאור נדודי אבותינו במדבר מתאים לחיי הבדואים בסיני. אולי אכן מדובר במסורות סיפוריוֹת מימים בהם היו אבותינו נוודים במדבר, לפני שפלשו לארץ מיושבת? גם במסעות גילגמש ישנם תיאורים דומים לסיפורי התנ"ך, אם כי שמות האלים שונים.