זה יעבוד רק אם שני הצדדים יחליטו
ללכת עם זה. נדמה לי שאנחנו חוזרים לאותן שאלות בסיסיות כי יש כאן הרבה גורמים שכשהם שומעים דעה שלא מתאימה למסורת כפי שהם מכירים אותה, מזדעקים ומוכרחים לנטוש את הדיון הקונקרטי ולחזור לשאלות הבסיסיות. אני יודעת, מרגע שאני נותנת הסבר ביקורתי זה נתפס כאילו הנפתי דגל שעליו כתוב "אני אתאיסטית, אני חושבת שלא אלוהים כתב את התורה, ואני דווקא אהרוס לכם את כל מה שלימדו אתכם בגן". אבל לא לזה אני מתכוונת. אני רק מציעה קריאה אחרת, בדרך כלל קריאה של פשט הכתובים, ולעתים קריאה שלוקחת בחשבון אלמנטים נוספים שנראים לי רלוונטים (כגון התקופה ההיסטורית בה נכתב הטקסט, השפעות של תרבוית אחרות וכדומה), גם אם הם לא תואמים את המסורת. אני יכולה לנסות להרגיז אתכם פחות (הפסקתי לכתוב את השם המפורש...), אבל אני לא רוצה להמנע מלכתוב דברים שאני לא מאמינה בהם (ואחרי הכל אני אוהבת את הפורום הזה, כי אני אוהבת מקרא ומשמח אותי שיש אנשים מבינים שאפשר לדבר איתם על הנושא). אני חושבת שאם לא בכל פעם שאני (ואחרים שכמותי) אתן הסבר "ביקורתי" - "מדעי", יחזירו לי ב"אבל אלוהים אמר", ו"זה לא מסתדר עם מה שנאמרה בבבלי, בבא קמא ע"ג, ע"ב, או עם הכוזרי, או עם הרמב"ם או מה שלא יהיה, אפשר יהיה להתקדם לדיונים רציניים ומעמיקים יותר. לא כל דעה בפורום צריכה להוביל לוויכוח תיאולוגי, בסופו של דבר אלו רק דעות נוספות על התנ"ך. בסופו של דבר כולנו מאותו עם, ולכולנו יש היסטוריה די דומה, וספר אחד בסיסי זהה. ונהדר.