מאחל להם כישלון חרוץ

קלייטון.ש

Well-known member
דריסת האשה ע"י הרכב האוטונומי נבעה מבאגים בתוכנה

הרכב ראה את האשה לפחות 2 שניות לפני שפגע בה ובכל זאת לא נקט פעולה. הנושא לא יעניין את המחוקק אפילו שם כי ברור לכולם שיכולים להיות באגים וברור לכולם שהפתרון הוא לתקן אותם.
 

BravoMan

Active member
אה, באמת?

אתה חושב שהנושא שם לא מעניין את המחוקק?
&nbsp
הוא מעניין ועוד איך! למרות שתקנות תעבורה בארה"ב הרבה יותר רופפות מאשר בארץ, ועדיין אף אחד לא יכול להעלות רכב אוטונומי על הכביש שם בלי אישור מיוחד מהרשויות.
&nbsp
בארץ המחוקק בכלל לא מחלק אישורים כאלה, לכן כל הפיתוח נעשה במתחם מיוחד שנבנה לשם כך.
&nbsp
אבל אני מבין מתגובתך שהמצב הזה לא מקובל עליך, ואתה רוצה שהממשלה לא תתערב, ותיתן לכל מי שרוצה לפתח רכב אוטונומי לבחון אותו על הכביש, גם אם פירוש הדבר שאותם באגים שבהכרח יהיו בשלבים הראשונים יעלו לך או למשפחתך בחיים שלכם?
&nbsp
אתה במקרה סוג של "ליבריתני", שחושב שלא צריך ממשלה?
 

קלייטון.ש

Well-known member
הבאת מקרה של הריגת הולך רגל ע"י רכב אוטונומי

כהשוואה למיתת ילדים בעקבות מילה.
האם לדעתך המחוקק בחו"ל או בארץ צריך לאסור לגמרי ניסויים ברכבים אוטונומיים בגלל מקרה המוות?
נראה שזו דעתך שהרי אתה בעד איסור גמור על מילה בגלל כמה מקרי מוות במילה.
כפי שאמרתי המחוקקים בחו"ל לא יעצרו את הניסויים ברכבים אוטונומיים אפילו יהיו עוד מקרי מוות רבים - ובטוח שיהיו. אין שום הבטחה שהטכנולוגיה תמנע תאונות לגמרי וגם לא תאונות קטלניות, אלא רק מקווים שהיא תצמצם אותן משמעותית.
המחוקק בארץ בכלל לא צריך להתייחס לנושא שהרי בארץ אין ניסויים כאלה. כמו שאיסור מילה באיסלנד לא ישפיע על מיתת ילדים ממילה במקומות אחרים, ככה איסור על ניסויים ברכבים אוטונומיים בישראל לא ישנה כלל את מצב ההרוגים במדינות אחרות.
 

BravoMan

Active member
קודם כל יש בארץ ניסויים כאלה

חברת מוביליי, השייכת כיום לאינטל מפתחת רכב אוטונומי בארץ, ואכן יש לה מתקן ניסויים משלה, שם היא יכולה לבחון ולפתח בלי לסכן עוברי אורח לא קשורים וחפים מפשע.
&nbsp
המחוקק הישראלי והאמריקאי, לא באים לאסור פיתוח מכוניות אוטונומיות, ואני לא דורש זאת מהם.
&nbsp
אבל יש כאן מקרה בו עושים משהו מסוכן, והמחוקק, כפי שאני מצפה ממנו, קובע כללים איך לעשות את זה במינימום סיכון לבני אדם.
&nbsp
מחוקקים גם לומדים מניסיון של מדינות אחרות לפני שהם מחוקקים חוקים שישפיעו על הציבור שלהם.
כי לא תמיד בטוח (רק אתה בטוח בעצמך בלי ראיות בשטח), מה תהיה ההשפעה של חוק מסוים - חיובית או שלילית.
&nbsp
אז כפי שהמחוקק הישראלי לא ממהר לשחרר מכוניות אוטונומיות לכבישי הארץ כי הוא רואה את הניסיון המר של האמריקאים ששחררו את הרכבים האלה בשלב מוקדם מידי, כך ייתכן (בניגוד אליך אני לא קורא מחשבות ואין לי קשרים בפרלמנט שלהם) המחוקק האיסלאנדי רואה את התוצאות השליליות של ברית מילה ברחבי העולם (לא רק מוות, יש הרבה יותר מקרים של מום לכל החיים), ומחליט לאסור על מילת תינוקות בחוק.
&nbsp
ושוב - אתה מתעלם מנקודה חשובה:
כל יהודי או מוסלמי שרוצה להיות נימול, יוכל לעשות לעצמו ברית מילה ברגע שיגיע לגיל בו הוא יכול להביאה הסכמה (16 או 18, לא בטוח לגבי החוק באיסלנד).
לא אוסרים על מילה ככל, אוסרים רק על מילת תינוקות.
&nbsp
כפי שלא אוסרים על רכבים אוטונומיים בכלל, אלא רק קובעים שהם עדיין לא מוכנים לנסיעה במרחב הציבורי.
 

קלייטון.ש

Well-known member
ביהדות מלים בגיל 8 ימים ובאיסלם עד גיל 13

איסור על יהודים ועל מוסלמים לעבור מילה לפני הגיעם לבגרות היא שלילה חמורה של חופש הדת שלהם. זו נקודה מאד חשובה כאשר מדברים על איסור מילה, וטוענים שבאים להגן על ילדים מפני הוריהם ושהפגיעה היא בחופש הדת של ההורים ולא של הילדים. זה שקר בוטה. הפגיעה היא קודם כל בחופש הדת של הילדים ולכן בילדים עצמם. היהודי או המוסלמי לא רוצה לחכות עד שיגיע לגיל ששלטון נוצרי מכתיב לו. הוא רוצה לקיים את מצוות דתו כפי שהיא.
באשר לטענותיך על רכבים אוטונומיים המחשבה כאילו אפשר לפתח אותם בלי לעלות על הכביש היא שגויה. אילו היתה נכונה לא היו נערכים ניסויים בארה"ב על כבישים. המקרה של אובר מצער אבל בלתי נמנע, והמחוקק האמריקאי לא יפסיק את הניסויים על כבישים בגללו. אובר לוקחים הפסקה מניסויים על הכביש אבל הפיתוח עצמו נמשך גם תוך סיכון חיי אדם. אני מבטיח לך שבשלב כלשהו רכבים אוטונומיים יעלו על הכבישים גם בישראל, ובלי ספק יהיו תאונות גם עם הרוגים, והמחוקק הישראלי לא יעשה דבר לעצור את הטכנולוגיה.
 

BravoMan

Active member
אוקיי, אז קודם כל הבנתי שאתה מוכן להיההרג עבור רווח של

חברות מסחריות.
אני חושב שזה די מגוחך, אבל זו זכותך.
&nbsp
אני רק שמח שהמחוקק הישראלי לא מסכים איתך, ואני חושב שהמחוקק האמריקאי ילמד לקח בקרוב, ויחזיר בכוח את הרכבים האוטונומיים לסביבות ניסוי בטוחות לעוד זמן רב.
&nbsp
לא יודע מהיכן ההזיה שלך שצריך לשלם על הטכנולוגיה הזו בדם, אבל אני, למרות שאני מאמין שרכבים אוטונומיים הם עתיד הכרחי, לא מסכים איתה.
&nbsp
באשר לברית מילה, לא חסרים יהודים שמסיבות כאלה ואחרות נימולו בגיל מאוחר, כלל הבחור החביב הזה:
http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2371747&forum_id=771
הוא עבר ברית מילה בגיל 70 (שנה, לא יום!), וחבריו הדתיים אומרים לו: "אף פעם לא מאוחר מידי".
&nbsp
אז על סמך מה אתה קובע שליהודים כ"כ עקרוני לימול במועד הספציפי, שהם יהיו מוכנים לצאת למלחמה על זה, או ירגישו נורא מדוכאים אם יצטרכו להמתין קצת?
אולי פשוט ישנו את ההלכה?
&nbsp
גם ככה יש היום תינוקות שלא מלים אותם ב-8 ימים בגלל סיבות רפואיות, והרבנים מוצאים את התירוצים הנחוצים בלי שום בעיה.
&nbsp
ואגב, איזה "חופש דת" בדיוק יש לתינוק, או אפילו לילד?
אתה באמת מאמין שתינוק רוצה משהו חוץ מלאכול, לישון, ולחרבן?
אתה חושב שילד בן 5 מבין מספיק כדי להחליט אם הוא רוצה שיחתכו לו במקום הכי רגיש או לא?
&nbsp
לילדים בכלל אין הרבה ברירה - הם לא רוצים שום דת, אבל הורים כופים עליהם דת, כמו גם דברים אחרים.
&nbsp
אז על איזה חופש דת של תינוקות אתה מדבר???
 

קלייטון.ש

Well-known member
אתה המגוחך

כשאתה יוצא יום יום לכבישים ומסתכן במוות בגלל אינטרסים של אנשים אחרים, כולל חברות מסחריות.
אתה המגוחך כשאתה מתעסק באשה אחת שנהרגה מרכב "אוטונומי" - כשברכב ישב נהג אנושי שהיה אמור לבקר את פעולת המחשב - בזמן שאלפים נהרגים מרכבים רגילים.
איפה המחוקק הישראלי ולמה הוא לא אוסר על רכבים לנוע בכבישים כשכל כך הרבה אנשים נהרגים?
כל הכיוון שלך מטופש. אתה צריך לדעת שטיעונים על סכנת מוות ואף על מוות ממשי לא עוצרים שום דבר. אפשר להביא אינספור דוגמאות.
 

BravoMan

Active member
אני יוצא בגלל אינטרסים שלי.

אם הייתי רוצה, הייתי מוצא עבודה שלא מכריחה אותי לנסוע לשום מקום.
&nbsp
המחוקק הישראלי, ומחוקקים בעולם עושים כמיטב יכולתם כדי לשפר את הבטיחות של טכנולוגיית הרכב הקיימת - בין אם זה להעניש את המרכיב האנושי, בין אם זה להוסיף אמצעים טכנולוגיים לאכיפה וכו'.
&nbsp
טיעונים על סכנת מוות הובילו להמון חקיקה:
עד לפני כמה אשורים, מותר היה לעשן בכל מקום.
אחרי שהמחקר המדעי הכריע שאישון גורם לסרטן, מעשנים הפכו למנודים, ולפי הגדרה שלך מדוכאים.
&nbsp
למרות שעד היום יש הרבה אנשים שמעשנים, הם כבר לא יכולים לעשות זאת אפה ומתי שהם רוצים, אלא רק במקומות מסוימים שמוקצים לכך.
&nbsp
ועדיין, אני לא שומע אותך או מישהו אחר מזדעק נגד דיכוי המעשנים המסכנים...
&nbsp
אותו כנ"ל לגבי פריאון: פעם הוא היה רכיב בהרבה מוצרי צריכה ביתית, מקררים, מזגנים ועוד.
היום הוציאו אותו מחוץ לחוק, אבל אף אחד לא בכה שעצרו לו את הטכנולוגיה.
&nbsp
אזבסטוס, DDT, ויש עוד רשימה ארוכה.
&nbsp
כשאני יוצא לכביש, אני יודע שאנשים שנמצאים איתי שם עברו הדרכה ומבחנים שעומדים בתקן מסוים, בדיוק כמו שאני הייתי צריך לעבור כדי לקבל רישיון.
זה לא מבטיח שהם לא יהרגו אותי בטעות, אבל זה כרגע הכי טוב שיש.
&nbsp
זה לחלוטין לא המצב עם הטכנולוגיה של רכב אוטונומי - זו טכנולוגיה בחיתולים, ויש הרבה מה לעשות לפני שמותר יהיה לשחרר אותה לכביש.
המחוקק הישראלי מבין את זה, האמריקאי לא.
&nbsp
אתה, לאומת זאת, נראה שלא מבין, ולא רוצה להבין שום דבר מזה.
למה, אני לא יודע, אבל לפני שאתה יורה תגובות, נסה רגע לחשוב להתעמק ולקרוא.
 

קלייטון.ש

Well-known member
בחרת בטיעון מטופש ואני לא יודע בשביל מה אתה מתעקש עליו

אין תחום בחיים שניהולו לא מעמיד מישהו בסכנה. בנין, תחבורה, ייצור, רפואה. אנשים מתים כל יום כמו זבובים כדי שאתה יהיה לך איפה לגור ומה לאכול. אם המחוקק יאסור תחומים אלה ואחרים בגלל שאנשים מתים אתה תצטרך לחיות במערה ולאכול פירות. אפילו לצוד לא תוכל כי ציד מסוכן לחיי אדם.
נראה לי שאתה סתם טרול שאוהב להתווכח. לפחות תבחר טיעונים טובים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אגב אתה מדבר על התאונה של אובר בבירור בלי לדעת מה קרה

ובלי להבין איך הניסוי מתנהל. לידיעתך מאחורי ההגה יושב נהג או נהגת שתפקידם לבקר את המחשב ולהגיב במקרה חירום. הנהגת ברכב לא היתה מרוכזת בכביש לפני התאונה. בנוסף בסרטון רואים שהרכב ראה את האשה שתי שניות לפחות לפני שפגע בה, והמערכת לא עשתה דבר. ושלישית במקרה זה לא בטוח שאפשר היה למנוע את התאונה אפילו הרכב ניסה לבלום או לסטות.
מכל אלה עולה שגם אם אומרים לאובר לנוח קצת מניסויים בזמן שהם מבררים למה הנהגת שלהם לא היתה מרוכזת ולמה הרכב לא הגיב, אם היה צריך להגיב, ניסויים בכלל בוודאי אין מקום לעצור.
להבא כדאי לך לברר נושא לפני שאתה מתייחס אליו גם אם אתה מביא אותו בשביל להתווכח סתם

 

BravoMan

Active member
אני מכיר את הנושא קצת יותר ממך!

אני עובד בדברים שקשורים לתחום.
&nbsp
המקרה הספציפי של אובר מדגים מצוין את הבעיה:
הנהג שישב ברכב לא היה מאומן ולא מרוכז - דבר שהוא חובה בניסויים כאלה.
הטכנולוגיה של הרכב לא היית בשלה - היא לא הגיבה.
הסרטון שאובר שחררו, לא תואם לסרטונים שגורמים אחרים בלתי תלויים צילמו באותו מיקום באותם שעות, כך שנראה שבהחלט היה ניתן למנוע את התואנה.
&nbsp
אבל החשוב מכל - אתה פשוט מסרב להבין את הטענה שלי, וכמו ילד קטן מתלהם על "לחיות במערה".
&nbsp
אני לא אומר שצריך להפסיק ניסויים של רכב אוטונומי, אני אומר שצריך לעשות אותם במקומות שמיועדים לכך, ולא בכל מקום שחברה מסוימת תרצה לנסוע.
&nbsp
הזכרת את ענף הבניה - אתה יודע כמה תקנות יש להם חייב לציית קבלן בניה?
אתה ידע שיש פקחים שיכולים לסגור כל אתר ולעצור בניה של כל בית, מבית פרטי עד מגדל רב קומות, אם לא עובדים שם בדיוק בצורה הנכונה?
&nbsp
ואתה יודע מה קורה למי שחותך פינות בתחום הבניה, כמו אלה שאחראים על גשר המכביעדה?
הם הולכים לכלא!
זוכר את הנברשת שנפלה בעולם אירועים?
זה אפילו לא בניה - סתם תליית תאורה, ועדיין, ראה מה עשו למי שהיה אחראי על זה:
https://news.walla.co.il/item/3008132
אגב, אם מערכת המשפט בישראל לא היית כ"כ רופפת וסלחנית, הם היו מקבלים עונש יותר חמור, כי החוק מאפשר לתת הרבה יותר מ-6 חודשי שירות.
&nbsp
בקיצור - הנקודה היא שחלק מהעבודה של המחוקק הוא להסדיר תחומים בהם יש סכנה לחיי אדם, להעמיד סדרה של תקנות ומנגנון פיקוח, כדי שתחומים כאלה ינהלו תוך כמה שפחות סיכוי.
&nbsp
הזכרת רפואה?
רפואה היום היית אולי הרבה יותר מתקדמת, אם כמו דוקטור מנגלה, כל רופא יכול היה לעשות כל ניסוי שהוא רוצה על בני אדם.
מה לעשות, שחוק בכל מדינה בעולם אוסר זאת, ולוקח המון זמן ובדיקות עד שתרופה או תהליך רפואי כלשהו מגיע להיבדק על בני אדם.
&nbsp
משום מה, אתה האדם הראשון שפגשתי שטוען שיש בעיה עם הזהירות הזו.
אני תוהה אם היית מנדב את גופך למדע...
 

קלייטון.ש

Well-known member
זכותך להחזיק בדעה על האופן שבו צריך לפתח רכבים אוטונומיים

אבל הנושא לא שייך בכלל לדיון על ברית מילה והסטת הדיון אליו היתה מיותרת ולא קידמה אותו בכלל.
 

BravoMan

Active member
אז בוא נחזיר את הדיון למקומו:

אתה טענת שאתה יודע מה האג'נדה של המחוקק האיסלאנדי.
שאלתי אותך מנין אתה יודע, ולא ענית.
&nbsp
אז הדגמתי לך, שמחוקקים במדינות שונות דואגים לבטיחות הציבור, וגם לומדים לקח ממה שקורה במדינות אחרות כשהם מחוקקים חוקים.
&nbsp
אבל אתה ממשיך להתעקש על שלך, במקום לקיים דיון...
&nbsp
מה שהיה רלוונטי בכל התת שרשור הזה, זה לא המכוניות האוטונומיות, אלא היחס של המחוקק, והיחס הזה רלוונטי לעוד הרבה תחומי חיים, אישון, בניה, חינוך, וכן - גם מילת תינוקות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
איפה טענתי שאני יודע משהו? אני כל הזמן רק מביע את דעתי

ולפעמים אפילו מצהיר שהיא חסרת חשיבות. לדעתי המחוקק האיסלנדי בכלל לא מתעניין בשאלה, כי הבעיה בקושי קיימת אצלו, והגורמים שדוחפים שם לחקיקה נגד מילה הם גורמים מחוץ לאיסלנד שמנסים לנצל את חוסר האכפתיות של המחוקק האיסלנדי - ושל העם האיסלנדי - להשיג חקיקה נגד ברית מילה במדינה אירופאית. אבל זו כאמור רק דעתי והערכתי.
 

BravoMan

Active member
הבעיה עם דעתך אינה חשיבותה, אלא זה שהיא לא מבוססת.

אנשים שמחזיקים בדעות חסרות בסיס היו תמיד ונשארו אחת הבעיות הקשות של האנושות...
 

ItsikH

Member
נניח לצורך הדיון שניתן לעשת זאת ללא שום כאב לתינוק
המונח 'אלימות' מטעה.
 

ntha1

New member
לא, אי אפשר להניח שניתן. זה מהותי.

לחתוך לתינוק בן שמונה ימים את הזין זו לא אלימות לדעתך?
&nbsp
 

ItsikH

Member
גם חיסון זו אלימות, השכנוע שלנו
בצורך בחיסון ובתועלתו לא משנה זאת כלל
 

ItsikH

Member
חופש הדת
הוא הסכם דו צדדי בין הדמוקרטיה לבין הכנסיה, בו הכנסיה מתפרקת לחלוטין מכל שמץ יומרה או שאיפה לסמכות ריבונית - ויתור *עקרוני* ולא טקטי בלבד, ברמת הגדרת מהות הדת ומעמדה בעיני עצמה - ובתמורה מעניקה המדינה לכנסיה את הזכות לקיים טקסים, פולחן, להחזיק נכסים ולגבות כספים כולל אפילו פטור ממסים - כל אלו נועדו להבטיח שלא יהיה לכנסיה אינטרס לחתור תחת המדינה
 

קלייטון.ש

Well-known member
כן אבל פה מדובר בחופש דת של דתות זרות ולא של הנצרות

לכן גם כיבוד חופש הדת הוא יותר קשה לאירופאים, שהרי מדובר במהגרים מוסלמים בעיקר, עם המנהגים הזרים שלהם, וביהודים רוצחי ישו (אף שהכנסיה כבר סלחה להם).
 
למעלה