מסיפורי המורה שלי לכימיה:

Gilliana

New member
שום מנגנון של עצמנו

יש קריטריונים מסויימים שמבחינתי X צריך לעמוד בהם כדי להיות ראוי לאמון שלי - אם כל הקריטריונים אינם מתמלאים, אני לא יכולה לסמוך עליו, נקודה. מה הקשר לחוסר יכולת לסמוך על עצמי - ממש לא מובן לי.
 

Lonly badger

New member
אז יצרת לעצמך

רשימה של קריטריונים. יכול לבוא אדם - למשל אנטיכריסט. שיהיה מושלם מבחינת קריטריונים. ולהקסים אותך. יקח את תמיכתך ויעשה עם זה מה שהוא רוצה. ואת תמשיכי לתמוך בו כי יש לו קריטריונים ראויים לאמון. אנחנו לא רובוטים. וx-ים לא עובדים על ההגדרה שלי של בני אדם נורמלים. ברגע שאת אומרת על משהו או על מישהו שהוא דפוק, או אסור לסמוך עליו. את יצרת חומה בתוך עצמך ולפעמים כל דבר שאת זורקת על מישהו אחר , חוזר בצורה פסיכולוגי ישר אליך. עצם השימוש בשנאה לגבי כל דבר שלפי הסטנדרטים שלנו "מצדיק שנאה" יוצר סוג של שנאה עצמית.
 

Gilliana

New member
כמה דברים:

א. מנין לך מה הקריטריונים שלי? ב. אני האדם האחרון בעולם ששונא את עצמו כך שממש טעית בגדול בקשר אלי ג. כשאני אומרת על מישהו שהוא "דפוק" אני לא מדברת על דפוק מבחינת החברה או הסביבה, אני מדברת על דפוק מבחינת איך שאני מבינה ורואה אותו. ד. מה הקשר לרובוטים? גם אתה התחלת עם פרשנויות מעוותות? ה. סליחה שאני אומרת, ואל תיקח את זה אישית בבקשה - אבל מכיוון שאני דוגלת בכנות, בפרט בפורום הזה - מה שכתבת כאן מהווה לדעתי סוג של התחסדות.
 

Lonly badger

New member
אני לא טהור

א. ברגע שאת משייכת לעצמך ונעזרת בקריטריונים זה יכול ליצור תלות בקריטריונים לצורך בטחון. וזה יטשטש את הדבר האמיתי שמולך שמדבר, חושב ומרגיש. ב. לא אמרתי שאת שונאת את עצמך. דיברתי על מה יוצר תיוג. ברגע שאנחנו מתייגים זה יוצר תגובה כימית ופיזיולוגית במוח שלנו ובגוף שלנו. ג. זה תיוג. ד. מה שפועל מתוך פחד פועל לפי תבנית לצורך כיסוי הפחד. כמה שיש יותר תבניות תהליך התגובה נעשה יותר יותר טכני , פחות ופחות גמיש. שימי לב ש- "גם אתה התחלת עם פרשנויות מעוותות?" נובע מהשוואה שלך אותי עם X\Y\Z. ה. לא לקחתי אישית =] אני לא דוגל בכנות , אני רואה בכנות כמה שנותן לי שפיות , אנרגיה ורגישות. כלומר בלי זה אני מתחיל לאבד אנרגיה לשווא ומתחיל לפגוע באחרים לשווא מבלי לדעת את זה אפילו ואולי אפילו להנות מזה בלי לדעת. אין לי ברירה אלא לההפך ליותר ויותר כן מיום ליום, כלומר להרוס את מה שמונע ממני להיות כנה מיום ליום. לפי דעתך כנות היא קונספט\אידאל שמולו את משווה את הדרך דיבור שלי ואז מסמנת אם אני כנה או לא? את מניחה שיש לי קריטריונים? האם באמת יש לי קריטריונים או שאיפה ורצון בלתי מותנים לכנות? ביום שאני אתחסד ותבואי להעיר לי שאני מתחסד אני בשמחה אודה שהתחסדתי עבור המודעות והפידבק שאני ארוויח מהודאה בפגיעה שלי בך או במישהו אחר כלומר בעצמי. אבל לצטרף לכל הודעה את זה שאני לא מושלם ואנושי , פגיע, עם מגבלות זה לא פתרון. וזה יוכל להשמע כתלונה ובקשה לרחמים עצמיים, להפך אני רואה בזה את החוזק של הבן אדם. חופש שוויון וערכים לא יכולים להתקיים ללא כנות. אבל כנות לא צריך לצעוק או לציין אלא לפעול מתוכה.
 

0Pandemonium0

New member
את שוב נותנת דוגמא של רביה.

מה שאמרת נכון, אני מסכים איתו. זה דחף טבעי שחזק יותר בגברים מאשר בנשים. אבל הדוגמא לא רלוונטית, היא אינה מתייחסת לכסף או לכוח. המרדף אחר עושר אינו טבעי, מפני שעושר הוא אינו טבעי. כסף ועושר הם מושגים, מילים, שהומצאו על-ידי האדם. כסף הוא חפץ שהומצא על-ידי האדם. אלה לא דברים שבאים מן הטבע, ולכן לא הגיוני שהרצון לכסף יהיה טבוע באדם גנטית, אלא רק בעוד עשרות אלפי שנים. כשאדם עני רודף אחרי כסף ניתן להבין זאת. כשאדם עשיר רק רוצה עוד ועוד לא ניתן להבין זאת. עוד כסף לא ישיג לו אוכל, אלא רק תענוגות. את יכולה להגיד שאדם רוצה הרבה כסף כדי שיהיו לו הרבה נשים, אבל למה אדם ממשיך לרצות עוד ממון לאחר שכבר יש לו מספיק, גם כסף, גם אוכל וגם נשים?
 

Gilliana

New member
משום שהמודרנזיציה עוותה...

... את האינסטינקטים. מעין מוטציה אם תקרא לזה - אבל היסוד לכל העניין הוא טריטוריה, נקבות ומזון. למה למשל שמעון פרס רוצה כ"כ להיות ראש ממשלה? זה עניין של כסף? לא, זה עניין של גאווה, יוקרה - טריטוריה.
 

Lonly badger

New member
גילי צודקת

אבל מפספסת דבר אחד. חיות מחוברות לעצמן לגמרי. אין להם מחשבות מודעות או תפיסה של זמן והן לא חושבות על כל דבר 500 פעמים. הם עושות אותו. בני אדם רוצים לחיות. סבבה. אבל רק בגלל שהם לא יודעים מה זה חיים ומה זה מוות והם פועלים מתוך פחד. שאדם פוחד הוא לא יכול להקדיש תשומת לב למצב האמיתי שקיים. ואני אתן כמה דוגמאות. -במלחמת העולם השניה, שהאמריקאים באו למחנות ההשמדה ומצאו את שאריות השורדים המוערבים שהיו רק עור ועצמות. הם נתנו להם לחם וצלמו אותם. חלק מהיהודים אכלו עד כדי שהקיבה שלהם התפוצצה והם מתו. (הרעב והשמחה והתקווה התממשו וטשטשו את המצב האמיתי של תשומת לב אל הגוף או ידע או זהירות טבעיים שלא נובעים מחשיבה או תכנון.) -אם אני מתווכח עם מישהו על איך נראית ג'ירפה אני אף פעם לא הולך ובודק איך נראית ג'ירפה, למרות שזה הדבר הכי שפוי הגיוני ופשוט לעשות. ככה שכל וויכוח נובע מהפחד של טעיה והקטנה עצמית. כלומר מוות קטן של האגו. וזה סותר כל פניה לאינטיליגנציה הגיון או בקיצור המצב הקיים - אמת. -בני אדם עושים אהבה בשביל כיף. גם דולפינים עושים אהבה בשביל כיף. אבל דולפינים לא אלימים . בני אדם כן. אלימות נובעת מפחד , פחד או שעמום שגם נובע מפחד. ככה שאנשים שאלימים או רוצים ריגושים חדשים ולהגביר את חווית הסקס משתמשים בכך כי הם נעשו פחות רגישים לעצמם מרוב הנאה שהפכה להרגל. יש קשר ישיר בין כאב , פחד והנאה גופנית. למה? ככל שהגוף או בן אדם נשאבים לתוך חווית ההנאה הם לא רוצים שהם תגמר. שלא תפסק לעולם. ככה שההנאה הופכת תמיד לסוף של הנאה ואם יש רצון שסותר את התנועה הטבעית הזאת יש קונפליקט - שיוצר לחץ וכאב פסיכולוגי שעובר אל הגוף ונהפך לאמיתי. אבל המקור של כל הכאב הוא לא אמיתי. פסיכולוגי. פחד שלא מחובר לדבר ומצב קיים קונקרטי מחוץ לך הוא פיקציה, אשליה. ככה שכולנו יודעים שפחד הוא כוח חזק. והוא מניע את החברה שלנו. אבל הוא גם מעוור אותנו כי הוא לא נובע ממשהו אמיתי. שמאיים עליך בחוץ. ואם ניקח את דוגמת על קידע או האיום באיראן, אין לנו דרך לדעת אם זה נכון או לא נכון. בואו נהיה כנים. אין דרך לדעת ב100 אחוז. שזה נכון או לא נכון. אנחנו יכולים לבטוח בפוליטיקאים . זה כן. אבל זה כמו לבטוח בכל הנחת יסוד שכתבנו על ניירות מראש והמצאנו ספונטנית. בקיצור - דוגמה. שנובעת מפחד. תמיד. או אם לא תרצו להסכים - דוגמה יוצרת תמיד פחד. או סליחה - קודם כל דעה קדומה - ואז פחד.
 

Gilliana

New member
בגדול אני מסכימה

אבל אני בהחלט לא מסכימה עם הדוגמאות שנתת לגבי אירן ו/או אל-קעידה - אין שום צורך בתווך של הפוליטיקאים כדי להבין את גודל הסכנה הטומונה בהם: אנו שומעים את איומיהם של הנ"ל במו אזנינו ורואים את מעשיהם במו עינינו. וגם פחד קשור להשרדות, כי אחרת - איזו מטרה בדיוק הוא משרת?
 
פחד משרת את תרבות הצריכה

יצירת פחד בציבור גורם לכך שהציבור לא נאבק נגד זה שהשלטון גונב ממנו. הוא עסוק בלפחד מאויבים דימיוניים שהשלטון ממציא עבורו. הפחד הוא מה שמאפשר להמשיך לסבסד את תעשיות הנשק, שמייצרות יותר פצצות ממה שאפשר לפוצץ. הפחד מצדיק את מלחמות השווא. הפחד, המועקה, הדיכאון, הם מה שגורמים לאנשים להטביע עצמם בעבודה, סמים, ובעיקר שופינג, מוכרים להם פתרונות-שקר לפחדים שלהם. הם עובדים יותר, קונים יותר - ובעלי החברות מרוויחים יותר. ללא פחד לא ניתן לשלוט בציבור ולגרום לו לעשות את כל החרא שהוא עושה בלי למחות נגד השלטון. פחד גורם לאנשים לכתוב דברים כמו "נו, אז העולם דפוק. את זה אנחנו יודעים לא מהיום - אבל מכיוון שלא אתה ולא אני נוכל לשנות את המצב, עדיף להתמקד בהשרדות האישית שלנו ושל הקרובים לנו, אתה לא חושב?"
 

Lonly badger

New member
יש ביקוש לאדאלים, פתרונות ובטחון

מסגרת - עבודה בארומה למשל. או במקדונלדס. זה הכי קל - לכן אנשים הולכים לשם מתוך בטחון. אף אחד לא יפנה אליך בטענות כי זה פתרון מקובל. האויב הוא לא הם, מי מתקיף אותנו ברגע שאנחנו מנסים לעשות את מה שנראה לנו ומרגיש כמו וכתוב כנכון? כל עוד יש ביקוש לבטחון , יש ביקוש לאשליה. אין צורך לתקוף את מי שמספק לנו את האשליה כי בלעדיו החברה הייתה מתמוטטת. וזה לא יהיה טוב לא בשבילך לא בשבילי ולא בשביל אף אחד אחר. מאותה סיבה יש גם תנועות שמנסות לשנות. היום נתקלתי ודיברתי עם נער ונערה שנראו לי בגיל שנו , מתנועה שבעד הטבע. הם משנים. אבל הם עדיין "ארגון" שמעבר לחתימה החל לדרוש "סכום סמלי" . אני לא אומר שזה לא טוב. אבל שאלתי את עצמי. האם עשיתי את הדבר הנכון שהתחלתי לדבר על שזה לא יעבוד. כי זה מה שעובד ועבד עד כה. מצד שני אני בוחר את הסגנון פעולה שלי ואני מאמין שהגיע הזמן לשינוי. גם בממשלה מדברים תמיד על אנחנו מעשיים, פרקטיים. שינוי אמיתי לא נובע מ"גישה אקטיבית מעשית" , השינוי ההווייתי משפיע על ההוייה לא על הפסיכלוגיה של העם. כל עוד לא נתקיף את הגורם הפסיכולוגי של העם לא יקרה שינוי . ואנשים יעדיפו לעבוד בעבודות שהם שונאים ולראות אנשים מתים לפני שהם יעברו שינוי פסיכולוגי, למרות שזה יקח פחות זמן, פחות כסף ואולי אפילו פחות סבל. זאת לא אוטופיה. זאת התקווה היחידה לשינוי אמיתי. אבל עבור השרדות פרקטיקה ותנועות ופוליטיקאים תמיד יהיו שם , אבל הם תמיד ידברו על איזשהי תבנית מסגרת או אדאל. ברגע שאתה אומר שמישהו הוא רע, אתה מדבר על אדאל. הפוליטיקאים שלנו נותנים לנו מספיק סיבות לראות שזה רע. אבל אנחנו רואים בסך הכל מילים , סמלים ותמונות. האמת היא שבקרוב זאת לא תהיה בעיה עבורנו. הם מטפלים בהכל. הכל תלוי בנו. לא באף אחד אחר. שאני אומר בנו אני מתכוון לאתה , ואת שקוראים עכשיו את המילים הללו. כמה זמן אתם מקדישים להשתתפות בפורומים? כמה זמן לוקח לקבל משהו מהודעה שונה שצצה לה מדי פעם? כמה זמן לוקח לשינוי פסיכולוגי? אחת מהתשובות לאחת מהשאלות היא אפס.
 
בחן את הנחות היסוד שלך

כתבת "יש גם תנועות שמנסות לשנות." האם באמת בדקת את ההנחה הזו? האם בדקת את ההבדל בין "תנועות שמנסות לשנות" לבין "תנועות שמציגות את עצמן כתנועות שמנסות לשנות"? אני מכיר את התחום די טוב. לא ידוע לי על תנועות שמנסות לשנות, לפחות לא כאלה במנסות ברצינות. וכמעט כולן שם בשביל הכסף. אבל אתה מוזמן לנסות להפתיע אותי.
 

Lonly badger

New member
על זה אני מדבר

שהייתה דרישה של סכום סמלי בנוסף לחתימה או משהו כזה. ואני ראיתי - אלה נערים צעירים עם כוח אנרגיה והכל ובעד לעשות את הדבר הנכון. עצם כך שהם משקיעים את הזמן שלהם בעבודה (אני לא יודע אם היא בהתנדבות או בעד כסף) זה כבר מראה משהו. אז אחד מהם שדיברתי איתו אמר שהוא יחשוב על מה שאמרתי לו , הבעיה היא שלא נראה לי שיש לי מספיק זמן לדבר ולהסביר את העמדה שלי. נראה לי שתמיד אני מגיע לקטע שהם רוצים לשאול אז מה אתה בעד לא לעשות כלום? ז"א הם נוטים לחשוב\להניח שאני ניהיליסט. אין דרך קצרה , ולאף אחד - גם לאלה שמנסים לעזור, אין זמן להתמקד בדעתו של האינדוידואל. כי הם חלק מארגון והמטרה שלהם היא כמות ולא איכות. כל עוד אתה חלק מארגון וזה מה שניסיתי להעביר להם חלק מהזמן שהיה מוגבל , אתה מפריד את עצמך מאחרים. ואתה לא יכול לתפקד כאינדוידואל. הבעיה הייתה שהוא האמין בהוויה שמשפיעה על תודעה. והבעיה הייתה שניסיתי להסביר ששום הוויה לא תשנה שום תודעה אלא אם כן תפנה את הגורמים הפסיכולוגים שגרמו למצב להגיע למה כרגע. ולאן שהוא מתקדם.
 
זה נכון

שכשאתה פועל בארגון ושם על עצמך תווית אתה מפריד את עצמך מכל האחרים, שזה ההיפך ממה שארגון אמור לעשות - לעורר הסכמה, להתאחד עם האחרים, לפעול נגד ה"הפרד ומשול". באיזה ארגון מדובר? גרינפיס או החברה להכנת הטבע? (אתה יודע מה? לא משנה, זה אותו בולשיט, עבודה בעיניים).
 

Lonly badger

New member
שאלתי

מי ממן אותם והאם הם לוקחים כסף כלשהו מהממשלה. אמרו לא לממשלה ואמרו שזה ארגון עצמאי . אבל ברגע שאתה מתחיל לציין שזה לא יעבוד כל זה מבחינה פסיכולוגית על העם - אלא רק על פני השטח , אתה שם לב שצצה לה הנואשות שקיימת בכל אחד ואחת מאתנו. מה עוד אנחנו יכולים לעשות? ולפעמים אין לי מה לענות ישר. ואני לא רוצה לציין עובדות או דעות מתות על הנושא. זה פשוט משאיר אותי עם פה פעור. כי אני לא רגיל לזה. אבל מה שאני כן יודע זה שלהצטרף לארגון ולפעול תחתיו מבלי לפנות לבעיות הפסיכולוגיות חברתיות לא יפתור אף פעם כלום. רק יספק בטחון . אה אז יש את גרינפיס - הנה הם משנים. ןהנקודה היא שזה ממש יפה שהצעירים כן מגיעים לעמדות כאלה. באסה שזה אף פעם לא משנה כלום ולא הולכים מעבר לזה. הנקודה היא שלצעירים - חלק מהם - אכפת.
 
כן, זה עבודה בעיניים

אשליה של משהו, שמאפשרת לאנשים לשכב בסלון כי יש כבר מיש עושה. ומה שהוא עושה זה לגייס כסף. קבצנים רמאים. גרינפיס לא משנים. לפני כמה זמן אתה יודע מה, אין לי כוח לדבר עליהם. לא משנה. אשמח אם תמצא לי ארגון בלתי תלוי ורציני שעושה דברים.
 

Lonly badger

New member
למה צריך ארגון?

מה שצריך זה אינדוידואלים שימצאו אינדוידואלים ויצרו קשרים. כל משהו אחר הוא רמאות , צביעות , ופניה לבטחון מתוך פחד. לפי מה שהבנתי זה לא סותר את מה שאתה מנסה לעשות. אתה מנסה למצוא אנשים שמבינים עניין. מה שמעניין הוא שאינדוידואל הוא בדרך כלל אדם נואש לגמרי(נוטה לקונפורמיזם), תלוש לגמרי מהמציאות(המון אסקפיזם) או הצטרף לצד של המנצלים. ככה שאלא אם כן אתה מתכוון לפנות אל האנשים שלא יקשיבו לך ולהבין למה הם לא מקשיבים לך - חומר הגלם שלך הוא 3 "סוגי" האנשים(אין דבר כזה אבל עדיין. "ארכיטיפ" זה התכנות הבסיסי של בן אדם הנטיות שחוזרות על עצמן סטטיסטית) שציינתי לעיל. אני כאינדוידואל מקדיש כל זמן שיש לי למי שרוצה להקשיב לי = אינדוידואל או בן אדם בעל ראש פתוח.(אני לא מניח שמישהו רוצה להקשיב לי מתוך ניצול למרות שזה בהחלט מציאותי)
 
כמו שאומרים

"הל עובר עליך וחרא בידיך". "אני מציאותית ואתה לא". "אני צודקת ואתה לא". לא צריך טיעונים. טוב, לא בא לי להצדיק את זה שרצוי לפעול נגד פגיעה בחלשים, זה נראה לי מובן מאליו.
 

Gilliana

New member
שמע, הגעתי למסקנה...

שאני כנראה מדברת בשפה שאתה לא מבין, כי אני אומרת X - ואתה מבין Y שהוא בדיוק ההיפך. על כן, כדאי שנעצור כאן את הדיון כי אתה ממילא לא תבין אף פעם אף מילה ממה שאני אומרת ורק תהפוך ותסלף הכל. Peace brother.
 
למעלה