טוב, עד כאן תחום שבת..
לצורך פורום זה (!). ואומר מילה על פרשה זו, ואתה המבין מדעתך בהקשר אחר לשיחה אחרת בפורום, תקיש: "ולא יהיו כקורח וכעדתו" קורח ועדתו לא כתיב, אלא כקורח וכעדתו. נציין, ולא הערת אגב כי זהו האינצידנט החטאי היחיד במקרא שיש לו משמעות אופרטיבית לדורות: מה שהתלמוד קובע כי כל המחזיק במחלוקת עובר בלאו, ומה שהסמ"ג (מבעלי התוספות) מונה כמצווה בתרי"ג. אל קורח,, אופורטוניסט ואינטרסנט הצטרפו אף 250 "נשיאי עדה אנשי שם", כלומר גדולי הדור, שכוונתם הייתה טהורה, ובכל זאת לאו זה תקף לגביהם: שכן כעדתו כתיב, כמו-עדתו, הם 250 "אנשי שם".