סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

placid1

New member
מהתמונה ששמת, את לא תגרמי לשום נזק, האדנית

שלך היא קנבס חלק שעליו את יכולה לצייר מה שבא לך. גם אם אין לך אצבעות ירוקות, יש כל כך הרבה צמחים נהדרים שלא דורשים כמעט טיפול ואחרי התכנון הראשוני והשתילה לא צריך לעשות כלום יותר והם ימשיכו לחזור כל שנה. בעיני זה לא פחות ממדהים לראות איך הכל קם לתחיה אחרי החורף.
 

נחמנית

New member
בנבירה בין העשבים

מצאתי את הפתקים של מה ששתלו שם פעם
superbells grape punch
Jahuar gerbera daisy
Margarita Africa Daisy

יכול להיות שאלה הענפים שאני רואה?
האדנית פונה צפונה. ומעליה עץ גדול. לא יותר מדי שמש.
 

Midriff

New member
לכי לאחת המשתלות המקומיות

תגידי שאת רוצה משהו רב עונתי, שנראה יפה, עם פרחים יפים, שלא דורש שמש, שמתאים לאנשים שלא יודעים לטפל בגינה והם יציעו לך.
 

Boston Guy

New member
הצמחים שציינת הם חד שנתיים באזור שבו את גרה

הם יכולים להיות רב שנתיים בישראל, או במדינות הדרום החמות בארה"ב - אבל הם עמידים ל ZONE 8 או ZONE 9 ואת גרה ב ZONE 5 פינת ZONE 4 מבחינת מזג אוויר.
למען האמת - הם גם לא הצמחים הכי מוצלחים לתנאי אור של "חצי צל" - שזה מה שנשמע שיש לך שם.

השאלה היחידה שנשארה היא - כמה כסף את מוכנה להשקיע ביפוי הערוגה הזו לעונת הקייץ הקרוב?
על סמך מה שסיפרת ועל סמך זה שאתם חיים שם בשכירות - אני לא יודע אם את רוצה להשקיע הרבה עשרות דולארים בקניית צמחים שמן הסתם יחזיקו מעמד עונה אחת כי הם חד שנתיים...
מה שאמריקאים נוהגים לעשות זה לקנות במשתלה או בחנות BIG BOX צמחים בוגרים (שגדלו בחממה כל החורף) - ולשתול כאלה באדנית שלהם. זה נותן לך אפקט מטהמורפוזה מיידי - "מכת צבע" שהופכת במחי מיצמוץ אדנית ערומה ואפורה לגינה בשיא הפריחה.
אמריקאים רבים לא אוהבים לחכות שבועות או חודשים עד שצמח יתבסס ויגדל... בעיקר כשמדובר בעונת גידול שנמשכת 4 חדשים.
ואז, באזור סוף ספטמבר, הם פשוט עוקרים את הצמח שהם קנו במאי ושותלים במקומו צמח MUMS (שוב - כזה שהם קנו כצמח בוגר ופורח) - וזה נותן להם עוד "מכת צבע" עד סוף נובמבר.

החיסרון של השיטה הזו (מעבר לקונסיומריזם המתועב לטעמי שהיא מהווה) הוא שזה סיפור יקר. כל צמח בוגר יעלה 10$ - 50$ (בתלות בצמח הספציפי) - ולמלא אדנית כמו זו שרואים בתמונה את תצטרכי כמות דו ספרתית של צמחים...
 

נחמנית

New member
תודה לכולם


שכנעתם אותי. ירוק של עשביה זה יפה ומוצלח, פרחים דורשים כסף או מחויבות לבית. לא עוקרת ומחכה לראות אם משהו מסתתר שם מתחת לאדמה.
 

Boston Guy

New member
אפשרות יותר זולה - לקנות שקיק זרעים של פרחי בר ל"חצי צל"

מה שיעלה לך דולר שמונים (פלוס מינוס 20 סנט),
לנקות את האדנית ממה שיש בה עכשיו,
להוציא דלי או שניים של אדמה ממנה, לפזר את הזרעים בצורה שווה על כל האדנית ועליהם לפזר את האדמה שהוצאת מהאדנית בשיכבה אחידה בעובי סנטימטר או שניים.
אם את רוצה להיות ממש טובה אל הזרעים - אז במקום לפזר עליהם את האדמה הישנה מהאדנית תקני באותו מקום שבו קנית את הזרעים שק (גדול) או שניים של POTTING MIX שמכיל גם דשן (למשל MIRACLE GRO) ותפזרי את זה על הזרעים במקום.

אם האזור שלך עתיר בציפורים (שעבורן הזרעים זה מעדן) - אפשר לכסות את כל האדנית ברשת כלשהיא לכמה שבועות הראשונים כדי לתת לזרעים סיכויי שרידה.

לעצלנים שהפרוטה מצוייה בכיסם - לכאורה יש טריקים בסגנון של הקישור הבא (שאני מטיל ספק כלשהוא ביעילותם):
[URL]https://www.amazon.com/Easy-Garden-Flowers-Shady-Gardening/dp/B00577CGUI[/URL]
 

debby12

New member
מנהל
2 רעיונות לפתרונות ביניים

1) אפשר לקנות במשתלה או אפילו ברשת זרעים של פרחי בר. זה מגיע במעטפת נייר קטנה ועולה סדר גודל של מחיר חד ספרתי בדולרים. ואז אפשר לנקות את הערוגה לפזר את הזרעים לשתול להשקות וזהו. זה ישרוד רק הקיץ הזה אבל יכול לשמח את הילדים כניסוי מדעי. כמובן צריך לבחור כאלה שלא צריכים המון שמש.
 

debby12

New member
מנהל
בחיי שלא ראיתי את ההודעה של בוסטון לפני שכתבתי

פשוט - מוחות גדולים חושבים דומה... הפתרון השני, על פי מסורת סברביה הקדושה, הוא לעקור את כל העשבים ולפזר שכבה נאה של מאלצ' mulch מלמעלה כדי שלא יצמח שם כלום. ככה זה נחשב "מסודר"
 

Midriff

New member
לא מזלזלת בכסף

אבל אם תקפצי לוולמארט הקרוב למקום מגורייך תוכלי למצוא כמה פרחים בגודל סביר שמתאימים לחצי צל בסכום כולל שלא יעלה על $20
 

John the Savage

New member
אז מה אתם אומרים לגבי הגילויים החדשים לגבי אליוט ברוידי?

עם כל שטף הפרסומים והשערוריות הבלתי פוסקות שקשורות לטראמפ והסובבים אותו, קל לפספס את הסיפור הזה. אבל אם זה נכון, זה נראה כמו שערוריה בסדר גודל יותר מכל הסיפורים האחרים של טראמפ.

כבר לפני כחודש שמעתי את מייקל אוונטי רומז שהרומן לכאורה בין ברוידי לנערת הפלייבוי, שרה בצ'רד, שהסתיים בהריון והפלה ובתשלום של 1.6 מיליון דולר עבורה למעשה לא היה עבור ברוידי אלא עבור טראמפ, אלא שאז התייחסתי לזה בספקנות. גם בגלל שאני לא ממש סומך על האמינות של אוונטי שאוהב לצאת בהצהרות בומבסטיות וליצור כותרות לעצמו, וגם בגלל שלא היה ברור: למה שמישהו יודה ברומן שלא היה לו ויסבך את עצמו סתם בשביל לעזור לטראמפ?

ועדיין, היו יותר מידי סימני שאלה ודברים שלא הסתדרו בגירסה של ברויידי, והיו הרבה סימנים לכך שיכול מאד להיות שהוא מחפה על טראמפ. לפני כשבועיים התפרסם בניו יורק מגזין טור של המשפטן פול קמפוס שמפרט את כל הסיבות לכך שזה הרבה יותר הגיוני מהסיפור לגבי רומן עם ברוידי:
http://nymag.com/daily/intelligence...y-model-had-affair-with-trump-not-broidy.html

אלא שמידע חדש שהתפרסם עכשיו, שופך עוד אור על הסיפור ומראה סיבה אפשרית לברוידי לחפות על טראמפ: ברוידי התחייב לסעודים להשפיע על טראמפ לשנות את המדיניות שלו במזרח התיכון, בעיקר כלפי הקטארים, ובתמורה סגר עם הסעודים עיסקה של קרוב למיליארד דולר.
http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/ct-trump-saudi-uae-princes-20180521-story.html

כך שהסבר מאד סביר לסיפור זה: התשלום לשרה בצ'רד התרחש כבר לאחר שמולר התחיל בחקירה שלו, ובהתחשב גם בסכום הגבוה טראמפ לא רצה במקרה הזה להמנע מלשלם לה ישירות. ברוידי שמע על "הבעיה" של טראמפ והציע לפתור לו את הבעיה ולשלם לבצ'רד בעצמו בכדי להבטיח את ההתערבות של טראמפ לטובת הסעודים ובכך גם את עיסקת הענק שלו איתם. וכשהסיפור לגבי מייקל כהן התפוצץ, הוא העדיף להודות ברומן שלא היה לו מאשר בשוחד.

אז בינתיים זו רק תיאוריה, אבל אם זה נכון אז מדובר בסיפור הרבה יותר גדול מאשר עוד רומן של טראמפ עם שחקנית פלייבוי, או סיפור על כך ששילם עבור הפלה (שלא יעזור לו עם האוונגליסטים, אבל עדיין לא משהו פלילי). הסיפור הגדול זה שאם זה נכון, מדובר כאן בשוחד בצורה ההכי מפורשת שאפשר. לא סתם עוד שחיתות או יד רוחצת יד אלא שוחד של ממש.
 
אז מה היה לנו שם.

1. מייקל אוונטי עצמו בצרות כלכליות, כשרק אתמול בית המשפט הטיל עליו חובת תשלום של 10 מיליון דולר לשותף לשעבר, אז סביר שגם הוא מחפש דרך להרוויח מכל הפרשה ואכן קשה לסמוך על מה שהוא אומר.
&nbsp
2. "הביצה" שהמועמד טראמפ הבטיח לייבש היא אכן אלייב אנד קיקינג, כפי שמראים המגעים של ברוידי ושותפו ג'ורג' נאדר עם הסעודים.
&nbsp
3. מאלר/הפדס יצטרכו שמישהו יתחיל לזמר על מנת שהדברים האלה אולי יתפתחו לכתב אישום. Conjecture לא יסייע פה.
&nbsp
&nbsp
 

John the Savage

New member
אוונטי לא רלוונטי

כן, אני לא מחשיב את אוונטי כאמין במיוחד. אבל עכשיו זה כבר לא רעש שאוונטי עושה, אלא הרבה מעבר לזה. ברור שהוא עושה כמה שיותר רעש בשביל להרוויח מכל הפרשה, אבל הפרסומים האחרונים כבר לא ממש קשורים אליו.

ולגבי מאלר או הפדס, קודם כל החקירה של מייקל כהן היא לא בידיים שלהם אלא של ה-AG של נ"י. שזה טוב משום שלטראמפ יש הרבה פחות שליטה על חקירה של הסטייט. אם ירחיבו את החקירה לחשדות של שוחד של טראמפ, סביר להניח שהפדס יכנסו שוב לתמונה, אבל לא בטוח אם זה יהיה חלק מהחקירה של מאלר. ובשביל לפתוח בחקירה צריך משהו שהוא אמנם קצת יותר מ-conjectur אבל הרבה פחות ממה שדרוש בכדי להגיש כתב אישום. מאד יכול להיות שהמסמכים שכבר נמצאים בידיהם זה מספיק בכדי להרחיב את החקירה בעניין. ואם יראיינו את בצ'רד (וחתימה על NDA לא רלוונטית כשמדובר בחקירה משטרתית) והיא תאשר את החשדות שמדובר ביחסים עם טראמפ, ביחד עם המסמכים של ברוידי שההאקרים פרסמו, זה כבר יקדם את החקירה כמה צעדים קדימה. ומייקל כהן עצמו בהחלט עשוי להתחיל לזמר, בייחוד עכשיו כשהשותף העסקי שלו חתם על עיסקת טיעון.

ובמאמר מוסגר, אני לא תולה הרבה תקוות בחקירה של מולר. לדעתי הסיכוי שיצליחו להוכיח collusion של טראמפ עצמו לא גבוה במיוחד. יש סיכוי גבוה יותר שיוכלו להראות Obstruction of justice (אפילו הפרטים שפורסמו באופן פומבי יכולים להספיק), אבל זה לא יספיק להביא להדחת טראמפ, אפילו אם הדמוקרטים יקחו את הבית בבחירות הקרובות. מקסימום, יהיו עוד כמה כתבי אישום נוספים לאנשים בסביבתו של טראמפ. ג'וניור וקושנר לדעתי על הכוונת, אבל ספק אם טראמפ עצמו.

ומצד שני, אם מדובר בחקירת שוחד, זה כבר סיפור שונה לחלוטין.
 

Midriff

New member
אם אני מבינה נכון

מולר עובד בשיתוף פעולה מאוד גדול עם התובע של נ"י בשביל לוודא שאם הנושא של ה- Collustion לא ילך אבל יש דברים פליליים אחרים או אם יפטרו את מולר, יהיה מי שימשיך את החקירה
 

John the Savage

New member
ומצד שני, טראמפ דווקא יבש את הביצה

המועמד טראמפ מילא את הבטחתו. הביצה הישנה כבר לא קיימת. הוא ייבש את הביצה הישנה בכדי להקים במקומה ביצה חדשה, גדולה יותר, נוצצת יותר, והרבה הרבה יותר מסריחה.
 

alphadelta

New member
אם זה

לא היה כל כך עצוב ואמיתי. הייתי צוחקת. לא יאומן. כל פעם קוראת משהו שקשור אליו ולא מאמינה.
אבל מה עם האימיילים…
 
הביצה הישנה קיימת, ורבים מיושביה

דווקא משחקים תפקידים חשובים במאבק נגד טראמפ, ולא רק מסיבות של טובת הציבור. אני הראשון שהיה רוצה שטראמפ יעלם מחיינו הציבוריים, אבל זה לא משנה את זה שוושינגטון מפוצצת בלוביסטים, ת'ינק טאנקרז, ומשמנים למיניהם שמאחורי הקלעים ובצורה לא ממש דמוקרטית השפיעו בעבר, ממשיכים להשפיע בהווה, וימשיכו להשפיע אחרי ממשל טראמפ על התנהלות הרפובליקה שלנו. הסירחון מממשל טראמפ אכן עולה לשמיים ורמת השחיתות והשקרים היא לא תאמן ומעבר לכל דבר שמי מאיתנו ראה או צפה בימי חיינו (אולי רק הסימפסונז צפו את זה...), אבל הגועל החדש לא גרם להעלמותו או הלבנתו של הממסד שהוא הבטיח להחליף.
 

John the Savage

New member
לקחת את מה שכתבתי באופן יותר מידי מילולי

אבל מה שכן, מול ביב השופכין הנוכחי, דומה שהביצה הישנה מריחה כמו שושנים.
 

ilanvag

New member
בהקשר הזה, אי אפשר שלא להזכיר את הטוויט האדיר הבא,

אשר מתייחס לסטנלי קאפ -- סדרת גמר ההוקי שתתחיל בשני בערב, בין וושינגטון קפיטלס לבין האבירים הזהובים של לאס וגאס:

So the Stanley Cup Finals will pit sin city, a den of vice and corruption where the worst of the worst gather, against Las Vegas.
 
למעלה