סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

dmh1

New member
עוד מידע בנושא מאיר אותו באור שונה

https://twitter.com/gershuni/status/956742749872467968
תגלול קצת למטה - דיווח על הריון מחוץ לנישואים ותינוקת שננטשה.
אינני יודע אם נחטפו תינוקות, ייתכן והיו מקרים. אבל קשה לי להאמין שהיתה קונספירציה מאורגנת בחסות המדינה, ושזה הוסתר כל כך טוב שעדיין לא נמצאו עדויות חותכות על עשרות ומאות מקרים. זה פשוט לא סביר.
 
אני מבין היטב שקשה לך

להאמין. זה לא הנושא היחיד שאנשים מתקשים להאמין שהמדינה, כל מדינה, עסקה בקונספירציות.
&nbsp
במקרה הזה, מה שמצטייר מקיאת החומר והעדויות זה שהמדינה שיתפה פעולה עם פעולות שנוהלו ע״י מוסדות שונים, יותר ברמה של הזנחה פושעת, והקונספירציה המדינתית היתה אם כבר בטיוח ובחוסר נכונות לחקור את התלונות (בשנים בהם מוסדות יהודים השקיעו מאמצים רבים למצוא ילדים יהודים שגדלו תחת המיסיון באירופה המבולגנת הרבה יותר של אחרי מלחמת העולם השניה).
 

danakama10

New member
יש הרבה תיאוריות קונספירציה

קנדי נרצח ע"י ה- CIA (או ע"י לינדן ג'ונסון, או ה - KGB), ממשלת ארה"ב אחראית על 9/11 (או ידעה על הצפוי להתרחש ולא עשתה דבר, או שישראל אשמה, או שהדבר נעשה עבור רווח היסטרי של סוחרי מניות), ועוד ועוד. לכל התיאוריות האלו יש הוכחות כאלו ואחרות.

מעניין אותי; על פי מה אתה בוחר איזה תיאוריות קונספירציה הן נכונות ואלו לא?
 
לא צריך הרבה לוגיקה להבין כי

העובדה שיש תאוריות קונספירציה מופרכות לא מפריכה בפני עצמה את העובדה שמדינות וארגונים עסקו משחר ההיסטוריה בקונספירציות. מצריך טיפה לוגיקה, וידע היסטורי.
אני משתכנע שיש קונספירציה כשאני רואה עובדות שמצדיקות את הטענה שהיתה קונספירציה, מעסק הביש במצרים, ההפיכה באירן ב-1953, ועוד מקרים רבים אחרים, ועד מקרה לוחמי השייטת בקישון וניסויים בחיסוני אנתרקס על חיילי צה"ל ועוד ועוד.
יש מי שמאמין לכל תאוריות קונספירציה, ויש מי שאולי חיה בלה-לה-לנד כאילו אין קונספירציות.
&nbsp
מנתק קשר.
רות. סוף.
&nbsp
 

dmh1

New member
אם כך נסכם שדעותינו חלוקות

כי אני לא ראיתי את העובדות שציינת, ואני מאמין גם בתער של אוקהם במקרים שכאלו
 
אז היו הריונות בלתי רצויים אצל מאות משפחות?

שרלילות התימניות האלה... מה שלא כל כך מסתדר עם העובדה שרובן באו מבתים דתיים, וברוב הלידות שעליהן מדובר, הגיעו לבית חולים זוגות נשואים שהתינוק "מת" להם מיד לאחר הלידה... או שזה לפחות מה שעולה מהעדויות... אבל כמובן שאי אפשר להאמין להם.

ומהצד השני, הסבר אחר...

האשכנזים חשבו שתרבות המזרח, והתרבות התימנית במיוחד, היא תרבות מפגרת. הארופאים באו מתרבות המערב - הציוויליזציה המערבית... בפילוסופיה, במוסיקה, בספרות וכ"ו, הם הכירו יצירות של מוצארט ובאך, הם הכירו פילוסופים, מדענים וכ"ו . מבחינתם, לקיחת התינוקות מההורים הייתה עזרה להורים העניים ש"אין להם מספיק כסף להאכיל עוד פה", ועזרה לילדים שיגדלו בבתים שיוכלו "לחנך" אותם את החינוך הישראלי, שהיה מבוסס על התרבות המערבית. הם לא חשבו שזאת "חטיפה" אלא לקיחה מתוך כוונה טובה לעזור. המזרחיים האלה, בין כה וכה מולידים ילדים כל שנה, וחלק מהנשים מארופה חזרו מהמחנות ולא יכלו ללדת... ולכן, למען הצדק, "פיזרו" את התינוקות שווה בשווה בין כולם.
זה שאחרי 60-50 שנה פתאום מפרשים את זה אחרת וקוראים לזה חטיפה... זה כבר סיפור אחר. ישראל הייתה מדינה בחיתוליה וכל תינוק היה חשוב, האם התימניה לא "כשירה" לתת לו מה שהוא צריך בשביל להתאים ולהיות "צבר" אמיתי... כמו זה עם המכנסי חאקי וכובע טמבל מהקרקטורות של דו"ש.

וזה מתחבר לסיפורים אחרים כמו ריסוס עולים חדשים בדי.די.טי. במעברות בשנות ה- 50 , נכון, המרוססים היו יוצאי עדות המזרח... למה ריססו אותם? כי הם כהיי עור, והיה ברור שכהות העור שלהם קשורה לליכלוך, ולכלוך קשור למזיקים...

תמונה שווה יותר מאלף מילים

 
ואם הכל כל כך כשר אז למה יש צו איסור פרסום שיפקע רק ב 2066?

"חכו עד שנת 2066" חטיפת ילדי תימן – ועדת חקירה ממלכתית הוציאה צו איסור פרסום עד שנת 2066

לורי שם טוב / 1 בינואר 2013
קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p5bcnW-3D

פתרון חלקי של תעלומת חטיפת הילדים התימנים בשנות החמישים, נמצא כנראה בתיקי האימוצים, אך דווקא נושא זה נותר מעורפל מאד. הוועדות מדווחות שבדקו כ-3000 תיקים בעוד שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת רק על 1016 אימוצים באותן שנים. פער תמוה. לא?

נולדתי בארץ להורים יוצאי פולין וגדלתי עם המדינה. עד "אירועי יהוד" בשנת 1994, לא ידעתי מהי פרשת ילדי תימן. במהלך האירועים שמעתי את טענת הרב עוזי משולם ותלמידיו על חטיפת אלפי ילדים בשנותיה הראשונות של המדינה, ומכירתם בכסף לאימוץ. הטענה נראתה לי הזויה לחלוטין. בתי הייתה נשואה לתלמיד של הרב עוזי משולם, כך שהיינו ערים יותר למתרחש. שלוש פעמים הייתי במתחם ביהוד על מנת לנסות לשכנעם להתפזר. ראיתי שם מאות יוצאי תימן אומרים שסוף סוף קם מישהו שיילחם את מלחמתם. התקשורת דיווחה על תמהונים וקנאים מסוכנים, וכמעט לא התייחסה לתוכן מחאתם.
כשראש הממשלה רבין ושר המשטרה שחל התחילו לדבר על אפשרויות פריצה למתחם, עם נכונות לעשרה הרוגים אפשריים, והתקשורת השוותה אותם לכת כורש (השוואה שגויה בעליל), התגברה בי התחושה שמשהו כאן משתבש והופך לסכנת חיים. ויכוח נוקב עם חתני ובתי הביא אותי למסקנה שאני חייבת ללמוד את הפרשה הזו. התחלתי את מחקרי בביטחון מלא שהסיפור לא היה ולא נברא, ורק איזו שנאה להגמוניה השלטת יכולה להמציא האשמה כזו. לא היה לי ספק בכך, אך התבדיתי לחלוטין. לצערי העמוק, אחרי כמה שנים של מחקר, היכרות עם מאות משפחות ולימוד מעמיק של החומרים הגלויים שיש על הפרשה, אני מודה שטעיתי ואני בושה במדינה שלי.
כתבתי "חומרים גלויים" כי הממסד נותן חיסיון לכל עדות כתובה שהיא ככל הנראה מרשיעה. מישהו שם למעלה פוסק שעדויות חשובות בוועדת חקירה ממלכתית תהיינה חסויות, גם 50 שנה אחרי האירועים, בנושא שאינו ביטחוני ובעדויות שאין בהם צנעת הפרט. מגדילים לעשות – ולעדויות החשובות באמת נותנים חיסיון ל-70 שנה נוספות!

חומרי החקירה של ועדת החקירה הממלכתית שעבדה בשנים 1995-2001 נשמרים בארכיון המדינה. בשנת 2004 ביקשתי לקרוא את עדותה של יהודית הבנר, שהייתה אחראית על מרשם התושבים במשרד הפנים. אין ספק שבעדותה אין בעיה של צנעת הפרט או חשיפת סודות ביטחוניים של המדינה, ובכל זאת רק בשנת 2066 נוכל לעיין בה. כל המסמכים המקוריים חסויים ואין אפשרות לבקר את המסקנות הנובעות מהם, אלא רק לראות על פני השטח מסקנות שקריות, כמו לדוגמא תאריך אשפוז בארץ קודם לתאריך עלייה לארץ. גם מסמכים שהגיש ד"ר דב לויטן – מי שעבודת המחקר שלו לתואר שני באוניברסיטת בר אילן ב-1983 עסקה ב"ניתוח סוציו-פוליטי של עלייתם וקליטתם של יהודי תימן בעת החדשה", וכללה פרק על פרשת ילדי תימן – נותרו חסויים. לויטן הגיש לוועדה תיק מסמכים שמצא בארכיון המדינה. תיק המסמכים שהגיש נותר חסוי, וכשביקשתי לראותם, מרביתם לא נמצאו. כך גם תיק מכתבי הסוכנות בנושא היעלמות הילדים ועוד ועוד. למה? לא ברור, אבל רק מי שיש לו אמת קשה להסתיר מתנהג כך.

לצערי, קיבלתי חיזוק למסקנה שהלכה והתגבשה בתוכי בנוגע למידת שיתוף הפעולה של התקשורת עם הממסד. אין פרופורציה בין גודל האשמה לבין כמות ואיכות ההתייחסות של כל כלי התקשורת. שותפות מלאה של הגמוניה שלטת. את סיפורי האישי ותוצאות מחקרי פרסמתי בספר "הילד איננו" (הוצאת גפן, 2001). דו"ח ועדת החקירה התפרסם לאחר מכן, ורמתו מביישת את כותביו (ראו בנושא זה מאמריהם של פרופ' בועז סנג'רו ושל אהוד עין גיל, כתבותיו של קלמן ליבסקינד ב"מקור ראשון" – "ההורים ימשיכו לחכות" 9.11.2001, ו"נאנסה פעמיים" 16.11.2001, ומאמרי שלי).

פתרון חלקי של תעלומת הילדים שנעלמו נמצא כנראה בתיקי האימוצים, אך דווקא נושא זה נותר מעורפל מאד. הוועדות מדווחות שבדקו כ-3,000 תיקים מהשנים 1948 עד 1954. מספר אדיר. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת רק על 1,016 אימוצים באותן שנים. הפער בין שני המספרים תמוה וניתן אולי להסבר, לפחות חלקי, בקריאת ספרו של השופט שניאור חשין, "ילדי האימוצים" (מסדה 1955), שבו נכתב: "למרבה המבוכה ניתנים צווי אימוץ וצווי אפוטרופסות שבוע שבוע ויום יום בדרך של פיקציה, בדרך של עיקוף והערמה, בדרך של היקש לא היקש ובדרך של פירושים דחוקים פלפול ואשליה… עניינים אלו הפכו שדה הפקר, וכל הרוצה לעסוק בהם בא ועוסק, בלי שייתבע למשפט ובלי שתהא עליו אימת דין ודיין". בדיוני הכנסת על חוק האימוץ ביום 20.1.1959 אמר שר המשפטים פנחס רוזן: "היעדרם של דיני אימוץ לא גרם להיעדרם של מקרי אימוץ. החיים חזקים מן הדין ומחוסר הדין. מקרי האימוץ רבו משנה לשנה… היו מקרים שלא הובאו לפני בתי המשפט ולא קיבלו גושפנקה רשמית". בהמשך דבריו ציטט שר המשפטים את דברי השופט חשין.

מבין כל 3,000 תיקי האימוץ שנבדקו, ועדת בהלול מינקובסקי (1967-8) טוענת שמצאה רק ארבע בנות, מתוכן שתיים מאומצות, שנתוניהן מתאימים לתלונת ההורים בפני הוועדה. וועדת החקירה הממלכתית (2001) טוענת ל"גילוי משוער" של ילד נוסף אחד בלבד. אין שום אפשרות לבדוק את עבודת הוועדה בנושא זה, אבל ללא ספק עולה כאן עובדת כמות האימוצים הרבה שהייתה באותה תקופה, שכללה גם אימוצים בדרכים לא כשרות.

בדו"ח הוועדה מספרים על מספר דרכי אימוץ שנהגו אז: לגבי תינוקות שהעובדות הסוציאליות טענו שהם מנותקים מההורים וטובת הילד מצדיקה מסירה לאימוץ, הילדים נמסרו לאימוץ, ולפי התרשמות הוועדה "הפנייה לבית המשפט באה, ככל הנראה, לאחר שהתינוק כבר שהה פרק זמן משמעותי ברשות המשפחה המאמצת". הוא נמסר למשפחה על ידי העובדת הסוציאלית ב"מסירה מזדמנת לאימוץ" (כהגדרת הוועדה). שיטה נוספת כונתה "רישום מאוחר" – שילוב של ילד במשפחה כאילו הוא בנה הטבעי. לטענת הוועדה "רישומים כאלו נעשו במוסדות כמו ויצ"ו, בגופי ההתיישבות העובדת (כמו בקיבוצים)… וגם בבית יולדות ברנדייס…" (עמ' 67-9 במבוא לדו"ח הוועדה). בהנחה שלא היו אלפי משפחות שרצו למסור את ילדם לאימוץ, מנין הגיעו כל כך הרבה תיקי אימוץ? למיטב הבנתי, כאן טמון הפתרון לפרשת "היעלמות" ילדי תימן.

לכל אלו שעדיין סבורים שהסיפור דמיוני, אני מציעה ללמוד אותו. בתחילת מחקרי פניתי למשפטן משה נגבי, והוא ענה לי פעמיים שטרם למד את הנושא. כשנה לאחר מכן כתב ב"מעריב" ב-22.08.97: "אפשר לקבוע נחרצות שבחסות ממשלות אלו נעשו פשעים כבדים… הדעת נותנת שכוונותיהן היו טהורות וטובות… אך בהפקעת כל אחד מהילדים מהוריהם בוצע פשע של חטיפת ילד, שדינו (אז) היה שבע שנות מאסר. השקר הגס והאכזרי על מותם כביכול של הילדים, עושה את הפשעים האלו לחמורים שבעתיים" (המשך הכתבה הוא ביקורת על שיטותיו של הרב עוזי משולם).

אם זה קרה למשה נגבי, יש לשער שגם ירון לונדון, אם ילמד את הנושא, יגיב אחרת. כך גם כל שאר המקטרגים והמלעיזים.
 

dmh1

New member
אינני יודע אם הגבת לי

ואני לא טענתי שהיו מאות הריונות בלתי רצויים. אני קישרתי למידע שמראה שלאישה אחת שאומצה, ומשמשת כ"נערת פוסטר" שכולם מזכירים כדוגמא, יש כנראה הסבר של נטישה עקב הריון לא רצוי. זה לא היה ברור?
אני לא ראיתי מאות מקרים, אני לא ראיתי ארגון ממוסד לחטיפה. אני לא ראיתי שום דבר שלא יכול להיות מוסבר על ידי הבלאגן הישראלי, בתקופה קשה ועמוסה. תקופה בה תינוקות מתו הרבה יותר מהיום וממגוון סיבות. במדינה שבקושי כמה וקלטה עלייה מסיבית ממדינות שבהן מערכת הרפואה היתה בעייתית גם כן.
אני בהחלט מסכים שהיתה גזענות במדינה, יכול להיות שזה שלא דיווחו להורים, בנוסף לבלאגן המובנה במערכת, קשור לזלזול בהם. אבל מפה לקנוניה ממוסדת לחטיפת ילדים, והעברתם להורים אשכנזים, המרחק עצום.
 
ושוב אני שואלת למה יש צו איסור פרסום שיפוג ב-2066?

נאספו עדויות מרופאים ואחיות שלא מוצגים לציבור, למה?

מתוך הלינק ששלחתי אתמול, עדויות שכן פורסמו:

יוסף ישראלי, הרופא הממונה על המחוז הדרומי, סיפר כי נקבעה מדיניות של העברת עשרות ומאות ילדים מבתי חולים לבתי תינוקות רחוקים מהוריהם ומשם לאימוץ. גם המערכת המשפטית לא טמנה ידה בצלחת בכל האמור לטשטוש הקשר בין הורים וילדים: בשנות החמישים לא היו קיימים חוקי אימוץ ברורים במדינת ישראל ושוב ושוב נהדפו הקולות הבודדים המתריעים במפגיע על הסימנים לסחר בילדים ועל הצורך בחקיקה דחופה ובפיקוח הדוק. כך כתב שופט בית המשפט העליון שניאור זלמן חשין בפסק דין שנתן במאי 55': "למרבה המבוכה ניתנים צווי אימוץ וצווי אפוטרופוסות שבוע שבוע ויום יום, בדרך של פיקציה, בדרך של עיקוף והערמה, בדרך של היקש לא היקש ובדרך של פירושים דחוקים, פלפול ואשליה […] אפילו משרדי הרבנות החלו לתת צווי אימוץ". אלא שתמימותו של חשין חתרה כאמור נגד הזרם המרכזי ולא יכלה לו, ובסוף שנות החמישים אף עוגן בחוק במחטף אחד הסעיפים האיומים ביותר, לפיו הוריו של תינוק או ילד הנמסרים לאימוץ אינו חייב להיות נוכח בבית המשפט בעת אישור האימוץ כדי לתת את הסכמתו ואף אינו יכול לערער על כך – וכל זאת עוד במסלול ה"חוקי", הגלוי, לא כל שכן במסלול החשאי, המסחרי, אשר דובר בו לעיל ויפורט בהמשך.

כל אלה הביאו לכך כי בשום אחד מן המקרים שנחשפו בתקשורת ויתוארו להלן לא היה מדובר באימוץ כפי שאנו מדמיינים אותו או מצפים לו – היינו, תהליך אימוץ כהלכתו. ברובם המכריע של התיקים לא הופיעו פרטי ההורים: מי האשה שילדה, מתי והיכן. מדוע נמסר; במקרים הנדירים ביותר בהם כן הופיעו פרטי ההורים, לא הופיעה חתימה של אב או אם במסמך האימוץ. למעשה, בשום מקרה שיתואר להלן – אפילו לא אחד – לא קיימת חתימה של הורים ביולוגיים המאשרים כי הם מוותרים על זכויותיהם כהורים, ואין גם שום עדות לכך כי נדרשו לעשות כן במסגרת שיפוטית כלשהי.
 

dmh1

New member
אני לא יודע

האם זו מדיניות ספציפית למקרה זה, או מדיניות כללית של וועדות חקירה?
אני לא מבין, מצד אחד מסתמכים על ממצאי וועדת החקירה (מספר תיקים שנבדקו, עדויות שנגבו וכו), מצד שני הוועדה לא מצאה ממצאים שתומכים בחטיפה ממוסדת. אז למה לזה לא מאמינים? נראה לי מקרה קלאסי של צ'רי פיקינג.
ושאלה נוספת: האם זה שהממצאים חסויים מוכיח שתאוריית הקונסיפירציה נכונה? סוג הטענות הללו מופיע גם להוכחת קיומם של חייזרים באיזור 51. נראה לי שרמת הלוגיקה דומה.
 
רמת הלוגיקה אולי היתה דומה אם

היו קיימות מאות משפחות של חייזרים שמתלוננים שיקיריהם עצורים באיזור 51.
&nbsp
יש מאות משפחות תימניות, אם לא אלפים, שטוענים את טענותיהם כבר עשרות שנים. לא חייבים בהכרח לקבל את הטענות, למרות כל העדויות המדאיגות שמצביעות על האפשרות שאולי הם צודקים, אבל צריך להיות ברמה גבוהה למדי של חוסר אכפתיות ו/או אטימות כדי להשוות את טענותיהם ותלונותיהם בנות עשרות השנים לתאוריות קונספירציה הזויות כמו שחלק מהכותבים פה עושים.
 

dmh1

New member
לא

הלוגיקה דומה כי הטיעון שתמי העלתה דומה - יש חיסיון ולכן תיאוריית הקונספירציה נכונה.
אז בו נסכם על מה אנחנו מסכימים - לדבריך יש מאות או אלפי משפחות שטוענות שילדיהן נחטפו. הטענות הן לחטיפה ממוסדת.
ניתנה פה דוגמה לאישה אחת שטוענת שנחטפה, אע"פ שדיווח בעיתונות מאותה התקופה מעיד על נטישת תינוקת בבית החולים (אגב, זה לא מתיישב עם טענות אחרות על הסתרה שיטתית).
עד פה אנחנו מסכימים?
אז איפה הם אלפי הילדים? איפה הסיפורים של האנשים שהיו מעורבים בחטיפה השיטתית? לא אחד או שניים שראו גניבת ילד בחסות חוסר הסדר, אלא משהו שיעיד על שיטה מוכוונת מלמעלה?
ממתי בישראל יודעים לשמור סוד? האם לפנינו הדוגמה הראשונה למקרה שבו נשמר סוד בו חייבים להיות מעורבים כל כך הרבה אנשים?
&nbsp
ורק לסיום, המשפט שלך "צריך להיות ברמה גבוהה למדי של חוסר אכפתיות ו/או אטימות כדי להשוות את טענותיהם ותלונותיהם בנות עשרות השנים לתאוריות קונספירציה הזויות כמו שחלק מהכותבים פה עושים", בהנחה שהוא מתייחס אלי, הוא לא יותר מדמגוגיה. אני לא השוויתי את הטענות הללו, אלא את הלוגיקה שמאחוריהן. למיטב זכרוני אתה אקדמאי ואמור לדעת לקרוא טקסט.
 
ל dmh1, אני מקווה שאתה צעיר ותהיה פה עוד 48 שנים

הילדים החטופים, ההורים הביולוגים, ההורים המאמצים וכל עובדי הרווחה שביצעו את החטיפה כבר לא יהיו פה, אבל חלק מהמכחשים, שנולדו הרבה יותר מאוחר, בעולם מסודר יותר, ולא יכולים להאמין שדבר כזה קרה, הם עוד יהיו.
 

dmh1

New member
אשמח להיות פה

אבל זה עדיין לא אומר שאת צודקת. ולא ענית לשאלה מדוע זה חסוי לכל כך הרבה שנים. לדעתי זו מדיניות כללית בישראל.
 

lamah

New member
הארץ הביא אנקדוטה

בה מעורבת אשה ממוצא תימני שאומצה בנסיבות לא ברורות. אני מכירה מקרים כאלה גם של אשכנזים, ולא, לא מתכוונת ליהודי הבלקן. תראה לי שהיתה מדיניות מכוונת של חטיפת ילדים תימניים.
 
אין לי כוונה להראות לך, משתי סיבות.

1. אין לי מידע מספק בנושא.
&nbsp
2. אין לך שום כוונה להאמין, או לגלות אמפתיה, ולא משנה איזה עדויות יראו לך.
&nbsp
כל מה שרציתי להראות שהטענה שלך שקשה למצוא עדויות על ילדים שגדלו במשפחות אשכנזיות וטוענים שהם ממוצא תימני, היא מופרכת.
&nbsp
 
יש היום עדויות ברורות של אנשים שהיו מעורבים בזה

רופאים ואחיות מעידים...

מתוך הלינק ששלחתי אתמול:

יוסף ישראלי, הרופא הממונה על המחוז הדרומי, סיפר כי נקבעה מדיניות של העברת עשרות ומאות ילדים מבתי חולים לבתי תינוקות רחוקים מהוריהם ומשם לאימוץ. גם המערכת המשפטית לא טמנה ידה בצלחת בכל האמור לטשטוש הקשר בין הורים וילדים: בשנות החמישים לא היו קיימים חוקי אימוץ ברורים במדינת ישראל ושוב ושוב נהדפו הקולות הבודדים המתריעים במפגיע על הסימנים לסחר בילדים ועל הצורך בחקיקה דחופה ובפיקוח הדוק. כך כתב שופט בית המשפט העליון שניאור זלמן חשין בפסק דין שנתן במאי 55': "למרבה המבוכה ניתנים צווי אימוץ וצווי אפוטרופוסות שבוע שבוע ויום יום, בדרך של פיקציה, בדרך של עיקוף והערמה, בדרך של היקש לא היקש ובדרך של פירושים דחוקים, פלפול ואשליה […] אפילו משרדי הרבנות החלו לתת צווי אימוץ". אלא שתמימותו של חשין חתרה כאמור נגד הזרם המרכזי ולא יכלה לו, ובסוף שנות החמישים אף עוגן בחוק במחטף אחד הסעיפים האיומים ביותר, לפיו הוריו של תינוק או ילד הנמסרים לאימוץ אינו חייב להיות נוכח בבית המשפט בעת אישור האימוץ כדי לתת את הסכמתו ואף אינו יכול לערער על כך – וכל זאת עוד במסלול ה"חוקי", הגלוי, לא כל שכן במסלול החשאי, המסחרי, אשר דובר בו לעיל ויפורט בהמשך.

כל אלה הביאו לכך כי בשום אחד מן המקרים שנחשפו בתקשורת ויתוארו להלן לא היה מדובר באימוץ כפי שאנו מדמיינים אותו או מצפים לו – היינו, תהליך אימוץ כהלכתו. ברובם המכריע של התיקים לא הופיעו פרטי ההורים: מי האשה שילדה, מתי והיכן. מדוע נמסר; במקרים הנדירים ביותר בהם כן הופיעו פרטי ההורים, לא הופיעה חתימה של אב או אם במסמך האימוץ. למעשה, בשום מקרה שיתואר להלן – אפילו לא אחד – לא קיימת חתימה של הורים ביולוגיים המאשרים כי הם מוותרים על זכויותיהם כהורים, ואין גם שום עדות לכך כי נדרשו לעשות כן במסגרת שיפוטית כלשהי.</p>
 
כן, ילדה עם מראה תימני שגדלה אצל ניצולי שואה.

לא יודעת אם היא ניסתה לאתר את המשפחה.
אל תשכחי שבדיקות ומאגרים של DNA זה סיפור של השנים האחרונות. לפני שהיה מאגר DNA הם לא יכלו למצא את ההורים כי שינו להם שמות ותעודות זהות, לא היה שום קשר שקישר אותם למשפחה ממנה הם נלקחו.

הנה קראי את המאמר הזה
 
למעלה