סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

אגב, את יכולה לקרא במאמר

שחלק מהעדויות של אנשים שקשורים לפרשה עדיין חסויות וישארו חסויות עד שנת 2066, כשהעדויות המלאות יתפרסמו הילדים שנחטפו ובטח שהוריהם כבר לא יהיו בין החיים וגם אלא שביצעו את החטיפה כבר לא יקבלו את העונש.
 

נחמנית

New member
לא אמרתי שאני לא מאמינה, להפך, אמרתי שאני מאמינה מאוד

כואב לי הלב על כל המעורבים בדבר בדרגיו התחתונים (המשפחות מכל הצדדים, הילדים מכל הצדדים, המטפלות שלעיתים הבינו מה קורה ולא ידעו מה לעשות. על אלה שהיו בהם כוונה תחילה אין לי רחמים). זה תסביך הסרט דרמה - תקווה נאיבית שחלק מההורים יזכו לראות את הילד שלהם לפני שיגמר הזמן. נכון שפעם מאגרים גנטיים וכדומה לא היו אפשריים. אבל היום, אנשים עושים את זה פה בארה"ב בשביל להעביר את הזמן, בלי כל התסביך הזה של ילדי תימן (ואני משוכנעת שזה לא רק תימן).

ראיתי את הפרק של אבודים עם הילדים במרוקו. מודה שנותרתי עם תהיות איפה היתה טובת הילדים. הסיפור המלא כנראה היה מאוד מאוד מאוד מורכב (לא שהדברים התנהלו שם כשורה, אבל גם לא היה ברור שהילדים היו במקום שטוב להם)
 

debby12

New member
מנהל
גם אני מכירה אחת כזו

שגדלה בחיפה לזוג הורים ייקים מבוגרים. היא היתה ביתם היחידה - הם לא הצליחו להרות באופן טבעי מעולם. היא נראתה שונה מאוד מהם בגוון העור והשיער, וידעה כל חייה שהיא מילדי תימן שנלקחו מהוריהם.
 
שאלה קטנה

האם זאת הפעם הראשונה שהיא מפרסמת צילומי משפחה שלה
האם לא מדובר בעיוות תקשורתי מהסוג הנלוז ביותר תוך דמגוגיה זולה ?

כמו שאתם יודעים הורים לא חוקיים יכולים לקחת את הרגלים ולעזוב אם ירצו בכך כן כן עם הילדים...
כאשר ההורים רוצים לנצל את החוק ויולדים ילדים בארצות הברית כי חושבים שאולי זה יעזור להם להגר או "למען הילדים" אז החוק מחוייב להשאיר את הילדים שנולדו (לפעמים תוך מגבלות מסוימות שיתכן שיעברו שינוי) וההורים שאינם אזרחים מגורשים כמו כל שוהה לא חוקי שנתפס ... כן זה עיוות כל של המציאות
חבל שהתקשורת צועקת זאב זאב....
זה בדיוק הסיבה שלדעתי יש סיכוי גבוהה שבמידה וטרמפ יתמודד הוא ימשיך לקדנציה הבאה
התקשורת צועקת וצועקת ומחפסת כותרות שקר ואולי מבלי להתכוון (טוב אם אנחנו תמימים) עושה דבר מסוכן מאוד היא מכהה את חושיו של האזרח שבשלב מסויים גם כשיהיה מקרה חמור זה לא כזה ישפיע על הציבור "שראה כבר הכל"
והופ טראפ נבחר שוב איך לא ראינו איך לא שמנו לב...
תודה לתשקורת
 

John the Savage

New member
2 מזעזע. 1 סערה בכוס תה

יש מספיק דברים מוצדקים להזדעזע מהם בממשל של טראמפ. המדיניות כלפי ילדי מהגרים זה אחד מהם. ולגבי התמונה של איוונקה, הייתי מעדיף שהתקשורת תתמקד בשערוריות אמיתיות, ולא בדברים שוליים שכאלו. הרעש סביב התמונה זה בעיני הסחת דעת מיותרת.

ולגבי דברים אמיתיים להתעסק בהם, בבלוג המצויין הזה (מצויין בצ') יש סקירה דברים חדשים שצצים כל יום:
https://whatthefuckjusthappenedtoday.com/
 

randomwinds

New member
כיוון קצת אחר

גרוש מהגרים לא חוקיים הוא פתרון.

מכאן משתמע שישנה 'בעיה'

אין לי ספק שלא כל מגיבי השרשור מסכימים לגבי מה הבעיה, אבל נניח לזה(!). כולם מסכימים לגבי הגורם: הגורם הוא "קיומם של אנשים בסטטוס הגירתי לא-חוקי בחברה האמריקאית". יופי, יש הסכמה.

הווה ידוע שאחת הדרכים לפתרון בעיה היא להעלים את הגורם - כך שגרוש ה'מסתננים' מתוך החברה האמריקאית יפתור את הבעיה. מצויין, הסכמה שניה.

נשאר רק לבדוק האם הפתרון 'טוב'

פתרון טוב מתאפיין בשני פרמטרים: אחד אובייקטיבי ואחד סובייקטיבי.

הראשון: פתרון טוב צריך לפתור את הבעיה (ברור) בזמן סביר ועליו להיות עמיד (durable)

השני: על הפתרון להביא את המציאות למצב 'טוב' יותר ממה שהיה לפני שהפעלנו אותו. אין, כידוע, פתרונות קסם ולכל פתרון תופעות לוואי ונדרש שתופעות הלוואי לא יהיו גרועות יותר מהבעיה שרצינו לפתור. אבל נניח גם את זה בצד (!!)

ניבדוק את הפרמטר הראשון. ישנם 11 מיליון undocumented immigrants
ICE מסוגל לגרש בין 226 אלף (טראמפ) ל410 אלף (אובמה 2012) בשנה
מכאן שיישום הפתרון יקח בין 27 ל 49 שנים. בפרק הזמן הזה יתחלפו בין 3 ל12 נשיאים כך שמדיניות הגרוש עשויה להשתנות מקצה לקצה. לא זמן סביר. לא עמיד. לא פתרון טוב.

לגבי איוונקה - אני מתיר בזאת לגברת טראמפ, איוונקה , להצתלם עם בנה ולעטר בתמונות את חשבונותה ברשתות החברתיות כראות עינה (אבל לא להגזים! כן? רחמנות על הילד!)

זהו. פתרנו גם את זה. עכשיו אפשר לחזור לפתור קצת באגים
 

randomwinds

New member
שאין מדיניות של מדיניות הפרדה מילדים

יש מדיניות של מאסר וגרוש. ההפרדה היא תוצאת לוואי.
כשם שמאסר עבריינים לא יכול להחשב מדיניות של ניתוק אנשים ממשפחתם החמה והאוהבת

יש שרואים בתוצאת הלוואי הזו משהו איום ונורא ויש שאומרים זבש"ם - לא מעניין אותנו. זה לא ויכוח שאפשר ליישב - אלה מערכת ערכים שונות.

אני ניסיתי לבחון את פתרון הגרוש באופן אובייקטיבי. קצב ה removal בעידן טראמפ הוא כזה שיקח כ50 שנה לגרש את כולם. לדעתי די בכך כדי לפסול את הפתרון הזה. 50 שנה זה הרבה זמן, במהלכם יבחרו מספר נשיאים שיכולים עוד להקטין את קצב הגרוש. בקיצור, פתרון רע.
 

danakama10

New member
מערכות ערכים שונות?

אני לא חושבת שיש אדם שחושב שזה טוב שהורה יושב בבי"ס ועקב כך הילדים שלו נשלחים למוסדות/אומנה.
אבל מה לעשות שיש הורים שבוחרים לעבור על החוק ועקב כך נשלחים לבתי סוהר? האם אתה חושב שאמורים להכניס את הילדים איתם לבית הסוהר? האם אתה חושב שבגלל שהם הורים הם יקבלו פטור מבית סוהר? זה נשמע כאילו אתה מבטל את האחראיות של הפרט (ההורה שפשע) ומטיל את כל האחריות על החברה (נו נו נו, בגללכם הילד לא עם ההורה). ברור שהחברה צריכה לדאוג לילדים האלו, והיא אכן דואגת, אבל ברור שפתרונות כאלו אינן טובות כמו אם ההורה לא היה עובר על החוק והילדים היו נשארים איתו.

לגבי פתרון הגירוש ה"אובייקטיבי". אני לא בחנתי את קצב ה- removal, אבל אם אתה טוען שיקח בקצב כזה 50 שנה לגרש את כל הבלתי חוקיים, אני לא הייתי פוסלת את פתרון ה- removal אלא בודקת איך אפשר להגביר את הקצב. גם אני אובייקטיבית כמובן.

בקיצור, אתה באמת מנסה להשמע אובייקטיבי, אבל מכיוון שנפלט לך שלשים עוברים על חוקים מסויימים בכלא היא עניין של "מערכות ערכים" ומכיוון שאתה פוסל גירוש מכיוון שהוא כרגע איטי, הדיעה שלך ברורה מאוד.
 

Midriff

New member
ספרתמונות להדפסה

לבת מצווה אני רוצה להדפיס ספר עם תמונות וברכות. חלק מהברכות בעברית וחלק באנגלית. מישהו יודע אם האתרים האמריקאים מאפשרים להכניס טקסט בעברית? (שמעתי סיפורי זוועה על האתרים הישראלים אבל לא בדקתי)
 

oleyashan

New member
הדפסתי בקוסטקו

עשיתי את הבוק אונליין וכתבתי עברית ואנגלית ולא היה שום בעייה
זה יצא כמו שכתבתי
כתבתי משהו כזה (זה היה אלבום בר מצווה)
פרשת בראשית/ Parashat Genesis
גם אני לא הייתי בטוח בפעם הראשונה אז הדפסתי משהו לנסיון וזה יצא בדיוק כמו שכתבתי
https://www.costcophotocenter.com/ProductDetails/Photobooks
אם יש שאלות תמיד אפשר להתקשר לטלפון של העזרה הטכנית ולשאול אותם על כתיבה בשפות זרות
 

metm98

New member
קי"ה יקרה, האם מישהו שמע על Covericy?

יתכן שאעביר סכום משמעותי מאוד לארץ, ושמעת שהם יעילים וזולים במיוחד. הבעיה היא שזאת הפעם הראשונה שאני שומע על החברה הזאת, ואני לא יודע אם זה סימן מחשיד או שזאת רק הבורות שלי.
 

John the Savage

New member
בפורום עוברים לארה"ב מזכירים אותם כל שני וחמישי

הדעות חלוקות. יש כאלו שכותבים שהיו מרוצים מהם, ויש כאלו שכותבים שהיו להם איתם בעיות.
 

metm98

New member
תודה!

מצאתי שם כמה התיחסויות לחברה, והדיעות אמנם חלוקות (למרות שבנוגע לטענה על דרישות המסמכים המרובות, אני מנחש שמדובר בלחץ של הרשויות למנוע הלבנות הון ואל לנו - האנשים הנורמטיבים - להלין על כך)
שוב תודה!
 

oligomerization

New member
Covercy - חברה ישראלית - אמינים - אחלה דרך לעביר כספים

חברה ישראלית - אמינה - יש להם שירות לקוחות מצוין (בעברית ובאנגלית).

העברתי כבר כמה פעמיים כספים (מחשבון שלי בישראל לחשבון שלי בארהב) - אף פעם לא הייתי צריך להראות שום טופס...אני יודע שבמקרה של סכומים גבוהים או לחשבון שלי מישהו אחר צריך להראות טפסים...אתה יכול ליצור איתם קשר...

שים לב - תתחשב כמובן בסופש ותתזמן ככה את העברה לתחילת השבוע
 
למעלה