סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

debby12

New member
מנהל
בקצרה כי ממהרת....

בוושינגטון אפשר אולי לבדוק אילו הופעות יש בוריזון סנטר ובקנדי סנטר בתאריכים שאתם מתכננים - וכך אפשר לראות או הופעה או אולי אפילו משחק כדורסל אנ בי איי של הוושינגטון וויזרדז [זו חוויה כיפית גם אם אתם לא משוגעים על כדורסל - יש כל מיני הפעלות משעשעות לקהל וכו'] http://www.washingtonarena.com/
 

debby12

New member
מנהל
לדעתי האמיש לא יהיה לה מעניין (וגם למבוגרים לא במיוחד...)

אבל בסביבה הזו יש את בית החרושת לשוקולד של הרשי ויש שם סיורים https://www.hersheys.com/chocolateworld/en_us/home.html

יש גם את הרשי פארק שהוא מין לונה פארק (גילוי נאות - לא הייתי שם)

ועוד בפנסילווניה יש את פארק המים המקורה/פנימי קלהארי ששמעתי עליו דברים טובים. ומכיון שהוא מקורה - לא תהיו תלויים בחסדי מזג האוויר

https://www.kalahariresorts.com/pennsylvania/parks-and-passes/indoor-waterpark/
 

Ani15

New member
תודה רבה לנגה, יוני ודבי!

אשמח אם למישהו יש נסיון לגבי הניאגרה בסוף אפריל.
 
נראה שאת המקטע בין ניו יורק לדי.סי.

אתם מתכוונים לעשות ברכב, אז אני הייתי דווקא נשאר במסדרון הזה ואולי מוותר על האמישים. כמו שכתבו כבר, גם אני לא חושב שזה איזור מעניין במיוחד, וגם הסיור במפעל של הרשיז לא כזה שוס גדול, שלא לאמר שביחס לאורלנדו הפארק שעשועים יהיה מאכזב.

במסדרון עצמו הייתי עושה עצירה בפרינסטון (עבור ישראלים, זה מרשים, "כמו בסרטים"), בפילדלפיה, לונגווד גארדנז, ואיזור הנמל בבולטימור (אקווריום, ספינת פירטים, וכו').

בקשר ל-NBA, זה באמת חוייה כייפית, במיוחד עבור אוהדי כדורסל, אבל סוף אפריל זה כבר תקופת הפלייאוף אז לא כל הקבוצות משתתפות, והכרטיסים הרבה יותר יקרים. עדיין מומלץ, במיוחד לחובבי כדורסל.
 

Ani15

New member
תודה!

האמת אנחנו היינו במשחק NBA (גו סאנס) ואת החוגגת זה לא יעניין. נשקול בהחלט את המסלול שהצעת, שוב תודה!
 
p.s. בפילדלפיה, חוץ מפעמון החרות ושאר האינדיפנדנס מול,

ואם רוצים ומכירים גם המדרגות "של רוקי" בכניסה למוזיאון האמנות, יש גם את המטבעה (United States Mint) שיש בה סיורים חינמיים שילדים בד"כ נהנים מהם (רואים איך מייצרים/טובעים מטבעות), ואפשר גם לרכב בכרכרה במרכז העיר, ובכלל זו עיר כייפית לביקור קצר או פחות קצר (לחובבי מוזיאונים אפשר גם את הפרנקלין אינסטיטוט שמתמקד במדע, כמובן מוזיאון האמנות עצמו, ולחובבי ים מלב הנגב אפשר גם את ה-Seaport Museum).
 

placid1

New member
לכמה זמן אתם נוסעים?

מוושינגטון לפלורידה איך אתם מתכננים לנסוע? רכב שכור? ומניו יורק לניאגרה? המפלים יפים בכל עונות השנה, כולל בעיצומו של חורף, אבל אני לא בטוחה שיש טעם לנסוע הלוך ושוב שבע-שמונה שעות לכוון צפון כשרוב הטיול שלכם הוא מניו יורק דרומה ולמרחק לא קטן. אני לא הייתי מקדישה שלושה ימים (יום לשם, יום במקום ויום בחזרה) כדי לראות את המפלים. אם בכל זאת אתם מעוניינים, הייתי מכניסה אותם בתור חלק גמיש של הטיול כך שניתן לבטל/להזיז במקרה של מזג אויר לא מתאים ואפריל הוא חודש די הפכפך, בעיקר צפוי הרבה גשם.
 

Ani15

New member
שוב תודה לעונים

נוסעים לשלושה שבועות בערך. כנראה נטוס מוושינגטון לפלורידה. אכן שוכנענו להשאיר את החלק הצפוני לסוף הטיול.
 

nogala1

New member
לגבי אורלנדו - המלצה לאפליקציה

בכל הפעמים , בהן היינו בדיסני וורלד (7~8 ) הורדנו את האפליקציה רייד מקס ותכננו איתה את המסלול בפארקים . גם בחודשים הכי עמוסים לא חיכינו יותר מחמש דקות באטרקציה . האפליקציה עולה $20 (כל הורדה היא לשנה שלמה ) . כדאי להוריד אותה מספיק זמן לפני , בכדי לקרוא את ההמלצות ולבנות על פיהן את המסלול שלכם .
ביוניברסל - כדאי להיכנס למסלול הבודדים בכדי לא לעמוד בתור .
בשני המקרים - עדיף להתקשר לפארקים עצמם ולשאול מה המחיר הנמוך ביותר / המבצעים שהם מציעים לאותה תקופה . הם תמיד מציעים מחירים מאד אטרקטיביים אם אתם מתקשרים ומדברים איתם

תהנו ומזל טוב לבת מצווש
 

Ani15

New member
שאלות המשך לגבי פלורידה

1. כמה ימים צריך כדי לבקר בקיז (לא בכולם) אם יוצאים וחוזרים מ/למיאמי?
2. האם צריך רכב שכור באורלנדו כדי לבקר בפארקים, במיוחד אם ישנים במלון של דיסני?
תודה ושבת שלום!
 

nogala1

New member
אני יכולה לנסות ולענות...

1. אני לא חושבת שצריך רכב שכור אם ישנים בדיסני - ברוב המלונות ניתן לתאם איסוף משדה התעופה ובמהלך השהות - האוטובוסים שלהם מדהימים . אנחנו תמיד דאגנו להתעורר מוקדם - להגיע בשעת הפתיחה ולהשאר חמש - שש שעות. חזרנו לחדר בכדי לנוח ולהנות מהמלון ואז חזרנו לפארק להמשך אחר הצהריים - ערב. זה מנע מריבות רבות...

2. לנו הספיקו 3 ימים בקיז (אבל רק עשינו בטן / גב )
 

Mיה1

New member
סים פריפייד לקבלת הודעות טקסט מארה"ב בישראל

ביקשו ממני להביא לישראל מכשיר וסים עם מספר אמריקאי שיאפשר קבלת הודעות טקסט מארה"ב. למישהו כאן יש נסיון ויוכל להמליץ?

*אני צרכה להספיק לקנות בימים הקרובים לטיסה ב 7/5.

תודהמראש!
 

eladts

New member
לא צריך טלפון אמריקאי כדי לקבל הודעות מארה״ב

אפש/ר לשלוח הודעות מארה״ב למספר ישראלי. רוב תוכניות הפריפייד לא כוללות נדידה בינ״ל ממילא.
 

eladts

New member
אם הכוונה היא לקבל הודעות במספר אמריקאי מישראל

הכי פשוט לפתוח חשבון של Google Voice. זה חינם, אבל צריך מספר אמריקאי קיים לצורך פתיחת החשבון. אפשר אח״כ לקבל את ההודעות במחשב ו/או באפליקציה בטלפון ישראלי.
 

Mיה1

New member
תודה אבל הם צרכים מספר אמריקאי

לקבלת הודעות טקסט מהבנק האמריקאי ששולח רק למספר אמריקאי.
 

eladts

New member
Google Voice נותן מספר אמריקאי

רק שהוא וירטואלי ולא קשור ל-SIM, אבל זה אמור לעבוד לקבלת הודעות ללא עלות כלל. אם זה לא עובד, ניתן להזמין SIM אצל Truphone. עולה $30 וכולל $15 יתרה. אין דמי שימוש קבועים, ניתן להשתמש בכל העולם וקבלת SMS היא חינם. הבעיה שניתן להזמין רק אונליין, אין להם חנויות פיזיות.
 

danakama10

New member
שאלה לבעלי כלבים מנוסים

לגורה שלנו יש giardia, והוטרינר רשמה לה תרופה שמחר היא מסיימת. בנוסף, עוד אין לה את כל החיסונים ולכן הוטרינר המליצה כן ללכת איתה ל- puppy socials וגם לטייל בשכונה, אך להמנע ממקומות שם יש המוני כלבים.
אצלנו לא היה לכלבה שום סימנים ל- giardia (מה זה בכלל בעברית?), ורק בדיקת צואה שגרתית שנתנה הוטרינר גילתה את זה. מקריאה באינטרנט אני מבינה שזה בערך כמו כינים אצל ילדים, יש את זה ל- 50% מהגורים בערך, וקל מאוד לגורים להדבק בזה. העובדה שהיא מסיימת עכשיו טיפול לא מגנה עליה מפני הדבקויות נוספות. מפחיד אותי שזה עשוי גם לעבור לבני אדם (למרות שבסיכוי נמוך).

ההתלבטות שלי היא כזו. בהתחשב בכך שלהרבה גורים אין שום סימן, סביר להניח שב- socials יהיו גם כלבים עם giardia בלי סימנים (אני מקווה שרוב הבעלים אחראיים ואם הכלב משלשל לא יקחו אותו לדבר כזה. הבעיה שאם אין סימנים הבעלים לא יודעים אפילו). מצד שני אני מבינה כמה חשוב לגורים הסוציאליזציה.
מה עושים?
 
עד כמה שאני יודעת giardia עובר במים

שלוליות של מים עומדים, מקורות מים לא נקיים, קערות ציבוריות ... עד כמה שאני יודעת זה לא מדבק בצורות אחרות. הלברדורית שלנו ז"ל קיבלה את זה כל הזמן משלוליות בחוץ... זה כמה ימים של אנטיביוטיקה וזה עובר... לא ביג דיל.

כשהכלב שלי היה גור לקחתי אותו לקבוצות חברתיות בחנות PETCO, ולא העמידו שם מי שתיה משותפים לכלבים, ואם חלילה, כלב עשה את צרכיו במקום, מידי עצרו וניקו כך שנזהרו שמחלות לא יעברו בין הגורים. מצד שני, הגור קיבל שעלת מכלאות, וקשה לי להגיד אם זה היה מהפארק או מהקבוצה.

חשיפה נכונה זה הדבר הכי חשוב לדעתי בנושא גידול כלבים, אם כלב ידידותי ולא מפחד מכלבים אחרים הוא יהיה הרבה יותר נוח, פחד יוצר אגרסיביות, וחשוב לא לפספס את חלון ההזדמנויות הקצר שקיים בשביל לחשוף אותו היטב.

למזלינו, פרוו זו מחלה הרבה פחות נפוצה כאן, (לפחות בניו אינגלנד בגלל הקור), וזאת הבעיה האמיתית בישראל בין גורים קטנים

בקיצור, לחשוף בזהירות, ודווקא בקבוצות האלה, שבהן יש ביקורת מי מבקר, יש פחות סיכוי לחטוף מחלות אבל זה סיכוי שקיים ועדיין שווה לעומת האפשרות לא לחשוף.

אני מצרפת מאמר מצויין מפורום כלבים על חשיפנ נכונה בהודעה נפרדת

מזל טוב ובהצלחה
 
התקופות הקריטיות בהתפתחות הגור מאת: אבנר רז ``הלוחש לכלבים``

הדפס
פורסם: 06/09/2005 עדכון אחרון: 06/09/2005


התקופה הראשונה
מיום ההמלטה ועד היום ה- 21, סיום תקופה זו יכול לנוע מהיום ה- 19 עד היום ה- 21, ותלוי בכל גור. בתקופה זו הכלב עדיין חסר חושים מפותחים, אינו רואה ושומע, תנועותיו מוגבלות וכל תפקידו הוא לקיים את עצמו בחיים. בתקופה זו תלוי הגור לחלוטין באמו, היא המספקת לו את המזון, ניקיון, טפול בכאבי הבטן, שמירה, והחשוב- חמימות האם. במשך תקופה זו מתפתחים החושים כשחוש הראיה מתחיל בימים בין ה- 9 וה- 13. לקראת סוף התקופה מגיעים גם חוש השמיעה והריח להתפתחותם המלאה.

התקופה השניה
משתרעת מהיום ה- 21 עד היום ה- 49, כלומר עד לגיל של 7 שבועות בערך. זוהי אחת התקופות החשובות ביותר בהתפתחות הגור, משום שאז מתחילה תקופת הסוציאליזציה של הגור – ההסתגלות החברתית שלו. בתקופה זו יוצר הגור את הקשר עם בני מינו הכלבים, הוא מתרגל לחברת כלבים, לחיים בחברתם ולכללי החיים הקשורים בכך. כלב שיחסר חברת כלבים בתקופה זו לא יזהה את עצמו עם חברת הכלבים. אם יופרד גור מהשגר בגיל 3 שבועות ויגדל בחברת בני אדם בלבד, הוא יזהה את עצמו כאחד מחברת בני האדם וכל התייחסותו החברתית, כולל ההתייחסות המינית, תהיה כלפי אנשים. המדענים קוראים לתופעה זו החתמה על בני אדם. כלב מוחתם על אנשים, אינו מגלה עניין בכלבים אחרים, הוא אפילו דוחה את חברתם. גם הכלבים האחרים מרגישים בכלב כזה ואינם מוכנים לקבלו לתוכם. בכלב כזה עלולות להתעורר בעיות בקשר להרבעה משום שהוא עלול להיות משולל כל זיקה מינית כלפי כלבות.
בתקופה השניה מתפתחים כאמור היחסים בין הכלבים בתוך השגר. הגורים משחקים זה עם זה, נלחמים זה בזה ונוצרת כבר ההיררכיה המעמדית בתוך השגר כשבד"כ הזכר הגדול ביותר מבין הגורים הוא השליט, ובאם השגר מורכב מנקבות בלבד, השליט היא הנקבה הערנית ביותר. במשך תקופה זו הגור חסר עדיין את הביטחון העצמי לצאת לעולם הרחב והוא זקוק להגנה של אמו. בד בבד עם התפתחותו החברתית, מתפתחת בתקופה זו מערכת העצבים של הגור, כך שבגיל 7 שבועות הגור הוא בעל יכולת שכלית זהה לכלב המבוגר והי הוא מוכן לעמוד במצבים חדשים כראוי. גיל 7 שבועות הוא הגיל הטוב ביותר כדי להפריד את הגור מאמו. גור שלא יבלה את מלוא התקופה של 7 שבועות בחברת האם עלול לסבול מחוסר יציבות בהתפתחותו הנפשית. יש לקחת עובדה זו בחשבון בשעה שמוסרים את הגורים הצעירים לקונים.

התקופה השלישית
נמשכת מגיל 7 שבועות עד 12 שבועות. זוהי התקופה המתאימה ביותר ליצירת הקשר בין האדם והכלב. הניסיון שירכוש הגור ביחסיו עם בני האדם בתקופה זו יקבע את כל צורת ההתייחסות שלו לבני אדם, למשך כל חייו. בתקופה זו יש להניח את הבסיס לחינוכו של הכלב, יש להרגיל את הכלב לשיתוף פעולה בעבודה בינו לבין האדם. בגיל זה כל מוחו של הגור פתוח ללמוד דברים חדשים, יש להרגילו ללמוד תרגילים קלים. גור שהיה בעל ניסיון למידה בתקופה זו לא ישכח את הדברים שלמד במשך כל ימי חייו, אם לטוב ואם לרע. לכן יש להיזהר ביותר כדי לא להשאיר השפעות שליליות על הגור בתקופה זו.


התקופה הרביעית
נמשכת מגיל 12 שבועות עד 4 חודשים. זוהי תקופה של התפתחות גופנית מואצת, הגור מתחיל לקבל אופי מעוצב יותר. הוא מוכן לחיים עצמאיים. בגורי שגר הממשיכים לחיות יחד קיים בתקופה זו מאבק של המנהיגות. מאבק דומה מנהל הגור שהופרד מהשגר עם בעליו. חשוב ביותר בתקופה זו להבהיר לכלב באופן חד וברור כי הבעלים הוא המנהיג אשר להוראותיו יש להישמע. במקרים רבים בהם בעלי הכלב מוכנים למלא את כל דרישותיו, נוצר מצב בו הכלב תופס למעשה את המנהיגות, דבר היוצר בעיות מרובות, בייחוד לאחר התבגרות הגור כשהוא מגיע לגודל וכוח פיזי עצום. בתקופה זו ממשיך הגור לפתח את חשיבותו העצמית ויש להיזהר כדי לא לשבור את מעמדו של הגור בפני עצמו. כלב בעל חשיבות עצמית יהיה מוכן, לאחר התבגרותו, לבצע עבודות הדורשות אחריות ותושייה. גם בתקופה זו אפשר עדיין להרגיל את הגור לאימון ע"י הקניית מספר תרגילים שמפתחים בגור את הרצון לבצע שרות עבור בעליו. גור שלא יצור קשר עם בני אדם עד לאחר גיל 4 חודשים לא יוכל יותר, לעולם, לרכוש בגיל מאוחר יותר את הניסיון הדרוש לו כדי לפתח מערכת יחסים נכונה עם בני האדם וכושר יחסיו עמם יהיה תמיד לוקה בחסר.


• יש להבין כי לא תמיד התקופה מוגדרת בדיוק לפי ימים ויש הבדלים של יומיים-שלושה לכאן או לכאן. דבר נוסף שצריך לדעת הוא כי התקופות אינן רודפות אחת את השניה, אלא החל מהתקופה השנייה קיימת חפיפה של כשבוע בין תקופה לתקופה. לדוגמא אם הזכרנו שבתקופה השנייה מתרחשת הסוציאליזציה הכלבית ובתקופה השלישית בגיל 7 שבועות מתרחשת הסוציאליזציה עם בני אדם, הרי למעשה יכולה הסוציאליזציה עם בני אדם להתחיל כבר בשבוע ה- 6 בחיי הגור ולהמשיך בתוך תקופה שלישית.

התקופות הנ"ל הן החשובות והקריטיות בהתפתחות הגור. שלבי ההתפתחות שלו יהיו כדלקמן:

5-6 חודשים – תקופת התהוות המעמד בלהקה
בתקופה זו לומד הגור לחיות בעדר. בגיל זה מתפתחות תכונות הציד (ציד חיות גדולות נעשה בקבוצה ונקבעים יחסי מעמדות בתוך הקבוצה). בתקופה זו יש לשחק הרבה עם הגור, ללמד אותו להביא חפצים, ללכת בעקבות וכו'. זהו הגיל שבו הכלב צריך לקבל את בעליו הקבוע.

7-12 חודשים – גיל ההתבגרות
בחודשים אלה מנסה הכלב לקבוע שוב מיהו האדון. יש להיות חזק ועקבי במיוחד בחינוכו. אפשר אפילו להכאיב לו מעט (בטבע יש מלחמות רבות בין כלבים צעירים). זוהי תקופה של מצבי רוח וחוסר יציבות.
רק אחרי גיל שנה נעשה הכלב יציב באופיו, הוא מקבל את ביטחונו העצמי, מסוגל לשמור על בעליו ועל ביתו ולבצע באמינות את הנדרש ממנו.

• הכרת התקופות הקריטיות מלמדת אותנו מהם הזמנים הטובים ביותר לחינוכו של הגור. אנו רואים כי בתקופה הראשונה הגור למעשה כמעט ואינו לומד כלום מגירויי הסביבה ואילו בתקופות אחרות קליטתו יעילה ביותר. ע"י הקניית הניסיון הנכון בתקופה המתאימה נוכל להגיע למלוא ההתפתחות של הגור. ברור הוא ששום כלב לא יוכל לפתח תכונות שאינן קיימות במטען התורשתי שלו, ומובן מאליו שאין להזניח את הצד התורשתי בגידול הכלבים.

• אך במחקרו של סקוט הוכח כי גם כלב בעל מטען תורשתי מעולה לא יוכל להגיע למלוא כושרו אם לא יירכש את הניסיון המתאים עוד בהיותו גור. ויותר מכך, ניסיון גרוע באחת התקופות הקריטיות של הלמידה יכול להרוס כלב כזה לגמרי.
אבנר רז.
 
למעלה